آمازون ۳۲۳۶ ماهواره کوچک را برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای خود به مدار زمین می‌فرستدآمازون برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای خود و با هدف رقابت با اسپیس ایکس، به زودی ۳۲۳۶ ماهواه کوچک را به مدار ..

آمازون ۳۲۳۶ ماهواره کوچک را برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای خود به مدار زمین می‌فرستد

آمازون برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای خود و با هدف رقابت با اسپیس ایکس، به زودی ۳۲۳۶ ماهواه کوچک را به مدار زمین ارسال می‌کند.

آمازون، غول خرده‌فروشی آنلاین قصد دارد به زودی ۳۲۳۶ ماهواره کوچک را تحت پروژه کویپر و با هدف راه اندازی اینترنت ماهواره ای خود به مدار زمین پرتاب کند.

طی ماه آپریل آمازون چند قرارداد میلیارد دلاری با سه شرکت Blue Origin متعلق به جف بزوس بنیانگذار آمازون، United Launch Alliance (متعلق به بوئینگ و لاکهید مارتین) و Arianespace که در راه اندازی اینترنت ماهواره ای آمازون همکاری می‌کنند منعقد کرد که بزرگترین معامله پرتاب ماهواره در تاریخ صنعت هوافضای تجاری به شمار می‌رود.

پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون

مایکل شیتز خبرنگار حوزه فضا درباره پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره کوچک آمازون می‌گوید:

پروژه کویپر که آمازون آن را اولین بار در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد، از بسیاری جهات پاسخی رقابت‌جویانه به ایلان ماسک، اسپیس ایکس و شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است.

اینترنت استارلینک در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ ماهواره در مدار پایین زمین دارد که به حدود ۲۵۰ هزار مشترک خدمت‌رسانی می‌کنند. پیش از این کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) مجوز پرتاب ۱۲۰۰۰ ماهواره را برای اسپیس ایکس صادر کرده بود و با وجود اینکه آمازون هنوز ماهواره‌ای به فضا پرتاب نکرده، همچنان فرصت خوبی دارد تا از بازیگران مهم این حوزه باشد. کالب هنری، تحلیلگر ارشد Quilty Analytics، می‌گوید:

بازار ارتباطات ماهواره‌ای ده‌ها میلیارد دلار ارزش دارد و کمتر کسی می‌پذیر که اولین شرکت بازی را به پایان برساند. انتظار می‌رود حداقل دو یا چند نوع اینترنت ماهواره‌ای ارائه شوند که نه فقط به مصرف‌کنندگان عمومی بلکه به هر کسب‌و‌کار و سازمانی که به اتصال اینترنتی نیاز داشته باشد خدمات‌رسانی کنند.

در حال حاضر تخمین زده می‌شود که ۳۷ درصد جمعیت جهان هرگز از اینترنت استفاده نکرده باشد، به علاوه به گفته اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد به عنوان زیرمجموعه سازمان ملل، از این تعداد ۹۶ درصد در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

آمازون حالا در کنار فیسبوک و گوگل به جمع بزرگترین غول‌های فناوری می‌پیوندد که به توسعه زیرساخت‌های دیجیتالی برای پشتیبانی از خدمات اصلی خود اقدام می‌کنند. هنری درباره راه اندازی اینترنت ماهواره ای آمازون می‌افزاید:

آمازون شرکتی برای دسترسی به هرچیزی است که فکرش را بکنید اما داشتن این شرکت بدون اینترنت کمی دشوار است. سریع‌ترین بخش در حال توسعه آمازون سرویس ابری خدمات تحت وب آمازون (AWS) است و برای پشتیبانی از آن، این شرکت ناگزیر حجم عظیمی از زیرساخت‌های اینترنتی از جمله هاب‌های داده و شبکه‌های فیبر نوری را طراحی کرده است. این فرایند طبیعی بسط تجارت آمازون است که کالاها، وسایل الکترونیکی و منابع مختلفی را برای مردمی از سراسر جهان فراهم می‌کند.

البته در سطح فعلی مدتی طول می‌کشد تا آمازون به سطح اسپیس ایکس نزدیک شود اما همچنان عرصه فعالیت و اکتشاف در این صنعت بزرگ باز است.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل