تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 584841

انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان در یزد

انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان در یزد

دندانپزشکی کودک، یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد. مراجعه دوره ای و منظم کودک به یک دندانپزشک اطفال خوب یکی از مهمترین اصول هایی است که سلامت دهان و دندان کودک را تضمین می کند.

دندانپزشکی کودک، یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که به طور ویژه بر روی مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان تمرکز دارد. مراجعه دوره ای و منظم کودک به یک دندانپزشک اطفال خوب یکی از مهمترین اصول هایی است که سلامت دهان و دندان کودک را تضمین می کند.

برای پیشگیری از بروز هر نوع مشکل احتمالی در آینده، باید از همان سنین کودکی برای جلوگیری و یا کنترل پوسیدگی دندان به مطب دندانپزشکی کودکان مراجعه کنیم.

خوشبختانه دندانپزشکی کودکان یزد، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است و در این راه خانم دکتر فائزه فتوحی با ایجاد فضایی آرامش‌بخش برای کودکان، گام بزرگی را در راستای ایجاد حس بهتر در کودکان نسبت به خدمات درمانی دندانپزشکی برداشته است.

انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان در یزد

دوران کودکی بسیار حساس است و در مورد موضوع دندانپزشکی، ایجاد هرگونه تنش و ترس در کودک باعث می‌شود که در ادامه درمان، همراهی نکند و نسبت به حضور در مطب دندانپزشکی کودکان یزد مقاومت کند.

بنابراین نیاز است که شما دقت زیادی برای انتخاب دندانپزشک داشته باشید و بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان را برای خدمات درمانی مورد نیاز کودک خود در نظر بگیرید. خانم دکتر فتوحی دندانپزشک کودکان یزد با تجربه ی تخصصی در زمینه ی درمان‌های دندانی کودکان تحت آرامبخشی است.

شما می توانید برای دریافت نوبت از کلینیک دکتر فتوحی به وبسایت ایشان مراجعه کنید.

کلینیک دندانپزشکی اطفال یزد با حضور فوق تخصص دندانپزشکی کودکان خانم دکتر فائزه فتوحی، علاوه بر استفاده از تجهیزات به روز و استاندارد، بهترین شرایط را برای مراجعین خردسال در محیط دندانپزشکی به وجود می آورد.

همراهی کودک و ایجاد شرایط محیطی مناسب، همراه با آرامش و برخورد بسیار شاد با کودکان، از دیگر ویژگی های متخصص دهان و دندان کلینیک تخصصی خانم دکتر فتوحی است.

دندانپزشکی کودکان چیست؟

تخصص دندانپزشکی کودکان شاخه ای از دندانپزشکی است که به ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی با تاکید بر مساله پیشگیری و درمانی کودکان از بدو تولد تا بزرگسالی و به ویژه برای افراد دارای نیازهای ویژه توجه می کند.

اقدامات انجام شده در این رشته توسط متخصص دندانپزشکی کودکان یا متخصص دهان و دندان اطفال شامل حوزه‌های زیر است:

  • بررسی رشد دهان و دندان کودک یا نوجوان
  • بررسی مشکلات جسمی مربوط به ناتوانی های پزشکی و رفتاری
  • پیشگیری از بروز برخی صدمات
  • هدایت رفتاری کودکان و نوجوانان (مانند آموزش مسواک زدن و …)

 چرا دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است؟

به طور کلی مراقبت اولیه و پیشگیرانه از دهان و دندان کودکان بسیار مهم است. نحوه رویش، مراقبت و ریزش دندان های شیری به طور مستقیم روی روند جوانه زدن و رویش دندان های هر کودک تاثیر می‌گذارد.

بنابراین اگر مشکلی برای دندان‌های شیری کودک ایجاد شود، در آینده کودک با مشکلات دندانپزشکی گسترده تری روبرو خواهد شد که برطرف کردن آن ها مستلزم صرف وقت و هزینه بالا و مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تخصصی کودکان است.

برای همین لازم است در همان آغاز کودکی و حتی شیرخوارگی کودک را به نزد یک متخصص دندانپزشک اطفال برد تا تمامی مشکلات موجود و پیش رو، توسط او تشخیص داده شده و درمان شود.

انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان در یزد

خدمات بهترین دندانپزشک کودکان

دندانپزشکان متخصص در این زمینه، طیف گسترده‌ای از خدمات و درمان‌ها را برای بیماران خود ارائه می‌دهند که در بر گیرنده دندان های شیری، دندان‌های دائمی، لثه و دهان کودکان می‌باشد.

1- آموزش های مرتبط با سلامت دهان و دندان

دندانپزشکان کودک با بیمارانی سروکار دارند که دندان های تازه رویش یافته دارند، لذا تأکید اولیه آنها بر ارائه آموزش‌های لازم در خصوص سلامت دهان و دندان می‌باشد. این خدمات آموزشی نه تنها به کودکان، بلکه به والدین آنها نیز ارائه می‌شود تا به بهترین شکل منجر به حفظ سلامت دهان و دندان شود.

2- تشخیص و پیشگیری

کودکان معمولا در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند، به این دلیل که در کودکان خردسال تمیز کردن دندان دشوار می‌باشد. در این خصوص متخصص دندانپزشکی کودکان خدمات پیشگیرانه اولیه‌ای مانند تمیز کردن دندان ارائه می‌دهد.

همچنین ممکن است خدمات تخصصی چون شیار پوش (فیشور سیلانت) یا فلوراید درمانی را برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی دندان ارائه دهد.

درمان‌های تخصصی دندان

دندانپزشک متخصص اطفال، روشهای درمانی مناسبی را برای طیف وسیعی از مشکلات و بیماری‌های دندان و دهان کودکان ارائه می‌کند. برای نمونه می‌توان به پر کردن دندان و ترمیم پوسیدگی، خارج کردن دندان، ترمیم دندان شکسته و درمان ریشه (پالپوتومی، پالپکتومی) اشاره نمود.

همچنین در شرایط خاص برای کودکانی که دارای معلولیت جسمی و ذهنی هستند یا کودکانی که به دلیل سن پایین دارای ترس و اضطراب شدید بوده و با پزشک خود همکاری نمی‌کنند، روش درمان تحت بیهوشی را پیشنهاد می‌دهد.

خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان

1- ترمیم دندانهای شیری و دائمی

دندان های کودکان به دلایل مختلفی مانند خرابی و پوسیدگی، شکستگی و عدم رشد صحیح ممکن است نیاز به پر کردن داشته باشند. پر کردن دندان ها مختص به دندان دائمی نیست و برای دندان شیری نیز قابل انجام است.

2- فلوراید درمانی (فلوراید تراپی)

فلوراید یکی از عناصر موجود در طبیعت است که توانایی خاصی در تقویت مینای دندان دارد. قرار دادن فلوراید در معرض مینای دندان باعث می‌شود مواد مغذی از دست رفته در طول زمان جایگزین شده و از پوسیدگی جلوگیری شود.

روش فلوراید تراپی باعث افزایش مقاومت دندان و پیشگیری از پوسیدگی در کودکان می‌شود.

3- فیشور سیلانت (شیار پوش)

فیشور سیلانت یک روش بی خطر و بدون درد برای افزایش مقاومت دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان برای مدت طولانی (5 سال یا بیشتر) می‌باشد.

بکارگیری این روش باعث کاهش قابل توجه پوسیدگی دندان‌ها در کودکان می‌شود ولی در کنار آن باید از مسواک و نخ دندان نیز جهت سلامت دهان و دندان استفاده شود.

4- ارتودنسی پیشگیری (فضانگهدار)

در مواردی کودک دندان های شیری را زودتر از دست می‌دهد یا دندان شیری زودتر از موقع کشیده می‌شود. در این صورت دندان های دو طرف آن، شروع به حرکت به سمت فضای خالی می‌کنند.

از طرفی دندان دائمی کودک هنوز رویش پیدا نکرده است و در زیر لثه (زیر دندان شیری) قرار دارد. برای جلوگیری از این اتفاق باید با مراجعه به موقع به دندانپزشک کودکان و انجام اقدامات لازم تا زمان رویش دندان دائمی زیرین، دندان شیری حفظ و نگهداری شود.

5- روکش دندان شیری

در صورتی که پوسیدگی دندان شیری شدید باشد دیگر با پر کردن نمی‌توان از آن در برابر شکستگی و پوسیدگی مجدد محافظت کرد. در چنین مواردی، روکش مخصوص فلزی ساخته شده و بر روی دندان چسبانده می‌شود. این روکش هنگام افتادن دندان شیری همراه با آن از دهان خارج می‌شود.

6- درمان تحت بیهوشی

یک چالش مهم برای متخصص دندانپزشکی اطفال، درمان کودکان غیر همکار می‌باشد که دارای ترس و اضطراب شدید و غیر قابل کنترل هستند. دندانپزشکان اطفال برای مقابله با این مشکل از بیهوشی هنگام انجام درمان دندانپزشکی استفاده می‌کنند.

پیشنهاد میکنیم برای کسب اطاعات بیشتر در مورد سدیشن کودکان و استفاده از بیهوشی و تفاوت سدیشن و بیهوشی کلیک کنید.

ویژگی و مزایای بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

متخصصین حوزه اطفال و کودک به خاطر نوع مراجعینی که دارند، باید از ویژگی ها و مشخصه های خاصی برخوردار باشند. این ویژگی ها کمک می کند که فرآیند درمان سریع تر انجام شود و تعامل بهتری بین دندانپزشک و کودک برقرار باشد. از جمله مهمترین ویژگی ها عبارتند از :

·       تحصیلات تخصصی حوزه کودک و تجربه فعالیت در زمینه اطفال :

البته این مورد درست است که می گویند ارتقاء دانش بسیار مفید است، اما در کنار آن تجربه تعامل با کودکان تحت شرایط سخت و همراه با بی قراری کودک، در زمینه دندانپزشکی، بسیار کمک کننده است.

·       توانایی کار با دست و ابزار مختلف :

داشتن سرعت عمل در زمان معاینه و درمان کودکان بسیار مهم است و دندانپزشک زمان زیادی نمی تواند کودک را در یک حالت منتظر نگه دارد.

·       اخلاق خوب و روحیه شاد و پر انرژی :

فعالیت در زمینه اطفال و کودکان، نیازمند صبوری، آرامش و انرژی بالایی است که یک دندانپزشک حوزه اطفال باید به خوبی از این موارد برخوردار باشد.

·       توانایی برقراری ارتباط :

برای اینکه کودک آرامش بیشتری داشته باشد و بتواند به محیط دندانپزشکی و دندانپزشک اعتماد کند، باید ارتباط خوبی از سمت دندانپزشک دریافت کند که این نیازمند توانایی بالای دندانپزشک است.

صبوری و همراهی با اطفال و کودکان :

برای شروع معاینه و درمان، به هیچ وجه نباید یک دندانپزشک عجله کند و با یک تعامل خوب و آرام و همراهی با کودک، باید محیط را برای کودک آرام کند تا کودک با خیال راحت روی صندلی درمان قرار گیرد.

نوبت دهی کلینیک دندانپزشکی دکتر فتوحی  به صورت آنلاین و یا از طریق راه های ارتباطی تلفنی و حضوری در دسترس است و شما می توانید به راحتی برای درمان کودک دلبند خود اقدام کنید.

انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان در یزد

بهترین سن مراجعه به دندانپزشک کودکان

اگر مشکلی متوجه دهان و دندان کودک باشد بهتر است از سن 4 سالگی برای اولین بار کودک را به نزد بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان یزد ببرید. در سن 6 سالگی برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و بایت کودک و روند در آمدن اولین دندان های دائمی نیز حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

از آن به بعد ویزیت منظم به دندانپزشک بسته به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه یا هر یکسال یک بار باید انجام شود.

با توجه به شکل اولین دندان های دائمی و اینکه بین آن ها ممکن است فضای نسبتا زیادی وجود داشته باشد، اگر به طور مرتب به دندانپزشک اطفال مراجعه نشود امکان تشکیل پلاک در این شیارها و فواصل وجود دارد؛ که در صورت عدم رسیدگی می‌تواند منجر به بروز مشکلات متعدد لثه مثل عفونت و التهاب شود. بنابراین از لحظه نخست رویش دندان های دائمی حتما کودک خود را به کلینیک دندانپزشکی اطفال ببرید.

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.