تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر : 588383

اگر ماشین خراب شد چه کار کنید و امداد خودرو مجاز چطور پیدا کنیم؟

اگر ماشین خراب شد چه کار کنید و امداد خودرو مجاز چطور پیدا کنیم؟

خراب شدن خودرو یکی از دغدغه های بزرگ برای هر راننده است. اغلب رانندگان با مشاهده خرابی خودرو، وحشت زده می شوند. مخصوصاً اگر خارج از فضای شهر باشند. در این حالت پیدا کردن امداد خودرو مجاز می تواند بهترین کار باشد. با این حال اغلب افراد زمانی که تصمیم به استفاده از خدمات امداد

خراب شدن خودرو یکی از دغدغه های بزرگ برای هر راننده است. اغلب رانندگان با مشاهده خرابی خودرو، وحشت زده می شوند. مخصوصاً اگر خارج از فضای شهر باشند. در این حالت پیدا کردن امداد خودرو مجاز می تواند بهترین کار باشد.

با این حال اغلب افراد زمانی که تصمیم به استفاده از خدمات امداد خودرو می گیرند، به مشکلات بدتری گرفتار می شوند. به عنوان مثال شکایت از افراد به دلیل کلاهبرداری، عدم تخصص فرد تعمیرکار، خرابی بیشتر ماشین، دریافت هزینه و تعمیر نکردن ماشین و… نمونه ای از مواردی هستند که روزانه از رانندگان مختلف گزارش می شوند.

وقتی ماشینم خراب شد باید چیکار کنم؟

  1. چراغ خطرهای ماشین را روشن کنید

به محض اینکه احساس کردید مشکلی وجود دارد، چراغ های خطر ماشین را روشن کنید تا به سایر رانندگان هشدار دهید. انجمن ملی رانندگان (NMA) توصیه می کند که چراغ ها را تا رسیدن کمک روشن نگه دارید.

  1. سرعت خود را کم کنید و از جاده خارج شوید

اگر ماشین شما به صورت ناگهانی در خیابان یا حتی جاده های بیرون شهر خراب شد در قدم اول حتما به سمت شانه راست جاده رانندگی کنید. همچنین توصیه می شود که به مکانی امن و مسطح بروید که تا حد امکان از ترافیک در حال حرکت دور باشد.

  1. حتما به شکلی پارک کنید که چرخ ها بیرون از جاده باشد و ترمز دستی را بکشید.

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری (DMV) توصیه می کند که ترمز اضطراری خود را بکشید که گاهی اوقات ترمز دستی نیز به آن می گویند. اگر مجبور به پارک کردن در یک تپه یا شیب هستید، چرخ‌های ماشین را بیرون از جاده بگذارید تا از لیز خوردن خودرو به سمت ترافیک ماشین ها جلوگیری شود.

  1. در وسیله نقلیه خود بمانید

اگر در بزرگراه یا جاده شلوغ هستید، مؤسسه اطلاعات بیمه (III) توصیه می کند که برای بررسی آسیب یا رفع مشکل مکانیکی از وسیله نقلیه خود خارج نشوید. اگر نیاز به پیاده شدن از ماشین دارید، وسیله نقلیه خود را به مکانی امن ببرید و مطمئن شوید که جاده اطرافتان کاملاً صاف است. اگر در سمت راست جاده متوقف شدید، از درب سمت سرنشین خارج شوید.

  1. در دسترس باشید و کنار ماشین بمانید.

هنگامی که با خیال راحت از خودرو خارج شدید، کاپوت خود را باز کنید تا به سایر رانندگان اطلاع دهید که باید با احتیاط حرکت کنند. طبق NMA (انجمن ملی رانندگان، این به سایر رانندگان هشدار می دهد که ماشین شما خراب شده است.

  1. مثلث خطر خودرو را قرار دهید.

موسسه اطلاعات بیمه توصیه می کند که حتما مثلث خطر با نور بازتابننده را در پشت خودروی خود قرار دهید تا سایر رانندگان از مکانی که در آن توقف کرده‌اید آگاه شوند.

  1. برای کمک تماس بگیرید

برای کمک گرفتن از یک کامیون یدک‌کش، مکانیک یا کمک‌های کنار جاده‌ای با شرکت های ارائه دهنده امداد خودرو، تماس بگیرید. اگر در شرایط اضطراری هستید یا مطمئن نیستید که با چه کسی تماس بگیرید، برای کمک با پلیس راهنمایی یا پلیس محلی تماس بگیرید.

