ایرادهایی جزئی که باعث می‌شود هیچ خریداری سمت ماشین دست دوم شما نیاید در این مطلب، به بررسی ایرادهایی جزئی پرداخته‌ایم که باعث می‌شود هیچ خریداری برای خرید ماشین دست دوم شما اقدام نکند. اتومبیل یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌هایی است که اکثر مردم دارند. بخش ناخوشایند داشتن وسیله نقلیه این است که برخلاف املاک

ایرادهایی جزئی که باعث می‌شود هیچ خریداری سمت ماشین دست دوم شما نیاید

در این مطلب، به بررسی ایرادهایی جزئی پرداخته‌ایم که باعث می‌شود هیچ خریداری برای خرید ماشین دست دوم شما اقدام نکند.

اتومبیل یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌هایی است که اکثر مردم دارند. بخش ناخوشایند داشتن وسیله نقلیه این است که برخلاف املاک و مستغلات، در اثر گذر مدت زمان حدوداً 10 ساله، خودروها از رده خارج شده و رو به استهلاک می‌روند. به پایین آمدن کیفیت و خرج و مخارج یک خودرو و به دنبال آن کاهش قیمت خودرو در طی زمان، استهلاک گفته می‌شود.

اکثر دارندگان خودرو به درجات مختلفی تلاش می‌کنند تا از افت سریع قیمت خودروی خود جلوگیری کنند، در حالی که دیگران احتمالاً تا زمانی که خودروی آن‌ها هنوز قابلیت جا‌به‌جایی افراد را دارد، به استفاده از آن فکر می‌کنند. با این وجود، افرادی که به‌عنوان یک تعمیرکار خودرو به‌طور حرفه‌ای آموزش دیده‌اند، از آسیب‌های باورنکردنی سخن می‌گویند که مردم می‌توانند ناآگاهانه به سواری‌هایشان وارد کنند.

با صرف زمان نسبتاً زیادی برای سر و کار داشتن با فروشندگان ماشین دست دوم، بسیاری از افراد ارزش تجاری ماشین دست دوم خود را به دلیل نادیده گرفتن مسائلی ساده برای تعمیر خودروی خود، کاهش داده‌اند. با این حال، خرج کردن پول برای تعویض روغن و سایر اقلام تعمیر و نگهداری، بسیار کمتر از هزینه‌های لازم برای لوازم الکترونیکی یا لباس‌های جدید لذت بخش است، اما هزینه‌های تعمیر و نگهداری از خودرو، یک سرمایه گذاری برای محافظت از یک دارایی بسیار ارزشمند است.

با افزایش پیچیدگی مشکلات خودروها به حدی که صاحبان خودرو قادر به انجام تعمیرات و نگهداری اندکی از آن هستند، احتمال بروز مشکل نیز به شدت افزایش می‌یابد. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به چند اشتباه کوچک که می‌تواند ماشین دست دوم شما را بی ارزش کند، اشاره کنیم.

نادیده گرفتن چراغ‌های هشدار

اهمیت دادن به روشن شدن چراغ‌های هشدار در حین استفاده از خودرو موضوع مهمیست. اگر هر یک از چراغ‌­های هشدار در حین رانندگی پدیدار شدند، آن را نادیده نگیرید؛ چرا که ممکن است عکس­‌العملی فوری برای جلوگیری از خسارت به خودرویتان نیاز باشد.

تولیدکنندگان، انواع چراغ‌ها و پیام‌های هشداردهنده را در طول سال‌ها به ساختمان خودروها اضافه کرده‌اند که سبب می‌شوند بسیاری از مصرف‌کنندگان از یک اتفاق وحشتناک که در شرف وقوع است، آگاه شوند.

یک چراغ چک موتور (CEL)، که در دسته گیج برای سیگنال دادن به مشکلات موتور قرار دارد، اغلب به دلیل مشکلاتی روشن می‌شود که خطر خرابی فوری ندارند و به دلیل مشکلات ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای است که عملکرد موتور را مختل نمی‌کند.

