تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۱۵
کد خبر : 37110

آغاز داوری هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

آغاز داوری هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

آیپت چنل: دبیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از آغاز داوری آثار این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: ۱۹۰۰ پرونده از ۳۰ استان کشور برای بررسی به دبیرخانه ارسال شده است. به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای …

آیپت چنل: دبیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از آغاز داوری آثار این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: ۱۹۰۰ پرونده از ۳۰ استان کشور برای بررسی به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، ابراهیم حیدری؛ دبیر هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از رقابت قابل توجه روستاهای دوستدار کتاب خبر داد و گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت فعالیت‌های اجتماعی و گردهم‌آیی‌های شاهد استقبال قابل توجه روستاییان و عشایر کتاب‌دوست ایران بود.  بالغ بر ۱۹۰۰ روستا  و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعددی به انجام می‎شود. ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی  و همچنین  جلب  مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مولفه‌های مهم داوری جشنواره محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار جشنواره است. برخورداری  برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای  حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از دیگر مولفه‌های قابل اعتنا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری است.

حیدری با تاکید بر تاثیرگذاری و کم هزینه بودن به عنوان دیگر مولفه‏های این جشنواره گفت: برنامه‌ها توام با بیشترین تأثیر و کمترین هزینه، مبتنی بر منابع، امکانات و ظرفیت‌های محلی از دیگر مواردی است که مورد توجه داوران قرار دارد. همچنین داشتن کتابخانه و تعداد اعضا، فعالیت‌های جنبی کتابخانه، گروه سنی و جنسیت اعضا، فعالیت‌های فرهنگی روستا (نظیر جشنواره‌ها، مسابقات کتاب‌خوانی) و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از دیگر شاخص‌هایی بوده است.

بر اساس این گزارش، فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اول پاییز ۱۳۹۹ منتشر شده و فرصت ارسال آثار تا پایان دیماه بود.

در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵  روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهداء می‌شود.

انتشار: محمدرضا عمری

آغاز داوری هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.