تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۰۰
کد خبر : 595543

بازی کنید و کسب درآمد کنید؛ بهترین بازی‌های بلاک چینی

بازی کنید و کسب درآمد کنید؛ بهترین بازی‌های بلاک چینی

بازی کنید و کسب درآمد کنید؛ بهترین بازی‌های بلاک چینی تصور کنید اگر می‌توانستید تمام روز را به انجام بازی محبوب خود سپری کنید و در ازای آن درآمد هم به‌دست آورید، آیا این کار را می‌کردید؟ احتمالاً چنین چیزی همیشه رؤیای دوستداران صنعت بازی و گیمرهای حرفه‌ای بوده است؛ اما آن‌ها احتمالاً هیچ‌وقت به

بازی کنید و کسب درآمد کنید؛ بهترین بازی‌های بلاک چینی

تصور کنید اگر می‌توانستید تمام روز را به انجام بازی محبوب خود سپری کنید و در ازای آن درآمد هم به‌دست آورید، آیا این کار را می‌کردید؟ احتمالاً چنین چیزی همیشه رؤیای دوستداران صنعت بازی و گیمرهای حرفه‌ای بوده است؛ اما آن‌ها احتمالاً هیچ‌وقت به برآورده‌شدن این رؤیا امیدی نداشته‌اند. با وجود این، امروز به‌لطف ظهور بازی‌های بلاک چینی، این رؤیای دیرینه به حقیقت پیوسته است. اگر می‌خواهید بدانید بهترین بازی‌های بلاک چینی کدام‌اند، دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

صنعت بازی یکی از حوزه‌هایی است که انقلاب بلاک چین تأثیر بسزایی روی آن گذاشته و ماهیت آن را تا حد زیادی متحول کرده است. تا پیش‌از‌این، بازی فقط جنبه تفریح داشت و گیمرها، تنها به‌دلیل علاقه‌‌شان به بازی‌ این کار را انجام می‌دادند؛ اما به‌تازگی حوزه‌ای به‌ نام «بازی برای کسب درآمد» (Play to Earn) به‌وجود آمده است. همان‌طور‌که از نام این اصطلاح پیداست، روشی برای کسب درآمد محسوب می‌شود.

بازی‌‌های بلاک چینی به گیمرها در ازای وقتی که صرف می‌کنند و موفقیت‌هایی که در بازی‌ها به‌دست می‌آورند، پاداش می‌دهند. گاهی درآمد گیمرها از این بازی‌ها به‌قدری زیاد است که به شغل اول آنان تبدیل می‌شود. در این مطلب، نحوه کسب درآمد از بهترین بازی‌های بلاک چینی را بررسی و برخی از بازی‌های درآمدزای فعلی را معرفی می‌کنیم.

ظهور بازی‌های بلاک چینی درآمدزا

پیش‌از‌این، دنیای بازی‌ها منبع سرگرمی برای گیمرهایی بود که می‌خواستند بیشترین امتیاز را بگیرند یا دوستان خود را شکست دهند یا در مسابقه‌های بین‌المللی مهارتشان را به‌نمایش بگذارند؛ اما اکنون گیمرها حتی اگر بازیکن حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیک هم نباشند، در ازای پیروزشدن در بازی محبوب خود، می‌توانند پاداش مالی بگیرند و درآمد کسب کنند.

بازی‌های آنلاین و درآمدزای مبتنی‌بر بلاک چین به بازیکنان کمک می‌کنند تا از داخل خانه خود و از‌طریق فروش اقلام درون‌ بازی در بازارهای آزاد، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. بازی‌های مبتنی‌بر ارزهای دیجیتال جای پای خود را در سرتاسر جهان محکم کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز توانسته‌اند خود را به‌عنوان منبع درآمدی جایگزین و پایدار اثبات کنند.

