تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر : 15012

اقدامات همراه اول در مواجهه با بیماری کرونا

اقدامات همراه اول در مواجهه با بیماری کرونا

اقدامات همراه اول در مواجهه با بیماری کرونا شرکت ارتباطات سیار ایران و اپراتور همراه اول در مواجهه با بیماری کرونا ، اقدامات پیشگیرانه و همچنین خدمات متعددی را انجام دادند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.
متاسفانه شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر باعث مبتلا شدن بیش از ۱۱ هزار ایرانی و فوت شدن ۵۱۴ نفر در کشورمان شد. با توجه به شیوع گسترده این بیماری، بسیاری از شرکت‌ها تمهیدات ویژه‌ای را برای مقابله با این ویروس اندیشیدند که یکی از آنها دورکاری کارمندان بود. همراه اول نیز جزو اولین برندهای تجاری بود که شرایط دورکاری را برای پرسنل خود فراهم کرد. همچنین شرکت ارتباطات سیار ایران اقدامات دیگری را در مواجهه با بیماری کرونا انجام داد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.
اقدامات همراه اول در مواجهه با بیماری کرونا مکالمه رایگان درون شبکه در روز پدر شرکت ارتباطات سیار ایران در روز ۱۷ اسفند ۹۸ به مناسب فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، مکالمه رایگان درون شبکه را به مشترکان خود اهدا کرد. بر اساس اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تمامی مشترکان د..

اقدامات همراه اول در مواجهه با بیماری کرونا

شرکت ارتباطات سیار ایران و اپراتور همراه اول در مواجهه با بیماری کرونا ، اقدامات پیشگیرانه و همچنین خدمات متعددی را انجام دادند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

متاسفانه شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر باعث مبتلا شدن بیش از ۱۱ هزار ایرانی و فوت شدن ۵۱۴ نفر در کشورمان شد. با توجه به شیوع گسترده این بیماری، بسیاری از شرکت‌ها تمهیدات ویژه‌ای را برای مقابله با این ویروس اندیشیدند که یکی از آنها دورکاری کارمندان بود. همراه اول نیز جزو اولین برندهای تجاری بود که شرایط دورکاری را برای پرسنل خود فراهم کرد. همچنین شرکت ارتباطات سیار ایران اقدامات دیگری را در مواجهه با بیماری کرونا انجام داد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

اقدامات همراه اول در مواجهه با بیماری کرونا

مکالمه رایگان درون شبکه در روز پدر

شرکت ارتباطات سیار ایران در روز ۱۷ اسفند ۹۸ به مناسب فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، مکالمه رایگان درون شبکه را به مشترکان خود اهدا کرد. بر اساس اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول توانستند تا پایان روز ۱۸ اسفندماه، دو شماره تلفن همراه اول یا تلفن ثابت را به لیست شماره‌های دلخواه خود اضافه کنند و تا ۳۰ دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه‌ای را با این شماره‌ها داشته باشند. این طرح با هدف حراست از سلامت مشترکان در روزهای شیوع کرونا راه‌اندازی شد و زمینه‌ای را فراهم کرد تا علاوه بر توجه به اهمیت در خانه ماندن، بتوانند به راحتی و بدون هزینه، روز پدر را تبریک بگویند.

بیماری کرونا

تخفیف ترافیک برای سامانه‌های آموزش مجازی

همراه اول همچنین به منظور کمک به آموزش غیر حضوری، تعرفه ترافیک دسترسی به سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌های کشور با اینترنت همراه اول را به یک سوم کاهش داد. شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد با گسترش شیوع ویروس کرونا و در راستای مسئولیت اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان، اپراتور همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارائه خدمات نوین، تعرفه دسترسی به سامانه‌های آموزش مجازی تمامی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم را به یک سوم کاهش داد. موسسه‌ها و دانشگاه‌های متقاضی استفاده از این طرح می‌توانند درخواست خود را به ایمیل eLearning@mci.ir ارسال و ثبت نام کنند. پس از تایید ثبت نام، استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول تا اطلاع ثانوی با تخفیف به این دانشگاه‌ها و موسسه‌ها ارائه می‌شود.

کمک به ساخت بیمارستان سیار

اقدامات همراه اول و شرکت ارتباطات سیار در مواجهه با بیماری کرونا به همین جا ختم نشد و اپراتور اول ارتباطی کشورمان در ساخت و تجهیز بیمارستان سیار مشارکت می‌کند. اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد این اپراتور در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال را به ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از یک بیمارستان سیار اختصاص می‌دهد. این بیمارستان سیار با هدف ارائه خدمات در بحران‌ها و بلایای طبیعی از جمله بیماری کرونا، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اقدامات پیشگیرانه در شرکت همراه اول

همانطور که گفته شد، همراه اول جزو اولین شرکت‌هایی بود که شرایط دورکاری را برای پرسنل خود فراهم کرد. پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، شرکت ارتباطات سیار ایران تصمیم به برقراری شرایط دورکاری مبتنی بر سامانه‌های یکپارچه الکترونیکی خود به منظور حفظ سلامت کارکنان گرفت.

