تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 15899

بازی دوم اترنال (Doom Eternal) و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی دوم اترنال (Doom Eternal) و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی دوم اترنال (Doom Eternal) و ۱۰ نکته برای تازه واردها اگر از طرفداران مجموعه Doom هستید، بازی دوم اترنال (Doom Eternal) یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه به حساب می‌آید و ما در این مطلب، ۱۰ نکته کلیدی برای یک آغاز خوب را به شما یادآوری خواهیم داد.
بازی دوم اترنال در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ هزار بازیکن بر روی استیم دارد و به نظر می‌رسد این رقم، افزایش بیشتری هم در هفته‌های پیش رو داشته باشد. بازی دوم اما از آن آثار چالش برانگیز است که اگر تازه کار باشید یا نسخه‌های قبلی را تجربه نکرده باشید، ممکن است باعث شود تا ناامید شده یا آن را کنار بگذارید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با راحتی بیشتری، در این اثر جلو رفته و در نهایت بتوانید آن را به اتمام برسانید.
بازی دوم اترنال (Doom Eternal) و ۱۰ نکته برای تازه واردها ۱۰- دائما در حال حرکت باشید اگر این اولین باری است که دوم بازی می‌کنید، این مهم‌ترین نکته برای شماست: همیشه در حال حرکت باشید. بازی دوم اترنال تمرکز ویژه‌ای بر روی حرکت، سرعت و تحرک دارد و اگر می‌خواهید از این جهنم، زنده خارج شوید، باید در تمامی لحظات، حرکت کنید..

بازی دوم اترنال (Doom Eternal) و ۱۰ نکته برای تازه واردها

اگر از طرفداران مجموعه Doom هستید، بازی دوم اترنال (Doom Eternal) یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه به حساب می‌آید و ما در این مطلب، ۱۰ نکته کلیدی برای یک آغاز خوب را به شما یادآوری خواهیم داد.

بازی دوم اترنال در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ هزار بازیکن بر روی استیم دارد و به نظر می‌رسد این رقم، افزایش بیشتری هم در هفته‌های پیش رو داشته باشد. بازی دوم اما از آن آثار چالش برانگیز است که اگر تازه کار باشید یا نسخه‌های قبلی را تجربه نکرده باشید، ممکن است باعث شود تا ناامید شده یا آن را کنار بگذارید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با راحتی بیشتری، در این اثر جلو رفته و در نهایت بتوانید آن را به اتمام برسانید.

بازی دوم اترنال (Doom Eternal) و ۱۰ نکته برای تازه واردها

۱۰- دائما در حال حرکت باشید

 بازی دوم اترنال

اگر این اولین باری است که دوم بازی می‌کنید، این مهم‌ترین نکته برای شماست: همیشه در حال حرکت باشید. بازی دوم اترنال تمرکز ویژه‌ای بر روی حرکت، سرعت و تحرک دارد و اگر می‌خواهید از این جهنم، زنده خارج شوید، باید در تمامی لحظات، حرکت کنید. این یک بازی کال آف دیوتی نیست که یک گوشه پنهان شوید و دشمنان را از پشت دیوار نابود کنید. اگر ثابت باقی بمانید، بارها و بارها کشته می‌شوید و خسته خواهید شد. پس همیشه در حال حرکت باشید و ما به شما اطمینان می‌دهیم که بازی، یک درجه آسان‌تر خواهد شد.

۹- از اره برقی به خوبی استفاده کنید

 بازی دوم اترنال

یکی از تفاوت‌های دوم اترنال با نسخه‌های قبلی در این است که مهمات زیادی در اختیار شما نیست و ممکن است با کمبود آن مواجه شوید. در نسخه‌های قدیمی، مهمات در همه جای بازی به وفور دیده می‌شد اما حالا این‌گونه نیست. شما باید از اره برقی کمک گرفته و دشمنان کوچک‌تر را نابود کنید تا کمی مهمات به دست بیاورید. شما بدون شک در زمینه مهمات دچار مشکل خواهید شد و در لحظات چالش برانگیز بازی، خواهید دید که تیر کافی ندارید. در نتیجه، استفاده از اره برقی را فراموش نکنید، هم برای برای دریافت مهمات و هم برای صرفه جویی در آن.

۸- حواستان به بار سلامتی باشد

 بازی دوم اترنال

بر خلاف اکثر بازی‌های مدرن همانند کال آف دیوتی که کافی است یک گوشه پنهان شوید تا خون‌تان (یا بار سلامتی) کامل شود، بازی دوم اترنال به سبک عناوین کلاسیک، از سیستم سلامتی عددی (Number-based Health System) استفاده می‌کند. مشکل اینجا است که این بازی دارای ریتم سریعی است و در میان این مبارزات نفس‌گیر، به راحتی آسیب دیده و سلامتی خود را از دست می‌دهید. پس، همیشه باید به بار سلامتی گوشه تصویر توجه داشته باشید و اگر می‌بینید که وضعیت آن نامناسب است، در استراتژی‌های خود تغییر ایجاد کرده و تلاش کنید تا آن را میزان ایده آل برسانید. تا حد ممکن، ریسک نکنید زیرا گاهی یک ضربه کافی است تا تمامی تلاش‌های شما هدر رفته و مجبور شوید مرحله را از ابتدا آغاز کنید.

۷- بیش از حد هجومی بازی نکنید

 بازی دوم اترنال

ما به شما گفتیم که همیشه در حرکت باشید اما فراموش نکنید که بیش از حد هجومی بازی کردن به ضرر شما تمام خواهد شد. برای مثال یک بازیکن، اسلحه راکت لانچر را می‌بیند و با آن، به شکلی دیوانه‌وار شروع به کشتن دشمنان می‌کند. حتما با خود می‌گویید مشکل کار کجاست؟ شما باید توجه داشته باشید که بعضی از اسلحه‌های این بازی، نه تنها به دشمنان آسیب وارد می‌کنند، بلکه به سلامتی شما نیز ضربه می‌زنند. شلیک راکت لانچر به دشمنی که در نزدیکی شما قرار دارد، ممکن است منجر به کشته شدن شما شود. مراقب باشید و از درگیری‌های خطرناک پرهیز کنید.

۶- از Glory Kill استفاده کنید

 بازی دوم اترنال

ویژگی Glory Kill یک راه مناسب برای بازگرداندن سلامتی شماست. هنگامی که یک دشمن ضعیف می‌شود و به رنگ های آبی و نارنجی در می‌آید، بدین معناست که آن‌ها آسیب پذیر هستند و می‌توانید یک کشتار افتخارآمیز بر روی او اجرا کنید. کافی است به نزدیکی او رفته و دکمه مناسب را فشار دهید تا یک کشتار هیجان انگیز را تماشا کرده و البته کمی سلامتی دریافت کنید. پس حواستان به این نوع دشمنان باشد و این ویژگی را به کار بگیرید.

۵- از شعله آتش خود استفاده کنید

 بازی دوم اترنال

همانند گلوری کیل، توصیه می‌شود از آتشی که در اختیار دارید نیز استفاده کنید. شما می‌توانید دشمنان نزدیک را آتش بزنید و زره خود را تقویت کنید. فراموش نکنید که زره، به اندازه سلامتی ارزش دارد و قطعا به شما در این مسیر پرخطر کمک خواهد کرد. پس یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که نابودی دشمنان با آتش، زره و سلامتی شما را افزایش می‌دهد و در مجموع، یکی از تجهیزات کارآمد شما است. اگر می‌خواهید بازی را به پایان برسانید، اره برقی و شعله آتش، عناصر حیاتی شما هستند.

۴- گاهی تک تیرانداز شوید

 بازی دوم اترنال

بعضی از بخش‌های دوم اترنال، به شما این اجازه را می‌دهند تا بخش یا منطقه بعدی را از فاصله دور مشاهده کنید. شما می‌توانید در چنین لحظاتی، از اسلحه تک تیرانداز خود استفاده کرده و با چند شلیک استراتژیک، کمی مبارزه بعدی خود را آسان‌تر کنید. شما با چند شلیک مناسب، می‌توانید اسلحه‌های قدرتمند دشمنان مختلف را از کار بیندازید و سپس به سراغ آن‌ها بروید. این حرکت، بدون شک باعث آسان شدن بعضی از مراحل خواهد شد. ما می‌دانیم که استفاده از اسلحه تک تیرانداز چندان با دوم اترنال سازگار نیست اما گاهی می‌تواند جان شما را نجات دهد.

۳- به جستجوی رازها بروید / از نقشه استفاده کنید

 بازی دوم اترنال

برای دسترسی به نقشه سه بعدی مراحل، باید به ایستگاه‌های اتومپ (Automap Station) بروید. ما درک می‌کنید بعضی از بازیکنان به نقشه نیازی ندارند یا نمی‌خواهند از آن استفاده کنند اما توصیه می‌کنیم به سراغ آن بروید. شما نه تنها می‌توانید مسیرها را راحت‌تر پیدا کنید، بلکه می‌توانید از مناطق مخفی و رازهای پنهان مراحل پرده بردارید. البته نقشه به شما مکان دقیق یا چگونه رفتن به آنجا را نمی‌گوید اما اینکه می‌دانید در یک منطقه، یک چیز مخفی وجود دارد، به نفع شما است. بعضی از این رازها، کد تقلب هستند و بازی را آسان‌تر و هیجان انگیزتر می‌کنند.

۲- درجه سختی را در صورت نیاز تغییر دهید

 بازی دوم اترنال

اگر بعضی از مراحل سخت‌تر از تصور شما است (یا برعکس، بیش از حد آسان)، شما می‌توانید درجه سختی را تغییر دهید. بر خلاف بعضی از بازی‌های روز، شما در هر زمانی که بخواهید، می‌توانید درجه سختی را عوض کنید. بازی دوم اترنال به شکل غیرمنتظره‌ای سخت است، در نتیجه ناراحت نباشید و درجه سختی را به شکلی انتخاب کنید که بازی برای شما لذت بخش شود. اگر بازی برای شما سرگرم کننده نباشد، پس چرا باید آن را انجام داد؟

همچنین مطالعه کنید:

بازی مورتال کمبت ۱۱ (Mortal Kombat 11) و ۱۰ نکته برای تازه واردها

۱- ماموریت‌های فرعی را انجام دهید

 بازی دوم اترنال

در بازی تعدادی ماموریت فرعی وجود دارد که به آن‌ها اسلیر گیتس (Slayer Gates) می‌گویند. توصیه می‌کنیم آن‌ها را انجام دهید زیرا پاداش‌های بزرگی دریافت می‌کنید. کلیدهای Empyrean در بازی نقش مهمی دارند و اگر بتوانید هر ۶ کلید را پیدا کنید، می‌توانید قوی‌ترین اسلحه بازی را باز کنید (Unmaykr). این ماموریت‌های فرعی آسان نیستند و چالش‌های زیادی برای شما ایجاد خواهند کرد اما جایزه‌ای که دریافت می‌کنید، ارزش این زحمت‌ها را خواهد داشت.

بازی دوم اترنال که توسط شرکت بتسدا منتشر شده است، تا اینجا توانسته نظر مثبت طرفداران و منتقدان را دریافت کند. این بازی هم‌اکنون بر رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در دسترس است.

نظرات خود را در رابطه با بازی دوم اترنال را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.