برای نمونه، گیمری فیلیپینی به نام جان آرون راموس (John Aaron Ramos) مدعی شده است فقط با درآمدی که از بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) به‌دست آورده، دو خانه خریده است. چنین درآمدی از بازی اکسی اینفینیتی سبب شده است تا آن را در فهرست بهترین بازی‌های بلاک چینی خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)؛ پلتفرمی برای بازی و کسب درآمد در دنیای دیجیتال

بازی‌های درآمدزا فرصت‌هایی عالی هم برای توسعه‌دهندگان بازی و هم برای گیمرها هستند و امکان تعامل و کسب سود را برای هر دو گروه فراهم می‌کنند. شرکت‌ها پلتفر‌م‌هایی را طراحی می‌کنند که بازیکنان می‌توانند در آن‌ها بازی کنند و بازی خود را توسعه دهند و معامله کنند و بازیکنان هم در ازای مشارکت خود درآمد به‌دست آورند.

بازی و کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال

دسترسی به بازی‌های درآمدزا نسبتاً آسان است و این بازی‌های بلاک چینی روی سیستم‌‌عامل‌های ویندوز و اندروید و آی‌او‌اس (iOS) دردسترس هستند. کاربران فقط به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارند که آن را به بازی متصل کنند. این کیف پول باید با بلاک چینی سازگار باشد که بازی روی آن اجرا می‌شود.

به‌طور‌کلی، بازی‌های درآمدزا از دو روش به گیمرها امکان می‌دهند تا درآمد کسب کنند:

  • کسب پاداش مالی درون‌‌ بازی (In-game)
  • معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT)

پاداش‌های درون‌ بازی

بازی‌های بلاک چینی که از روش پاداش درون‌‌ بازی استفاده می‌کنند، به گیمرها امکان می‌دهند از فعالیت‌هایی که حین بازی در آن‌ مشارکت می‌کنند، درآمد به‌دست آورند. این یعنی هرچه بیشتر بازی کنید، ارز دیجیتال بیشتری ازآنِ خود می‌کنید.

بازی لایت‌نایت (Lightnite) نمونه‌ای از بازی‌های با پاداش درون‌‌ بازی است. در لایت‌نایت که ازجمله بازی‌های جنگی چندنفره است، بازیکنان در مسابقه مرگ مشارکت و در ازای کشتن حریفان، بیت کوین دریافت می‌کنند. پس از پایان بازی، گیمر می‌تواند مقدار بیت کوینی را که پاداش گرفته است، به یکی از کیف پول‌های مبتنی‌بر شبکه لایتنینگ منتقل کند.

خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی

خریدوفروش و معامله توکن‌های غیرمثلی یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از بازی‌های بلاک چینی است. این روش برای بسیاری از گیمرها آشناست؛ چراکه در بازی‌های قدیمی نیز باید اقلامی مثل سلاح و قدرت را برای استفاده آواتارشان در بازی می‌خریدند.

اقلام مذکور در بازی‌های بلاک چینی هم وجود دارند، با این تفاوت که در این بازی‌ها می‌توان با به‌دست‌آوردن و فروختن آن‌ها کسب درآمد کرد. از این گذشته معامله این اقلام در خارج از فضای بازی هم امکان‌پذیر است.

بازی‌هایی مثل اکسی اینفینیتی و دیسنترالند (Decentraland)، ازجمله بهترین بازی‌های بلاک چینی، برای تسهیل خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی خود از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنند. موجوداتی به نام اکسی و زمین‌هایی به نام لند (LAND) به‌ترتیب توکن‌های غیرمثلی اکسی اینفینیتی و دیسنترالند هستند که می‌توان آن‌ها را در بازارهای ثانویه و پلتفرم‌های خریدوفروش توکن غیرمثلی معامله کرد.

بهترین بازی‌های بلاک چینی

بسیاری از بازی‌های بلاک چینی از دو روشی که پیش‌ازاین توضیح دادیم، برای درآمد استفاده می‌کنند. با‌این‌حال، برخی از این بازی‌ها بیشتر در کانون توجه کاربران قرار گرفته‌اند و اعتماد گیمرهای علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال را جلب کرده‌اند. در‌ادامه، برخی از این بازی‌های بلاک چینی درآمدزا را بررسی می‌کنیم. ابتدا بازی‌هایی را معرفی می‌‌کنیم که به‌تازگی در بازار سروصدا به‌پاکرده‌اند و آینده درخشانی برایشان پیش‌بینی می‌شود و سپس به‌سراغ بازی‌های محبوب‌ می‌رویم.

