تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 73996

اولین هلیکوپتر ایرانی با موتور پراید ساخته شد!

اولین هلیکوپتر ایرانی با موتور پراید ساخته شد!

اولین هلیکوپتر ایرانی با موتور پراید ساخته شد!اولین هلیکوپتر ایرانی با موتور پراید ساخته شد. فقط بالگرد با موتور پراید ساخته نشده بود که حالا به دست یک نخبه ایرانی، این افتخار را نیز کسب کردیم.
یک نخب..

اولین هلیکوپتر ایرانی با موتور پراید ساخته شد!

اولین هلیکوپتر ایرانی با موتور پراید ساخته شد. فقط بالگرد با موتور پراید ساخته نشده بود که حالا به دست یک نخبه ایرانی، این افتخار را نیز کسب کردیم.

یک نخبه ایرانی به نام رضا قهرمانی در جریان رویداد ملی گام دوم اعلام کرد یک هلیکوپتر دو نفره را با موتور پراید ساخته است. این هلیکوپتر حدود ۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از جنس فایبرگلاس است. رضا قهرمانی این هلیکوپتر دو نفره را با هزینه شخصی و با حداقل امکانات ساخت.

ساخت هلیکوپتر ایرانی با موتور پراید و حداقل امکانات

این نخبه ایرانی اهل شهرستان ملکان و روستای پرچین بلاغ است و می‌گوید برای ساخت این هلیکوپتر دو نفره، دو سال وقت گذاشته و ۱۰۰ میلیون تومان از جیب خود هزینه کرده است. وی برای ساخت این وسیله نقلیه از حداقل امکانات برخوردار بوده و از فایبرگلاس و موتور پراید در ساخت آن استفاده کرده است. ابعاد این هلیکوپتر ۵ در ۲ متر است و بنا بر ادعای رضا قهرمانی، به صورت کامل روشن و تست شده و تا ارتفاع ۱ تا ۲ متری نیز پرواز کرده است.

البته این نخبه ایرانی گفت این بالگرد دو نفره هنوز ایرادها و مشکلاتی دارد و برای تکمیل آن به حمایت جدی مسئولان نیاز خواهد بود. وی همچنین اظهار کرد موتور اصلی این هلیکوپترها یک موتور توربو است که نتوانسته آن را تهیه کند و به همین دلیل موتور پراید را روی آن به کار برده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.