تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر : 612

ابراز نگرانی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش لابراتوارهای شیشه در افغانستان

ابراز نگرانی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش لابراتوارهای شیشه در افغانستان

ابراز نگرانی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش لابراتوارهای شیشه در افغانستان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سطح زیر کشت، تولید و بهره‌وری موادمخدر در افغانستان افزایش قابل توجهی یافته و از طرفی در دو سال اخیر شاهد افزایش لابراتوارها در آن کشور برای تولید مواد صنعتی به ویژه شیشه هستیم. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسکندر مؤمنی در دیدار با معاون مقر اروپایی سازمان ملل متحد با بیان اینکه امیدوارم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف موادمخدر، چارچوب مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات ایران با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) باشد، اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای فعال عضو برنامه منطقه‌ای است و تاکنون برنامه‌های آموزشی متعددی را در تهران برای اعضای برنامه منطقه‌ای و سایر کشورها برگزار کرده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: ایران یکی از شرکای اصلی دفتر UNODC در منطقه است اما متاسفانه رضایت کاملی از روند همکاری‌ها وجود ندارد، زیرا تنها ۳۰ درصد از برنامه‌های مشترک به اجرا درآمده‌اند.
وی تصریح کرد: ا..

ابراز نگرانی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش لابراتوارهای شیشه در افغانستان

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سطح زیر کشت، تولید و بهره‌وری موادمخدر در افغانستان افزایش قابل توجهی یافته و از طرفی در دو سال اخیر شاهد افزایش لابراتوارها در آن کشور برای تولید مواد صنعتی به ویژه شیشه هستیم.

ابراز نگرانی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از افزایش لابراتوارهای شیشه در افغانستان – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسکندر مؤمنی در دیدار با معاون مقر اروپایی سازمان ملل متحد با بیان اینکه امیدوارم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف موادمخدر، چارچوب مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات ایران با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) باشد، اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای فعال عضو برنامه منطقه‌ای است و تاکنون برنامه‌های آموزشی متعددی را در تهران برای اعضای برنامه منطقه‌ای و سایر کشورها برگزار کرده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: ایران یکی از شرکای اصلی دفتر UNODC در منطقه است اما متاسفانه رضایت کاملی از روند همکاری‌ها وجود ندارد، زیرا تنها ۳۰ درصد از برنامه‌های مشترک به اجرا درآمده‌اند.

وی تصریح کرد: ایران معتقد است، سیاسی کردن حوزه همکاری‌ها در مبارزه با موادمخدر به‌عنوان یکی از حوزه‌های بشردوستانه درست نیست و علی‌رغم چالشهای فوق، مسیر خود را در این عرصه ادامه می‌دهد و انتظار دارد سازمان ملل نیز قدمهایی را در این عرصه بردارد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: در دو دهه گذشته سطح زیر کشت، تولید و بهره‌وری موادمخدر در افغانستان افزایش قابل توجهی یافته و از طرفی در دو سال اخیر شاهد افزایش لابراتوارها در آن کشور برای تولید مواد صنعتی به ویژه شیشه هستیم.

این مقام مسئول، نسبت به ادامه کشت و تولید موادمخدر از جمله شیشه در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: این وضعیت یک چالش جدی برای منطقه به همراه دارد.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر، برنامه "معیشت جایگزین" را یکی از حلقه‌های فراموش شده در روند مبارزه با کشت و تولید موادمخدر در افغانستان، نام برد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها در این رابطه آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است.

وی افزود: افکار عمومی مردم کشورمان همواره می‌پرسند که چطور ما در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار داریم، برای دنیا این مبارزه را انجام می‌دهیم اما کشورهای دیگر نه تنها سهم خود را ایفا نمی‌کنند بلکه با تحریمها مانع از تلاشهای کشور برای نجات جان جوانان آنها می‌شوند؟ و می‌پرسند این چه پارادُکسی است؟

مؤمنی خطاب به معاون مقر اروپایی سازمان ملل متحد گفت: برای اینکه همکاریها ادامه داشته باشد، ما بتوانیم پاسخ دهیم و در عمل مبارزه کنیم، تعاملات و جلب همکاری‌های بین‌المللی باید ارتقا و استمرار یابد، چرا که کمتر کشوری مثل ایران است که تمام ارکان نظامش درگیر مبارزه با مواد مخدر باشد بنابراین این انتظار وجود دارد که وقتی ایران با همه توانش مبارزه می‌کند متقابلاً مساعدتهای سازمان ملل نیز افزایش یابد.

دبیرکل ستادمبارزه با موادمخدر با اعلام آمادگی همکاری با سازمان ملل در تمام زمینه‌ها همچون گذشته، عنوان کرد: ایران یکی از چند کشور نخست دنیا در کاهش آسیب است و بیش از ۹ هزار مرکز درمانی در کشور وجود دارد و ۳۰۰ سازمان مردم‌نهاد نیز در امر درمان و کاهش آسیب فعالیت دارند.

ژان لوک لماهیو؛ معاون مقر اروپایی سازمان ملل متحد نیز در این دیدار گفت: دفتر UNODC برای همکاری با ایران ارزش بسیاری قائل است و ایران را به عنوان یک کشور بسیار قوی در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر می‌داند.

وی افزود: در شرایط بسیار دشوار تحریمها، شاید موضوع مبارزه با موادمخدر بتواند ارتباطات را نزدیکتر کند تا حامیان بین‌الملل به این موضوع بیشتر بپردازند.

معاون مقر اروپایی سازمان ملل متحد تصریح کرد: ایران هم رویکرد متوازنی را در مقابله با موادمخدر دارد و هم برنامه‌های نو و خوبی را در حوزه کاهش تقاضا داشته که این در منطقه بسیار مهم است.

رکورد کشف موادمخدر در بازه ۸ ماهه/ دارو را تحریم کرده‌اند اما نگران اینترنت هستندپیشنهاد پزشکیان برای عرضه کنترل شده مواد مخدرافزایش ۱۹ درصدی بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.