فایت اوت

فایت اوت (Fight Out) پلتفرم حرکت برای درآمد (Move-to-Earn) است که از آواتارها در قالب توکن غیرمثلی برای بازی‌وار‌سازی فیتنس استفاده می‌کند. این پلتفرم به کاربران کمک می‌کند تا به اهداف ورزشی روزانه‌شان برسند. ابزار و قابلیت‌های پیشرفته فایت اوت به کاربران کمک می‌کند تا انگیزه خود را حفظ کنند و در مسیر اهدافشان بمانند و در‌عین‌حال مسیر تمرینات ورزشی آن‌ها را به بازی تبدیل می‌کند.

تاکنون، برنامه فایت اوت ۶میلیون دلار جذب و عرضه اولیه صرافی (IEO) خود را ۵آوریل۲۰۲۳ (۱۶فروردین۱۴۰۲) در صرافی‌های غیرمتمرکز راه‌اندازی کرده است. کاربران فایت اوت می‌توانند در قالب NFT آواتار بسازند و پیشرفت آن‌ها را پیگیری کنند. با این کار، کاربران تجربه ورزشی‌شان را به فعالیتی تعاملی و سرگرم‌کننده تبدیل می‌کنند.

افزون‌براین، کاربران می‌توانند با ارز دیجیتال داخلی فایت اوت با نماد REPS برای تکمیل چالش‌های فیتنس پاداش بگیرند. این مکانیسم کاربران را تشویق می‌کند تا با ورزش زندگی سالم‌تری داشته باشند.

مبارزان سرشناسی مثل آماندا ریباس (Amanda Ribas) و تایلا سانتوس (Taila Santos) با برنامه فایت اوت همکاری می‌کنند و این باعث افزایش محبوبیت آن در میان علاقه‌مندان شده است.

فایت (FGHT)، دیگر ارز دیجیتال این پلتفرم، توکنی مبتنی‌بر استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم است. اقتصاد توکنی فایت بدین‌شکل است که ۱۳.۵درصد از عرضه کل ۱۰میلیاردواحدی آن در دوره پیش‌فروش دردسترس خواهد بود.

در پلتفرم فایت اوت، کاربران می‌توانند ۲۵درصد پاداش بگیرند و با خرید توکن REPS در تورنمنت‌های این پلتفرم مشارکت کنند. توکن REPS را می‌توان با توکن فایت خرید. فایت اوت برای افزایش استقبال اولیه، ۱۰درصد پاداش برای سپرده‌های ۵۰۰‌دلاری‌ای در نظر گرفته است که به‌مدت ۶ ماه قفل می‌شوند.

تامادوج

تامادوج (Tamadoge) یکی دیگر از پلتفرم‌های بازی برای کسب درآمد به‌شمار می‌آید که اولین بازی آن با نام سوپر دوج (Super Doge) به‌تازگی راه‌اندازی شده است. محیط این بازی شبیه بازی ماریو (Mario) است. در سوپر دوج، بازیکنان شخصیت‌هایی به نام SECKnight را می‌زنند و با گذارندن مراحل بازی سکه جمع می‌کنند.

بازیکنان به‌منظور کسب جایگاه برتر در تابلوِ امتیازها (Leaderboard) رقابت می‌کنند. کسانی که موفق شوند به جایگاه‌های برتر برسند، پاداشی در قالب توکن بومی تاما (TAMA) دریافت می‌کنند.

سوپر دوج که یکی از پنج بازی آرکید در حال ساخت است، دو نسخه رایگان و بازی برای کسب درآمد دارد. برای ورود به نسخه بازی برای کسب درآمد، بازیکنان باید یک توکن غیرمثلی Doge داشته باشند که سه سطح عادی (Common) و نادر (Rare) و بسیار نادر (Ultra-Rare) دارد.

این توکن‌ها در فروشگاه اوپن‌سی (OpenSea) خریدوفروش می‌شوند و هر‌یک از آن‌ها یک توکن تاما قیمت دارند. استقبال از بازی سوپر دوج به‌حدی درخورتوجه بود که در ۲۴ ساعت اولیه راه‌اندازی ۴,۸۲۱ دقیقه بازی در آن انجام شد.

تامادوج بازی دیگری نیز راه‌اندازی کرده است که تاماگوچی (Tamagotchi) نام دارد. در این بازی، کاربران می‌توانند با پرورش‌دادن حیوانات خانگی کسب درآمد کنند. بازیکنان در صفحه تابلوِ امتیازها بر‌اساس نحوه تربیت‌کردن حیوانات خانگی‌شان رتبه می‌گیرند و رتبه‌های برتر توکن تاما دریافت می‌کنند. وقتی حیوانات خانگی بزرگ شدند با همدیگر وارد مبارزه می‌شوند.

توکن تاما نوعی میم کوین است؛ اما تفاوتی اساسی با دیگر توکن‌های این رده دارد. عرضه تاما محدود است و مکانیسم ضدتورمی دارد. تنها ۲‌میلیارد توکن تاما وجود دارد که ۵‌درصد آن در فروشگاه حیوانات خانگیِ مخصوص فروش دارایی‌های لازم برای پرورش آن‌ها سوزانده می‌شود.

تاما یکی از بهترین پیش‌فروش‌های سال ۲۰۲۲ را از‌آنِ خود کرد. این توکن در کمتر از دو ماه ۱۹میلیون دلار جذب کرد و قیمت آن بعد از عرضه اولیه صرافی تا ۲,۰۰۰درصد رشد کرد.

ربات‌اِرا

بازی دیگری که در میان بهترین بازی‌های بلاک چینی جای می‌گیرد، ربات‌اِرا (RobotEra) نام دارد که ازجمله بازی‌های جدید درآمدزاست. این بازی محیطی متاورسی دارد و فرصت‌های درآمدزایی را مستقیماً در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ربات‌اِرا، بازیکنان می‌توانند در سرزمین وسیع مجازی کاوش کنند و منابع آن را به‌دست بیاورند و از این طریق سود کسب کنند.

ربات‌اِرا بر محور جهانی مجازی ساخته شده است که به قطعات سرزمینی مختلفی تقسیم می‌شود. هر‌یک از این قطعه‌ها یک قاره‌اند. بازیکنانی که مالک یک آواتار توکن غیرمثلی باشند، در این سرزمین‌ها می‌توانند زمین‌های NFT بخرند و روی آن ساخت‌وساز انجام دهند. از این نظر پلتفرم بازی ربات‌اِرا شبیه سندباکس (The Sandbox) است.

کاربران این پلتفرم علاوه‌بر تجربه‌های متنوع بازی برای کسب درآمد، راه‌های پرشمار دیگری برای کسب سود از قابلیت‌های نوآورانه ربات‌اِرا در‌اختیار دارند. آنان می‌توانند ابتدا منابعی را برای ساخت ربات استخراج کنند و سپس این ربات‌ها را در فروشگاه‌های NFT بفروشند. همچنین، بازیکنان می‌توانند توکن‌های تارو را سهام‌گذاری کنند و پاداش بگیرند یا محلی را برای تبلیغ در زمینشان اجاره دهند.

توکن بومی این پروژه تاروورس (Taroverse) با نماد TARO است که از نوع توکن‌های ERC-20 در شبکه اتریوم به‌حساب می‌آید. در‌حال‌حاضر، این توکن در مرحله اول پیش‌فروش قرار دارد. عرضه کل تارو عدد ثابت ۱.۸میلیارد واحد است و یکی از کاربردهای اصلی آن به حاکمیت و اداره پلتفرم بازی مربوط می‌شود.