ممکن است خودرو سال‌ها با روشن بودن چراغ CEL به خوبی کار کند و باعث خرابی مکانیکی فوری نشود، اما احتمالاً پس از مدتی آلودگی بیش از حدی در آن به‌وجود می‌آید. با فاکتور گرفتن از تمامی نگرانی‌های زیست محیطی، دلیل دیگری نیز برای جلوگیری از نادیده گرفتن CEL وجود دارد.

در حالی که ممکن است شما به این نتیجه برسید که هیچ خطر قریب‌الوقوعی با ادامه رانندگی وجود ندارد، اما مشکلات دیگری ممکن است ایجاد شوند که نیاز به توجه فوری دارند. این مشکلات می‌توانند به شکست‌های پرهزینه تبدیل شوند.

برای جلوگیری از یک زنجیره پرهزینه از مشکلات موتور، به شدت توصیه می‌شود که تمام مشکلات را برطرف کرده تا از رانندگی با چراغ روشن CEL جلوگیری کنید. احتیاط دیگر این است که هرگز با CEL چشمک زن رانندگی نکنید. Mechanic Base می‌گوید روشن شدن چراغ CEL بدان معناست که شما دچار اشتباه شده‌اید و سوخت خام از موتور شما به مبدل کاتالیزوری می‌رود که ذوب می‌شود و این قطعاً تعمیر پرهزینه‌ای در پی خواهد داشت.

تعمیر و نگهداری معوق

تعمیر و نگهداری معوق روشی بسیار رایج برای به تعویق انداختن تعمیراتی است که باید امروز انجام شود. اگر برخی از مسائل را به مدت طولانی به عقب بیاندازید، می‌تواند باعث بروز مشکلات دیگری شود.

در یک مطالعه در سال 2015، AAA کشف کرد که 35 درصد از آمریکایی‌ها توصیه‌های خدمات مکانیک یا کارخانه خود را به تعویق می‌اندازند یا نادیده می‌گیرند. این نگرش بی‌رویه در نهایت برای صاحبان خودرو در هر بازدید متوالی از مغازه صد دلار هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت. به‌علاوه، صرف هزینه برای تعمیر و نگهداری مهم‌تر از ارتقاهای زیبایی شناختی است که برای عملکرد وسیله نقلیه شما مفید نیست.

به تعویق انداختن نیازهای تراز ماشین دست دوم شما باعث فرسودگی لاستیک‌ها می‌شود و این یک مشکل بزرگ در زمان فروش است. اگر یک خریدار باهوش ببیند لاستیک ناهموار فرسوده می‌شود، ممکن است به مشکلات بزرگتری در ماشین مشکوک شود؛ حتی اگر در آن زمان مستقیم رانندگی کند. هیچ کس غافلگیری را دوست ندارد و یک ماشین خوب به مردم آرامش خاطر و پول بیشتری در جیب می‌دهد.

بی‌توجهی به ترک شیشه جلو

وجود ترک در شیشه جلوی شما مشکلات ایمنی را نشان می‌دهد. این دیوانه کننده است که در بزرگراه در حال حرکت باشید و شن کامیونی که به سرعت از کنار شما عبور می‌کند، به ماشین شما برخورد کرده و باعث ایجاد تراشه یا ترک شود. خطر باقی ماندن تراشه یا ترک این است که آن‌ها می‌توانند در کل شیشه خودرو پخش شوند. لرزش و عبور خودرو از دست‌اندازها در حین رانندگی، به شیشه فشار وارد می‌کند و باعث افزایش شکستگی‌های کوچک می‌شود.

یک ترک کوچک ایجاد شده از یک سنگ می‌تواند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی روی شیشه جلو پخش شود و نیاز به تعویض داشته باشد. قیمت شیشه‌های جلو متفاوت است و از چند صد دلار تا هزار دلار در قسمت بالایی قیمت دارند. علاوه‌براین، جدیدترین خودروها به طور فزاینده‌ای لوازم جانبی در شیشه جلو تعبیه می‌کنند که جایگزینی کردن آن‌ها هزینه‌ بسیاری خواهد داشت.

با توجه به قطعات خودرو NAPA، ترک‌های کوچک ایجاد شده به ساختار شیشه آسیب قابل توجهی نمی‌زند و محصولات زیادی برای تسهیل تعمیرات آسان ارائه می‌شود که می‌توانید خودتان با هزینه کم انجام دهید. اکثر فروشندگان شیشه و پنجره نیز خدمات تعمیراتی را ارائه می‌دهند که هزینه بسیار کمتری نسبت به تعویض دارند.

اما هنگامی که یک ترک در سراسر شیشه جلو منتشر شده یا مانند یک تار عنکبوت پخش می‌شود، وقت آن است که به دنبال جایگزین کردن آن باشید. به احتمال زیاد بسیاری از مردم به سادگی نمی‌دانند که ترک‌ها و تراشه‌های کوچک قابل تعمیر هستند یا اینکه چقدر ارزان هستند. اطمینان از عاری بودن شیشه جلو از ترک‌خوردگی باعث می‌شود ماشین دست دوم خود را سریعتر و با قیمت بهتری بفروشید.

کثیف نگه داشتن ماشین

اکثر مردم دوست دارند ماشین خود را تمیز نگه دارند و هر ساله پول زیادی صرف محصولات و خدمات فقط برای شستشوی خودرو می‌کنند. اما آیا نگهداری یک ماشین کثیف می‌تواند ارزش آن را کاهش دهد؟ از برخی جهات، بله. برای کسانی که خودروهای کاملا به‌روز یا تقریباً جدید دارند، انگیزه تمیز نگه‌داشتن آن قوی است؛ زیرا این پرداخت‌های ماهانه میزان سرمایه‌گذاری یک خودروی جدید را تقویت می‌کند و تمیز نگه داشتن آن بخشی طبیعی از محافظت از سرمایه شماست تا زمانی که می‌خواهید آن‌را به صورت یک ماشین دست دوم بفروشید، از ارزش خودروی شما کاسته نشود.

زمانی که خودروها کمی کهنه می‌شوند و تازگی آن‌ها از بین می‌رود، برخی از عادات تمیزنگه‌داشتن نیز ممکن است همراه با آن از بین بروند. اما اجازه ندهید این اتفاق برای خودروی شما بیفتد! خودروهای کثیف به چند دلیل می‌توانند منجر به کاهش ارزش آن‌ها در هنگام فروش شوند. به گفته Way.com، باقی ماندن کثیفی روی رنگ به تخریب لایه شفاف سرعت می‌بخشد و زمانی که بیش از حد خراب شود، رنگ می‌تواند به خطر بیفتد.

کثیفی که روی ماشین باقی می‌ماند ساینده است و به مرور زمان خراش‌ها و ساییدگی‌های کوچکی روی آن جمع می‌شود. همچنین، نمک موجود در جاده‌ها اگر به‌طور مرتب شسته نشود، رنگ را تحلیل برده و مستقیماً به تشکیل زنگ کمک می‌کند.

تمیز نگه داشتن پنجره‌ها به خاطر مسائل ایمنی نیز موضوع بسیار مهمی است و همچنین باعث افزایش ارزش فروش مجدد ماشین دست دوم شما می‌شود. خودرویی با رنگ کثیف و محو شده با لکه‌های زنگ زدگی و خوردگی، طبیعتا کمتر از یک خودروی تمیز و درخشان فروخته می‌شود. پس قطعا این یک ایده خوب و ساده است که ماشین خود را به طور منظم بشویید.

سفارشی سازی

این مسئله که صرف هزینه برای افزودن لوازم جانبی و عملکرد به خودرو می‌تواند ارزش آن را کاهش دهد، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یک حقیقت ثابت شده است. بسیاری از آن به ادراک مربوط می‌شود و بخش دیگری از آن به کاربرد واقعی سفارشی‌سازی‌ها ربط دارد. وقتی چیزی به ماشین خود اضافه می‌کنید، مهر خود را روی آن می‌گذارید و آن را بیشتر مطابق میل شخصی خود می‌سازید.

