تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۱۷
کد خبر : 38952

اپل از کارمند سابق خود به دلیل سرقت و نشر اسرار تجاری شکایت می‌کند

اپل از کارمند سابق خود به دلیل سرقت و نشر اسرار تجاری شکایت می‌کند

اپل از کارمند سابق خود به دلیل سرقت و نشر اسرار تجاری شکایت می‌کندآیا تاکنون تصور کرده‌اید که چرا برخی از خبرنگاران رسانه‌ها می‌توانند از ماه‌ها قبل به مشخصات و طراحی سخت‌افزار یا نرم‌افزار آینده اپل دست یابند؟ همانطور که می‌دانید، بسیاری از اطلاعات مربوط به دستگاه‌های آینده شرکت اپل، پیش از ورود به بازار منتشر می‌شوند. براساس گزارش‌ها، در ماه مه سال گذشته، اپل پس از فاش شدن اطلاعات مربوط به آی او اس ۱۴ (که گفته می‌شود از نسخه توسعه دهنده مدل آیفون ۱۱ به سرقت رفته است)، عصبی شده است.
شخص دیگری هزینه زیادی را برای خرید تلفن همراه خرج کرده است که گفته می‌شود قبل از انتقال آی او اس ۱۴ به هکرها، وبلاگ نویسان و محققان، قادر به جداسازی آی او اس است. این اطلاعات فاش شده شامل تصاویر صفحه نمایش آی او اس ۱۴ و بخشی از محتوا نیست بلکه نسخه کامل سیستم عامل به سرقت رفته است.
اپل از کارمندان سابق خود به دلیل سرقت اسرار تجاری و تحویل آنها به خبرنگاران شکایت می‌کندطبق اسناد دادگاه صادر شده توسط اسکریبد (از طریق اپل اینسایدر)، اپل از سایمن لنکستر شکایت کرده است. این نام ممکن است تعجب آور نباشد، اما آقای..

اپل از کارمند سابق خود به دلیل سرقت و نشر اسرار تجاری شکایت می‌کند

آیا تاکنون تصور کرده‌اید که چرا برخی از خبرنگاران رسانه‌ها می‌توانند از ماه‌ها قبل به مشخصات و طراحی سخت‌افزار یا نرم‌افزار آینده اپل دست یابند؟ همانطور که می‌دانید، بسیاری از اطلاعات مربوط به دستگاه‌های آینده شرکت اپل، پیش از ورود به بازار منتشر می‌شوند. براساس گزارش‌ها، در ماه مه سال گذشته، اپل پس از فاش شدن اطلاعات مربوط به آی او اس ۱۴ (که گفته می‌شود از نسخه توسعه دهنده مدل آیفون ۱۱ به سرقت رفته است)، عصبی شده است.

شخص دیگری هزینه زیادی را برای خرید تلفن همراه خرج کرده است که گفته می‌شود قبل از انتقال آی او اس ۱۴ به هکرها، وبلاگ نویسان و محققان، قادر به جداسازی آی او اس است. این اطلاعات فاش شده شامل تصاویر صفحه نمایش آی او اس ۱۴ و بخشی از محتوا نیست بلکه نسخه کامل سیستم عامل به سرقت رفته است.

اپل از کارمندان سابق خود به دلیل سرقت اسرار تجاری و تحویل آنها به خبرنگاران شکایت می‌کند

طبق اسناد دادگاه صادر شده توسط اسکریبد (از طریق اپل اینسایدر)، اپل از سایمن لنکستر شکایت کرده است. این نام ممکن است تعجب آور نباشد، اما آقای لنکستر مدیر مواد سابق غول فناوری است، بنابراین مطمئناً دانش کافی در مورد تجهیزات آینده دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد که برخی از فروشندگان در حال کسب اطلاعات از طریق سهام بالا هستند. اپل در اسناد دادگاه ادعا کرد:

