تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر : 583209

ایران خودرو ری را ، اولین شاسی بلند ملی معرفی شد

ایران خودرو ری را ، اولین شاسی بلند ملی معرفی شد

ایران خودرو ری را ، اولین شاسی بلند ملی معرفی شد به نظر می‌رسد وزیر صمت به همراه مدیرعامل ایران خودرو، در سکوت کامل خبری از ایران خودرو ری را، اولین کراس اوور ملی رونمایی کرده‌اند. مدتی است که خبر رونمایی از اولین کراس اوور ملی ایران خودرو با نام ریرا در فضای مجازی شنیده

ایران خودرو ری را ، اولین شاسی بلند ملی معرفی شد

به نظر می‌رسد وزیر صمت به همراه مدیرعامل ایران خودرو، در سکوت کامل خبری از ایران خودرو ری را، اولین کراس اوور ملی رونمایی کرده‌اند.

مدتی است که خبر رونمایی از اولین کراس اوور ملی ایران خودرو با نام ریرا در فضای مجازی شنیده می‌شود و وزیر صمت نیز درباره آن توضیحاتی داد. قرار بر این بوده که این خودرو در دو هفته اخیر معرفی شود، ولی متاسفانه هر بار به علتی به تأخیر افتاد. هم اکنون به نظر می‌رسد که ری را با حضور سیدرضا فاطمی امین و برخی از خبرنگاران به یک‌باره رونمایی شده است.

ایران خودرو ری را معرفی شد

همان‌طور که گفتیم طی روزهای اخیر مطالب متعددی درباره اولین شاسی بلند ایران خودرو منتشر شده و در گجت نیوز به بررسی آنها پرداخته‌ایم. برای مثال چند روز پیش بود که گفتیم اولین عکس از ریرا، شاسی بلند جدید ایران خودرو منتشر شده است. همچنین برخی هنگام صحبت درباره نام ریرا این سوال برایشان پیش آمده بود که ری را به چه معناست. برای دانستن معنای دقیق این کراس اوور ملی، مطلب ریرا به چه معناست را بخوانید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی از مجلس شورای اسلامی به خاطر عملکرد ضعیف در این وزارتخانه کارت زرد گرفت و گفته می‌شود که اگر این روند ادامه پیدا کند، به زودی استیضاح وی کلید خواهد خورد. مسئله اینجاست که طی دو هفته اخیر ایران خودرو و فاطمی امین بارها درباره ری را توضیح داده بودند و حتی چندین بار خبرنگاران برای رونمایی این خودرو دعوت شده بودند، اما هر بار ساعاتی پیش از شروع مراسم، خبر لغو شدن آن منتشر می‌شد.

هم‌اکنون نیز بدون حضور هر گونه رسانه تخصصی در این حوزه و در سکوت خبری، خبر رونمایی از این شاسی بلند منتشر شده است. گفتنی است که این خودرو قرار است چند ماه دیگر عرضه شود و به نظر می‌رسد که این اقدام وزیر صمت بیشتر به فرار از استیضاح شبیه است تا معرفی یک خودروی ملی.

ایران خودرو ریرا

مشخصات خودروی ریرا

لازم به ذکر است که ریرا اولین خودروی کراس اوور تولید داخل است که گروه خودروسازی ایران خودرو رونمایی کرده و روی پلتفرم IKP1 سوار شده است. طبق اعلام ایران خودرو، ری را قرار است با دو پیشرانه TU5P و TC7 راهی بازار داخلی شود که این پیشرانه پیش‌تر روی خودروی سدان تارا تعبیه شده بود.

ری را

پیشرانه مذکور قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار را تولید کند و پیشرانه TC7 نیز می‌تواند قدرت 168 اسب بخار را راهی محور جلو کند. البته همان‌طور که بالاتر گفتیم، ایران خودرو استاد تغییر در دقیقه نود است و از آنجایی که تا عرضه این محصول ماه‌ها زمان باقی مانده، به نظر می‌رسد احتمال تغییر مشخصات فنی این کراس اوور وجود دارد.

ایران خودرو ریرا

جالب‌تر از هر چیزی این است که پس از اتمام این رونمایی محرمانه، نه تنها رسانه تخصصی حضور نداشت که تصاویر متعدد از این خودرو را برای علاقه‌مندان منتشر کند، بلکه سایت خود ایران خودرو نیز تنها یک عکس از این شاسی بلند منتشر کرده است. البته پس از ساعاتی تصاویر دیگری نیز منتشر شده و تازه در این تصویر تنها چیزی که دیده می‌شود، روی ماه وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو است و انگار نه انگار که هدف نمایش خودروی ریرا بوده است!

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که پس از رونمایی این محصول به وجود آمده این است که چرا ایران خودرو باید در چنین شرایطی کراس اوور وطنی خود را معرفی کند؟ چرا نباید هیچ رسانه تخصصی در این رونمایی حضور نداشته باشند و چرا تنها چند تصویر از این خودرو به بیرون درز کرده است؟ این‌ها همه سوال‌هایی هستند که باید به آنها در طی زمان پاسخ داد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.