سفارشی‌سازی در هنگام استفاده از خودرو خوب خواهد بود، اما اگر زمانی قصد فروش این خودرو را پیدا کنید، انتخاب‌های شما ممکن است برای خریدار جذاب نباشند و این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود و میزان تمایل فرد به پرداخت را کاهش دهد. علاوه‌براین، تعداد زیاد مدهای عملکردی می‌تواند این تصور که ماشین دست دوم شما به‌روشی نادرست رانده شده باشد و ممکن است عمر طولانی نداشته باشد را در ذهن خریداران به‌وجود آورد.

وبلاگ Autoblog در مورد برخی از مدهایی که ارزش خودروی شما را از بین می‌برند هشدار می‌دهد، از جمله کیت بدنه، اگزوز بلند و چرخ‌های شیک. اکثر خریداران ​​خودرو را به همان صورتی که از کارخانه خارج شده می‌خواهند و اگر این خودرو شما را توصیف کند، قیمت پایین‌تری را به خود جلب خواهد کرد.

سابقه معاینه فنی ناقص

هیچ خودرویی کامل نیست؛ آن‌ها توسط انسان ساخته شده‌اند و انسان‌ها کامل نیستند. بنابراین، مهم نیست که چگونه رانندگی می‌کنید، مراجعه به مکانیکی در هر صورت اجتناب ناپذیر است. حفظ این سوابق مراجعه به مکانیکی و کسب برگه معاینه فنی بسیار مهم است؛ زیرا زمانی که زمان فروش ماشین دست دوم شما فرا می‌رسد، می‌توانند برگ برنده بزرگی باشند.

خریداران ماشین دست دوم می‌دانند که در هر صورت درجاتی از ریسک را متحمل می‌شوند. آن‌ها برای یک ماشین دست دوم هزینه کمتری می‌پردازند و این ریسک بخشی از معامله است. برای کمک به کاهش خطر یا تصور ریسک برای خریداران، داشتن سوابق خدمات دقیق تا زمانی که مالک خودروی خود هستید، می‌تواند فروشی ساده را برای شما به ارمغان بیاورد.

داشتن اطلاعات دقیق معاینه فنی نه تنها نشان می‌دهد که در طول مدت مالکیت از خودروی خود به خوبی مراقبت کرده‌اید، بلکه می‌تواند آن قطعاتی را که تعویض شده‌اند و باید برای مدتی پس از خرید آن استفاده شود را برجسته کند.

آگاهی از اینکه یک تعمیر گران‌قیمت قبلاً انجام شده است می‌تواند به خریداران آرامش خاطر بدهد و به شما این امکان را می‌دهد که قیمت بهتری نسبت به کسی که سابقه معاینه فنی سالانه ندارد به دست آورید. عدم وجود اطلاعات دقیق معاینه فنی، ماشین افراد را بیشتر به یک چرخ رولت ماشین دست دوم تبدیل کند.

مراجعه به مکانیکی‌های ارزان‌قیمت

هیچکس دوست ندارد هزینه تعمیرات خودرو را پرداخت کند. تعمیرات برای خودروهای مدرن ناخوشایند و مهم‌تر از همه پرهزینه هستند. باتری‌های 30 دلاری در کنار دینام‌های 25 دلاری، قیمت‌های چند سال گذشته هستند و به نظر می‌رسد در دنیای امروز خارج شدن از یک مغازه مکانیکی با کمتر از صد دلار غیرممکن است و صرف 500 دلار برای تعمیر خودرو دیگر معمولی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

باورهای غلط مردم در مورد ماشین های دست دوم که نباید باور کنید

دقیقاً به همین دلایل است که بردن ماشین خود به یک گاراژ ارزان قیمت می‌تواند راه خوبی برای صرفه جویی در هزینه به نظر برسد، اما این ایده می‌تواند به شکلی بزرگ و گران به شما نتیجه معکوس بدهد.

