تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲:۴۲
کد خبر : 584720

اخبار شومی درباره قیمت آیفون 14 منتشر می‌شود!

اخبار شومی درباره قیمت آیفون 14 منتشر می‌شود!

اخبار شومی درباره قیمت آیفون 14 منتشر می‌شود! تحلیلگران مشهور دنیای فناوری، پیش‌بینی‌های جدیدی درباره زمان معرفی و عرضه و همچنین قیمت آیفون 14 داشته‌اند که خیلی امیدوارکننده نیستند. انتظارها برای نسل جدید گوشی های آیفون اپل به اوج خود رسیده و شایعات و اخبار با سرعت بسیار بالایی در حال منتشر شدن هستند. اخیرا

اخبار شومی درباره قیمت آیفون 14 منتشر می‌شود!

تحلیلگران مشهور دنیای فناوری، پیش‌بینی‌های جدیدی درباره زمان معرفی و عرضه و همچنین قیمت آیفون 14 داشته‌اند که خیلی امیدوارکننده نیستند.

انتظارها برای نسل جدید گوشی های آیفون اپل به اوج خود رسیده و شایعات و اخبار با سرعت بسیار بالایی در حال منتشر شدن هستند. اخیرا مکس واینباخ، افشاکننده مشهور در توییتر اعلام کرد رویداد اپل برای معرفی سری آیفون 14 در روز ششم سپتامبر (15 شهریور 1401) برگزار می‌شود و ده روز بعد یعنی از روز 16 سپتامبر نیز فروش رسمی گوشی های آیفون 14 آغاز خواهد شد. البته خود او هم اعلام کرده از این بابت صد در صد مطمئن نیست، ولی احتمالا این تاریخ‌ها درست هستند. بر اساس اعلام AppleTrack، واینباخ سابقه نسبتا قوی و خوبی دارد و 69 درصد ادعاهای او درست از آب درآمده است.

قطعا سری آیفون 14 اپل داغ‌ترین وهیجان‌انگیزترین گوشی های سه ماهه چهارم 2022 محسوب می‌شوند. تاکنون پیش‌بینی‌های زیادی درباره این گوشی‌ها منتشر شده، اما هنوز هیچ‌یک از ویژگی‌های پیش‌بینی شده از نظر فنی توسط اپل تایید نشده‌اند. با این حال دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود انتظار داشته باشیم این سری در چهار نسخه مختلف به بازار عرضه شود: آیفون 14 استاندارد با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 14 پرو، آیفون 14 مکس بزرگتر و آیفون 14 پرو مکس که قدرتمندترین، بزرگترین و گران‌ترین گوشی این خانواده خواهد بود.

همچنین بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها، ممکن است خانواده آیفون 14 به همراه نسخه نسل بعدی آیفون SE معرفی و عرضه شوند. مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور دنیای اپل هم پیش‌بینی‌هایی در این رابطه داشته و می‌گوید تراشه جدید و قدرتمند A16 اپل فقط در مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به کار خواهد رفت. تغییر دیگری که توسط مینگ چی کو پیش‌بینی شده این است که در مدل‌های آینده ایرپادز و آیفون، کابل‌های شارژ لایتنینگ با کابل‌های یو اس بی C جایگزین خواهد شد.

قیمت آیفون 14 به طور متوسط 15 درصد افزایش می‌یابد

مینگ چی کو اخیرا یک پیش‌بینی دیگر نیز داشته که احتمالا کسانی که منتظر آیفون‌های بعدی هستند را ناامید می‌کند. این تحلیلگر درباره قیمت آیفون 14 گفت فاکس کان یکی از برندگان افزایش قیمت سری آیفون 14 خواهد بود. من تخمین میزنم که قیمت سری iPhone 14 حدود 15 درصد بیشتر از سری آیفون 13 شود و به قیمت پایه 1000 تا 1050 دلار برسد.

بنابراین مینگ چی کو انتظار دارد میانگین قیمت مدل‌های پایه آیفون 14 احتمالا بین هزار تا هزار و 50 دلار باشد که آن را به محدوده قیمت مدل‌های پرو در سال گذشته یعنی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس نزدیک می‌کند. برای مقایسه باید بگوییم که قیمت مدل استاندارد آیفون 13 در اکثر خرده‌فروشی‌ها بین 699 تا 999 دلار متغیر بود. مینگ چی کو در توییت بعدی خود ارتباط فاکسکان و افزایش احتمالی قیمت آیفون 14 را توضیح داد و گفت فاکسکان یا گروه فناوری Hon Hai بزرگترین تامین‌کننده قطعات سری آیفون 14 است و نسبت سفارش 60 تا 70 درصدی را به خود اختصاص داده است. بنابراین با افزایش قیمت آیفون 14 درآمد آنها به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای قطعات الکترونیکی ناشی از کمبود مداوم عرضه نیمه‌هادی‌ها، حمل و نقل بیشتر برای گوشی‌های حاوی تراشه‌های گران‌قیمت A16 اپل می‌تواند هزینه‌های تولید را افزایش دهد و به این ترتیب میانگین قیمت iPhone 14 می‌تواند بالاتر برود؛ این در حالی است که مینگ چی کو در سپتامبر 2021 پیش‌بینی کرده بود که شاید میانگین قیمت مدل‌های پایه این سری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند که ظاهرا پیش‌بینی قبلی این تحلیلگر مشهور اشتباه خواهد بود.

مقاله اصلی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.