اگر ماشین خراب شد چه کار کنید و امداد خودرو مجاز چطور پیدا کنیم؟

امداد خودرو مجاز چگونه تشخیص داده می شود؟

برای اینکه بتوانید از خدمات امداد خودرو واقعی و مجاز استفاده کنید، چندین نکته مهم را مدنظر قرار دهید.

هر راننده ای ممکن است نیاز به خدمات امداد خودرو پیدا کند. بسیاری از رانندگان، برای پیدا کردن یک امداد مجاز به سراغ اینترنت و وب گردی می روند یا اینکه از تجربه دوستان و آشنایان استفاده می کنند. متاسفانه امداد خودروهای غیر مجاز بسیاری در شهر تهران و دیگر شهرها وجود دارند که دارای صفحه وب سایت مخصوص هستند اما در واقع از رانندگان گرفتار کلاهبرداری می کنند.

توجه داشته باشید امداد خودرو مجاز زیر نظر اتحادیه قرار دارد و جزء زیر مجموعه های امداد خودروهای مجاز تهران به حساب می آید.

آرم و علائم لباس امدادگر و خودروی امداد

برای تشخیص امداد خودرو مجاز، با آرم و علائم شروع کنید. یونیفرم و لباس امدادگر می تواند گزینه مناسبی برای تشخیص امداد معتبر باشد. طبق دستورالعمل اتحادیه، تمامی مراکز باید فعالیت خود را با آرم و نشان مخصوص ارائه کنند. بنابراین شرکت های امداد، کارکنان خود را موظف به استفاده از لباس های خاص با آرم و نشان اتحادیه می کنند. خودروی امدادی که برای ارائه خدمات به محل فرستاده می شود، نیز باید دارای آرم و علائم مخصوص باشد. این آرم بر ناحیه سمت راست خودروی امداد قرار دارد و کاملاً واضح است.

کد QR  برای امدادگر

امدادگر برای احراز هویت و جلب اعتماد  مشتری، باید کارت شناسایی با کد QR ارائه کند. گذشته از کد QR، سایر اطلاعات مربوط به فرد امدادگر نیز در کارت شناسایی وجود دارد. کد QR این امکان را برای مشتریان فراهم می کند که با اسکن کردن کد، سایر اطلاعات و مشخصات دقیق فرد امدادگر را به دست آورند. همچنین از مجاز بودن مطمئن شوند.

وب سایت امداد خودرو مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟

وب سایت امداد خودرو مجاز با ویژگی ها و مشخصات خاصی راه اندازی می شود. هر امداد خودروی مجازی، برای آغاز فعالیت و ادامه آن نیاز به تایید و مجوزهای نهادهای مختلف دارد. مجوز اتحادیه مربوط به امداد خودروها از مواردی است که برای فعالیت مجاز هر مرکز امدادی ضرورت دارد. همچنین مرکز امداد مجاز باید در انجمن کسب و کارهای مجازی عضو شده باشد.

در نهایت نیز سایت راه اندازی شده باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. بعد از جستجو در گوگل و پیدا کردن امداد خودرو، به سایت آن ها بروید و بر روی نمادها و مجوزهای آن ها کلیک کنید. در این صورت، باید به صفحه اتحادیه امداد خودروها هدایت شوید. همچنین با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیکی باید به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت سمت هدایت شوید. در این صفحه، اطلاعات مربوط به وب سایت و همچنین اعتبار آن را مشاهده خواهید کرد.

اگر ماشین خراب شد چه کار کنید و امداد خودرو مجاز چطور پیدا کنیم؟

تعیین تعرفه خدمات امداد خودرو مجاز چگونه انجام می شود؟

هزینه خدمات امدادی مجاز، طبق تعرفه و نرخ ابلاغ شده از سمت اتحادیه مربوط به امداد خودرو، تعیین می شود. تمام امداد خودروهای مجاز نیز این نرخنامه را رعایت می کنند.

خدمات امداد خودرو

تمام مشکلات مربوط به خودرو را شناسایی کرده و آن ها را برطرف می کند. این مشکلات شامل پنچرگیری، خدمات باتری، نشت روغن، تعویض تسمه ها، اتمام بنزین، جوش آوردن خودرو و… می شود. اگر مشکل در محل برطرف نشد، در این صورت به کمک یدک کش، خودروبر و جرثقیل انتقال خودرو انجام می شود. مجموعه خدمات امداد خودرو در دو دسته بندی کلی یدک کشی(شامل کفی، یدک کش، خودروبر) و تعمیر خودرو در محل (مکانیک سیار) انجام می شود.

