تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون های اپل امروزه برای تهیه ویدیو و امور آموزشی، نیاز به فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون رایج شده است. در ادامه با راهنمای تصویری فیلمبرداری از نمایشگر آیفون های اپل همراه گجت نیوز باشید.
ممکن است بخواهید که قسمتی از یک بازی یا یک ویدیو Live در اینستاگرام را ذخیره کرده و به دوستانتان نشان دهید. اگر کاربر آیفون هستید، برای انجام این کار می‌توانید از صفحه نمایش گوشی خود ویدیو ضبط کنید و بعد این ویدیوی ضبط شده را برای دوستان یا اقوام خود ارسال کنید. حتی می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر آپلود و یا در اینستاگرام استوری کنید. در این مطلب مراحل فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون را توضیح داده‌ایم. فرقی نمی‌کند که گوشی آیفون شما جدید یا قدیمی باشد، پس با ما همراه باشید.
راهنمای تصویری فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون گوشی‌های آیفون قابلیت ضبط ویدیو از صفحه نمایش را دارند، اما برای استفاده از قابلیت فیلمبرداری از نمایشگر آیفون ، ابتدا باید بررسی کنید که آیا دکمه ضبط ویدیو از صفحه در منوی کنترل سنتر گوشی وجود دارد یا خیر. برای دسترسی به کنتر..

آموزش فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون های اپل

امروزه برای تهیه ویدیو و امور آموزشی، نیاز به فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون رایج شده است. در ادامه با راهنمای تصویری فیلمبرداری از نمایشگر آیفون های اپل همراه گجت نیوز باشید.

ممکن است بخواهید که قسمتی از یک بازی یا یک ویدیو Live در اینستاگرام را ذخیره کرده و به دوستانتان نشان دهید. اگر کاربر آیفون هستید، برای انجام این کار می‌توانید از صفحه نمایش گوشی خود ویدیو ضبط کنید و بعد این ویدیوی ضبط شده را برای دوستان یا اقوام خود ارسال کنید. حتی می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر آپلود و یا در اینستاگرام استوری کنید. در این مطلب مراحل فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون را توضیح داده‌ایم. فرقی نمی‌کند که گوشی آیفون شما جدید یا قدیمی باشد، پس با ما همراه باشید.

راهنمای تصویری فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون

گوشی‌های آیفون قابلیت ضبط ویدیو از صفحه نمایش را دارند، اما برای استفاده از قابلیت فیلمبرداری از نمایشگر آیفون ، ابتدا باید بررسی کنید که آیا دکمه ضبط ویدیو از صفحه در منوی کنترل سنتر گوشی وجود دارد یا خیر. برای دسترسی به کنترل سنتر در آیفون ایکس به بعد، باید انگشت خود را از سمت راست بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید. اما در گوشی‌های قدیمی‌تر تا آیفون۸ با بالا کشیدن صفحه، کنترل سنتر گوشی ظاهر می‌شود. سپس کنترل سنتر را چک کنید و ببینید که آیا دکمه ضبط صفحه که علامت آن به شکل نقطه‌ای درون یک دایره است، در این منو وجود دارد یا نه. اگر وجود نداشت، شما می‌توانید این گزینه را به منو اضافه کنید. در اینجا نحوه اضافه کردن گزینه فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون توضیح داده شده است:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • گزینه Control Center‌ را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه Customize Controls ضربه بزنید.
  • در این قسمت می‌توانید موارد مورد نظر را به منوی کنترل سنتر اضافه کرده یا حذف کنید. به پایین صفحه بروید و آیکون + سبز رنگ کنار گزینه Screen Recording یا همان ضبط ویدیو از صفحه را لمس کنید. این کار گزینه فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون را به قسمت بالایی یعنی همان صفحه کنترل سنتر اضافه می‌کند.

شروع فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون

اکنون، شما می‌توانید به راحتی از طریق کنترل سنتر از صفحه نمایش گوشی خود ویدیو ضبط کنید. اما باید بدانید که اپلیکیشن‌‌هایی وجود دارند که با اجرای آن‌ها ضبط ویدیو متوقف می‌شود. پس برای شروع موارد زیر را انجام دهید.

  • برنامه یا وب سایت مورد نظرتان را باز کنید. (چیزی که می‌خواهید از آن ویدیو ضبط کنید)
  • برای دسترسی به کنترل سنتر در آیفون ایکس به بعد، باید انگشت خود را از قسمت سمت راست بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید. اما در گوشی‌های آیفون ۸ به قبل با بالا کشیدن صفحه، کنترل سنتر گوشی ظاهر می‌شود.
  • هنگام فیلمبرداری از نمایشگر آیفون، تمامی اتفاقاتی که ممکن است در گوشی رخ بدهند مانند اعلان‌های دریافتی یا همان نوتیفیکیشن‌ها نیز در ویدیو ضبط خواهند شد. اما شما می‌توانید برای جلوگیری از این موضوع، در منوی کنترل سنتر، حالت مزاحم نشوید (Do Not Disturb) را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه که با آیکون هلال ماه نمایش داده شده است، تمامی تماس‌ها و اعلان‌های دریافتی به طور موقت متوقف می‌شوند. اگر روی این آیکون را لمس کرده و نگه دارید، گزینه‌های مختلفی روی صفحه ظاهر خواهند شد که شما با انتخاب آن‌ها می‌توانید به مدت یک ساعت یا برنامه زمانی مورد نظر خود، اعلان‌ها را متوقف کنید.
  • هنگامی‌که در منوی Control Center هستید، برای شروع فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون روی دکمه ضبط ویدیو ضربه بزنید. سپس با ضربه روی این آیکون، تایمری روی آن ظاهر می‌شود که ۳ ثانیه بعد، فیلمبرداری آغاز خواهد شد. پس برای آنکه منوی کنترل سنتر در ویدیو وجود نداشته باشد، قبل از پایان ۳ ثانیه روی صفحه ضربه بزنید تا منو مخفی شود.

ضبط مکالمه با میکروفون هنگام فیلمبرداری از نمایشگر آیفون

اکنون می‌توانید هم ویدیو و هم صدای آنچه را که تماشا می‌کنید، ضبط کنید. به این ترتیب صداهای دیگر در ویدیوی شما وجود نخواهند داشت. اما اگر می‌خواهید علاوه بر صدایی که از تلفن شما پخش می‌شود، مکالمه (یا هر صدای خارجی دیگری) را ضبط کنید، میکروفون را روشن کنید.

  • قبل از شروع فیلمبرداری از صفحه نمایش آیفون، روی گزینه ضبط ویدیو را فشار داده و نگه دارید. در منوی ظاهر شده، روی آیکون میکروفون را لمس کنید تا روشن شود. سپس در بالای میکروفون روی عبارت شروع ضبط (Start Recording) ضربه بزنید. اکنون تایمر ۳ ثانیه‌ای ظاهر خواهد شد، پس فورا روی صفحه ضربه بزنید تا منوی کنترل سنتر بسته شود.
  • به یاد داشته باشید که میکروفون پس از روشن شدن همچنان روشن باقی خواهد ماند، مگر آنکه دوباره وارد منو شده و آن را خاموش کنید.
  • برای توقف فیلمبرداری، انگشت خود را به سمت بالا یا به سمت پایین صفحه نمایش گوشی بکشید تا به کنترل سنتر دسترسی پیدا کنید و مجددا روی آیکون ضبط ویدیو ضربه بزنید.
  • هنگام فیلم گرفتن از نمایشگر آیفون یک نوار قرمز رنگ در بالای صفحه گوشی شما ظاهر خواهد شد که نشان می‌دهد شما در حال ضبط کردن ویدیو از صفحه گوشی هستید. اگر روی آن نوار را لمس کنید، پنجره پاپ آپ روی صفحه ظاهر می‌شود و از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید ضبط را متوقف کنید؟ با انتخاب گزینه توقف، فیلمبرداری متوقف می‌شود.
  • ویدیوی ضبط شده در کنار تصاویر و فیلم‌های شما ذخیره می‌شود و شما با رفتن به قسمت Photos گوشی، آن را خواهید دید.

خروج از نسخه موبایل