اخبار رادیو و تلویزیون| از پخش دعای زمان غیبت در برنامه رمضانی تا تصاویر جدید سریال “پدر پسری” سعید توکل با بازخوانی خاطرات رادیویی در ۸۰ سالگی دوباره به رادیو برگشت؛ “ورزش تعطیل نیست” و “روی ماه تو” دو برنامه‌‌ای هستند که به جمع رمضانی‌های تلویزیون پیوستند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:
بازگشت سعید توکل با بازخوانی خاطرات رادیویی
شهرام ملازاده مدیرشبکه رادیویی پیام و رادیو آوا گفت:در آستانه ۸۰سالگی رسانه رادیو و تأثیر این رسانه گرم در ادوارمختلف تاریخی بر زندگی نسل‌های بشر در گروه‌های سنی مختلف، رادیو همیشه همراه، هم‌نفس و همدل بامردم درخوشی‌ها و ناخوشی‌ها بوده و هست.
وی افزود: با توجه به پیشینه رسانه رادیو، ظرفیت و انعطاف این رسانه علاوه بر مزیت‌های مختلف دیگر نسبت به سایر رسانه‌ها، ما را بر آن داشت در رادیو پیام که یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های رادیویی کشور، برنامه‌ای را طراحی کنیم تا ضمن معرفیکامل رادیو بتوانیم پیوندی میان نسل‌های گذشته و حال این رسانه و مخاطبانش برقرار کنیم که برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و متخصصان ح..

اخبار رادیو و تلویزیون| از پخش دعای زمان غیبت در برنامه رمضانی تا تصاویر جدید سریال "پدر پسری"

سعید توکل با بازخوانی خاطرات رادیویی در ۸۰ سالگی دوباره به رادیو برگشت؛ "ورزش تعطیل نیست" و "روی ماه تو" دو برنامه‌‌ای هستند که به جمع رمضانی‌های تلویزیون پیوستند.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:

بازگشت سعید توکل با بازخوانی خاطرات رادیویی

شهرام ملازاده مدیرشبکه رادیویی پیام و رادیو آوا گفت:در آستانه ۸۰سالگی رسانه رادیو و تأثیر این رسانه گرم در ادوارمختلف تاریخی بر زندگی نسل‌های بشر در گروه‌های سنی مختلف، رادیو همیشه همراه، هم‌نفس و همدل بامردم درخوشی‌ها و ناخوشی‌ها بوده و هست.

وی افزود: با توجه به پیشینه رسانه رادیو، ظرفیت و انعطاف این رسانه علاوه بر مزیت‌های مختلف دیگر نسبت به سایر رسانه‌ها، ما را بر آن داشت در رادیو پیام که یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های رادیویی کشور، برنامه‌ای را طراحی کنیم تا ضمن معرفیکامل رادیو بتوانیم پیوندی میان نسل‌های گذشته و حال این رسانه و مخاطبانش برقرار کنیم که برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و متخصصان حوزه رادیو و رسانه، برنامه‌ای را با عنوان "پرنیان صدا " طراحی کردیم تا این برنامه بتواند ضمن پیوند میان نسل‌های مختلف رادیو و مخاطبانش، نسل امروز را بیشتر با این رسانه آشنا کند و مجالی برای خاطره بازی مخاطبان قدیمی رادیو فراهم کند.

مدیر رادیو پیام خاطرنشان کرد: رسانه رادیو مانند آیینه‌ای زلال بازتاب‌دهنده و پژواکی از برگ‌های تاریخ و تمدن ایران‌اسلامی در بخش‌های مختلف است که در طول هشتاد سال عمر پُربارش دستاوردهای ارزشمندی چون حفظ و صیانت از هویت ملی و آیینی را سرلوحه اهداف بلندنظرانه خود داشته و از شام تا سحر از بامدادان تا شامگاهان با بهره‌گیری از سلایق، توانمندی هنرمندان برجسته کشور به جایگاهی ویژه و اطمینان‌بخش دست یافته است.

