تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر : 18538

اضافه شدن قابلیت سنجش فشار خون به ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ؛ ناظر سختگیر و دقیق سلامت

اضافه شدن قابلیت سنجش فشار خون به ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ؛ ناظر سختگیر و دقیق سلامت

کافه دانش: نظارت و آگاهی هر روزه از علائم حیاتی بدن مثل ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن و… سهم عمده‌ای در پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی افراد دارد. به همین دلیل بود که ابزارهای پوشیدنی مثل ساعت‌های هوشمند و دستبندها با قابلیت‌های پیشرفته طراحی شدند تا کاربران بتوانند در هر لحظه بر روی …

کافه دانش: نظارت و آگاهی هر روزه از علائم حیاتی بدن مثل ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن و… سهم عمده‌ای در پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی افراد دارد. به همین دلیل بود که ابزارهای پوشیدنی مثل ساعت‌های هوشمند و دستبندها با قابلیت‌های پیشرفته طراحی شدند تا کاربران بتوانند در هر لحظه بر روی عملکرد اعضای حیاتی بدن خود نظارت داشته باشند.

در جدیدترین مورد شرکت سامسونگ اخیرا از تجهیز ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ به قابلیت نظارت و سنجش فشار خون در طی چند ماه آینده خبر داد.

قابلیت سنجش فشارخون ابتدا در گلکسی واچ اکتیو ۲ فعال می‌شود و پس از آن به تدریج در سایر مدل‌های گلکسی واچ در دسترس خواهد بود.

گلکسی واچ اکتیو ۲ جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ است که اواسط سال گذشته رونمایی شد. این ساعت هوشمند حالا علاوه بر قابلیت‌هایی همچون اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب، مدیریت استرس، نظارت و رهگیری فعالیت‌های ورزشی مثل دوچرخه سواری و دویدن، قادر است فشار خون کاربران را اندازه‌گیری کند و آنها را از این عامل موثر در سلامتی آگاه سازد.

فشار خون به عنوان یکی از علائم حیاتی بدن شناخته می‌شود و نوسان آن می‌تواند عامل بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیه و در صورت عدم کنترل موجب سکته‌های قلبی و مغزی شود.

از فشار خون به عنوان «قاتل خاموش» یاد می‌شود و به همین دلیل اطلاع از وضعیت لحظه ای آن برای افرادی که به چنین بیماری ای‌ مبتلا هستند یا زمینه ابتلا به آن را دارند، بسیار حیاتی و ارزشمند است. این دسته از افراد به خصوص اگر به پرفشاری خون مبتلا باشند می‌بایست دستگاهی برای اندازه‌گیری فشار خون خود همراه داشته باشند.

با اضافه شدن برنامه نظارت فشار خون به ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ حالا افراد به طور دائمی و همیشگی دستگاه سنجش فشار خون را به همراه خواهند داشت و می‌توانند به سادگی فشار خون خود را در خانه، محل کار و خیابان هم اندازه گرفته و از میزان آن مطلع شوند.

راه‌اندازی اولیه این قابلیت در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ به کمک دستگاه مستقل فشار سنج انجام می‌شود. با شروع فعالیت، گلکسی واچ پالس‌ها را از دستگاه فشار سنج دریافت می‌کند و از آن پس می‌تواند به کمک سنسورهای پیشرفته خود، فشار خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

برای اینکه میزان تشخیص دقیق‌تر و صحیح‌تر باشد، لازم است تا هر ماه این راستی‌آزمایی و کالیبراسیون با کمک دستگاه مستقل فشار سنج انجام شود.

برنامه سنجش فشار خون ساعت‌ هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲ آزمایش‌های اولیه و نهایی را با موفقیت پشت‌ سر گذاشته و توانسته تاییدیه‌های لازم را از سازمان غذا و داروی کره‌جنوبی دریافت کند. این برنامه طی چند ماه آینده در دسترس کاربران خواهد بود.

تائه‌جونگ جی‌یانگ، مدیر محصولات سلامت در بخش موبایل سامسونگ در مورد اضافه شدن قابلیت سنجش فشار خون به ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ می‌گوید: « برنامه نظارت سلامت سامسونگ این توانایی را دارد تا به میلیون‌ها انسان در سراسر جهان که به فشار خون بالا مبتلا هستند، کمک کند».

به گفته جی‌یانگ، قابلیت سنجش فشار خون در این مدل از ساعت‌های هوشمند سامسونگ تنها یکی از نمونه‌های موفق این شرکت در ادغام سخت‌افزارهای برجسته خود با نوآوری‌های نرم‌افزاری برای گسترش تجربه استفاده از دستگاه‌های همراه است.

ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ علاوه بر حفظ سلامتی به تناسب اندام و برقراری اتصال و ارتباط دائمی کاربران با دیگران کمک می‌کند. این ساعت هوشمند با تکیه بر قابلیت‌های پیشرفته خود زمینه‌ای را فراهم کرده تا کاربران با داشتن خواب منظم، تناسب اندام، مدیریت استرس و انجام بهینهتر کارهای خودشان، زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشند.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.