با مراجعه به مکانیکی که قطعات ارزان‌تر ارائه می‌دهد، تعمیرات خودرو پرهزینه‌تر می‌شوند؛ زیرا قطعات و مواد مورد استفاده در ساخت از هر زمان دیگری پیشرفته‌تر هستند و بسیاری از مکانیکی‌ها برای افزایش کیفیت از مواد اولیه گران‌تری نسبت به گذشته استفاده می‌کنند. ماشین‌ها نیز به‌طور تصاعدی پیچیده‌تر هستند و تکنسین‌ها به آموزش‌های بسیار بیشتری نیاز دارند، به طوری که مکانیک‌های برتر همگی قبل از قدم گذاشتن در هر مرکز خدماتی، از یک مدرسه فنی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

بنابر تمام این سخنان، وقتی به یک مکانیکی مقرون به صرفه مراجعه کنيد، ممکن است در ابتدا سود کنید، اما بعدها در معرض هزینه‌های بیشتر قرار خواهید گرفت.

استفاده از برچسب روی ماشین

استیکرها یک راه سرگرم‌کننده و آسان برای شخصی‌سازی ماشین شما و گاهی اوقات تبلیغات هستند. آن‌ها می‌توانند احساسات شما را در مورد یک موضوع خاص منتقل کنند یا حمایت شما را از هر چیزی که طرفدار آن هستید نشان دهند. ایرادی ندارد که کمی از سلیقه شخصی خود را در ماشینتان پياده کنید، اما این کار همچنین می‌تواند ارزش ماشین دست دوم شما را کاهش دهد.

به دلیل ماهیت شخصی برچسب‌هایی که روی ماشین خود می‌چسبانید، تعداد کمی از خریداران تمایل دارند دست به خرید خودروی دست دوم شما بزنند. این موضوع می‌تواند پیشنهادات احتمالی خرید را کاهش دهد.

مجله Reader’s Digest خاطرنشان می‌کند که فروشندگان آن‌ برچسب‌ها را به‌نحوی از روی ماشین پاک می‌کنند، اما قبل از آن ابتدا قیمت پیشنهادی برای معامله را کاهش می‌دهند. مهمترین قانونی که باید هنگام اضافه کردن برچسب‌ها رعایت شود، این است که آن‌ها را فقط روی شیشه استفاده کنید. استیکرها به راحتی با تیغ از روی شیشه جدا می‌شوند و در صورت فروش خودرو، جدا کردن آن‌ها ساده خواهد بود.

وقتی استیکرها روی بدنه که دارای رنگ است زده می‌شوند، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. بااینکه آن‌ها را می‌توان حذف کرد، اما این کار بسیار دشوارتر است. علاوه‌براین، اگر رنگ بدنه از قبل رفته باشد یا دارای نقطه‌ای باشد که در حال کنده شدن است، حذف برچسب می‌تواند مشکل را تشدید کند.

از طرف دیگر، استیکرها از محو شدن رنگ جلوگیری می‌کنند و می‌توانند روی خودروهای قدیمی‌تری که دچار از بین رفتن رنگ بدنه شده‌اند، مانند پوشش عمل کنند. برای اطمینان از بالاترین ارزش، فقط به یاد داشته باشید که برچسب‌های خود را روی پنجره‌ها بچسبانید تا هنگامی که زمان فروش فرا می‌رسد، به مشکلی برنخورید.

تایرهای ناهماهنگ یا فرسوده

از آنجایی که لاستیک‌ها نقش مهمی در ایمنی خودرو ایفا می‌کنند، جا‌به‌جا کردن دوره‌ای آن‌ها می‌تواند به حفظ و بهینه‌سازی حرکت کمک بسیاری کند. برای ایمنی، نگه داشتن لاستیک سالم در هر چهار گوشه‌ی خودرو یک عمل ضروری است.

لاستیک‌های بد می‌توانند به طور جدی روی کنترل ماشین تأثیر بگذارند؛ اما داشتن تایرهای خوب و سالم به ارزش فروش مجدد ماشین دست دوم شما نیز کمک می‌کند. لاستیک‌ها چه سنتی باشند و چه ران فلت، گران هستند و خریداران باهوش در هنگام خرید ماشین دست دوم ابتدا به تایرهای خودرو نگاه می‌کنند تا در نظر بگیرند آیا تعویض آن‌ها هزینه‌ای است که باید پس از خرید ماشین شما متقبل شوند یا خیر.