ملازاده گفت: اینک این میراث گرانبها و با ارزش می‌تواند در بازنگری دوباره و آماده‌سازی‌های هنرمندانه بسته‌ها، برنامه‌هایی را تولید کند که از جذابیت شنیداری بالایی در میان مخاطبان برخوردار باشد. به همین منظور برنامه "پرنیان صدا" با بهره‌گیری از گنجینه گرانبها و میراث ارزشمند منابع آرشیوی برای تعامل پیوسته و بیشتر با مخاطبان رادیو فضایی را برای خاطره بازی با برنامه‌های رادیو فراهم می‌سازد.

مدیر شبکه پیام و آوا در ادامه گفت: اولین پخش برنامه "پرنیان صدا" همزمان با هشتاد سالگی رادیو در ایران روز جمعه ساعت ۲۲ الی ۲ بامداد بصورت زنده با اجرا و تهیه‌کنندگی سعید توکل از پیشکسوتان رادیو بصورت زنده به روی آنتن می‌رود. و از این پس این برنامه بصورت زنده و روتین روزهای جمعه از ساعت۲۲ با اجرا و تهیه‌کنندگی سعید توکل با بخش‌ها و آیتم‌های جذاب و متنوع در کنداکتور پخش رادیو پیام خواهدبود.

ملازاده در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با پخش برنامه جذاب از آنتن شبکه، رادیو تصویری پیام نیز همسو با برنامه تصاویر مرتبط را به نمایش می‌گذارد تا لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد. متقابلاً مخاطبان این برنامه برای مشارکت حداکثری در این برنامه می‌توانند تصاویر و صوت‌های قدیمی رادیو را که در آلبوم‌های شخص‌شان دارند با سایر مخاطبان رادیو پیام در سراسر کشور به اشتراک بگذارند. از این رو شنوندگان رادیو پیام می‌توانند از طریق درگاههای ارتباطی این شبکه (کانال پیام رسان سروش) و یا (سایت رادیو پیام) تصاویر و صوت‌های قدیمی را ارسال و تصاویر ارسالی را با نام و تصویر خودشان در رادیونمای رادیو پیام و آوا مشاهده کنند.

سعید توکل گوینده و تهیه‌کننده برنامه "پرنیان صدا" نیز در این باره گفت: برنامه "پرنیان صدا" برنامه‌ای است برای دعوت از رادیو دوستان به یک میهمانی ساده و خاطره‌انگیز از طریق انتخاب بهترین بسته‌های شنیداری که درطی سالها از رادیو اجرا و پخش شده است که ما در این دیدار و قرار هفتگی برای پذیرایی از مخاطبان خود کمیاب‌ترین و خاطره انگیزترین صداها و برنامه را فراهم خواهیم ساخت.

توکل در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همزمان با روشن شدن چراغ این میزبانی شورانگیز و لطیف بسیاری از شیفتگان رادیو را به یاد زیباترین و ماندگارترین خاطراتشان بیندازیم تا آنها هم در این شور وطرب باطنی سراغ آلبوم‌های ماندگار و قدیمی‌شان بروند و اثرهای ماندگار آلبوم‌هایشان را در تعاملی شایسته با برنامه به اشتراک بگذارند.

تهیه‌کننده "پرنیان صدا" در خاتمه افزود: این برنامه از بخش‌های متعدد متنوع و جذابی تشکیل شده است مانند برنامه‌هایی که سالها از پخش آنها گذشته و دیگر جزو خاطره نامی از آنها و صدای ماندگارشان نیست و یا صدای هنرمندانی که متأسفانه در قید حیات نیستند و یا در کهولت سن بسر می‌برند، برگزیده بخش‌های کوتاه از برنامه‌ها و صداهای کمیاب قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متناسب با سیاست‌های سازمان صداوسیما؛ رادیو و برنامه. امید است با حمایت‌ها و رهنمودهای معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، مدیر شبکه رادیویی پیام بتوانیم لحظات ماندگاری در خاطره مخاطبان خوش‌ذوق و هنردوست رادیو پیام به یادگار بسپاریم.

