تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر : 28320

مقایسه گلکسی واچ ۳ سامسونگ با ساعت هوشمند اپل واچ سری ۵

مقایسه گلکسی واچ ۳ سامسونگ با ساعت هوشمند اپل واچ سری ۵

مقایسه گلکسی واچ ۳ سامسونگ با ساعت هوشمند اپل واچ سری ۵ در این مقاله به مقایسه گلکسی واچ ۳ سامسونگ – Samsung Galaxy Watch 3 با ساعت هوشمند اپل واچ سری ۵ – Apple Watch Series 5 بپردازیم.
با عرضه ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ از سوی سامسونگ و قیمت حدودا برابر آن اپل واچ سری ۵ عرضه شده در سال گذشته اپل، ممکن است برای خرید یکی از آن‌ها تردید کرده و این سوال به ذهنتان برسد که کدام یک گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود؟
به همین دلیل است که امروز، تصمیم گرفته‌ایم تا این دو ساعت را از نظر ظاهری، نمایشگر، کاربردی، ویژگی‌ها و ظرفیت باتری، مقایسه کنیم.
مقایسه طراحی ظاهر اپل واچ سری ۵ و Galaxy Watch 3 جنس فلزی ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳، حس یک ساعت کلاسیک و لاکچری را در کنار مچ‌بند چرمی آن، منتقل می‌کند. همچنین سایز این ساعت خوش‌دست، نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است؛ گلکسی واچ ۳، با وزنی ۴۸ گرمی (یا کمی بیشتر)، در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه شده که دارای صفحه پرمیوم گلس ضد ضربه نیز خواهد بود. این ساعت با قابلیت‌های جی پی اس، وای فای و بلوتوث در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ درحالی که نسخه دیگ..

مقایسه گلکسی واچ ۳ سامسونگ با ساعت هوشمند اپل واچ سری ۵

در این مقاله به مقایسه گلکسی واچ ۳ سامسونگ – Samsung Galaxy Watch 3 با ساعت هوشمند اپل واچ سری ۵ – Apple Watch Series 5 بپردازیم.

با عرضه ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ از سوی سامسونگ و قیمت حدودا برابر آن اپل واچ سری ۵ عرضه شده در سال گذشته اپل، ممکن است برای خرید یکی از آن‌ها تردید کرده و این سوال به ذهنتان برسد که کدام یک گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود؟

به همین دلیل است که امروز، تصمیم گرفته‌ایم تا این دو ساعت را از نظر ظاهری، نمایشگر، کاربردی، ویژگی‌ها و ظرفیت باتری، مقایسه کنیم.

مقایسه طراحی ظاهر اپل واچ سری ۵ و Galaxy Watch 3

مقایسه گلکسی واچ 3 - Galaxy Watch 3 با اپل واچ سری 5 - Apple Watch Series 5

جنس فلزی ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳، حس یک ساعت کلاسیک و لاکچری را در کنار مچ‌بند چرمی آن، منتقل می‌کند. همچنین سایز این ساعت خوش‌دست، نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است؛ گلکسی واچ ۳، با وزنی ۴۸ گرمی (یا کمی بیشتر)، در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه شده که دارای صفحه پرمیوم گلس ضد ضربه نیز خواهد بود. این ساعت با قابلیت‌های جی پی اس، وای فای و بلوتوث در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ درحالی که نسخه دیگر آن، از فناوری شبکه LTE (اینترنت نسل چهار) هم پشتیبانی می‌کند.

سه رنگ متفاوت این ساعت زیبا و جذاب نیز مشکی، نقره‌ای و برنز بوده که همراه با یک حاشیه نمایشگر متحرک خواهند بود. به علاوه، در سمت راست بدنه گلکسی واچ ۳ دو دکمه Back و Home/Power وجود خواهد داشت؛ درحالی که صفحه آن، قاعدتا لمسی خواهد بود.

در عین حال، ساعت هوشمند اپل واچ سری ۵ نیز صفحه پرمیوم گلس ضد ضربه را داشته و بدنه آن از آلمینیوم بازیافتی ساخته شده است. با این وجود، هرچقدر که Galaxy Watch 3 با صفحه گرد و مچ‌بند چرمی به یک ساعت کلاسیک و جذاب شبیه است، Apple Watch Series 5 با نمایشگر مربعی شکل و مچ‌بند لاستیکی، حس مدرن بودن را به کاربر منتقل خواهد کرد. البته می‌توانید مچ‌بند این ساعت را با هزینه اضافه عوض کنید و از هر جنس دیگری آن را تهیه کنید.