قیمت تارو در این مرحله ۰.۰۲۰ دلار است و در مراحل بعدی پیش‌فروش افزایش خواهد یافت تا در مرحله سوم و نهایی به ۰.۰۳۲ دلار برسد. همه دارایی‌های ربات‌اِرا، از ربات‌ها و آواتارها گرفته تا قطعات زمین، در قالب NFT هستند و می‌توان آن‌ها را خریدوفروش کرد.

شمشیرهای خونین

در فضای رقابتی بهترین بازی‌های بلاک چینی که شاهد هستیم، توسعه‌دهندگان از تجربه‌شان برای ساخت‌های بازی‌های قدرتمند بهره می‌گیرند و با رشد این فناوری و بهترشدن آن، انتظار می‌رود که سال ۲۰۲۳ سالی جذاب برای بازی‌های درآمدزا باشد.

بازی شمشیرهای خونین (Swords of Blood) با خط داستانی جذابش توانسته است خود را در بازار بازی‌های کریپتویی متمایز کند.

در بازی شمشیرهای خونین، بازیکنان به جهان ویران‌شده اِزورا (Ezura) منتقل می‌شوند. در این جهان، آنان می‌توانند نقش‌های مختلفی مانند جنگجو و جادوگر‌مبارز را بر‌عهده بگیرند و در این نقش‌ها، مأموریت‌های مختلفی برای گرفتن غنائمی انجام دهند که داستان هرکدام بسیار ماهرانه طراحی شده است.

این بازی برای گیمرهایی محیط کاملاً آشنایی دارد که سبک هک اند اسلش (Hack and Slash) را می‌شناسند. بازیکنان می‌توانند شمشیرها و سلاح‌های قدرتمند و آیتم‌های دیگر را جمع‌آوری کنند و سلاح‌هایی استثنایی بسازند و از این طریق شخصیت‌هایی با قدرت ماورائی خلق کنند.

تیم توسعه شمشیرهای خونین لذت بازی را اولویت اول و درآمدزایی را در اولویت‌های بعدی خود قرار داده است. رهبری این تیم را کسانی مانند جیمز سیمن (James Seaman) و جرمی براون (Jeremy Brown) و ماریوز زینالیک (Mariusz Szynalik) برعهده دارند که حرفه‌ای‌های صنعت بازی هستند.

سوردتوکن (SWDTKN) توکن بومی بازی شمشیرهای خونین است. کسانی که در پیش‌فروش این توکن مشارکت کنند، بسته به رده‌ای که انتخاب می‌کنند، مزایای مختلفی دریافت می‌کنند. دسترسی اولیه به نسخه بتا برای رده یک در نظر گرفته شده است و رده‌های بالاتر علاوه‌بر امتیازهای رده کمتر مثل اقلام درون‌ بازی و کالاهای فیزیکی مانند هودی، از مزایای دیگری نیز برخوردار می‌شوند.

سکیوردورس

سکیوردورس (Securedverse) یکی از بهترین بازی‌های بلاک چینی و بازی برای کسب درآمد است که در دسته بازی‌های تیراندازی شخص اول قرار می‌گیرد. این بازی به کنترل آسان و مبارزه‌های مهیجش شهرت دارد. سازنده این بازی، شرکت پورت‌سی گیمز (Portsea Games)، بازی‌های واقعیت مجازی مختلفی ساخته است.

سکیوردورس به بازیکنان امکان می‌دهد تا با مشارکت در مبارزه‌های رقابتی، مهارت‌هایشان را به‌نمایش بگذارند و توکن SVC پاداش بگیرند. پاداش‌ها براساس جایگاه بازیکنان در تابلوِ امتیازها تعیین می‌شوند و این مکانیسم بازیکنان را به ادامه بازی تشویق می‌کند.

علاوه‌براین، بازیکنان امکان سهام‌گذاری توکن SVC را در آینده خواهند داشت. ناگفته نماند که این پلتفرم می‌خواهد قابلیت‌های واقعیت مجازی را در‌ادامه توسعه بازی در اولویت قرار دهد.