"یوسف پیامبر" مهمان آی‌فیلمی‌ها در ماه رمضان

شبکه آی‌فیلم مجموعه "یوسف پیامبر" را به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برای طرفدارانش در افغانستان و تاجیکستان پخش می‌کند. همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، پخش سریال "یوسف پیامبر" به کارگردانی زنده‌یاد فرج‌اللهسلحشور از جمعه پنجم اردیبهشت، در کانال آی‌فیلم۲ آغاز می‌شود.

این مجموعه داستان پُر فراز و‌ نشیب زندگی یوسف پیامبر را از دوران کودکی و گرفتارشدن ایشان در چاه تا زمانی که دوباره به آغوش پدرش حضرت یعقوب(ع) بازمی‌گردد، روایت می‌کند. در "یوسف پیامبر" مصطفی زمانی، محمود پاک‌نیت، کتایون ریاحی، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی، لیلا بلوکات و… به ایفای نقش پرداخته‌اند. مصطفی زمانی ایفاگر نقش یوسف است و نقش پدرش یعقوب را محمود پاک‌نیت ایفا می‌کند. شخصیت زلیخا را کتایون ریاحی و نقش عزیز مصر هم جعفر دهقان بازی کرده‌اند.

بر این اساس، مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر»، هرشب ساعت ۲۱ به‌وقت تهران و کابل و ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت دوشنبه تاجیکستان، راهی آنتن می‌شود و تکرار آن نیز روز بعد در ساعت‌های ۰۳:۰۰، ۰۹:۰۰ و ۱۵:۰۰ خواهد بود.

افسانه کره‌ای "سیل هولناک" را بشنوید

پنجشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه افسانه کره‌ای "سیل هولناک" از برنامه "افسون افسانه" رادیو نمایش پخش می‌شود. این افسانه را سهیلا خدادادی برای رادیو تنظیم کرده و در خلاصه داستان آن آمده است: در گذشته‌های بسیار دور، در کشور کره درخت برگ بویی بود که عمر زیادی داشت با شاخه‌های تنومند و ریشه‌هایی عمیق که در زمین فرو رفته بود. پری زیبایی عادت داشت ساعت‌ها روی شاخه‌های سرسبز این درخت می‌نشست و استراحت می‌کرد. پری با درخت رفاقت داشت تا اینکه زمان زایمانِ پری فرا می‌رسد اما احساس می‌کند پس از زایمان عمرش را از دست می‌دهد. پری از درخت می‌خواهد که پسرش را بزرگ کند و راه و رسم زندگی و مهربانی را به او بیاموزد.همین اتفاق می‌افتد و از آن روز به بعد، درخت مراقب هوانگ بود تا اینکه هوانگ جوان بالغ و مهربانی شد. روزی سیل هولناکی در می‌گیرد و درخت و پسر را با خود می‌برد آنها در طول راه به تمام موجوداتی که از درخت کمک می‌خواستند با مهربانی پاسخ می‌دادند تا اینکه هوانگ به جزیره‌ای می‌رسد و در آن جزیره اتفاقاتی برایش رقم می‌خورد…..

افسانه کره‌ای "سیل هولناک" به روایت شیرین سپهراد و با هنرمندی گلچهره‌زند، محمدرضا علی،امیر فرحان‌نیا ، محمد سعید سلطانی،کامیار محبی، امیر زنده‌دلان، بهناز بستان‌دوست و با حضور مهین نثری در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. "افسون افسانه" به کارگردانی بهرام سروری‌نژاد، افکتوری محمدرضا قبادی‌فر، صدابرداری محمدرضا محتشمی و تهیه‌کنندگی زهرا عبدالله‌زاده، هر پنجشنبه ساعت ۲۲:۴۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

در ماه رمضان "ورزش تعطیل نیست"

برنامه "ورزش تعطیل نیست" با رویکرد ورزش در خانه در ایام شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های ورزشی در ماه رمضان، با شروع این ماه هر روز از ساعت ۱۶ از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود. همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شبکه ورزش سیما نیز با تدارکی خوب به استقبال ورزش دوستان در این ایام می‌رود. حال که مسابقات و رویدادهای ورزشی نیز به دلیل ویروس کرونا حدود ۲ ماه است که تعطیل شده شبکه ورزش با پخش روزانه برنامه "ورزش تطیل نیست" در تلاش است تا همچنان از طریق آموزش و تشویق عموم مردم در رده‌های سنی مختلف فرهنگ ورزش کردن را ادامه داده و این مهم را به تک تک ورزشکاران و ورزش دوستان به نوعی منتقل کند.

