تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 585156

افزایش قیمت خودرو در بازاری که به خواب رفته است!

افزایش قیمت خودرو در بازاری که به خواب رفته است!

افزایش قیمت خودرو در بازاری که به خواب رفته است! قیمت خودرو در بازار به خواب رفته ایران بازهم افزایش پیدا کرد. بررسی‌ها از افزایش 2 تا 5 میلیونی خودروهای داخلی و 20 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی حکایت دارند. در حال حاضر کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت‌ها باعث شده تا در بازار میزان

افزایش قیمت خودرو در بازاری که به خواب رفته است!

قیمت خودرو در بازار به خواب رفته ایران بازهم افزایش پیدا کرد. بررسی‌ها از افزایش 2 تا 5 میلیونی خودروهای داخلی و 20 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی حکایت دارند.

در حال حاضر کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت‌ها باعث شده تا در بازار میزان خرید و فروش خودرو به پایین‌ترین سطح خود برسد و شاهد رکود در بازار باشیم. از طرفی بسیاری از متقاضیان منتظر نتایج مذاکرات هستند تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند و پس از آن به خرید خودرو بپردازند، اما طولانی شدن روند مذاکرات و انتشار اخبار منفی به همراه تغییرات نرخ دلار باعث شده بازهم قیمت‌ها روند افزایشی پیدا کنند.

موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران از دلایل بلاتکلیفی بازار خودرو به موضوع واردات، نوسانات ارزی، انتشار اخبار مثبت و منفی در خصوص مذاکرات اشاره کرد و گفت چنین عواملی باعث شده بازار با رکود شدیدی مواجه شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در ادامه گفته‌های خود بیان کرد بررسی قیمت‌ها طی هفته جاری نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد قیمت خودروهای داخلی حدود 2 تا 5 میلیون تومان و قیمت خودروهای مونتاژی نیز حدود 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

طبق گفته موتمنی در حال حاضر خودرو در بازار ایران به جای یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و نوسانات ارزی در برخی موارد آنچنان قیمت‌ها را افزایش داده که حتی در حال حاضر کاهش نرخ ارز نیز تاثیر چندانی روی آنها ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اعلام اینکه عدم تعادل میان عرضه و تقاضای خودرو روی قیمت‌ها تاثیر گذاشته است عنوان کرد باید به نیاز روزانه، ماهانه و سالیانه بازار خودرو به خوبی پاسخ داد، اما طی سال قبل عرضه خودرو متناسب با تقاضا نبوده و خودروسازان 40 تا 50 درصد کمتر از نیاز بازار خودرو به عرضه کردند.

جدول قیمت خودرو در بازار ایران – 20 شهریور 1401

نام خودروقیمت 20 شهریورماه
سمند ال ایکس305 میلیون تومان
سمند EF7344 میلیون تومان
سمند سورن پلاس333 میلیون تومان
رانا پلاس305 میلیون تومان
دنا392 میلیون تومان
دنا پلاس توربو اتوماتیک507 میلیون تومان
پژو 207 دنده ای392 میلیون تومان
پژو 207 سقف شیشه ای402 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 2300 میلیون تومان
پژو پارس310 میلیون تومان
شاهین361 میلیون تومان
کوییک R206 میلیون تومان
ساینا205 میلیون تومان
تیبا 2202 میلیون تومان

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.