«نه به امداد خودرو غیر مجاز»

امداد خودرو غیر مجاز می تواند خسارت مالی زیادی برای رانندگان به همراه داشته باشد. به عنوان مثال این افراد ممکن است تخصص چندانی نداشته باشند، تعویض های بی مورد و فیک انجام دهند، هزینه های بالا برای خدمات دریافت کنند، به سایر قطعات یا خود خودرو آسیب جدی وارد کنند و…

حال باید دید چه امداد خودرو مجازی تمام این ویژگی ها را به صورت یکجا ارائه می کند، خدمات با کیفیت ارائه می دهد و سابقه درخشانی دارد؟ آقای امداد یک امداد خودرو مجاز با سابقه قابل توجه است و تمام استانداردهای مورد نیاز امداد را به همراه دارد.

چرا به امداد خودرو آقای امداد اعتماد کنم؟

امداد خودرو آقای امداد زیر نظر اتحادیه امداد خودرو تهران فعالیت می کند. در واقع این مرکز، مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مجوز اتحادیه و اینماد الکترونیکی را دریافت کرده است. ضمن اینکه کلیه خودروبر و یدک کش های این مجموعه دارای آرم اتحادیه هستند. این نوع ویژگی ها، برای صلاحیت، رسمیت و اعتبار هر نوع امداد خودرویی اهمیت دارند و نشان می دهند فعالیت و عملکرد امداد کاملاً  مجاز و قانونی است.

سرعت بالای امداد

همان طور که می دانید مسئله سرعت امداد رسانی برای اغلب رانندگانی که در فضای داخل یا خارج شهر با مشکل مواجه شده اند، اهمیت قابل توجهی دارد. آقای امداد برای سرعت امداد رسانی، از سامانه GPS استفاده می کند. با استفاده از سامانه GPS، نزدیک ترین راننده ها به محل فرستاده می شوند. در نتیجه بهره مندی از خدمات با سرعت قابل توجهی انجام می شود.

تضمین عملکرد امداد خودرو

بسته به نوع مشکلات خودرو، ممکن است امداد در بخش های مختلف و با تجهیزات متفاوتی انجام شود. در واقع بیشتر بهره مندی از خدمات آقای امداد به شما کمک می کند که از عملکرد تضمین شده خودروبر، یدک کش، مکانیک سیار و… استفاده کنید.

سابقه طولانی

بیشتر رانندگان زمانی که می خواهند با مرکز امداد خودرو تماس بگیرند، از امدادهای با سابقه استفاده می کنند. آقای امداد بیش از 13 سال سابقه خالصانه دارد و در طی این مدت، به مردم شهر تهران و کرج خدمت کرده است.

ارائه قطعات یدکی اصل

تنها امداد خودرو واقعی و معتبر می تواند خدمات با کیفیت به مشتری ارائه کند. حال آن که بخش قابل توجهی از خدمات با کیفیت مربوط به تامین قطعات یدکی اصل است. قطعات یدکی اصل، ضامن طول عمر طولانی خودرو و عملکرد عالی آن در رانندگی هستند. بنابراین باید همواره در حین تعمیرات و سرویس های دوره ای خودرو، مورد توجه قرار بگیرند.

امداد خودرو آقای امداد برای تعمیراتی که نیاز به تعویض قطعه دارند، از قطعات یدکی اصل کمک می گیرد. ضمن اینکه کلیه قطعات با ارائه فاکتور به مشتری تحویل داده می شوند.

امداد رسانی 24 ساعته

مرکز امداد خودرو مانند یک اورژانس شبانه روزی است. بنابراین، این مرکز باید در طول شبانه روز و تمام ایام هفته، خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه کند. آقای امداد در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل و در تمام ساعت شبانه روز، خدمات خودرو را به رانندگان ارائه می کند.

برخورداری از بیمه نامه

خودروی شما در زمان انتقال به مرکز تعمیرات، بیمه خواهد شد. بنابراین هیچ گونه نگرانی در خصوص آسیب دیدن خودرو وجود ندارد. ضمن اینکه ضمانت لازم نیز در راستای کیفیت خدمات به شما ارائه می شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.