تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 42388

استفاده از خدمات سازمان جغرافیایی برای نوآوری در منابع طبیعی

استفاده از خدمات سازمان جغرافیایی برای نوآوری در منابع طبیعی

استفاده از خدمات سازمان جغرافیایی برای نوآوری در منابع طبیعی عکس تزئینی است. مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی جهت برخورداری از خدمات و امکانات سازمان جغرافیایی در بخش های مختلف جنگل، مرتع و بیابان با ..

استفاده از خدمات سازمان جغرافیایی برای نوآوری در منابع طبیعی

استفاده از خدمات سازمان جغرافیایی برای نوآوری در منابع طبیعی
عکس تزئینی است.

مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی جهت برخورداری از خدمات و امکانات سازمان جغرافیایی در بخش های مختلف جنگل، مرتع و بیابان با این مرکز نشست همکاری مشترک برگزار کرد.

به گزارش ایسنا دکتر حمیدرضا سلیمانی – رییس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی و آبخیزداری – امروز گفت: اطلاعات مکانی و جغرافیایی یکی از مهمترین ابزار تصمیم‌گیری منطقی و برنامه‌ریزی در منابع طبیعی است و سازمان جغرافیایی کشور می‌تواند در روزآمد کردن نقشه‌ها، عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره ای به کمک منابع طبیعی بیاید.

سلیمانی در ادامه اظهارکرد: برنامه‌ریزی و طراحی در منابع طبیعی مستلزم شناخت سرزمین و توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در آن است که با ترسیم نقشه‌ها می‌توان به این شناخت دست پیدا کرد.

وی با اشاره به برخی از خدمات سازمان جغرافیایی خاطر نشان کرد: این سازمان می‌تواند در زمینه پیشگیری و مقابله با حریق، شناسایی بیماری و آفات، تغییرات اقلیمی در مناطق مختلف را در اختیار منابع طبیعی قرار دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها رییس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی و آبخیزداری این نشست را زمینه‌ای بر همکاری‌های دوجانبه برشمرد و گفت: به‌زودی این همکاری‌ها در قالب یک تفاهمنامه تعریف می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.