اگرچه لنکستر ده سال در اپل کار کرده است، اما او همچنان از موقعیت و اعتماد خود به اپل سوء استفاده می‌کند و اطلاعات محرمانه تجاری حساس اپل را برای منافع شخصی به صورت سیستماتیک منتشر می‌کند. او از روش خود برای صلاحیت برای شرکت در داخلی استفاده می‌کند. جلسات و اسناد خارج از محدوده وظایف شغلی وی است که حاوی اسرار تجاری اپل است و وی این اسرار تجاری را در اختیار خبرنگاران رسانه‌های خارجی خود قرار داده است.

مورد آخر در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ در ژاپن بود اولین تماس، در سال ۲۰۱۸ و باقی مانده از سال ۲۰۱۹، تماس ها، ایمیل‌ها و پیام‌ها بین این دو ادامه دارد.

رسانه‌های خبرنگار در اسناد مختلف این اسرار تجاری را افشا کرده و به «منابع» اپل استناد می‌کنند. در مقابل، شرکت جدید لنکستر در همان نشریه موضوع مقاله مثبت قرار گرفت. لنکستر پیامهای مربوطه و دستگاههای اپل را ارسال می‌کرد و بعضی اوقات شخصاً آنها را برای آنها می‌فرستاد. حتی پس از خروج از اپل در سال ۲۰۱۹ برای ورود به یک شرکت تحقیق و توسعه مواد به نام اریس، او همچنان به انتقال اطلاعات از اپل ادامه می‌دهد زیرا این شرکت به عنوان یک تامین کننده اپل است. موقعیت ارشد سایمون در اریس به وی امکان ادامه دسترسی به اطلاعات محرمانه درباره اپل را داد.

اپل قصد دارد تا اطلاعات گوشی‌های آینده خود را محرمانه نگه دارد

گفته می‌شود، قبل از ترک اپل در اکتبر ۲۰۱۹، لنکستر پرونده‌های تماس رسانه ای خود را به اصطلاح «محرمانه» به شرکتی به نام «پروژه ایکس» تحویل داده بود. اپل همچنین لنکستر را به بارگیری «مقادیر زیادی» اسناد طبقه بندی شده اپل بر روی رایانه شخصی خود در آخرین روز تصدی خود متهم کرد. طبق این دادخواست، اسرار تجاری ای که سایمون به خبرنگاران رسانه‌ها منتقل کرده است شامل «جزئیات منتشر نشده محصولات سخت افزاری اپل، تغییرات عملکردی اعلام نشده محصولات سخت افزاری موجود و عرضه محصولات آتی است که همه از نظر اپل کاملاً محافظت می‌شوند.»

اپل در اسناد دادگاه اشاره کرد که اقدامات متهم به رقبای اپل آسیب رسانده است. با به دست آوردن اطلاعات ارزشمند اپل، رقبای اپل می‌توانند اقدامات آینده اپل را پیش بینی کنند و سعی کنند موقعیت سخت اپل را به عنوان یک شرکت نوآور کاهش دهند.

این شرکت در ادامه گفت:

استفاده از این اطلاعات به عنوان یک راز تجاری برای رقابت اپل در بازار سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر حیاتی است. این مناطق با پیشرفت سریع تکنولوژی و رقابت شدید مشخص می‌شود.، اطلاعات دقیق در مورد فن آوری اپل یا این رقیب مربوطه بدون استفاده از سرمایه گذاری اپل در بودجه‌های توسعه و / یا زمان، که می‌تواند به فناوری مانند اپل آسیب جدی برساند، می‌تواند مستقیماً با اپل با استفاده از فن آوری اختصاصی اپل، فناوری اختصاصی و سایر اطلاعات دقیق این محصولات با اپل رقابت کند.

این دادخواست در دادگاه منطقه اتاق سن خوزه در منطقه شمالی کالیفرنیا رسیدگی خواهد شد.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.