تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱:۲۷

اولین نمایشگاه تخصصی هنر رزین _ هنر مدرن، در نگارخانه استاد فرشچیان و استاد لرزاده، موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد. به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی سایت خبری تحلیلی کافه دانش، اولین نمایشگاه تخصصی هنر رزین _ هنر مدرن هنرمندان جوان کشور، عصر امروز سه شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰، با حضور جمعی از هنرمندان، …

اولین نمایشگاه تخصصی هنر رزین _ هنر مدرن، در نگارخانه استاد فرشچیان و استاد لرزاده، موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد. به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی سایت خبری تحلیلی کافه دانش، اولین نمایشگاه تخصصی هنر رزین _ هنر مدرن هنرمندان جوان کشور، عصر امروز سه شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰، با حضور جمعی از هنرمندان، استاتید دانشگاه و جمعی از علاقمندان، در نگارخانه استاد فرشچیان و استاد لرزاده موسسه فرهنگی هنری صبا – تهران افتتاح شد.

بنا به این گزارش، این نمایشگاه به مدیریت خانم ها حوریه یزدانی، ژاله باقرزاده و مهسا نیک بین، از هنرمندان جوان و فعال کشور برگزار می شود.

در این نمایشگاه آثار هنر رزین ۴۰ تن از هنرمندان جوان و خلاق کشور، در معرض نمایش عموم علاقمندان قرار گرفته است. این هنرمندان عبارتند از:

سمیه کلبی:

نام اثر: کارآ و دریا

یادداشت هنرمند: گرافیست هستم و در حال حاضر مدرس آبستره رزین و هدفم کاربردی کردن رزین هست وبه همین قصد نمایشگاه آباژور را طراحی کردم.

آدرس اینستاگرام: @epofluid

ندا کرکی زاده: کارشناس گرافیک 

نام اثر: قاصدکها

یادداشت هنرمند: دکوراتیو با قاصدکهای برجسته، زمینه ی کار تمام رزین با طرح ماربل و تمام گلها و شاخه ها از رزین هستند؛ ‌ایده ی اثر، برگرفته از طبیعت به خصوص از رنگ و فرم قاصدک ها، لطافت و رهایی که درآنها وجود دارد و همچنین فرم آزادی بخش وآرامش بخش.

آدرس اینستاگرام: @hoor_.art._gallery

زهرا محمد علی نژاد: کارشناس عمران

نام اثر: رقص امواج ‏Dancing waves

یادداشت هنرمند: با الهام از دریای مواج و زیبا، ایده جدید سه بعدی کردن موج های دریا با قابلیت فرم پذیری رزین در  کنار دریاهای رزینی دو بعدی و تلفیق آنها، مجموعه رقص امواج را به نمایش گذاشت است تا آن سوی ماورء را نظاره گر باشیم.

آدرس اینستاگرام: @resin.zaanart

فرناز عروجی: کارشناسی معماری

نام اثر: عقیق  agate

یادداشت هنرمند: ۳ سال فعالیت تخصصی در زمینه هنر رزین اپوکسی دارم و با ایده مجموعه ساعت های چوب و رزین که با سنگ عقیق طبیعی شبیه سازی شده هست، در نمایشگاه شرکت کردم.

سیمین خوشرنگ:

کارهای من ظرف هایی با طرح رنگین کمان و فانوس رویایی است.

آدرس اینستاگرام: @simin.honar.gallery

پناه پرند:

نام اثر: قالیچه ای در ساحلa rug on the beach

یادداشت هنرمند: با الهام از ساحل ریشهر بوشهر و قالیچه دستباف ایرانی.

آدرس اینستاگرام: @parand_worldart

مینو صیامی: متولد تبریز

نام اثر: رقص فلک با الهام از رقص سماع و عشق الهی

یادداشت هنرمند: این اثر اینگونه تعبیر می شود که با طلوع شمس که برای حضرت مولانا نور الهی ست، دف نواخته می شود و شروع به رقص سماع می کند.

آدرس اینستاگرام: @Minoosiyami_Artnoos

نازی عطاپور:

نام اثر: عرفان عطار

یادداشت هنرمند: این تابلو بیانی از عرفان عطار است. در کانسپ اولیه سعی کردم طوری طراحی کنم که  مخاطب وجود خدا را در آن حس کند.

آدرس اینستاگرام:   atenaatapoor.art@

فاطمه عباسی:

یادداشت هنرمند: سبک مشبک برای اولین بار توسط خودم در رزین استفاده شده که برخلاف طرح های یکدست رزین، به هنرمند قابلیت اجرای طرح هایی با خطوط، فرم و رنگ مشخص و مجزا از هم (شبکه بندی شده) را می دهد. با استفاده از این تکنیک می شود انواع آویزها، انواع آباژور، لوستر و تراریوم را ساخت.

بهنوش قدر دوست:

نام اثر: نام یکی از آثار، ضیافت عشق

یادداشت هنرمند: هر کدام از آثار برای نشان دادن وسعت کار رزین است. هنر چشم نواز رزین نوزادی است که نگاه مهرامی بیننده را به تماشای خود دعوت می کند.

آدرس اینستاگرام: Resinbehnoush

سمیه زیودار:

نام اثر: اوج و دنیای زبر آب

یادداشت هنرمند: اوج، تلفیقی از تکسچر و رزین و الهام گرفته از طبیعت آسیای شرق است. اثر دیگر دنیای زیر آب، الهام گرفته از مرجانهای دریای خلیج فارس و درختان در فصل پاییز.

آدرس اینستاگرام: @soo_art22

مریم نادری:

نام اثر: راز تن

یادداشت هنرمند: سبک کارمن چوب و رزین هست که همیشه سعی به این داشتم که ایده هایم را با رزین تلفیق کنم و در قالب میز، ساعت، گلدان…. به بهترین شکل در بیاورم .

آدرس اینستاگرام: Mari.wooood.art@

مریم نورالدینیان:

نام اثر: چهار عنصر  Classical element

یادداشت هنرمند: اجرای عناصر چهارگانه، تلفیق نقاشی با رزین و تلفیق سنگهای دست ساز رزینی برای اولین بار در میکس مدیا.

آدرس اینستاگرام: @noora_resin

سیده الهه میرصدری:

نام اثر: دریاچه مهارلو شیراز

یادداشت هنرمند: دریاچه مهارلو شیراز با ساحل کریستالی را با دو طیف متفاوت و ساختار جدا اجرا کردم.

آدرس اینستاگرام: Resin__rasht

مهسا رشوند:

یادداشت هنرمند: زیورآلاتی با الهام از سنگ‌های لابرادوریت، اسپینل و اوپال .

آدرس اینستاگرام: @mahvand_manufactory

غزاله معزی:

یادداشت هنرمند: کار من تلفیق هنر کهن ایرانی و مدرنیته هست. سعی کردم هنرهایی همچون؛ چهل تکه، کاشی کاری، آینه کاری، لعاب و میناکاری را با هنر مدرن رزین به تصویر بکشم.

آدرس اینستاگرام: @ghazale_resin_gallery

انسیه عسکری:

نام اثر: مجموعه بال خدا God Wings

Collection

یادداشت هنرمند: اجرای هنر تلفیقی آبستره رزین مدرن با تکنیک پتینه ایتالیایی، بصورت کاملا دست ساز، با استفاده از متریال چوبی و آینه(تلفیق تکنیک های رزین، مرمر و موج عنکبوتی .

آدرس اینستاگرام: @nc.artcollection

فاطمه حفظ ‌اله:

نام اثر: رویای سنگ‌ها

یادداشت هنرمند: مجموعه ی رویای سنگ‌ها گویای این پیام است که سنگ‌ها با وجود تفاوت‌های ظاهری و ساختاری، با صمیمیت کنار هم کوه را می‌سازند و نماد قدرت و مقاومت اند؛ انسان‌ها نیز با پذیرش تفاوتهای فردی و ظاهری خویش می‌توانند با اتحاد و همبستگی کنار یکدیگر زندگی کنند.

آدرس اینستاگرام: @moonmist_resinart

مهدیس نورانی:

نام اثر: ماه من

یادداشت هنرمند: ایده ی جدیدی رو ابداع و اجراکردم؛ هنر مدرن نقاشی سه بعدی با رزین.

آدرس اینستاگرام: @mahdis_art_resin

مرجان رفیع جهاندیده:

نام اثر: آرامشی به وسعت کهکشان

آدرس اینستاگرام: @Art.nouveau.gallery

اکرم صمیمی:

نام اثر: عشق و دلدادگی

یادداشت هنرمند: عشق و دلدادگی بر گرفته شده از قوی سفید و شقایق قرمز که هر دو در ادبیات جهان مظهر عشق و دلدادگی و وفادری هستند.

آدرس اینستاگرام: @kimiyahonareadonisفرخنده امیری رامشه:

نام اثر: صدف های هفت رنگ

یادداشت هنرمند: سعی بر این بود که با بررسی فرم صدف ها در طبیعت، مجموعه ای از احجام دفرمه در کنار هم با سایز و فرم های متنوع و رنگ بندی خاص ارائه دهم.

مرجان مهابادی:

نام اثر: رویال(سلطنتی)

یادداشت هنرمند: این اثر تلفیقی ‌از‌ هنر مدرن و هنر کهن(قرن ۱۵ میلادی) است. هنر چینی شکسته یا کینتسوگی در کشور ژاپن که ظروف چینی را می شکستند را با طلا بهم می چسباندند تا ارزش ظروف بیشتر شود.

آدرس اینستاگرام: @art_marjan

رژین زمانی یکتا:

نام اثر: رقص نور

یادداشت هنرمند: رزین اپوکسی رو بصورت خودآموز یاد گرفتم و الان مدت یکسال و نیم مشغول کار با رزین اپوکسی هستم. در کنارش هنرهای مختلف، مثل کالیگرافی، دیجیتال آرت را دوره دیدم و سعی کردم با ادغام این هنرها، سبک کاری خودم را بوجود بیاورم.

آدرس اینستاگرام: rozhinart

رویا سیفی:

نام اثر: آناهیتا(به معنی الهه آب)

یادداشت هنرمند: من دریا را روی ظروف چوبی آوردم. دریا مظهر آرامش هست که با این ظروف، آرامش را به خانه هایمان و به روح مان هدیه بدهیم.

آدرس اینستاگرام: @royaseifi_art

سارا مرعشی:گفتنی است، علاقمندان برای تماشای آثار این هنرمندان، در اولین نمایشگاه تخصصی هنر رزین، از ۲۰ تا ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰، همه روزه به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نگارخانه استاد فرشچیان و استاد لرزاده موسسه فرهنگی هنری صبا – تهران مراجعه نمایند.

خبرنگار: کوروش جم

 

خروج از نسخه موبایل