تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 588248

اصول طراحی داخلی استخر

اصول طراحی داخلی استخر

استخرها فضایی تفریحی و ورزشی هستند که امروزه در بیشتر باغ ها و ویلاها شاهد ساخت آنها هستیم. طراحی داخلی استخر باید به صورت کاملا اصولی و با بهترین نوع متریال باشد تا شما بتوانید به صورت کاملا ایمن از آنها استفاده کنید. زیرسازی اولین اصلی است که در طراحی و ساخت استخر باید به

استخرها فضایی تفریحی و ورزشی هستند که امروزه در بیشتر باغ ها و ویلاها شاهد ساخت آنها هستیم. طراحی داخلی استخر باید به صورت کاملا اصولی و با بهترین نوع متریال باشد تا شما بتوانید به صورت کاملا ایمن از آنها استفاده کنید. زیرسازی اولین اصلی است که در طراحی و ساخت استخر باید به آن توجه شود چون در غیر این صورت رطوبت به زیر ساخت نفوذ کرده و خرابی های زیادی را به بار می آورد. کاشی ها و کفپوش های از متریال های پر مصرفی هستند که در قسمت های مختلف استخر از جمله کف و بدنه و همچنین اطراف به چشم می خورند و به دلیل ضد آب بودن مانع نفوذ رطوبت می شوند.

تنوع طرح و رنگ در متریال ها زیاد بوده و شما می توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود به راحتی انتخاب را انجام دهید. در طراحی داخلی استخر اغلب کفپوش ها با رنگ آبی انتخاب می شوند و می توانند نور را به خوبی در استخر انعکاس دهند. کفپوش های ساده و سه بعدی هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند. اصل مهمی که در طراحی باید رعایت شود انتخاب رنگ هاست چون باعث می شود تا شما دیزاین شیک و بروز داشته باشید. در طراحی داخلی استخر جنس متریال هم اهمیت زیادی دارد و این باعث می شود تا به مرور زمان دچار افت کیفیت و تغییر رنگ و بافت نشود.

باید این موضوع را مد نظر قرار داد که محیط استخر میبایست با طراحی ویلای شما سازگار باشد .

چگونه کف استخر را دیزاین کنیم ؟

برای اینکه بتوانید کف استخر را به صورت کاملا اصولی دیزاین کنید باید ابتدا مصالح و متریال مناسب را انتخاب کنید. کفپوش های ساده و سه بعدی برای کف یک انتخاب عالی هستند که توسط چسب و ملات سیمان روی سطح مورد نظر قرار می گیرند و چیدمان آنها شبیه به یک پازل است که شما در آخر کار می توانید طرح اصلی را مشاهده کنید. رنگ آنها بیشتر آبی است و این می تواند پس از پر شدن استخر از آب جلوه آن را دو چندان کند. کف استخر به گونه ای طراحی و ساخته می شود که در عین زیبایی ظاهری کاملا مقاوم است و در مقابل رطوبت و حرارت و فشار و همچنین ضربه دوام زیادی دارد و دچار ترک خوردگی و شکستگی و همچنین افت کیفیت نمی شود.

طراحان برای دیزاین کف استخر ابتدا یک نقشه آماده می کنند تا تمام دیزاین ها طبق آن پیش برود. کف استخر متناسب با شکلی که دارد طراحی می شود. هر چه عمق استخر بیشتر باشد متریال با حجم بالاتری برای دیزاین کف مصرف می شود. پس از دیزاین کف نوبت به دیوارها می رسد که با مصالح مناسب پوشش دهی می شوند. کاشی های براق و زیبا برای کف استخر یک انتخاب خوب هستند که در کنار زیبایی ظاهری دوام خوبی هم دارند. چون امروزه استخرهای سه بعدی طرفداران بیشتری دارند طراحان هم سعی می کنند تا از کفپوش های سه بعدی استفاده کنند. بکارگیری ایده های مختلف در طراحی کف استخر باعث شده تا تمام سلیقه ها به خوبی پوشش داده شود.