در‌حال‌حاضر، سکیوردورس در مرحله اول پیش‌فروش توکن است و آن را با کمترین قیمت ممکن عرضه می‌کند. قیمت هر توکن SVC اکنون ۰.۰۱۴۳ دلار است و در مرحله بعدی به ۰.۰۱۸۶ دلار افزایش خواهد یافت. در مرحله اول پیش‌فروش، ۲۷۳میلیون واحد توکن SVC عرضه می‌شود.

بر‌اساس نقشه راه سکیوردورس، تیم توسعه در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسخه‌ای پیش‌آلفا را عرضه می‌کند و سپس نقشه‌ها و قهرمان‌ها و حالت‌های بازی را برای ارتقای تجربه بازی به آن می‌افزاید.

قابلیت سهام‌گذاری و به‌روزرسانی تجربه کاربری و رویدادهای ویژه نیز در مراحل بعدی افزوده خواهد شد. سکیوردورس با این نقشه راه می‌تواند در سال ۲۰۲۳ به یکی از بازی‌های عمده و فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

در اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، بازیکنان ابتدا موجوداتی به نام اکسی (Axie) را می‌خرند و پرورش می‌دهند و سپس آن‌ها را با یکدیگر وارد مبارزه می‌کنند تا ارز دیجیتال پاداش بگیرند.

گفته می‌شود که این بازی از پوکمون (Pokemon) الهام گرفته است؛ چراکه در این بازی نیز بازیکنان از اکسی‌های خود مثل حیوان خانگی مراقبت می‌کنند.

در اکسی اینفینیتی، می‌توانید اکسی‌ها را بخرید و پرورش بدهید و حتی قلمرویی برای آن‌ها ایجاد کنید تا در آن زندگی کنند. بازیکنان برای کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی دو راه در پیش رو دارند: ۱. در مبارزه‌های تن‌به‌تن مشارکت کنند و جایگاهشان را در رده‌بندی بازی ارتقا دهند؛ ۲. معجون‌هایی به نام «معجون عشق» را کشت کنند که برای پرورش اکسی‌ها ضروری هستند. معجون عشق را در صرافی‌هایی مثل یونی سواپ (Uniswap) و بایننس (Binance) می‌توان فروخت.

ازآن‌جاکه هریک از اکسی‌ها دارایی منحصربه‌فردی هستند، یکی از روش‌های اصلی کسب درآمد از این بازی، خریدوفروش اکسی‌ها به‌صورت توکن غیرمثلی است. در‌حال‌حاضر، یکی از اکسی‌ها به نام انجل (Angel) که در سال ۲۰۲۰ به قیمت ۳۰۰ اتر (۱.۴ میلیون دلار در زمان نگارش مطلب) فروخته شد، عنوان گران‌ترین اکسی را ازآنِ خود کرده است.

دیسنترالند

دیسنترالند (Decentraland) یکی از جهان‌های مجازی ساخته‌شده روی بلاک چین اتریوم محسوب می‌شود که به‌سرعت در حال رشد است. از این بازی بارها به‌عنوان نسخه اولیه متاورس (جهان مجازی) یاد شده است. دیسنترالند به‌عنوان نوعی بازی درآمدزا، فرصت‌های بی‌نظیری برای گیمرها به‌منظور کسب درآمد فراهم کرده است. به‌جرئت می‌توان دیسنترالند را جزو بهترین بازی‌های بلاک چینی به‌حساب آورد.

اصلی‌ترین منبع درآمد گیمرها در دیسنترالند خریدوفروش زمین‌های مجازی است که نمادشان LAND است. هر قطعه زمین مجازی در دیسنترالند ۱۶ متر در ۱۶ متر وسعت دارد و به‌صورت توکن غیرمثلی مبتنی‌بر استاندارد ERC-721 ایجاد شده است. درمجموع، ۹۰,۰۰۰ قطعه زمین در این بازی وجود دارد.

