تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۶
کد خبر : 73169

اپل در حال آزمایش پنل های تاشو برای آیفون و آیپدها است

اپل در حال آزمایش پنل های تاشو برای آیفون و آیپدها است

اپل در حال آزمایش پنل های تاشو برای آیفون و آیپدها استاپل روی توسعه پنل های تاشو خود کار می‌کند که قرار است در آینده روی آیفون‌ها و آیپدها استفاده کند. این پنل یک پیشرفت قابل توجه داشته است.
اپل مشغول..

اپل در حال آزمایش پنل های تاشو برای آیفون و آیپدها است

اپل روی توسعه پنل های تاشو خود کار می‌کند که قرار است در آینده روی آیفون‌ها و آیپدها استفاده کند. این پنل یک پیشرفت قابل توجه داشته است.

اپل مشغول کار روی پنل های تاشو OLED جدیدی است که به گفته رسانه کره‌ای TheElec می‌تواند روی آیفون‌ها و آیپدهای انعطاف‌پذیر به کار ببرد. یکی از نکات جالب توجه این پنل‌ها، فقدان لایه پلاریزه کننده روی آن‌ها است که هم اکنون روی نمایشگرهای تاشو به کار می‌رود. این دقیقه مثل همان فناوری نمایشگر بدون پلاریزه سامسونگ به نام Eco2OLED است که روی گوشی گلکسی زد فولد ۲ به کار رفته است. اپل نیز همین رویه را برای دستگاه‌های تاشو خودش به کار خواهد گرفت.

پنل های تاشو برای آیفون و آیپدها
پنل های تاشو برای آیفون و آیپدها
پنل های تاشو برای آیفون و آیپدها

حذف لایه پلاریزه کننده اگرچه زاویه دید و اوج روشنایی را می‌کاهد، ولی در عوض باعث باریک‌تر شدن پنل نمایشگر می‌شود. سازندگان مجبورند برای افزایش روشنایی، مصرف انرژی نمایشگر را نیز افزایش دهند که نتیجه منفی روی طول عمر پنل‌های تاشو دارد؛ بنابراین جالب است ببینیم اپل چگونه می‌تواند از پس این مشکلات برآید.

مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران مطرح دنیای دیجیتال می‌وید که هنوز چند سالی با گوشی تاشو اپل فاصله داریم و نباید تا پیش از سال ۲۰۲۵ منتظر عرضه آن باشیم.

منبع :gsmarenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.