اپل واچ سری ۵ نیز به مانند گلکسی واچ ۳، به علاوه صفحه تمام لمسی، دو دکمه اضافه برای بازگشت و یا دیدن برنامه‌های باز شده اخیر دارد.

مقایسه نمایشگرهای Apple Watch Series 5 و Galaxy Watch 3

مقایسه گلکسی واچ 3 - Galaxy Watch 3 با اپل واچ سری 5 - Apple Watch Series 5

نمایشگر هر دو ساعت هوشمند از نوع OLED بوده و در کنار آن، جنس Gorilla Glass صفحه آن‌ها، مانع از پدیدار شدن جای اثر انگشت روی نمایشگر می‌شود. همچنین هر دو آن‌ها قابلیت افزایش نور صفحه تا حد بسیار بالایی را دارند که می‌تواند خودکار تنطیم شود؛ در نتیجه، مشکلی برای کار با این ساعت‌ها در مقابل نور خورشید نخواهید داشت.

درحالی که قابلیت روشن ماندن صفحه در گلکسی واچ ۳ باید به صورت دستی روشن شود؛ اپل واچ سری ۵ این ویژگی را به صورت دائم دارد. با این قابلیت، هنگامی که با ساعت هوشمند خود کار نمی‌کنید، صفحه آن تنها کمی تاریک‌تر شده اما روشن خواهد ماند. البته فعال کردن این قابلیت در Galaxy Watch 3 موجب سریع‌تر خالی شدن باتری آن می‌شود.

ویژگی‌ها و استفاده کاربردی Galaxy Watch 3 و Apple Watch Series 5

مقایسه گلکسی واچ 3 - Galaxy Watch 3 با اپل واچ سری 5 - Apple Watch Series 5

سیستم عامل گلکسی واچ ۳ از نوع مخصوص شرکت سامسونگ یا همان Tizen است که حتی فروشگاه مجازی خاص خود را برای دانلود برنامه‌ها دارد. در محیط کاربری این ساعت هوشمند، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Samsung Pay، Spotify و Bixby استفاده کنید. همچنین مرورگر رسمی گلکسی واچ ۳، این اجازه را به شما می‌دهد تا در فضای اینترنت بگردید و یا حتی وارد حساب خود در Youtube و Instagram شوید.

در مقابل آن، اپل واچ سری ۵ هرگز اجازه چنین دسترسی‌های گسترده‌ای را به شما نخواهد داد. با این وجود برنامه‌های حاضر برای استفاده در این ساعت بسیار بیشتر بوده و شاخصه اصلی آن برای برتری درمقابل گلکسی واچ ۳، روان بودن و زیبایی انیمیشن‌ و طراحی افکت‌های آن است.

ساعت هوشمند جدید سامسونگ، در اجرای بسیاری از برنامه‌ها و یا حتی در محیط ساده کاربری پس از مدتی کند شده و آن زیبایی و طراحی اپل واچ را ندارد. همچنین هر دو این ساعت‌ها در چند نوع متفاوت عرضه شده‌اند که برخی از آن‌ها داری قابلیت اضافه کردن سیمکارت و ایجاد تماس تلفنی، بدون نیاز به گوشی خواهند بود. با این حساب، این بدان معنا است که هر دو گوشی دارای اسپیکر و میکروفون هستند؛ درحالی که اسپیکر اپل واچ سری ۵، می‌تواند صدای بلندتری را تولید کند.

به علاوه، هر دو ساعت دارای دستیاران هوشمند Siri اپل و Bixby سامسونگ هستند که برای کمک به شما حاضر خواهند بود. همچنین برخی افزونه‌های حاضر در صفحه اصلی، برای هر دو گوشی از جمله موزیک، زنگ هشدار، ضربان قلب و تقویم، در دسترس خواهند بود. البته در ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ شما می‌توانید تصویر زمینه خود را به دلخواه عوض کنید اما این امر در اپل واچ سری ۵ شدنی نیست. البته یکی دیگر از مشکلات اپل واچ حافظه کم آن است که تنها فضای ۸ گیگابایت را در اختیار شما خواهد گذاشت؛ درحالی که گلکسی واچ ۳ حافظه بسیار مناسب ۳۲ گیگابایتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