بازیکنان برای خرید زمین باید توکن دیسنترالند را با نماد MANA بخرند. MANA ارز دیجیتال اصلی این بازی به‌شمار می‌رود و در صرافی‌هایی مثل Gate.io، کریپتو دات‌کام (Crypto.com)، کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken) و اوکی‌ایکس (OKEx) می‌توان آن را خریدوفروش کرد.

با گذشت زمان، فرصت‌های جدیدتری نیز برای درآمدزایی در بازی دیسنترالند به‌وجود آمده است. هم‌زمان با افزایش تعداد بازیکنان دیسنترالند، روی زمین‌های موجود در این بازی گالری‌های هنری تأسیس و کنسرت‌ها و بازی‌های مجازی برگزار و بیلبوردهایی برای تبلیغات برندهای بزرگ نصب شده است.

سندباکس

بازی سندباکس (The Sandbox) نیز مانند دیسنترالند مبتنی‌بر ساخت جهانی مجازی برای مشارکت مردم و تجارت حین بازی است.

در این جهان مجازی، ۱۶۶,۰۰۰ قطعه زمین مجازی به‌صورت توکن غیرمثلی روی بلاک چین اتریوم وجود دارد. مالکان این زمین‌ها می‌توانند روی آن‌ها بازی و موزه مجازی و دیگر محتواهای خلاقانه‌‌شان را بسازند.

علاوه‌براین،‌ بازیکنان می‌توانند همه این‌ها را با استفاده از توکن سندباکس (SAND) خریدوفروش کنند. سندباکس ابزار دیگری به نام «بازی‌ساز سندباکس» (Sandbox Game Maker) نیز در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند با استفاده از آن، بازی مخصوص خود را بسازند.

بازی‌ساز سندباکس محیطی کاربرپسند دارد و آن را از دیگر بازی‌ها متمایز می‌کند؛ چراکه امکان عملیاتی‌کردن خلاقیت‌ها و مالکیت بر این خلاقیت‌ها و کسب درآمد از آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند و از این طریق، تحولی شگرف در دنیای بازی رقم می‌زند.

استار اطلس

در گوشه‌ای دیگر از دنیای بازی‌های بلاک چینی، جهان استار اطلس (Star Atlas) قرار دارد. این بازی درآمدزا که روی بلاک چین سولانا (Solana) ساخته شده، نمایی مجازی از منظومه‌هاست و محور اقتصادش کاوش‌های فضایی است. بازیکنان استار اطلس با خریدوفروش اقلامی مثل سفینه فضایی و زمین‌های مجازی در سیاره‌‌ها و کهکشان‌های مختلف و مشارکت در کارهایی مثل استخراج از معادن و تجارت و اکتشاف درآمد کسب می‌کنند.

همه این فعالیت‌ها با دو ارز دیجیتال بومی این بازی انجام می‌شود: یکی توکن استار اطلس (ATLAS) که ارزی تورمی برای مبادله دارایی‌های داخل بازی محسوب می‌شود و دیگری توکن استار اطلس دائو (POLIS) که ارزی با عرضه ثابت است. هرچه مشارکت بازیکنان در بازی استار اطلس بیشتر باشد، پول بیشتری هم به‌دست می‌آورند.

گادز آنچیند

گادز آنچیند (Gods Unchained) بازی کارتی رایگانی است که در آن، بازیکنان کارت‌هایی را با هدف شکست دشمنانشان در بازی خریدوفروش می‌کنند که از‌نظر کمیاب‌بودن و ارزش متفاوت هستند. بازی گادز آنچیند از «هارت استون»، بازی جذاب محبوب شرکت بلیزارد (Blizzard)، الهام گرفته شده است. در گادز آنچیند کارت‌ها با استفاده از ارز دیجیتال خریدو‌فروش می‌شوند و بدین‌ترتیب، بازیکنان بازی بلیزارد می‌توانند با ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین آشنا شوند.

خودِ بازی گادز آنچیند مبتنی‌بر بلاک چین نیست؛ اما کارت‌های این بازی روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده‌اند. بنابراین، مالکیت حقیقی این کارت‌ها در‌اختیار بازیکنان قرار دارد و آنان می‌‌توانند این کارت‌ها را در بازارهای ثانویه معامله کنند.

