تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۵:۰۹
کد خبر : 39751

آلمان در برابر موج سوم کرونا و به دنبال تمدید محدودیت‌ها

آلمان در برابر موج سوم کرونا و به دنبال تمدید محدودیت‌ها

آلمان در برابر موج سوم کرونا و به دنبال تمدید محدودیت‌ها آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حالی امروز (دوشنبه) با مقامات ایالت‌های این کشور در مورد همه گیری بیماری کووید ۹» گفت و گو خواهد کرد که به نظر می ..

آلمان در برابر موج سوم کرونا و به دنبال تمدید محدودیت‌ها

آلمان در برابر موج سوم کرونا و به دنبال تمدید محدودیت‌ها

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حالی امروز (دوشنبه) با مقامات ایالت‌های این کشور در مورد همه گیری بیماری کووید ۹» گفت و گو خواهد کرد که به نظر می رسد موضوع این گفت و گوها به جای کاهش محدودیت های اعمال شده، بررسی راه های مقابله با موج سوم این همه گیری باشد.

به گزارش ایسنا،‌ سخنان امیدوارکننده ای که تا چند هفته پیش در راستای کاهش محدودیت های اعمال شده در آلمان بیان می شد اکنون در برابر شیوع گونه جهش یافته ویروس کرونا (معروف به نوع انگلیسی) به فراموشی سپرده شده است.

دوره این محدودیت ها که شامل تعطیلی شماری از کسب و کارها می شود تا ۱۰ روز دیگر به پایان می رسد. با این حال خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که مقامات ایالت های مختلف در آستانه گفت و گوهای روز دوشنبه با آنگلا مرکل به دنبال تمدید محدودیت ها طی ماه آوریل هستند.

بنا به همین گزارش در سندی که مقامات ایالت های مختلف تهیه کرده اند از روند صعودی شمار مبتلایان در آلمان سخن گفته شده است. صدراعظم آلمان نیز پیش از این احتمال تمدید محدودیت های کنونی را مطرح کرده بود.

تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۹» در آلمان به طور میانگین از ۱۰۰ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. این امر به این معناست که مقامات فدرال و ایالتی باید یا محدودیت های جدیدی را برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا اعمال کنند و یا برخی از محدودیت های لغوشده را بار دیگر به اجرا در آورند.

آلمان هرچند بهار سال ۲۰۲۰ در جریان موج اول شیوع بیماری کووید ۱۹ در قاره اروپا وضعیت بهتری نسبت به همسایگان خود داشت اما از پائیز گذشته تاکنون با شمار بالای ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر بر اثر کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می کند.

پیش از این قرار بود که رستوران ها در آلمان بتوانند از روز چهار آوریل (۲۸ فروردین) امکان پذیرایی از مشتریان در هوای باز را داشته باشند. مقامات آلمان همچنین امیدوار بودند تا بتوانند اماکن فرهنگی و ورزشی را از این تاریخ بازگشایی کنند.

بنابر گزارش یورونیوز، دوز اول واکسن کرونا تاکنون به بیش از هفت میلیون نفر در آلمان تزریق شده و این کشور از روز جمعه گذشته استفاده از واکسن آسترازنکا را از سر گرفت.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.