تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۱۷

احتمال ساخت اپل کار در کارخانجات آیفونبه نظر می رسد که تصمیم اپل برای ساخت یک اتومبیل با نام اپل کار قطعی باشد. این شرکت قصد دارد تا از تمام اجزای کارخانجات خود برای تولید چنین محصولی استفاده کند. به نظر می رسد که شرکت اپل قصد دارد تا از کارخانجات آیفون برای تولید چنین خودرویی کمک بگیرد.
اپل به‌طور جدی قصد دارد تا یک اتومبیل هوشمند و باکیفیت با نام اپل کار تولید کندشرکت اپل برای سال‌ها است که محصولات مختلفی را روانه بازار می کند. این شرکت که کار خود را با تولید رایانه‌های شخصی شروع کرد، اکنون به تولید تلفن همراه، رایانه لوحی، هدفون، ایرباد و سایر محصولات می پردازند. به نظر می رسد که این بار اپل به سراغ تولید یک اتومبیل هوشمند رفته است.
اما اینکه طراحی و ویژگی‌های این خودرو دقیقاً چگونه است، موضوعی است که اکنون نمی توان نظر قطعی در مورد آن داد. به طور کلی، اطلاعات موجود راجع به اتومبیل هوشمند اپل با نام اپل کار تنها در حد حدس و گمان و تحلیل اشخاص مختلف است. باید دید اپل در چه هنگام این محصول را به طور رسمی معرفی خواهد کرد.

در عین حال، مذاکرات بین خودروسازان مشهور و اپل بیش از هر زمان د..

احتمال ساخت اپل کار در کارخانجات آیفون

به نظر می رسد که تصمیم اپل برای ساخت یک اتومبیل با نام اپل کار قطعی باشد. این شرکت قصد دارد تا از تمام اجزای کارخانجات خود برای تولید چنین محصولی استفاده کند. به نظر می رسد که شرکت اپل قصد دارد تا از کارخانجات آیفون برای تولید چنین خودرویی کمک بگیرد.

اپل به‌طور جدی قصد دارد تا یک اتومبیل هوشمند و باکیفیت با نام اپل کار تولید کند

شرکت اپل برای سال‌ها است که محصولات مختلفی را روانه بازار می کند. این شرکت که کار خود را با تولید رایانه‌های شخصی شروع کرد، اکنون به تولید تلفن همراه، رایانه لوحی، هدفون، ایرباد و سایر محصولات می پردازند. به نظر می رسد که این بار اپل به سراغ تولید یک اتومبیل هوشمند رفته است.

اما اینکه طراحی و ویژگی‌های این خودرو دقیقاً چگونه است، موضوعی است که اکنون نمی توان نظر قطعی در مورد آن داد. به طور کلی، اطلاعات موجود راجع به اتومبیل هوشمند اپل با نام اپل کار تنها در حد حدس و گمان و تحلیل اشخاص مختلف است. باید دید اپل در چه هنگام این محصول را به طور رسمی معرفی خواهد کرد.

در عین حال، مذاکرات بین خودروسازان مشهور و اپل بیش از هر زمان دیگری فشرده شده است. به گفته بلومبرگ، تیم کوک و شرکت وی در حال مذاکره با خودروسازانی مانند هیوندای، کیا و حتی فراری بوده اند. نیسان اخیراً مجبور به انکار همکاری آنها با اپل برای تولید خودروها شده است. واقعیت این است که اپل هنوز وارد مرحله تولید خودرو نشده است، مگر اینکه این شرکت قصد تولید چرخی با قیمت ۷۰۰ دلار با نام تایر پرو را داشته باشد. در غیر این صورت، قیمت آن از برخی از اتومبیل‌های دست دوم بالاتر خواهد بود. هرچند، شاید این خودرو دارای قیمت معقول و مناسبی باشد.

اپل یک سیاست تجاری بسیار قوی دارد، که به آنها امکان می دهد تولید محصولات خود را به مکان‌هایی مانند چین و هند برای تولید بسپارند، که به آنها کمک می کند از ساخت و سازهای گران قیمت کارخانه، به ویژه در سرزمین‌های خارجی جلوگیری کنند. ما آنها را سرزنش نمی کنیم. اگر امکانات در این کشورها وجود داشته باشد، چرا از آنها استفاده نکنیم. اما باید این موضوع را در نظر گرفت که اپل به دنبال رسیدن به بهترین کیفیت مورد نظر خود است، پس مشخص است که استفاده از کارخانجات موجود که از کیفیت مناسب برخوردار هستند، بسیار مناسب تر است.

احتمال همکاری اپل و تسلا برای ساخت اپل کار کم است

بنابراین، جای تعجب نیست که اپل همچنین سعی کند تولید اپل کار را به خارج از کشور برون سپاری کند. فاکسکان یکی از شرکای اصلی تولید شرکت اپل است و در حال حاضر به نظر می رسد شریک اصلی آن نیز باشد. علاوه بر این، شرکت‌های تایوانی به شرکت‌های اتومبیل الکتریکی مانند بایرون و فیسک کمک کرده اند، این به آن معنی است که زیرساخت‌های لازم برای تولید یک اتومبیل هوشمند و در سطح توقعات شرکت اپل باید از قبل وجود داشته باشند. رابطه فاکسکان و اپل همیشه کامل نیست. گزارشی که سال گذشته منتشر شد، حاکی از آن بود که تولیدکننده هنگام درخواست تعداد معینی از کارمندان برای کار در خط تولید آیپد پرو، صادق نبود، اما در واقع باعث کاهش اندازه تیم و احتمالاً افزایش سود می شود.

اگر این طرح شکست بخورد، پس اپل گزینه زیادی نخواهد داشت. ایجاد همکاری با تسلا غیرواقعی به نظر می رسد. ناگفته نماند، ممکن است ایلان ماسک قبلاً به مریخ مهاجرت کرده باشد، در زمانی که اپل آماده است تحقیقات جدی در مورد اتومبیل‌ها را آغاز کند. اینطور که به نظر می رسد، ایلان ماسک برای مهاجرت به مریخ بسیار جدی است.

از طرف دیگر، هربرت دیس که مدیرعامل فولکس واگن است به صراحت گفت که او از اقدام مشترک جدید اپل نمی ترسد و مدیر ارشد مالی بی ام و به او اجازه داد «آرام بخوابد». شاید اپل قصد داشته باشد اتومبیل‌های خود را در کارخانه‌های شرکت‌های دیگر یا کارخانه‌های آیفون‌های خود تولید کند. در هر صورت، باید تا معرفی شدن اپل کار به صورت رسمی منتظر بمانیم.

۰

خروج از نسخه موبایل