در کنار ویژگی‌های ذکر شده، مورد دیگری نیز وجود دارد که در شرایط خطرناک بسیار کاربردی خواهد بود؛ قابلیتی به نام Fall Detection که زمین خوردن و یا بی‌حرکت ماندن کاربر را با استفاده از سنسورهای هوشمند تشخیص می‌دهد و در صورت فعال‌سازی، به اورژانس و یا افرادی که از پیش برای آن تعیین کرده‌اید زنگ زده و پیام اضطراری خواهد فرستاد.

مقایسه گلکسی واچ ۳ و اپل واچ سری ۵ در برنامه‌های ورزشی

مقایسه گلکسی واچ 3 - Galaxy Watch 3 با اپل واچ سری 5 - Apple Watch Series 5

هر دو ساعت Apple Watch Series 5 و Galaxy Watch 3 برای فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن، یوگا و حتی شنا مناسب خواهند بود (هر دو تا عمق ۵۰ متری ضد آب هستند). برنامه‌های موجود برای ورزش‌های خاص در هر دو آن‌ها وجود داشته و در صورتی که بخواهید ورزش دیگری را که در لیست ذکر نشده یادداشت کنید، لازم است که گزینه General Activity Tracking در گلکسی واچ ۳ و Others در اپل واچ سری ۵ را بزنید. همچنین لازم به ذکر است که اپل واچ سری ۵ دو برنامه ورزشی جداگانه از شرکت‌های Nike و Adidas را به همراه دارد.

علاوه بر سنسور ضربان قلب، هر دو ساعت دارای قابلیت جی پی اس نیز هستند که باعث می‌شود در صورت نیاز، از آن برای رسیدن به یک مقصد یا تعیین مسیری مشخص برای دویدن و یا پیاده‌روی استفاده کنید. همچنین باید یادآوری کنیم که گلکسی واچ ۳ دو سنسور خواب سنج و SpO2 برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون را دارد که گفته می‌شود در به‌روز رسانی بعدی، به اپل واچ سری ۵ نیز اضافه خواهد شد.

مقایسه ظرفیت باتری اپل واچ سری ۵ و گلکسی واچ ۳

مقایسه گلکسی واچ 3 - Galaxy Watch 3 با اپل واچ سری 5 - Apple Watch Series 5

این ساعت‌های هوشمند، هر دو قابلیت شارژ از طریق گیره الکترومغناطیسی که در پشت آن‌ها تعبیه شده را در کنار ویژگی شارژ بی‌سیم دارند. در صورت شارژ مغناطیسی، هر دو آن‌ها تنها ۲ ساعت زمان برای پر شدن باتری را نیاز خواهند شد.

البته باید اشاره کنیم که یکی از نقطه ضعف‌های گلکسی واچ ۳، به علاوه کند شدن، باتری ضعیف آن است. درحالی که اپل واچ سری ۵ با صفحه همیشه روشن تا ۲ روز شارژ خود را نگه خواهد داشت، ساعت هوشمند سامسونگ تنها یک روز می‌تواند شارژ خود را با روشن نگه داشتن صفحه حفظ کند.

نتیجه گیری مقایسه گلکسی واچ ۳ و اپل واچ سری ۵

اگر از دارندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ و یا ایفون هستید، هم‌اکنون یک قدم به تصمیم‌گیری برای خرید یکی از این دو ساعت نزدیک‌تر شده‌اید. ساعت اپل واچ سری ۵ در گوشی‌های اندروید عملا بی‌استفاده بوده و گلکسی واچ ۳ در گوشی‌های ایفون کاربرد بسیار محدودی دارد.

اگر به دنبال یک همراه برای گوشی ایفون خود، با قابلیت‌های ویژه و انیمیشن و طراحی روان و جذاب می‌گردید، پس ساعت Apple Watch Series 5 گزینه مناسب شما خواهد بود. قدرت اجرایی مناسب و همچنین عملکرد بهتر باتری، از شاخصه‌های برتری این ساعت هستند.

اما اگر به دنبال یک رابط کاربری گسترده‌تر، همراه با ظاهری لاکچری و جذاب برای گوشی اندرویدی خود هستید، پس گلکسی واچ ۳ برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.