به گفته Auto Trader، مالکان خودرو معمولاً به دلایل اقتصادی لاستیک‌های ناهماهنگی دارند و فقط برای صرفه‌جویی در هزینه، آن‌ها را هر چند وقت یک‌بار باهم تعویض می‌کنند. این کار می‌تواند منجر به ایجاد لاستیک‌هایی با میزان فرسودگی متفاوت شود.

تکنسین‌های خودرو توصیه می‌کنند از خرید ماشین های دست دوم بدون تایرهای کاملاً همسان دوری کنید؛ زیرا این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده بی‌توجهی مالک خودرو باشد که به دلیل کمبود بودجه یا نادیده گرفتن ساده، تعمیر و نگهداری خودرو را تغییر داده است. با یکنواخت نگه داشتن لاستیک‌ها و با آج زیاد، رقم‌های پیشنهادی بالاتری برای فروش ماشین دست دوم خود دریافت خواهید کرد.

چراغ‌های مات شده

معرفی مجموعه چراغ‌های جلوی پلاستیکی، ابزار فوق‌العاده‌ای به طراحان خودرو در ایجاد اشکال و ظاهر جدید برای خودروها داد که محدودیت‌های لامپ چراغ‌های جلو را از بین برد. از آن زمان به بعد، چراغ‌های جلوی خودروها در شکل‌ها و سبک‌های پیچیده‌ای ظاهر شدند. اما این فناوری یک نقطه ضعف بزرگ برای خریداران خودروهای دست دوم به‌وجود آورد، چراغ های جلوی مه آلود و مات شده!

پلاستیک استفاده شده در مجموعه‌ چراغ‌ها یک ماده بادوام است، اما به مرور زمان آسیب می‌بیند. پس از صدها یا هزاران ساعت حرکت در بزرگراه که دائماً رسوبات و حشرات به طرف خودرو پرتاب می‌شوند، سطح چراغ‌های جلو خراب خواهد شد. این اتفاق ظاهر چراغ‌ها را زشت می‌کند و از کارایی آن‌ها می‌کاهد.

چراغ‌های مه آلود و مات شده ظاهر زیبایی ندارند و ممکن است انگیزه خریداران را برای خرید ماشین دست دوم شما خاموش کنند. اگر دو ماشین یکسان برای فروش انتخاب کنید و یکی چراغ روشن و سالم داشته باشد و یکی خیر، اولی زودتر به فروش می‌رسد. با این حال، راه‌حل‌هایی وجود دارد.

مجله Consumer Reports نظراتی را درباره پنج محصول مختلف برای بازیابی چراغ‌های جلوی شما با قیمت 20 دلار یا کمتر ارائه می‌دهد. این‌کار فقط یک یا دو ساعت طول می‌کشد و نتایج می‌تواند شگفت‌انگیز باشد.

برای کسانی که مایلند حرفه‌ای‌ها کار تعمیر خودروی آن‌ها را به دست بگیرند، اکثر مغازه‌ها خدماتی را برای بازیابی چراغ‌های جلو با کمتر از 200 دلار ارائه می‌دهند. ولی اگر ماشین شما خیلی قدیمی باشد و سال‌های پایانی عمرش را سپری کند، باید پول بیشتری خرج شود.

ترک‌خوردگی چراغ‌های عقب

مانند چراغ‌های مه‌آلود، چراغ‌های عقب ترک‌خورده نیز در ماشین دست دوم برای خریداران نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود. متأسفانه، مجموعه چراغ‌های عقب قیمت بالایی دارند و این غیرمعمول نیست که برخی از مالکان خودرو مجبور به پرداخت 300 دلار یا بیشتر برای جایگزینی یک مجموعه چراغ هستند. با وجود این هزینه بالا، انتخاب منطقی آن است که تا جایی که می‌توانید آن‌ها را نو و سالم نگهدارید.