این بازی که به‌شکل مبارزه با استفاده از کارت است و ساختار نوبتی دارد، در سال ۲۰۱۹ محبوبیت بسیاری به‌‌دست آورد و تعداد بازیکنان آن طی مدت کوتاهی تقریباً ۳ برابر شد.

یکی از کارت‌های این بازی در زمان اوج خود، در ازای ۱۳۷.۸ اتریوم معامله شد که ارزش کنونی‌اش بیش از ۶۰۰هزار دلار آمریکا (در زمان نگارش مقاله) است. گادز آنچیند با آغاز توسعه جدید خود به نام «Trial of the Gods»، همچنان به رشدش ادامه می‌دهد.

جمع‌بندی

بازی‌های درآمدزا برای بسیاری از افراد، به‌ویژه در کشورهای در‌حال‌توسعه، منبع ارزشمندی برای درآمد هستند؛ به‌همین‌دلیل، تقاضای روزافزون مردم این کشورها برای آن‌ها وجود دارد. بازی با هدف کسب درآمد ایده جالب و ارزشمندی است که می‌خواهد در حوزه‌ای انقلاب کند که شاید تا پیش‌از‌این چندان به آن اهمیت داده نمی‌شد.

در سال‌های اخیر، کمتر با بازی‌هایی روبه‌رو بودیم که وقت بازیکنان را در نظر بگیرند و در ازای مشارکت، برایشان درآمدزا باشند. بااین‌حال، درباره بازی‌های بلاک چینی قضیه کاملاً متفاوت است.

این بازی‌ها کنترل کامل دارایی‌های درون بازی را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند و به آنان امکان می‌دهند که تنها از‌طریق بازی‌کردن، به درآمد مناسبی برسند. به‌همین‌دلیل، بسیاری معتقدند بازی‌های بلاک چینی آینده صنعت بازی هستند.

در این مطلب، بهترین بازی‌های بلاک چینی را به شما معرفی کردیم تا از این بازار آینده‌دار عقب نمانید. بدیهی است که این تازه شروع راه است و مسلماً هرچه رقابت در این فضا بیشتر شود، فرصت‌های بیشتری هم پدیدار می‌شوند و گزینه‌های متنوع‌تری پیش روی بازیکنان قرار می‌گیرند.

باید منتظر بود و دید که هم‌زمان با پیشرفت فناوری بلاک چین و افزایش محبوبیت بازی‌های درآمدزا، چه بازی‌های جدید و فرصت‌های دیگری در این فضا ظهور خواهند کرد و چه رقبایی برای بازی‌های محبوب فعلی پا به عرصه خواهند گذاشت.

پرسش‌های متداول

بهترین بازی‌های بلاک چینی کدام است؟

در این مقاله، ۱۰ بازی بلاک چینی درآمدزا را معرفی کردیم که برخی از آن‌ها بازی‌هایی آینده‌دار هستند و برخی دیگر بازی‌های پرطرفدار و مشهور. فهرست این بازی‌های از‌این‌قرار است: فایت اوت، تامادوج، ربات‌اِرا، شمشیرهای خونین، سکیوردورس، اکسی اینفینیتی، دیسنترالند، سندباکس، استار اطلس و گادز آنچیند.

چگونه با بازی در دنیای بلاک چین کسب درآمد کنیم؟

کسب درآمد با بازی‌های بلاک چینی کار نسبتاً آسانی است. فقط کافی است کیف پول ارز دیجیتالی داشته باشید که با بلاک چین زیرساخت پلتفرم مدنظر سازگار باشد. برای کسب درآمد از بازی‌های بلاک چینی به دو روش می‌توانید عمل کنید: ۱. دریافت پاداش درون‌ بازی با کسب امتیازهای فراوان؛ ۲. خریدوفروش اقلام درون‌ بازی در قالب توکن‌های غیرمثلی (NFT).

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.