آگاه کردن مردم از “کلاهبرداری ملکی” دغدغه این روزهای کیانوش عیاری/ تصور این است که قوه قضائیه استقبال کند کارگردان سریال “۸۷ متر” به این نکته اشاره کرد که خیل عظیمی از پرونده‌های قوه قضائیه، به مستغلات و مسکن‌هایی برمی‌گردد که سر بسیاری به واسطه آگاه نبودن به مواردی، کلاه رفته است؛ تماشاگر ما با دیدن این مجموعه تلویزیونی، احساس ناامنی می‌کند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریالی که درام اجتماعی است و داستان آن به دو خانواده به نام‌های پوردوانی و خلیلی برمی‌گردد. علی‌رضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از فروشنده‌ای به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی فروخته شده است. رجب به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.
این خلاصه داستان سریال شبکه یک سیما است که لوکیشن‌های متعددی را به خود دید؛ حتی خانواده‌ها برای تعقیب کلاهبردار به خارج از کشور (گرجستان) ..

آگاه کردن مردم از "کلاهبرداری ملکی" دغدغه این روزهای کیانوش عیاری/ تصور این است که قوه قضائیه استقبال کند

کارگردان سریال "۸۷ متر" به این نکته اشاره کرد که خیل عظیمی از پرونده‌های قوه قضائیه، به مستغلات و مسکن‌هایی برمی‌گردد که سر بسیاری به واسطه آگاه نبودن به مواردی، کلاه رفته است؛ تماشاگر ما با دیدن این مجموعه تلویزیونی، احساس ناامنی می‌کند.

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریالی که درام اجتماعی است و داستان آن به دو خانواده به نام‌های پوردوانی و خلیلی برمی‌گردد. علی‌رضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از فروشنده‌ای به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی فروخته شده است. رجب به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

این خلاصه داستان سریال شبکه یک سیما است که لوکیشن‌های متعددی را به خود دید؛ حتی خانواده‌ها برای تعقیب کلاهبردار به خارج از کشور (گرجستان) می‌روند. تصویربرداری‌ "87 متر" چندین‌بار به دلیل مشکلات مالی متوقف شد اما با پیگیری‌های مدیران و فراز و نشیب‌هایی که عوامل کار سپری کردند بالأخره روزهای پایانی تصویربرداری را دنبال می‌کند. سریالی که به تعبیر کیانوش عیاری کارگردانش روزهای سختی را سپری کرد و تلاشش بر این است در سال ۱۳۹۸ به پایان برسد و در نیمه دوم خردادماه سال آینده پخش خودش را آغاز کند.

عیاری کارگردان این سریال تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: امیدوارم بتوانیم بدون هیچ مشکلی، اسفندماه تصویربرداری "87 متر" را به پایان برسانیم و به فروردین سال آینده نرسد؛ چون ما و تلویزیون مایلیم این مجموعه تلویزیونی، نیمه دوم خردادماه سال آینده پخش خودش ر ا از شبکه یک سیما آغاز کند. البته مراحل فنی آن نیاز به کار فشرده دارد که ان‌شاءالله کار در معرض نگاه مخاطبین تلویزیون قرار بگیرد.

کارگردان سریال "87 متر" در پاسخ به این سؤال که با ساخت این مجموعه تلویزیونی القای چه مفاهیم و اهدافی را به مخاطبین دنبال می‌کنید، افزود: زمانی که قرار بود تصویربرداری این کار شروع شود نظر مدیران وقت تلویزیون هم این بود که "87 متر" یکی از موضوعات مبتلابه جامعه را مطرح و بررسی کند، تصورشان این بود که قوه قضائیه از ساختن چنین کاری بسیار استقبال خواهد کرد؛ زیرا خیل عظیمی از پرونده‌های قوه قضائیه، به مستغلات و مسکن‌هایی برمی‌گردد که سر بسیاری به واسطه آگاه نبودن به مواردی، کلاه رفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما با ساخت این مجموعه تلویزیونی و پرداختن به چنین سوژه‌ای، دنبال این بوده‌ایم که حداقل با آگاه‌سازی رسانه‌ای، چند درصد از این مسئله و مشکلات کاسته شود و از این جهت می‌تواند کاملاً کاربردی باشد. البته در دوران فراز و نشیب و تعطیلی و توقف فیلمبرداری‌ها به علت مشکلات مالی، کمک زیادی می‌شد حتی به ارتقای کیفیت کار کمک می‌کرد؛ چرا که در این مواقع اولین تأثیر منفی را روی کیفیت می‌گذارد.

عیاری با اشاره به اینکه هیچ‌وقت در کار کم‌فروشی نکرده‌ام و دنبال ساخت کاری بوده‌ام که برای مردم آگاهی‌دهنده و لذت‌بخش باشد، گفت: وسواس و توجه به ظرافت‌های کاری در ساخت سریال، به طور متوسط ۵۰ برداشت عادی است و البته برداشت‌های بیشتری هم داشته‌ایم؛ البته که این کار و رویه، قاعده‌مند است؛ نباید تصورها این باشد که چون کار تلویزیونی است و دو سه بار نمایش داده می‌شود بخواهیم کم‌فروشی کنیم و کیفیت را در درجه اول قرار ندهیم.

شروع پخش "آخر خط" تلویزیون/ روایت علی مسعودی از کاپشن "حاج احمد کاظمی"ماجرای امنیتی تلویزیون از "یکشنبه" شروع می‌شود + تیزر

وی در خصوص تأثیر این سریال روی مخاطب، خاطرنشان کرد: قدر مسلم این است که اثری از نمایش در آن وجود ندارد؛ خواه ناخواه مخاطب گونه‌های روایی مختلفی را در جریان این سریال تلویزیونی می‌بیند؛ برخی اوقات عشق و درام می‌بینند و برخی اوقات هم ناملایمات و معضلات عامل جذب‌کننده‌ای برای مخاطب است. سعی کردیم لحظه‌ای از زنده بودن کار که باید خون جاری در رگ‌های کار باشد، با فضاسازی تماشاگر را به آخر کار برسانیم و تأثیری روی مخاطب بگذارد.

کارگردان سینما و تلویزیون تأکید کرد: تماشاگر سریال "87 متر" با دیدن این مجموعه تلویزیونی، احساس ناامنی برایش ایجاد شود که سر به هوا خرید نکنند و خرید و فروش مسکن و ملک با دقت اتفاق بیفتد که بارها شاهد بوده‌ایم و دیده‌ایم که چه دردسرهای عظیمی برای خریداران به‌ وجود آمده است.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، حسین سلیمانی، شهین تسلیمی، فریده سپاه‌منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست، دیبا زاهدی، ملیکا نصیری، غزل شجاعی، رضا مسعودی، عرفان آصفی ،الهه خادمی و نیما نوری‌زاده از بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل