تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

آیفون ۱۲ پرو مکس بخریم یا آیفون ۱۳ پرو مکس؟این روزها خبر رونمایی محصولات جدید اپل را همه‌جا می‌شنویم طبق معمول پرطرفدارترین محصول کمپانی اپل، گوشی های آیفون هستند و این بار اپل با رونمایی گوشی آیفون ۱..

آیفون ۱۲ پرو مکس بخریم یا آیفون ۱۳ پرو مکس؟

این روزها خبر رونمایی محصولات جدید اپل را همه‌جا می‌شنویم طبق معمول پرطرفدارترین محصول کمپانی اپل، گوشی های آیفون هستند و این بار اپل با رونمایی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس حواشی زیادی را رقم زد.

اگر پای صحبت‌های طرفداران و منتقدان اپل بنشینیم نظرات متفاوتی را می‌شنویم؛ برخی از این که سری جدید گوشی های آیفون از نظر طراحی فرقی با نسل قبل خود ندارد اپل را مورد شماتت قرار می‌دهند، حتی این موضوع آن قدر مورد توجه قرار گرفت که تصاویر طنز زیادی در مورد سری جدید گوشی‌ های آیفون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این دو نسل از گوشی های اپل تفاوت چندانی از نظر طراحی با هم ندارند اما از نظر سخت افزاری سری آیفون ۱۳ تغییراتی داشته‌اند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. عده‌ای هم اعتقاد دارند که اپل همیشه برای غافل‌گیر کردن علاقه‌مندان دست پر به میدان می‌آید که البته این مورد را در ظاهر ۱۳ پرو مکس نمی‌بینیم ولی در قلب ماجرا تفاوت‌هایی وجود دارد که به آنها می‌پردازیم. جالب است بدانید که قیمت گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس در مقایسه با نسل قبل خود افزایش زیادی نداشته و با اختلاف قیمتی نسبتا کمی به بازار عرضه شده است. اگر تصمیم به خرید آیفون ۱۳ پرو مکس را دارید و هنوز دلیلی برای خرید آن پیدا نمی‌کنید، همراه ما باشید تا به بررسی تفاوت‌های آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۲ پرو مکس بپردازیم.

نگاهی به تفاوت‌های آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر ابعاد حدودا ۰.۳ سانتی متر از آیفون ۱۲ پرو مکس ضخیم‌تر شده که در ظاهر اصلا به چشم نمی‌آید همین افزایش ضخامت سبب شده تا وزن آن به ۲۴۰ گرم برسد و ۱۲ گرم نسبت به نسل قبل خود سنگین‌تر شود، البته این اعداد به حدی ناچیز است که تنها روی کاغذ به چشم می‌خورد. شدت روشنایی نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس حداکثر ۸۰۰ نیت و در مقابل در آیفون ۱۳ پرو مکس این عدد به ۱۰۰۰ نیت رسیده است که باعث می‌شود هنگام کار با گوشی در زیر نور آفتاب دچار مشکل نشوید. از نظر رنگ هم در ۴ رنگ خاکستری، طلایی، نقره‌ای و سی‌یرا بلو (آبی کمرنگ) عرضه شده است که رنگ آبی آن بسیار جذاب و زیبا است.

آیفون ۱۳ پرو مکس با سیستم عامل iOS 15 تفاوتی با نسل قبلی خود نکرده است اما در مورد سخت افزار و پردازنده کاملا متفاوت است، سخت افزار مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت گوشی موبایل است. این گوشی مجهز به بروزترین پردازنده اپل یعنی Apple A15 Bionic است پردازنده مرکزی این گوشی ۶ هسته که ۳ هسته آن با سرعت ۳.۲۲ گیگاهرتز است که سرعت فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و همین افزایش سرعت سبب شده تا شاهد افزایش ۱۰ درصدی عملکرد پردازنده باشیم و به همین دلیل به راحتی از پس کارها و پردازش‌های سنگین بر می‌آید. این پردازنده نسبت به نسل خود بهینه تر شده و سرعت پردازش‌های آن بالاتر رفته است. پردازنده گرافیکی این گوشی هم ارتقا یافته و Apple GPU 4 هسته‌ای به ۵ هسته تبدیل شده است. علاوه بر این‌‌ها حافظه داخلی ۱ ترابایت که تا به حال در هیچ یک از گوشی های اپل حضور نداشته به آیفون جدید اضافه شده است.

دوربین همیشه جذاب و پر حاشیه آیفون

لنز واید آیفون ۱۳ پرو مکس با دریچه دیافراگم f/1.5، دارای یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. همچنین پیکسل های ۱.۹ میکرومتری در سنسور دوربین این گوشی به شما کمک می کند که تصاویر دقیق‌تر و با کیفیت بالاتری را ثبت کنید. دوربین دوم این گوشی دارای یک لنز تله ‌فتو با دریچه دیافراگم f/2.8 است که نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس گشودگی آن کمی بیشتر شده و از زوم اپتیکال ۳ برابری پشتیبانی می‌کند. دوربین سوم این گوشی دارای یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید است که مجهز به یک سیستم فوکوس خودکار شده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا در فاصله ۲ سانتی‌متری به سوژه مورد نظر نزدیک شود عکس ماکرو ثبت کند.

در بخش ضبط ویدیو می‌توانید حالت سینمایی را پیدا بکنید و از آن استفاده کنید این قابلیت امکان فوکوس و تغییر آن موقع ضبط ویدیو را برای شما فراهم می‌کند، حتی می‌توانید فوکوس ویدیوی ضبط شده قبلی را نیز تغییر دهید. از نظر فیلم برداری هم هر دو گوشی قابلیت فیلم برداری با سرعت ۴K را دارند اما در سرعت فیلم‌برداری متفاوت عمل می‌کنند. آیفون ۱۳ پرومکس با سرعت ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه اما ۱۲ پرومکس تنها با سرعت‌های ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه دارد.

باتری همیشه لاغر آیفون یکم جون گرفته!

باتری گوشی های آیفون نسبت به سایر گوشی های موبایل ظرفیت بالایی ندارند و همچنان اپل بر بهینه کردن پردازش ها برای جلوگیری از مصرف باتری تاکید دارد که البته پردازنده جدید اپل در این حوزه خوب عمل کرده و در مصرف باتری بهینه عمل می‌کند. باتری گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با ظرفیت ۴۳۲۵ میلی آمپر است که نسبت به نسل قبلی خود حجیم‌تر شده است و قابلیت شارژ سریع آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۷ واتی است که نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس ۷ وات افزایش داشته است. باتری این گوشی در تست‌های انجام شده در حالت مولتی مدیا یا همان پخش ویدیو تا ۲۸ ساعت و در حالت پخش موسیقی تا ۹۵ ساعت دوام دارد این در حالی است که باتری آیفون ۱۲ پرو مکس ۲۰ ساعت پخش ویدیو و ۸۰ ساعت در حالت پخش موسیقی دوام می‌آورد.

در انتها اگر برای شما ظاهر و طراحی گوشی در اولویت قرار دارد می‌توانیم بگوییم که تغییرات زیادی اتفاق نیافته است که امتیازی برای آیفون ۱۳ پرو مکس در برابر آیفون ۱۲ پرو مکس محسوب شود اما اگر دوربین و پردازش برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است آیفون ۱۳ پرومکس انتخاب بهتری برای شما است. شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت و خرید آنلاین انواع گوشی موبایل به سایت کالاتیک مراجعه کنید و علاوه بر قیمت مناسب و خدمات از تخفیفات آن نیز بهره‌مند شوید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل