تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
کد خبر : 38722

ایسوس راگ فون ۵ در سه نسخه معرفی شد؛ نمایشگر ۱۴۴ هرتزی،اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۸ گیگابات رم

ایسوس راگ فون ۵ در سه نسخه معرفی شد؛ نمایشگر ۱۴۴ هرتزی،اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۸ گیگابات رم

ایسوس راگ فون ۵ در سه نسخه معرفی شد؛ نمایشگر ۱۴۴ هرتزی،اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۸ گیگابات رم گوشی‌های گیمینگ پرچمدار ایسوس راگ فون ۵ – ASUS ROG Phone 5 در سه نسخه با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، اسنپدراگون ۸۸۸ و حداکثر ۱۸ گیگابایت رم معرفی شدند.
کمپانی ایسوس سرانجام از گوشی های گیمینگ سری ROG Phone 5 خود رونمایی کرد. این پرچمداران گیمینگ در م قایسه با نسل گذشته خود اکنون عملکرد بهتری داشته، ارگونومی بهتری دارند و نسخه Ultimate ادیشن آن‌ها نیز با پشتیبانی از ۱۸ گیگابایت رم مرزهای حافظه را در دنیای گیمینگ جابجا کرده است.
خانواده ایسوس راگ فون ۵ ؛ مشخصات فنی و امکانات همانطور که انتظار می‌رود ایسوس راگ فون ۵ در چند نسخه مختلف عرضه خواهد شد. نسخه معمولی این گوشی دارای سه پیکربندی یا مدل است که ایسوس آن‌ها را A، B و C می‌نامد. تفاوت در این سه، فقط پیکربندی حافظه آن‌ها است. مدل A به ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه، مدل B به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و مدل C به ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. توجه داشته باشید که فناوری حافظه در این مدل‌ها به غیر ..

ایسوس راگ فون ۵ در سه نسخه معرفی شد؛ نمایشگر ۱۴۴ هرتزی،اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۸ گیگابات رم

گوشی‌های گیمینگ پرچمدار ایسوس راگ فون ۵ – ASUS ROG Phone 5 در سه نسخه با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، اسنپدراگون ۸۸۸ و حداکثر ۱۸ گیگابایت رم معرفی شدند.

کمپانی ایسوس سرانجام از گوشی های گیمینگ سری ROG Phone 5 خود رونمایی کرد. این پرچمداران گیمینگ در م قایسه با نسل گذشته خود اکنون عملکرد بهتری داشته، ارگونومی بهتری دارند و نسخه Ultimate ادیشن آن‌ها نیز با پشتیبانی از ۱۸ گیگابایت رم مرزهای حافظه را در دنیای گیمینگ جابجا کرده است.

خانواده ایسوس راگ فون ۵ ؛ مشخصات فنی و امکانات

همانطور که انتظار می‌رود ایسوس راگ فون ۵ در چند نسخه مختلف عرضه خواهد شد. نسخه معمولی این گوشی دارای سه پیکربندی یا مدل است که ایسوس آن‌ها را A، B و C می‌نامد. تفاوت در این سه، فقط پیکربندی حافظه آن‌ها است. مدل A به ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه، مدل B به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و مدل C به ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. توجه داشته باشید که فناوری حافظه در این مدل‌ها به غیر از مدل ۱۲۸ گیگابایتی C از نوع UFS 3.1 است.

ایسوس راگ فون 5

نسخه بعدی ایسوس راگ فون ۵ پرو نام دارد که تنها در یک پیکربندی با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS عرضه می‌شود. در نهایت مدل راگ فون ۵ آلتیمیت است که ظرفیت رم در آن ارتقاء پیدا کرده و به عدد شگفت انگیز «۱۸ گیگابایت» رسیده است. البته حافظه داخلی در این گوشی فراتر از ۵۱۲ گیگابایت نیست و خبری از اسلات کارت میکرو اس دی نیز روی آن نخواهد بود.