بیماری کرونا

فراهم کردن زیرساخت‌های فنی برای حداکثرسازی دورکاری کارکنان با شرط عدم اختلال در سرویس، استقبال از همکاران با مواد ضد عفونی کننده دست، تدوین دستورالعمل ویژه کارکنان و اماکن شرکت برای مقابله با شیوع کرونا، آموزش کارکنان مشاغل مرتبط با سلامتی مانند رستوران، خدمات، آبدارخانه، حراست، درمانگاه و تاسیسات، تامین اقلام بهداشتی و پیشگیرانه، تغییر سیستم تردد از انگشتی به کارتی یا چهره‌نگاری، راه‌اندازی کانال اطلاع‌رسانی مختص پرسنل همراه اول برای جلوگیری از انتشار اخبار غیر موثق، شناسایی گروه‌های تحت ریسک مانند خانم‌های باردار و افراد بالای ۶۰ سال، بررسی وضعیت سلامت کارکنان، تهیه محتوای آموزشی برای اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های ارتباطی شرکت، لغو سرویس سرو غذا در رستوران، لغو ماموریت‌های غیر ضروری،‌ برگزاری جلسه‌ها به صورت غیر حضوری، تامین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش، نصب مایع ضد عفونی کننده در تمامی طبقه‌ها و کنار درهای ورود و خروج، ضد عفونی کردن روزانه تمامی سطوح در ساختمان‌ها، خرید تب‌سنج برای مراکز پرتردد و تب‌سنجی تمامی کارکنان در بدو ورود به ساختمان‌ها و ممانعت از حضور کارکنان پر ریسک از جمله دیگر اقدامات همراه اول برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ساختمان‌های این شرکت بود.

تماس رایگان برای بهورزان

در روز ۲۲ اسفند نیز همراه اول تماس ۶۰ هزار بهورز وزارت بهداشت یا مراقب سلامت را رایگان کرد. این اقدام به منظور آموزش، پیشگیری و مراقبت از خانوارهای ایرانی انجام شد تا بهورزان و مراقبین سلامت وزارت بهداشت بتوانند با استفاده از سیم کارت همراه اول خود و بدون آشکار شدن شماره‌هایشان، با خانوارهای هدف به صورت رایگان تماس بگیرند. به این ترتیب تمامی تماس‌های مرتبط با پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا با شماره مورد تایید وزارت بهداشت یعنی سرشماره ۴۰۳۰ برقرار می‌شود.

وصل خطوط قطع یک طرفه همراه اول

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار همچنین اعلام کرد با توجه به نیاز مشترکان به ارتباط در این روزهای حساس به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی خطوط دائمی که به دلیل پرداخت نشدن صورتحساب پایان دوره بهمن‌ماه به صورت یک طرفه قطع بودند را وصل کرده است تا این مشترکان نیز بتوانند بدون دغدغه، از ارتباط در شبکه همراه اول بهره ببرند.

توسعه ۲۰ درصدی ظرفیت شبکه همراه اول

مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در خصوص شرایط اخیر و شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر شبکه‌های ارتباطی گفت با شیوع این بیماری، اقدامات پیشگیرانه‌ای به وسعت زیاد در کشور صورت گرفت و برندهای مختلف که امکانش را داشتند، طرح‌هایی مانند دورکاری را برای در خانه ماندن پرسنل خود اجرا کردند. این امر باعث شد ترافیک شبکه اپراتورها بالا برود و به همین دلیل همراه اول تصمیم گرفت تمامی برنامه‌های توسعه‌ای که برای نیمه اول سال ۹۹ در نظر داشت را در یکی دو هفته اخیر انجام بدهد و ظرفیت شبکه را تا ۲۰ درصد ارتقا بدهد. به گفته طاهری بخش، در این مدت بر سر توسعه ظرفیت‌های شبکه از جمله لینک‌های سمت اینترنت، Core شبکه و سایت‌های رادیویی در نقاطی که دچار مشکل بودیم، بیش از ۲۰۰ نفر در بامداد و به شکل دورکاری، پای کار بودند تا مشترکان تجربه بدی را در مقوله کیفیت سرویس‌ها نداشته باشند.

بیماری کرونا

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه در خصوص ارتباط این فعالیت‌ها با عملیات اجرایی فاز ۸ توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران افزود توسعه این فاز به شکل منظم طی جلسه‌های ویدیو کنفرانس با تمامی استان‌ها برگزار می‌شود و در این مدت اخیر با فعالیت‌های مرتبط با این فاز توانستیم از پس افزایش میزان مصرف کاربران از سرویس‌های مخابراتی و بحرانی که کرونا می‌توانست برای شبکه ایجاد کند، بربیاییم.

طاهری بخش اضافه کرد در حال حاضر وضعیت به طوری است که حتی بستر فنی برای ارائه محتوای آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی آماده شده و شبکه به صورت مداوم در حال مانیتورینگ است تا اختلالی در خدمات‌رسانی به مردم ایجاد نشود. برنامه فاز ۸ توسعه طبق تعهدات استان‌ها در حال انجام است و تیم‌های مربوطه شامل بیش از هزار نفر در همین یکی دو هفته اخیر از طریق دورکاری و برگزاری جلسه‌های ویدیو کنفرانس، شبکه را نگهداری و مدیریت کردند و به اندازه دو ماه کار حضوری فعالیت انجام دادند.

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران در پایان تاکید کرد نگاه ما به همراه اول به عنوان یک اپراتور ملی است که باید در مواقع ضروری و بحران در کنار مردم باشد. این امر به ارزش سازمان تبدیل شده و به همین دلیل در تمامی مواقع خود را مکلف به خدمات‌رسانی می‌دانیم و این را می‌توانیم در توسعه‌های هدفمند چهار پنج سال اخیر که زیرساخت قدرتمندی را برای اولین اپراتور ارتباطی کشور به ارمغان آورده، ببینیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.