تاریخ انتشار: جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

اچ ام دی گلوبال گوشی‌های نوکیا ۵.۳ و نوکیا ۱.۳ را معرفی کرد شرکت اچ ام دی گلوبال از گوشی‌های نوکیا ۵.۳ (Nokia 5.3) و نوکیا ۱.۳ (Nokia 1.3) رسما رونمایی کرده است که در ادامه با مشخصات این گوشی‌های جدید نوکیا بیشتر آشنا می‌شویم.
شرکت HMD Global در کنار معرفی گوشی نوکیا ۸.۳، دو گوشی میان‌رده و پایین‌رده جدید خود را نیز رسما معرفی کرد. گوشی میان‌رده نوکیا ۵.۳ مجهز به نسخه فول اندروید ۱۰ است. این در حالی است که گوشی پایین‌رده نوکیا ۱.۳ با نسخه سبک‌تر اندروید گو ادیشن عرضه خواهد شد.
مشخصات نوکیا ۵.۳ گوشی میان‌رده جدید نوکیا دارای نمایشگر ۶.۵۵ اینچ از نوع IPS LCD است که از وضوح اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای بریدگی یا به اصطلاح ناچ هست که میزبان دوربین سلفی دستگاه است. تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ قلب تپنده گوشی نوکیا ۵.۳ را تشکیل می‌دهد. این گوشی در سه مدل مختلف با حافظه رم ۳، ۴ و ۶ گیگابایت عرضه خواهد شد. در هر سه مدل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت بوده و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق درگاه microSD نیز وجود دارد.
در قسمت پشتی ماژول دایره‌ای شکل دوربین به چشم می‌خورد که دارا..

اچ ام دی گلوبال گوشی‌های نوکیا ۵.۳ و نوکیا ۱.۳ را معرفی کرد

شرکت اچ ام دی گلوبال از گوشی‌های نوکیا ۵.۳ (Nokia 5.3) و نوکیا ۱.۳ (Nokia 1.3) رسما رونمایی کرده است که در ادامه با مشخصات این گوشی‌های جدید نوکیا بیشتر آشنا می‌شویم.

شرکت HMD Global در کنار معرفی گوشی نوکیا ۸.۳، دو گوشی میان‌رده و پایین‌رده جدید خود را نیز رسما معرفی کرد. گوشی میان‌رده نوکیا ۵.۳ مجهز به نسخه فول اندروید ۱۰ است. این در حالی است که گوشی پایین‌رده نوکیا ۱.۳ با نسخه سبک‌تر اندروید گو ادیشن عرضه خواهد شد.

مشخصات نوکیا ۵.۳

گوشی میان‌رده جدید نوکیا دارای نمایشگر ۶.۵۵ اینچ از نوع IPS LCD است که از وضوح اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای بریدگی یا به اصطلاح ناچ هست که میزبان دوربین سلفی دستگاه است. تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ قلب تپنده گوشی نوکیا ۵.۳ را تشکیل می‌دهد. این گوشی در سه مدل مختلف با حافظه رم ۳، ۴ و ۶ گیگابایت عرضه خواهد شد. در هر سه مدل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت بوده و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق درگاه microSD نیز وجود دارد.

در قسمت پشتی ماژول دایره‌ای شکل دوربین به چشم می‌خورد که دارای چهار سنسور است. سنسور اصلی دستگاه ۱۳ مگاپیکسلی بوده و یک سنسور اولترا واید ۵ مگاپیکسلی هم برای ثبت تصاویر عریض وجود دارد. دو سنسور ۲ مگاپیکسلی نیز در اینجا وجود دارد که یکی برای ثبت تصاویر ماکرو و دیگری برای گرفتن عکس‌های پرتره به کار گرفته می‌شوند. دوربین سلفی نوکیا ۵.۳ دارای سنسور ۸ مگاپیسکلی با گشودگی f/2.0 است.

وظیفه تأمین انرژی دستگاه به عهده باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است که البته سرعت شارژ چندان زیادی ندارد و دارای شارژر ۱۰ واتی می‌باشد. طبق اعلام شرکت سازنده، با یک بار شارژ کامل می‌توانید دو روز کامل از گوشی استفاده کنید. همچنین نوکیا دریافت آپدیت‌های اندروید را تا سه سال آتی تضمین می‌کند. نوکیا ۵.۳ از ماه آوریل در سه رنگ متفاوت با قیمت ۱۸۹ یورو وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

مشخصات نوکیا ۱.۳

گوشی نوکیا ۱.۳ دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی با وضوح اچ دی پلاس است و یک بریدگی کوچک نیز در بالای نمایشگر به چشم می‌خورد. نوکیا از تراشه پایین‌رده اسنپدراگون ۲۱۵ با پردازنده چهار هسته‌ای در این گوشی استفاده کرده است و یک گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کند. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران است و همچنین امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه جانبی تا ۴۰۰ گیگابایت وجود دارد.

در بخش پشتی، این گوشی تنها دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با تأکید بر افزایش عملکرد در شرایط نوری ضعیف و ثبت تصاویر پرتره به لطف اپلیکیشن Camera Go گوگل است که از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر ثبت‌شده بهره می‌برد. دوربین جلویی دستگاه دارای وضوح ۵ مگاپیکسل است.

باتری دستگاه دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپری است و از سرعت شارژ ۵ وات پشتیبانی می‌کند. البته، این گوشی از اندروید ۱۰ نسخه Go Edition استفاده می‌کند و نوکیا قول انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را نیز داده است. این مدل نیز مانند برادر بزرگ‌تر خود از ماه آوریل وارد بازار خواهد شد. قیمت نوکیا ۱.۳ برابر ۹۵ یورو خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل