تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۳۳
کد خبر : 5660

امسال به جای اینکه جشن خودکفایی بگیریم باید ۵ میلیون تن گندم وارد کنیم

امسال به جای اینکه جشن خودکفایی بگیریم باید ۵ میلیون تن گندم وارد کنیم

امسال به جای اینکه جشن خودکفایی بگیریم باید ۵ میلیون تن گندم وارد کنیم وزیر اسبق جهاد کشاورزی در همایش سالانه نهادهای ذیل دفتر رهبری گفت: به جای اینکه امسال خودکفایی گندم را جشن بگیریم مجبور می‌شویم ۵ میلیون تن گندم وارد کنیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا اسکندری امروز در همایش هم اندیشی سالانه نهادهای ذیل دفتر رهبری اظهار داشت:اساس سیاست اقتصاد مقاومتی تحقق شعار “ما می‌توانیم” است در حالی که عملکردها نشان می‌دهد در بخش گندم که قبلا خودکفا شدیم و حتی صادر کننده گندم بودیم اما امسال مجبور می‌شویم ۵ میلیون تن گندم از خارج وارد کنیم.
وی همچنین گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی و اصول موضوع آن اینگونه است که باید با توجه به نیروهای داخلی شعار “ما می‌توانیم” را محقق کنیم. برخی از دستگاه‌های دولتی اعتبار دریافت می‌کنند اما بعد از پایان سال فقط اعداد و ارقامی را گزارش می‌دهد که معلوم نیست تحقق پیدا کرده باشد.
وزیر اسبق جهاد کشاورزی همچنین گفت: در تولید گندم خودکفا شده بودیم و حتی به صادرات هم رسیدیم اما تولید کاهش یافت و امسال بناست ۵ میلیون تن گندم وارد کنیم. در حالی که تولید..

امسال به جای اینکه جشن خودکفایی بگیریم باید ۵ میلیون تن گندم وارد کنیم

وزیر اسبق جهاد کشاورزی در همایش سالانه نهادهای ذیل دفتر رهبری گفت: به جای اینکه امسال خودکفایی گندم را جشن بگیریم مجبور می‌شویم ۵ میلیون تن گندم وارد کنیم.

امسال به جای اینکه جشن خودکفایی بگیریم باید 5 میلیون تن گندم وارد کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا اسکندری امروز در همایش هم اندیشی سالانه نهادهای ذیل دفتر رهبری اظهار داشت:اساس سیاست اقتصاد مقاومتی تحقق شعار "ما می‌توانیم" است در حالی که عملکردها نشان می‌دهد در بخش گندم که قبلا خودکفا شدیم و حتی صادر کننده گندم بودیم اما امسال مجبور می‌شویم ۵ میلیون تن گندم از خارج وارد کنیم.

وی همچنین گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی و اصول موضوع آن اینگونه است که باید با توجه به نیروهای داخلی شعار "ما می‌توانیم" را محقق کنیم. برخی از دستگاه‌های دولتی اعتبار دریافت می‌کنند اما بعد از پایان سال فقط اعداد و ارقامی را گزارش می‌دهد که معلوم نیست تحقق پیدا کرده باشد.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی همچنین گفت: در تولید گندم خودکفا شده بودیم و حتی به صادرات هم رسیدیم اما تولید کاهش یافت و امسال بناست ۵ میلیون تن گندم وارد کنیم. در حالی که تولید گندم را می‌توانیم انجام دهیم و باید صادرکننده گندم باشیم و اینکه می‌گوییم می‌توانیم حرف امام خمینی و صحبت ۳۰ سال مقام معظم رهبری است.

اسکندری کفت: ظرف ۶ سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری درمناطق محروم انجام شد که خیلی از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی همچنین گفت: در سازمان اقتصادی کوثر آموزش مستمر نیروها انجام می‌شود و ما پیگیر هدف تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری هستیم.

به گفته وزیر اسبق جهاد کشاورزی، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری ما کارها را با مردم انجام می‌دهیم در کهگیلویه و بویراحمد روستاهایی وجود دارد که ظرف ۶ ماه گذشته حتی یک کیلو مرغ نخریده‌اند و خودشان تولید می‌کنند. همچنین گلخانه‌های کوچک ۲۰۰ متری برای اشتغال روستائیان طراحی کرده‌ایم.

اسکندری همچنین به تدوین الگوهایی اشاره کرد که یک سال و نیم روی آن کار شده و کارگروه‌های مقابله با تحریم در سازمان اقتصادی کوثر تشکیل شده است و در این زمینه کتابچه‌هایی تدوین شده و در عمل نیز این راهبردها را اجرا کرده‌ایم.

وی همچنین در مورد گلایه برخی افراد که چرا نهادهای این مجموعه دفتر رهبری مالیات نمی‌دهند، گفت: همه بخش‌هایی که طبق قانون مشمول مالیات می‌شوند مالیات آنها به روز پرداخت شده و فقط بخش کشاورزی که معافیت قانونی دارد ربطی به سازمان اقتصادی کوثر ندارد و در سایر بخش‌ها از نظر پرداخت مالیات به روز هستیم.

رئیس سازمان اقتصادی کوثر همچنین گفت: برای اجرای پروژه‌های اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر نه تنها امتیازی نداریم بلکه گاهی موانعی ایجاد می‌شود.

اسکندری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: باید به اقتصاد کشور قوی باشیم و وابستگی به نفت تمام شود و کشور را به قدری قدرتمند کنیم که دشمنان حتی جرات تهدید نداشته باشند.

وی همچنین گفت: در سازمان اقتصادی کوثر ساخت ماینر برای تولید دیجیتال طراحی کردیم و همچنین برای روش تولید انرژی از طریق بیوگاز برای اولین بار طراحی شده که اگر این طرح اجرا شود در همه گاوداری‌ها می‌توانیم گاز تولید کنیم.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی همچنین گفت: همانگونه که در عرصه نظامی حاج قاسم‌های سلیمانی داشتیم در عرصه اقتصادی هم حاج قاسم‌های نهانی داریم که باید به مردم معرفی شوند و به وسیله مدیران جهادی می‌توانیم اقتصاد کشور را نجات دهیم.

اسکندری گفت: در استان خراسان زنجیره ماکیان توس ایجاد کرده‌ایم که ۵۰ مرغداری عضو این زنجیره هستند و ما برای آنها مرغ مادر و جوجه تهیه می‌کنیم و آنها زنجیره تولید گوشت مرغ و حتی عرضه مستقیم در ۵۰ مغازه در مشهد به مردم انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد:کارهای اقتصادی را باید با کمک مردم انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.