تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
کد خبر : 47759

آغاز تزریق واکسن برای گروه‌های درگیر با کرونا در هلال احمر

آغاز تزریق واکسن برای گروه‌های درگیر با کرونا در هلال احمر

آغاز تزریق واکسن برای گروه‌های درگیر با کرونا در هلال احمر/ نظارت جدی بر روند واکسیناسیون سخنگوی جمعیت هلال احمر از آغاز واکسیناسیون گروه‌های دارای درگیری مستقیم با کرونا در این مجموعه خبر داد.
محمد..

با توجه به اینکه درگیری با کرونا در ماه های اخیر بیشتر شده است ، سرعت گیری تزریق واکسن کرونا برای گروه های درگیر با کرونا با سرعت بیشتری در حال پیگیری است از این رو جمعیت هلال احمر در تلاش است این موضوع را با سرعت بیشتری پیگیری کند.

کمک هلال احمر به افزایش سرعت تزریق واکسن کرونا

سخنگوی جمعیت هلال احمر از آغاز واکسیناسیون گروه‌های دارای درگیری مستقیم با کرونا در این مجموعه خبر داد. وی گفت درباره واکسیناسیون امدادگران و پرسنل جمعیت هلال احمر گفت: به طورکلی جمعیت هلال احمر نیز جزوی از کشور بوده و همان شرایطی که درمورد تزریق واکسن در سطح کشور وجود دارد، برای خانواده بزرگ هلال احمر با بیش از هشت هزار نفر کادر و بالغ بر ۲۰ هزار امدادگر و نیروی داوطلب وجودارد. بنابراین اینطور نیست که سهمیه ویژه‌ای برای تزریق واکسن کرونا تحت عنوان هلال احمر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اما دو گروه در جمعیت هلال احمر نه در معرض با احتمال ابتلا بلکه در مواجهه مستقیم با کرونا قرار دارندکه فرآیند واکسیناسیون این افراد آغاز شده. یک گروه امدادگران حاضر درطرح غربالگری هستند که فرآیند واکسیناسیون آنان از دو روز گذشته آغاز شده و ۱۰۰۰ دوز واکسن برای آنان در نظر گرفته شده است. این افراد امدادگران سازمان امدادونجات و جزو تیم عملیاتی طرح غربالگری کرونا هستند که به طور شبانه‌روزی در مرزها مستقر هستند.

قوسیان افزود: گروه دیگر افراد حوزه درمان، توانبخشی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جمعیت هلال احمر هستند که برای این افراد درخواست واکسن از سوی جمعیت هلال احمر هر استان به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها داده شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره واکسیناسیون دیگر امدادگران جمعیت هلال احمر گفت: ما از شرایط واکسن در کشور با خبر هستیم و با توجه به اینکه خودمان نیز درفرآیند تهیه واکسن مشارکت داریم، می‌دانیم که تهیه حتی یک دوز واکسن چه سختی‌هایی درپی دارد. همانطور که گفتم در حال حاضر این دو گروه، آن هم به دلیل اینکه به طور مستقیم با افراد مبتلا به کرونا درگیر هستند، واکسینه خواهند شد و پس از آن در صورت تامین واکسن کرونا و افزایش تعداد آن افراد دیگر واکسن دریافت خواهند کرد.

قوسیان درباره نظارت بر روند تزریق واکسن، برای پیشگیری از مشابه آنچه که در مورد تزریق واکسن در شهرداری برخی از شهرهای کشور رخ داد هم گفت: نظارت بر این موضوع با وزارت بهداشت است. افراد ما هم مشخص است و تعداد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند مشخص و شفاف است.

وی درباره اینکه آیا مدیران ارشد هلال احمر نیز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند یا خیر، گفت: هیچ سهمیه‌ای به نام واکسن کرونا به صرف هلال احمری بودن نداریم. ممکن است آندسته ازمدیران که پزشک هم هستند از سهیمه واکسن کرونای پزشکان استفاده کرده باشند، اما اینطور نیست که به طور خاص واکسنی برای مدیران جمعیت هلال احمر مورد استفاده قرار گرفته باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.