حال با فرا رسیدن این ماه عزیز و مبارک شبکه ورزش در ساعت مناسب و این بار با تدارکی وسیع‌تر هر روز از ساعت ۱۶ با برنامه "ورزش تعطیل نیست" مهمان خانه‌های بینندگان است. برنامه زنده "ورزش تعطیل نیست" با حضور کارشناسان رشته‌های مختلف ورزشی و موضوع‌های ورزشی چون مدیریت ورزشی، سینما و ورزش، پزشکی ورزشی و …. همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد.

برنامه "ورزش تعطیل نیست" به تهیه‌کنندگی مجتبی پوربخش و با اجرای محمد میر و مجتبی پوربخش هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود.

"مکث" در لحظات افطار شبکه ۲

شبکه دو سیما در ویژه برنامه رمضانی خود با بررسی شرایط این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به مباحث نوع دوستی، همدلی و تأکید بر داشتن روحیه امید و نشاط در جامعه می‌پردازد. جواد فرحانی تهیه‌کننده ویژه برنامه ماه مبارک رمضان درباره ساختار این برنامه گفت: در برنامه "مکث" سعی کردیم به تمام کسانی که در زنجیره کرونا به نوعی سهم داشتند و یا واسطه نوع شغل و مسئولیتی که دارند، کاری انجام داده‌اند، گفت‌وگو کنیم. این افراد از کسانی که خود درگیر بیماری کرونا شدند و خدا را شکر بهبود یافتند، کسانی که به خاطر شغل‌شان در ایام پُرخطر و محدودیت تردد در محل کارشان حاضر شدند مثل پلیسی که بر سر پُست خود حاضر بوده یا پرستاری که با وجود بارداری و شرایط مخاطره‌آمیز برای سلامتی خود و فرزندش، محل کارش را ترک نکرده، کارمندی که به بخاطر حساسیت کارش در این ایام، انجام وظیفه کرده، کارخانه‌داری که برای حفظ سلامت جامعه به تولید ماسک پرداخته و … ده‌ها مورد دیگر از مواردی است که با دعوت از این عزیزان، حافظان و مدافعان سلامت جامعه، از فداکاری‌ها و رشادت‌های آن‌ها برای بینندگان خواهد گفت.

فرحانی خاطرنشان کرد: کرونا بی‌شک تأثیرات بسیاری بر سبک زندگی همه گذاشته است و "مکث" سعی دارد به این بهانه که بسیاری از روابط و مراودات انسانی و حتی نوع نگاه به زندگی را تغییر داده، مفهوم زندگی، فضیلت‌های انسانی همچون حس همدلی، نوع‌دوستی و امید به زندگی و … را از زاویه دیگری بررسی کند. در واقع این برنامه می‌خواهد بگوید «کرونا بهانه‌ای است که انسان دوباره به خود نگاه کند و بازگشتی است به خویش».

تهیه‌کننده "مکث" اظهار داشت: ویژه برنامه رمضانی شبکه دو هر شب یک مهمان دارد و میزبانان این برنامه از هنرمندان خوب کشورمان‌اند و ما خواستیم با دعوت از هنرمندان در این برنامه از هموطنانی که در شرایط سخت کرونایی، از خودگذشتگی‌هایی انجام دادند به گفت‌و‌گو با این عزیزان بنشینند.

مسعود کرامتی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز، امین زندگانی، گیتی خامنه از جمله هنرمندانی‌اند که در این برنامه به پای صحبت مهمانان "مکث" خواهند نشست.

فرحانی تصریح کرد: این برنامه به طور ویژه به بحث همدلی و مواسات می‌پردازد و سعی داریم امید به زندگی و نشاط را در جامعه تزریق کنیم و به مردم خوب و فهیم کشورمان بگوییم هرچقدر هم که مشکلات وجود داشته باشد روحیه خود را برای شکست کرونا حفظ کنند و حفظ روحیه نشاط و امید در این شرایط بسیار مهم است.

تهیه‌کننده برنامه رمضانی "مکث" ادامه داد: خوشبختانه مردم ایران با مسأله کرونا که به یک بحران جهانی تبدیل شده به خوبی روبه‌رو شده‌اند و بسیار همدلانه در کنار هموطنان نیازمند خود هستند و این مسأله مهمی است که این برنامه آن را با زبانی ساده روایت خواهد کرد.

این ویژه برنامه که از ساعت ۱۹ شروع می‌شود و هر شب تا هنگام اذان مغرب ادامه دارد همچنین بر اطعام نیازمندان درماه ضیافت الهی تأکید دارد و البته باید دانست که نزدیکی دل‌ها یکی از ویژگی‌هایی این ماه است که "مکث" سعی دارد از زوایای مختلف به آن بپردازد.

تهیه‌کننده "ماه خدا": خلاء برگزار نشدن مراسم‌های دعا و مناجات را پُر می‌کنیم

سعید عباسی تهیه‌کننده برنامه سحرگاهی شبکه یک سیما گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا و برگزار نشدن مراسم های دعا و مناجات ساختار برنامه را تغییر دادیم لذا فضای کلی برنامه پخش ادعیه و مناجات است تا بتوانیم این خلاء را برای مردم پُر کنیم.

تهیه‌کننده برنامه "ماه خدا" شبکه یک خاطرنشان کرد: برنامه "ماه خدا" با ساختار فعلی تقریبا قدیمی‌ترین برنامه سحرگاهی تلویزیون است که همچنان ادامه پیدا کرده است و به صورت ثابت پخش می‌شود. در سال‌های مختلف افراد متفاوتی تولید این برنامه را بر عهده داشتند، من نیز حدود ده سالی است که تهیه‌کننده این برنامه‌ام.

وی در خصوص رویکرد و هدف اصلی برنامه توضیح داد: رویکرد این برنامه به لحاظ محتوایی آماده‌سازی مردم برای لحظات معنوی سحر است؛ در همه این سال‌ها رویکرد اصلی برنامه همین موضوع ولی با ساختارهای مختلف بوده است.

عباسی درباره تغییرات ایجاد شده در امسال گفت: امسال "ماه خدا" از سه استودیوی مختلف و با چهار مجری روی آنتن می‌رود. هادی صلح‌جو در استودیوی «بام تهران» هر شب با حجت‌الاسلام رفیعی گفت‌وگو می‌کند. در استودیوی «رادیو» بهروز رضوی و علیرضا کنگرلو مدح‌خوانی خواهند کرد. در این استودیو بهروز رضوی ترجمه ابوحمزه ثمالی و سیدمهدی شجاعی و آقای کنگرلو هم حکایاتی از ادبیات درحوزه اخلاق را می‌خوانند.

وی افزود: در استودیوی «تولید» نیز مانند سال قبل حسن سلطانی اجرای زنده برنامه را به عنوان مجری اصلی بر عهده خواهد داشت.

این تهیه‌کننده ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت کرونا در کشور به دلیل این که امکان برگزاری مراسم های دعا و مناجات وجود ندارد رویکرد اصلی برنامه این است که این خلاء را برای مخاطبان پُر کند. بنابراین فضای کلی برنامه پخش ادعیه و مناجات است و برای اینکه این اتفاق بیفتد مجبوریم که در ساختارمان تغییر ایجاد کنیم.

عباسی درباره استفاده از جنبه‌های خلاقانه "ماه خدا" در شرایط کرونایی گفت: در برنامه، بخشی به نام «نائب‌الزیاره» داریم که با توجه به تعطیلی اماکن متبرکه از مردم می‌خواهیم تا کسانی که نزدیک بقاع متبرکه هستند برای ما از فضا و خیابانی که منتهی به بقاع متبرکه می‌شود تصویر بفرستند تا به صورت یک کلیپ دو، سه دقیقه‌ای قبل از دعای سحر پخش کنیم.