در هنگام قیمت‌گذاری، همه چیز به ظاهر برمی‌گردد، بنابراین مهم نیست که چقدر خوب از وسیله نقلیه خود نگهداری می‌کنید، اگر چراغ عقب ماشین دست دوم شما شکسته باشد، نشانه‌ای از معیوب بودن خودرو را به خریدار ارسال می‌کند. ممکن است این سوال در ذهن خریدار پیش بیاید که اگر شما بی‌توجه به صفحه ترک خورده روی چراغ‌های عقب خود در جاده رانندگی می‌کنید، دیگر چه مشکلاتی را در خودروی خود نادیده گرفته‌اید؟

در حالی که پولی که برای تعویض چراغ صرف می‌شود لزوماً پس از فروش خودروی شما بازپرداخت نمی‌شود، اما می‌تواند باعث فروش سریع شود. How Stuff Works چندین کار را فهرست می‌کند تا ماشینی را برای فروش آماده کنید و جایگزین کردن چراغ‌های ترک‌خورده، مهمترین آن‌هاست. علاوه‌براین، پیشنهاد می‌شود که ترک‌خوردگی چراغ عقب می‌تواند یک مشکل ایمنی به دلیل معیوب بودن چراغ‌های ترمز ناشی از آسیب به مجموعه باشد. چه قصد فروش داشته باشید یا نه، راه‌حل منطقی این است که آن چراغ‌ها را سالم نگه دارید.

آسیب‌های ظاهری تعمیر نشده

ظاهر سالم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورها در هنگام فروش یک ماشین دست دوم است، اما با مطالعه لیست‌های فروش محلی، تعداد شگفت انگیزی از فروشندگان را خواهید دید که به این توصیه توجه نمی‌کنند و ماشین خود را بدون تعمیر ظاهری مناسب به فروش می‌گذارند.

خودروهای آسیب دیده جذاب نیستند و هیچ کس دوست ندارد ماشینی با ایرادات عمده داشته باشد. با این وجود، فروشگاه‌های تعویض بدنه خودرو قیمت‌های بسیار بالایی برای عوض کردن بدنه دارند و به همین دلیل است که مردم با یک ماشین با مشکلات ظاهری زندگی می‌کنند تا زمانی که بتوانند با آن به کارهای خود برسد.

خراش‌های جزئی، فرورفتگی‌ها و شکستگی‌ها، همگی باعث می‌شوند که خودروی شما در شرایط وجود خریدار ارزش کمتری از قیمت واقعی یک ماشین دست دوم داشته باشد. در حالی که Four Wheel Trends گزارش می‌دهد که آسیب به بدنه خودرو می‌تواند تا 30 درصد ارزش خودروی شما را کاهش دهد، موارد کوچکی که بر ایمنی یا رانندگی تأثیر نمی‌گذارند نیز می‌توانند اضافه شوند.

خریداران به دلیل نقص‌های کوچک از خرید ماشین دست دوم شما منصرف خواهند شد، اما خبر خوب این است که اغلب می‌توان آسیب‌های ظاهری خودرو را بدون کار اساسی تعمیر کرد. ترمیم فرورفتگی بدون رنگ یا PDR یک راه‌حل عالی برای رفع فرورفتگی‌های جزئی است. Motor Verso توضیح می‌دهد که PDR از چند روش برای برگرداندن پانل‌های بدنه به حالت عادی استفاده می‌کند، به طوری که رنگ آسیب نبیند و لبه‌های تیز یا فلز پاره‌شده در اطراف فرورفتگی وجود نداشته باشد.

امکان ترمیم فرورفتگی بدون پر کردن، سنباده زدن و رنگ آمیزی مجدد پانل باعث صرفه جویی زیادی در هزینه می‌شود. تعمیر PDR معمولی از حدود 50 تا 200 دلار هزینه دارد. انجام این تعمیرات کوچک می‌تواند فروش خودروی شما را سریعتر و آسان‌تر کند.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل