تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۳۹
کد خبر : 592681

اجباری‌شدن احراز هویت سطح یک در صرافی OKX؛ ماجرا از چه قرار است؟

اجباری‌شدن احراز هویت سطح یک در صرافی OKX؛ ماجرا از چه قرار است؟

اجباری‌شدن احراز هویت سطح یک در صرافی OKX؛ ماجرا از چه قرار است؟ طی ساعات گذشته برخی از معامله‌گران ایرانی صرافی ارز دیجیتال «OKX» در توییتر مدعی شده‌اند که هنگام برداشت از حساب خود با پیامی مبنی بر الزام احراز هویت سطح یک (Level ۱) در این پلتفرم مواجه شده‌اند؛ بدون اینکه از قبل پیامی

اجباری‌شدن احراز هویت سطح یک در صرافی OKX؛ ماجرا از چه قرار است؟

طی ساعات گذشته برخی از معامله‌گران ایرانی صرافی ارز دیجیتال «OKX» در توییتر مدعی شده‌اند که هنگام برداشت از حساب خود با پیامی مبنی بر الزام احراز هویت سطح یک (Level ۱) در این پلتفرم مواجه شده‌اند؛ بدون اینکه از قبل پیامی جهت اطلاع‌رسانی در این رابطه دریافت کرده باشند. اما ماجرا از چه قرار است و آیا کاربران برای برداشت دارایی‌های خود محدودیتی خواهند داشت؟

بررسی‌های ارزدیجیتال نشان می‌دهد OKX در وب‌سایت خود پستی درباره احراز هویت سطح یک منتشر کرده است که تاریخ آخرین به‌روزرسانی آن به ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) باز می‌گردد و در آن گفته شده است این صرافی هنگام انجام فعالیت‌های مشخصی، از معامله‌گران می‌خواهد این احراز هویت را انجام دهند.

نگران اصلی کاربران ایرانی OKX اما، این است که برای برداشت دارایی‌هایی خود با مشکل مواجه شوند. با این حال، برخی کاربران گزارش کرده‌اند که پس از مواجه با درخواست احراز هویت سطح یک در این صرافی، اطلاعاتی را به‌صورت غیرواقعی وارد کرده و OKX نیز بدون درخواست مدارک بیشتر مثل تصویر کارت شناسایی، پاسپورت یا…، حساب آنها را برای سطح یک احراز کرده است و در ادامه هم موفق به برداشت دارایی‌های خود شده‌اند.

آن طور که از وب‌سایت OKX پیداست، برای احراز هویت سطح یک نیازی به ارائه تصویر از مدارک شناسایی نیست و تنها چیزهایی که از کاربر خواسته می‌شود، نام، نام خانوادگی، ملیت و شماره مربوط به یکی از مدارک شناسایی، مانند کد ملی است. گزارش‌های کاربران نیز نشان می‌دهد OKX اطلاعات دریافتی کاربران را در این مرحله اعتبارسنجی نمی‌کند و هر پاسخی که از سوی کاربر ارائه شود، پذیرفته می‌شود.

برای مثال، یکی از کاربران این صرافی در توییتر گفته است در این مرحله ملیت خود را به‌جای ایران (نام ایران بین کشورهای موردپذیرش OKX نیست)، کشوری دیگر وارد کرده است و به‌جای شماره شناسایی، کد ملی واقعی خود را وارد کرده و در ادامه نیز مشکلی با برداشت دارایی‌های خود نداشته است.

برخی کاربران قدیمی‌تر OKX می‌گویند از سال‌ها قبل احراز هویت سطح یک در این پلتفرم اجباری بوده و این الزام، چیز جدیدی نیست. با این حال به‌طور کلی، فعالیت کاربران ایرانی در صرافی‌های بین‌المللی با ریسک‌هایی همراه است و همواره این احتمال وجود دارد که در ادامه و به‌دلیل فشارهای قانونی OKX یا دیگر صرافی‌ها، مانند آنچه درمورد بایننس اتفاق افتاد، اقدام به الزامی‌کردن احراز هویت و ارائه مدارک شناسایی در پلتفرم خود کنند.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.