او افزود: همچنین ختم دست جمعی قرآن را از روز اول ماه رمضان در نظر داریم. مردم می‌توانند عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۰۱۱۱ ارسال کنند و یک صفحه از قرآن برای آنها فرستاده می‌شود؛ به این ترتیب امیدواریم ده‌ها ختم قرآن در طول هر روز داشته باشیم.

تهیه‌کننده برنامه سحرهای رمضان شبکه یک با اشاره به آغاز برنامه از ساعت ۲ بامداد بیان کرد: قرار است که مهدی سلحشور از قم برای ما روزانه قطعاتی را ارسال کنند. این قطعات شامل مناجات‌هایی است که در کنار یک آشپزخانه خوانده می‌شود. این آشپزخانه در روز پنج الی شش هزار سحری آماده و بین اقشار نیازمند جامعه تقسیم می‌کند و عملکرد این افراد خیر نیز پوشش داده خواهد شد.

عباسی در پاسخ به این پرسش که "ماه خدا" برای جذب قشر نوجوان و جوان چه برنامه ای تدارک دیده است، گفت: شبکه یک، شبکه سراسری است و مخاطب آن عام‌تر است اما ما از این گروه سنی هم غافل نبودیم. به طوری که طرح ختم قرآن را به عهده نوجوانان گذاشته‌ایم که همه آنها از حافظان قرآن و رتبه‌های برتر بین‌المللی‌اند.

وی همچنین درباره اینکه "ماه خدا" با توجه به فرمایشات رهبری در نیمه شعبان چقدر از مفهوم انتظار در برنامه خود استفاده می‌کند، اظهار داشت: فضای کلی برنامه چون معنوی است بخش مهمی از صحبت‌های ما به ویژه در پنجشنبه شب‌ها در مورد موضوع انتظار فرج است. "ماه خدا" برنامه‌ای است که ساختارش بر اساس همین موضوع شکل گرفته و در واقع این موضوع در کلیت برنامه تنیده شده است.

امسال، همدلی باید حالت فردی و اجتماعی به خود بگیرد

حسن سلطانی مجری این برنامه رمضانی در خصوص تشویق مردم به مواسات و همدلی نیز گفت: مواسات و همدلی در نفس ماه رمضان وجود دارد و در این برنامه دو حالت دارد. یکی در حوزه خودسازی‌های فردی که در نهان ماه مبارک رمضان مستتر است و دیگری مردم را به کارهای خیر دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت و برکت است افزود: شرایط امسال این توقع را در جامعه به وجود می‌آورد که این برکت باید حالت فردی و اجتماعی به خود بگیرد. اگر فردی تا امروز خیلی به این امر و عمل به سیره پیامبر خاتم (ص)، که همه را به احسان و انفاق دعوت می کردند توجه نداشته است، ماه رمضان فرصت خوبی را در اختیار دارد.

مجری برنامه "ماه خدا" با اشاره به جایگاه یتیم نوازی و دستگیری از مستمندان در این ماه تصریح کرد: در سحرهای سال‌های گذشته مردم را به این امور دعوت کرده ایم؛ این موارد وقتی حالت اجتماعی به خود بگیرد بروز و ظهورشان یک جنبه عمومی‌تری پیدا می‌کند لذا ما نیز در سحرهای ماه رمضان سعی می‌کنیم به این نکته‌ها توجه کنیم.

سلطانی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه سحر با مخاطبان داخل خانه‌ همراه است، اما با میان برنامه ها، آواها و نواهای مذهبی و مناجات خوانی زنده‌ای که در برنامه داریم سعی می‌کنیم که خلاء مجالسی را که مردم نمی‌توانند در ایام رمضان در آن شرکت کنند، پُر کنیم.

مجری "ماه خدا" درباره پرداختن به مفهوم انتظار در این برنامه گفت: معمولاً در سحر ماه رمضان به امام زمان (عج) عرض ادب داریم به ویژه در بامدادهای جمعه به بحث انتظار به طور خاص می‌پردازیم اما در سایر روزهای هفته نیز در ارتباط با موضوع انتظار و اینکه یک منتظر واقعی چه کسی است و چه وظایفی دارد مباحثی را نیز برای این بخش‌ها در نظر گرفتیم که ارائه می‌کنیم.

برنامه "ماه خدا" از بامداد جمعه ۵ اردیبهشت به پیشواز ماه مبارک می رود و تا ۲۰ دقیقه بعد از اذان صبح به طور زنده ادامه خواهد داشت.

"افسانه جومونگ" پخش می‌شود

سریال تاریخی "افسانه جومونگ" به کارگردانی لی جوهوان از جمعه (۵ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۹ از شبکه تماشا به روی آنتن می‌رود. این افسانه بر اساس زندگی جومونگ بنیان‌گذار دودمان گوگوریو است که از سال ۳۷ پیش از میلاد تا سال ۶۶۸ میلادی بر منچوری و بخش شمالی شبه‌جزیره کره حکومت می‌کرد. سونگ ایل گوک، هان های جین، کیم سونگ سو، جان کوانگ ریول از جمله بازیگران این سریال تاریخی‌اند. علاقمندان می‌توانند تکرار این سریال را در ساعت ۰۱:۰۰، ۰۷:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد ببینند.

نجم‌الدین شریعتی با "ماهِ من" مهمان سحرگاه رمضانی شد/ حضور حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونیمناجات‌خوان‌ها و سخنرانان رمضانی تلویزیون چه کسانی‌اند؟به‌بهانه پخش دوباره "میوه ممنوعه" در تلویزیون/ چرا سریال‌سازان، داستان را فراموش کرده‌اند؟چرا "خروج" تبلیغ نشد؟/ شرایط تلویزیون برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی مجازی

سریال رمضانی «پدر پسری» را با عکس بشناسید

جدیدترین تصاویر از سریال مناسبتی «پدرپسری» که قرار است در ماه رمضان از شبکه پنج سیما پخش شود، منتشر شد. عکس‌هایی که در زیر آورده شده تصاویر جدید مجموعه طنز «پدر پسری» است که روابط عمومی شبکه پنج سیما امروز منتشر کرده است. سریال طنز "پدرپسری" ساخته محمدرضا حاجی‌غلامی و به تهیه‌کنندگی رضا جودی در ۴۰ قسمت با شروع ماه مبارک رمضان از شبکه پنج سیما به روی آنتن می‌رود. این سریال اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک که هر قسمت آن قصه‌ای مجزا دارد، پخش می‌شود. احسان ثقفی، حسین حقیقی و محمد پایدار است تیم نویسندگی این سریال را تشکیل می‌دهند. همچنین عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور و کتایون بختیاری، یدالله شادمانی و مهران رجبی از بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی‌اند.

قرائت دعای زمان غیبت حضرت صاحب الامر(عج) در "روی ماه تو"

برنامه "روی ماه تو" در ماه مبارک رمضان، دعای عهد و مراسم نقاره زنی را از حرم مطهر رضوی بصورت زنده روی آنتن می‌برد. برنامه "روی ماه تو" در ماه مبارک رمضان، پخش زنده دعای عهد، دعای زمان غیبت حضرت صاحب الامر (عج) و مراسم نقاره‌زنی از حرم مطهر رضوی را روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌برد. از دیگر بخش‌های این برنامه، پخش دعای هر روز ماه مبارک رمضان به همراه پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) ساعت ۸ صبح و سخنرانی آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) است. برنامه "روی ماه تو" کاری از گروه تلاوت و نغمات دینی به تهیه‌کنندگی محمد خنافری است که در ۳۰ قسمت در ماه مبارک رمضان از ساعت ۶ الی ۸ صبح با اجرای شهریار صفاجو تقدیم مخاطبان می‌شود.

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

خروج از نسخه موبایل