تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

ابداع یک روش جدید و ایمن برای آزمایش کرونا روش جدید آزمایش کرونا که تاییدیه اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را گرفته، به شکلی کم‌خطر و راحت امکان تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ را فراهم می‌کند.
روش جدید آزمایش کرونا به کمک بزاق دهان افراد امکان تشخیص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را فراهم می‌کند. پیش از این تست‌های انجام شده پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را در خطر ابتلا قرار می‌دادند، اما تکنیک جدیدی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تاییدیه اضطراری دریافت کرده، راحت‌تر و امن‌تر از گذشته خواهد بود.
روش جدید آزمایش کرونا معمولا در کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ نمونه‌هایی از مایع مخاطی از داخل گلو و یا بینی افراد جمع‌آوری می‌شود که خطراتی را برای فردی که نمونه را جمع‌آوری می‌کند، به همراه دارد. در چنین روش‌هایی باید وسیله نمونه‌برداری به داخل دهان یا بینی افراد برده شود و از آنجایی که این کار باعث تحریک دستگاه تنفسی و سرفه یا عطسه می‌شود، فرد آزمایش گیرنده مستقیما در معرض ذرات تنفسی قرار می‌گیرد.
سازمان FDA در جریان پاندمی کرونا و به دلیل وضعیت اضطراری موجود، با سرعتی..

ابداع یک روش جدید و ایمن برای آزمایش کرونا

روش جدید آزمایش کرونا که تاییدیه اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را گرفته، به شکلی کم‌خطر و راحت امکان تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ را فراهم می‌کند.

روش جدید آزمایش کرونا به کمک بزاق دهان افراد امکان تشخیص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را فراهم می‌کند. پیش از این تست‌های انجام شده پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را در خطر ابتلا قرار می‌دادند، اما تکنیک جدیدی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تاییدیه اضطراری دریافت کرده، راحت‌تر و امن‌تر از گذشته خواهد بود.

روش جدید آزمایش کرونا

معمولا در کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ نمونه‌هایی از مایع مخاطی از داخل گلو و یا بینی افراد جمع‌آوری می‌شود که خطراتی را برای فردی که نمونه را جمع‌آوری می‌کند، به همراه دارد. در چنین روش‌هایی باید وسیله نمونه‌برداری به داخل دهان یا بینی افراد برده شود و از آنجایی که این کار باعث تحریک دستگاه تنفسی و سرفه یا عطسه می‌شود، فرد آزمایش گیرنده مستقیما در معرض ذرات تنفسی قرار می‌گیرد.

سازمان FDA در جریان پاندمی کرونا و به دلیل وضعیت اضطراری موجود، با سرعتی بیشتر نسبت به گذشته تاییدیه‌های مربوط به فعالیت‌های درمانی بیماری کووید ۱۹ را صادر می‌کند و روش جدید آزمایش کرونا هم که توسط دانشمندان آزمایشگاه “RUCDR” تحت نظر دانشگاه نیوجرسی آمریکا ابداع شده، این تاییدیه اضطراری را دریافت کرده است.

همچنین بخوانید:

مداوای بیماران کرونا به روشی که صد سال قدمت دارد!

اندرو بروک (Andrew Brooks)، از دانشمندانی که در ابداع این روش جدید آزمایش کرونا نقش داشته می‌گوید که با استفاده از نمونه‌های بزاق که خود افراد قادر به جمع‌آوری آن هستند، دیگر نیازی نیست تا کادر درمانی نمونه‌ها را جمع‌آوری کنند؛ بنابراین وسایل آزمایشگاهی و تجهیزات مراقبتی که در گذشته به هنگام نمونه‌برداری از افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت، برای موارد ضروری‌تر به کار گرفته می‌شود و از این طریق در مصرف وسایل بهداشتی مانند ماسک، دستکش، محافظ صورت، روپوش و عینک صرفه‌جویی می‌شود.

از طرف دیگر انجام آزمایش از این طریق بسیار ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود و علاوه بر خطر کمتر نمونه‌برداری برای پرسنل مراکز درمانی، سایر افراد هم با راحتی بیشتری برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

از ۱۵ آوریل در یک پایگاه تست کووید ۱۹ در نیوجرسی، استفاده از این روش جدید آزمایش کرونا شروع خواهد شد و با اینکه در حال حاضر بررسی نمونه‌ها و تشخیص آلودگی بر عهده دانشمندان RUCDR بوده، انتظار می‌رود که در آینده نزدیک تکنیک مورد نظر گسترش یابد و به شکل وسیع مورد استفاده قرار بگیرد.

از آنجایی که در سراسر جهان پزشکان با کمبود کیت‌های آزمایش کووید ۱۹ مواجه هستند، بخش زیادی از اطلاعات مربوط به گسترش بیماری و همچنین تاثیرات فاصله‌گذاری اجتماعی بر پایه حدس و گمان بوده است. از طرف دیگر گفته شده که تا دو روز قبل از بروز هر نوع نشانه‌ای مانند سرفه خشک، تب، خستگی و درد عضلانی، احتمال انتقال کروناویروس جدید از افراد مبتلا وجود دارد. همچنین، تعدادی از افراد آلوده هم به صورت کلی هیچ نشانه‌ای از بیماری را در خود بروز نمی‌دهند و به همین دلیل، بدون انجام آزمایش‌های وسیع و انبوه، بخش قابل‌توجهی از افراد آلوده در سطح جامعه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و جان افراد آسیب‌پذیر را در به خطر می‌اندازند.

بنابراین تلاش دانشمندانی مانند محققان RUCDR بر این است که با توسعه روش‌های ساده‌تر و بهتر برای آزمایش کرونا، پاندمی کووید ۱۹ را زودتر و با تلفات کمتر متوقف کنند.

خروج از نسخه موبایل