ایسوس راگ فون 5

دوربین اصلی گوشی گیمینگ Asus ROG Phone 5 از یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی کواد بایر به نام Sony IMX686 با سیستم فوکوس خودکار ۲×۱ OCL و دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند. یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی اولترا-واید (۱۲۵ درجه‌ای) و یک حسگر ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند. در جلو نیز دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی کواد بایر با یک لنز f/2.45 حضور دارد. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند با رزولوشن ۸K و نرخ ۳۰ فریمی یا ۴K و نرخ ۶۰ فریمی فیلمبرداری کند. ضمن اینکه یک لرزشگیر الکترونیکی نیز برای فیلمبرداری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

هر سه مدل از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت می‌گیرند که به جز این هم انتظار نمی‌رفت. ایسوس این گوشی‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده که در تمام بخش‌ها عملکرد پیشرفت کرده‌ای را ارائه کنند. در این بین حتی می‌توان به عمر باتری طولانی‌تر نسبت به گذشته نیز اشاره کرد.

این گوشی از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که به دو سلول تقسیم می‌شود. این تقسیم سلولی به ایسوس اجازه می‌دهد مادربرد را نزدیک‌تر به مرکز گوشی قرار دهد. این کار دو مزیت را به همراه دارد. اول اینکه به سیستم خنک کننده AeroActive Cooler 5 اجازه می‌دهد تا حد ممکن به چیپست نزدیک باشد. دوم اینکه گرمای تولیدشده را از انگشتان کاربر دور نگه می‌دارد.

ایسوس راگ فون 5

این تقسیم سلولی همچنین به سازنده اجازه داده شارژ باتری را تا توان ۶۵ وات بالا ببرد. مثل گذشته این گوشی از طریق یک پورت USB-C که در زیر قاب تعبیه شده شارژ می‌شود، در حالی که شما می‌توانید از درگاه USB-C که در کنار قاب تعبیه شده نیز استفاده کنید. پورتی که در کنار دیوایس تعبیه شده همچنین اجازه‌ی اتصال یک نمایشگر خارجی، هدفون یا خنک کننده AeroActive Cooler 5 را هم می‌دهد.

ایسوس راگ فون 5

گوشی ایسوس راگ فون ۵ به یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی AMOLED ساخت سامسونگ مجهز است، در حالی که نسل قبل آن از یک نمایشگر ۶.۵۹ اینچی بهره می‌برد. این نمایشگر گواهی +HDR10 را ارائه می‌کند، پوشش ۱۱۱ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 و ۱۵۱ درصدی از فضای رنگ sRGB دارد. و با ارائه حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت، روشن‌تر از نمایشگر نسل گذشته خواهد بود. رزولوشن و نرخ تازه‌سازی این نمایشگر همچنان بدون تغییر مانده است (+۱۰۸۰p و ۱۴۴۰ هرتز با نرخ پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای)، در حالی که نرخ نمونه‌برداری لمس در آن از ۲۷۰ به ۳۰۰ هرتز ارتقاء پیدا کرده است. ایسوس می‌گوید نرخ تأخیر لمس این نمایشگر ۲۴.۳ میلی‌ثانیه است. در مورد رزولوشن آن هم باید گفت که فاقد بهره‌مندی از نرخ تازه‌سازی انطباق‌پذیر است. این پنل می‌تواند نرخ‌های ۶۰، ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتزی را ارائه کند، در حالی که به لطف حالت Auto، نسبت به محتوایی که می‌بینید بین این سه نرخ به صورت خودکار جابجا می‌شود.

ایسوس راگ فون 5

نمایشگر این گوشی با Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود که جلوی باقی ماندن اثر انگشت روی نمایشگر حتی وقتی انگشتان دست شما خیس باشد را به میزان قابل توجهی می‌گیرد. این نمایشگر علیرغم اینکه از نظر ابعاد بزرگ‌تر شده، ۲۵ درصد حاشیه‌های کوچک‌تری را ارائه می‌کند. این یعنی نسبت به گذشته فقط چند میلی‌متر بلندتر و حدود یک میلی‌متر پهن‌تر از نسل گذشته خود است. این درحالیست که وزن دیوایس بدون تغییر، ۲۳۸ گرم مانده است.

روی این گوشی یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون با دک ESS Sabre ES9280AC Pro Quad DAC حضور پیدا کرده است. آمپلی‌فایر Class G در این گوشی به صورت خودکار امپدانس هدفون‌های شما را شناسایی می‌کند و بین حالت‌های مناسب جابجا می‌شود. این یعنی از هدفون‌هایی بین ۸ تا ۱۰۰۰ اهم پشتیبانی می‌کند.

ایسوس راگ فون 5

روی چیپست این گوشی نیز اسپیکرهای استریوی جلویی تعبیه شده است که از دو آمپلی‌فایر Cirrus Logic CS35L45 قدرت می‌گیرد و هر یک از آن‌ها می‌توانند ۲۱ درصد توان بیشتری را نسبت به نسل گذشته در اختیار اسپیکرها قرار دهند. اگر هم می‌خواهید می‌توانید از یک اسپیکر بلوتوثی یا یک هدست با پشتیبانی از کدک‌های aptX Adaptive و LDAC و AAC استفاده کنید.

اما تغییر دیگری که بین مدل‌های ایسوس راگ فون ۵ وجود دارد، تجهیز نسخه معمولی به امکان نمایش لوگوی رنگی گیمرها روی قاب پشتی است، در حالی که دو مدل دیگر از یک نمایشگر لمسی کوچک به نام ROG Vision روی قاب پشتی خود برخوردارند. این نمایشگر در مدل پرو از نوع رنگی PM-OLED است، در حالی که نسخه آلتیمیت آن از یک نوع سیاه و سفید استفاده می‌کند.

ایسوس راگ فون 5

این نمایشگرها می‌توانند تماس‌های ورودی، شارژ یا لودینگ بازی‌ها را به نمایش بگذارند. همچنین روی هر سه گوشی اندروید ۱۱ نصب شده است و شما می‌توانید به رابط کاربری معمولی Zen UI یا رابط کاربری گیمینگ ROG UI به دلخواه یکی را انتخاب کنید.

لوازم جانبی ایسوس راگ فون ۵

نسخه‌های پرو و آلتیمیت به صورت پیشفرض همراه با خنک کننده AeroActive Cooler 5 عرضه می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از این خنک کننده دمای بدنه را تا ۱۵ درجه و دمای چیپست را تا ۱۰ درجه می‌کاهد. این خنک کننده همچنین دارای دو دکمه فیزیکی در قسمت شانه‌ی خود، یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک پایه نگهداره نیز است. ضمن اینکه خود گوشی نیز دکمه‌های رو شانه‌ای اولتراسونیک را شامل می‌شود که اگر این خنک کننده متصل نباشد، در دسترس هستند. شما می‌توانید از این دکمه‌ها برای دسترسی سریع به بازی‌ها نیز استفاده کنید.

ایسوس راگ فون 5

ایسوس گیم پد ROG Kunai 3 را نیز با این گوشی سازگار کرده است. ROG Clip نیز به شما اجازه می‌دهد یک دسته بازی PS4، Xbox یا Stadia را به گوشی خود وصل کنید. در اینجا یک داک به نام Professional Dock مجهز به پورت HDMI و دو پورت USB نیز عرضه می‌شود.

قیمت ASUS ROG Phone 5

جدول قیمتی سه مدل خانواده راگ فون جدید ایسوس به شرح زیر است:

راگ فون ۵۸/۱۲۸ گیگ – ۸۰۰ یورو۱۲/۲۵۶ گیگ – ۹۰۰ یورو۱۶/۲۵۶ گیگ – ۱۰۰۰ یورو
راگ فون ۵ پرو۱۶/۵۱۲ گیگ – ۱۲۰۰ یورو
راگ فون ۵ آلتیمیت۱۸/۵۱۲ گیگ – ۱۳۰۰ یورو

منبع :gsmarena-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.