تاثیر رنگ ها در دیزاین استخر

رنگ ها در دیزاین استخر نقش پر رنگی دارند چون علاوه بر زیبایی ظاهری می توانند دوام و استحکام استخر را هم بیشتر کنند. رنگ های آبی در این دیزاین بیشترین نقش را دارند و باعث می شوند تا آب درون استخر بیشترین جلوه را داشته باشد. زمانی که نور طبیعی و مصنوعی در استخر منعکس می شود رنگ ها بهتر خود را نشان می دهند پس بهتر است از رنگ های شاد و زیبا و همچنین براق استفاده کنید که منعکس کننده نور باشند و روشنایی محیط را بیشتر کنند. تمام رنگ های استفاده شده در طراحی استخر کاملا ثابت هستند و در مجاورت رطوبت و حتی مواد شوینده به هیچ وجه دچار افت کیفیت نمی شوند.

رنگ آمیزی استخر با متریال های مختلف نه تنها جذابیت محیط را بیشتر می کند بلکه باعث می شود تا شما در محیط احساس آرامش بیشتری داشته باشید. تاثیر دیگری که رنگ ها در دیزاین استخر دارند بزرگتر نشان دادن آن است. اگر استخر شما کوچک باشد می توانید با یک ترکیب رنگ عالی استخر را بزرگ تر نشان دهید. استفاده از رنگ به عنوان یک پوشش مقاوم باعث می شود تا گرما و اشعه خورشید شکل و رنگ این سازه را تغییر ندهد. زیبایی و درخشش رنگ ها از پلاستر بیشتر است پس توصیه می شود  تا برای زیباسازی استخر از رنگ ها استفاده شود. در استخرهای بتونی و فایبرگلاس بیشتر رنگ های اپوکسی استفاده می شود چون دوام بیشتری دارد و به خوبی سطح را پوشش می دهد. امروزه برای زیبایی محیط استخر از آبنما استفاده میکنند که علاوه بر زیبایی های خود میتواند با صدای آب آرامش خاصی را برای شما به ارمغان بیاورد .

اصول طراحی داخلی استخر

نکات مهم در ساخت استخر خانگی

داشتن یک استخر کوچک خانگی در فصل تابستان می تواند حس آرامش و هیچان را در شما بیدار کند. برای ساخت این استخر شما باید به نکات مهمی توجه کنید. اول اینکه استخر را در جایی قرار دهید که از ساختمان دور باشد و درختان نزدیک آن نباشند که با برگ های خود محیط استخر را آلوده کنند. زیرسازی باید به درستی و به صورت کاملا اصولی و با متریال های بادوام انجام شود تا آب استخر به زیر ساخت ها نفوذ نکند. برای ساخت کف استخر و پوشش دهی آن بهترین است از کاشی و کفپوش های چوبی و سه بعدی استفاده کنید که تنوع رنگی بالایی دارند و از استحکام زیادی هم برخوردار هستند و نمای بهتری به استخر می دهند.

نکته دیگری که در ساخت استخرهای خانگی باید به آن توجه کرد قرار دادن نرده دور استخر است که می تواند خطر را برای کودکان تا حد زیادی کاهش دهد. عمق استخر باید با توجه به نیاز شما تعیین شود. دیوار و کف استخر باید کاملا یکدست باشد. اگر برای آموزش شما استخر را طراحی می کنید باید مساحت و عمق لازم را برای شیرجه زدن داشته باشد. استفاده از مصالحی چون سیمان و شن و آجر باعث شده تا فونداسیون استخر استحکام لازم را داشته باشد. قرار دادن کفپوش های چوبی اطراف استخر مانع از لیز خوردن افراد می شود. استفاده از لوله های پلی اتیلن برای ورود و خروج آب جز دیگر نکات مهمی است که هنگام ساخت باید به آن توجه کرد.

شما میتوانید اخرین مقالات و اطلاعت روز طراحی را از سایت آبگون دیزاین مشاهده کنید .

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.