تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۴۴
کد خبر : 74141

اپل باید تا سال ۲۰۲۴ پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ آیفون کند!

اپل باید تا سال ۲۰۲۴ پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ آیفون کند!

اپل باید تا سال ۲۰۲۴ پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ آیفون کند!اتحادیه اروپا قوانینی را وضع کرده که تمام شرکت‌های سازنده لوازم الکترونیکی از جمله اپل را ملزم به استفاده از پورت USB-C برای شارژ می‌کند!
..

اپل باید تا سال ۲۰۲۴ پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ آیفون کند!

اتحادیه اروپا قوانینی را وضع کرده که تمام شرکت‌های سازنده لوازم الکترونیکی از جمله اپل را ملزم به استفاده از پورت USB-C برای شارژ می‌کند!

اتحادیه اروپا قوانین جدیدی مبتنی بر انتخاب پورت USB-C به عنوان شارژر رایج بین دستگاه‌های الکترونیکی را وضع کرده است که می‌تواند اپل را مجبور کند تا سال ۲۰۲۴ میلادی، پورت شارژ لایتنینگ آیفون‌ها را با USB تایپ C جایگزین کند.

روز سه‌شنبه، کمیته حمایت از بازار داخلی و مصرف‌کنندگان اتحادیه اروپا خبر از حصول توافقی برای ایجاد یک کانکتور شارژر مشترک بین تمام دستگاه‌های الکترونیکی داد. هدف از این کار، افزایش تعداد دستگاه‌های قابل استفاده به یک شارژر، به جای وجود استانداردهای متعدد است. این کار باعث کاهش زباله‌های الکترونیکی نیز می‌شود؛ زیرا یک کانکتور به معنای نیاز به یک شارژر برای تمام دستگاه‌ها است.

این توافق موقت در مورد دستورالعمل‌های تجهیزات رادیویی باعث ایجاد یک راهکار شارژ واحد برای دستگاه‌های الکترونیکی مشخص می‌شود که به جز گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها، دستگاه‌های دیگری مثل کتابخوان‌های دیجیتال، ایربادها، دوربین‌های دیجیتال، هدفون‌ها و هدست‌ها، کنسول‌های بازی دستی و اسپیکرهای قابل حمل را هم شامل می‌شود.

پورت USB-C روی آیفون ها جایگزین لایتنینگ

بر اساس این مصوبه، تمام این سخت‌افزارهای ذکر شده باید بدون در نظر گرفتن سازنده آن‌ها از پورت USB-C برای شارژ استفاده کنند. علاوه بر این لپ تاپ‌ها نیز ۴۰ ماه پس از اجرایی شدن این قوانین، موظف به استفاده از این پورت خواهند بود.

همچنین فروشندگان مستلزم تفکیک فروش شارژر از محصولات خود هستند؛ کاری که همین حالا اپل، سامسونگ و برخی از برندهای گوشی‌ساز انجام می‌دهند. هماهنگ‌سازی فناوری شارژ سریع هم برای سازگاری بیشتر شارژر و دستگاه‌ها، بخشی از این معامله است.

هنوز این توافق اولیه بوده و پارلمان و شورای اروپا باید پس از تعطیلات تابستان، این توافق را رسمی کنند. پس از آن قوانین ۲۰ روز بعد به اجرا در خواهد آمد. بدیهی است، دستگاه‌هایی که پیش از تاریخ اعلام قوانین جدید اتحادیه اروپا وارد بازار شده‌اند، تحت تأثیر این قوانین نخواهند بود.

آیا اپل سرانجام به استفاده از پورت USB-C روی آیفون تن می‌دهد؟

زمانی که استاندارد micro-USB روی بورس بود، اپل با قرار دادن یک آداپتور شارژ در داخل جعبه هر گوشی آیفون، نیاز کاربران را فراهم می‌کرد. اکنون به نظر می‌رسد که این کار در قوانین جدید خلاف قوانین است. و در صورتی که تغییراتی در این قوانین ایجاد نشود، اپل باید درگاه USB-C روی آیفون‌ها و استفاده از دانگل‌های جدید را آزمایش کند؛ هرچند که حداقل تا سال آینده درگاه تایپ C را جایگزین لایتنینگ روی آیفون‌ها کند.

منبع :appleinsiderمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.