تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 22322

مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌ ؛ بهترین دوربین برای ولاگ

مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌ ؛ بهترین دوربین برای ولاگ

مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌ ؛ بهترین دوربین برای ولاگ در این مقاله با مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌ قصد داریم بهترین دوربین ولاگرها در سال ۲۰۲۰ را انتخاب کنیم.
سازندگان دوربین‌های معمولی در حال تلاش برای تبدیل شدن به پادشاه یک بخش در حال گسترش از بازار دوربین به نام «دوربین های مخصوص ولاگ» هستند. در جایی که یوتیوب پادشاه است و تولیدکنندگان محتوا همواره به دنبال راه‌های بهتری برای ثبت محتوایی با کیفیت بهتر در آن هستند.
مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III ما برای انتخاب بهترین دوربین ولاگ جدید در سال ۲۰۲۰ سه مدل تازه معرفی شده‌ی پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن Powershot G7 X III را در کنار یکدیگر خواهیم گذاشت و به مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.
اندازه و قابلیت حمل دوربین پاناسونیک: ۱۱۵.۶ در ۸۲.۵ در ۵۴.۲ میلی‌متر؛ ۴۱۲ گرم (با لنز ۴۲-۱۲ میلی‌متری) دوربین سونی: ۱۰۵.۵ در ۶۰ در ۴۳.۵ میلی‌متر؛ ۲۹۴ گرم دوربین کانن: ۱۰۵.۵ در ۶۰.۹ در ۴۱.۴ میلی‌متر؛ ۳۰۴ گرم گاهی اوقات کوچکی به معنای..

مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌ ؛ بهترین دوربین برای ولاگ

در این مقاله با مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌ قصد داریم بهترین دوربین ولاگرها در سال ۲۰۲۰ را انتخاب کنیم.

سازندگان دوربین‌های معمولی در حال تلاش برای تبدیل شدن به پادشاه یک بخش در حال گسترش از بازار دوربین به نام «دوربین های مخصوص ولاگ» هستند. در جایی که یوتیوب پادشاه است و تولیدکنندگان محتوا همواره به دنبال راه‌های بهتری برای ثبت محتوایی با کیفیت بهتر در آن هستند.

مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III

ما برای انتخاب بهترین دوربین ولاگ جدید در سال ۲۰۲۰ سه مدل تازه معرفی شده‌ی پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن Powershot G7 X III را در کنار یکدیگر خواهیم گذاشت و به مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

اندازه و قابلیت حمل

  • دوربین پاناسونیک: ۱۱۵.۶ در ۸۲.۵ در ۵۴.۲ میلی‌متر؛ ۴۱۲ گرم (با لنز ۴۲-۱۲ میلی‌متری)
  • دوربین سونی: ۱۰۵.۵ در ۶۰ در ۴۳.۵ میلی‌متر؛ ۲۹۴ گرم
  • دوربین کانن: ۱۰۵.۵ در ۶۰.۹ در ۴۱.۴ میلی‌متر؛ ۳۰۴ گرم

گاهی اوقات کوچکی به معنای ضعف نیست. در حالی که هر سه این دوربین‌ها کوچک هستند، در مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌ دوربین سونی را باید سبک‌ترین گزینه بدانیم. وزن آن اندازه‌ی یک گوشی هوشمند معمولی است!

اندازه سنسور و لنز

  • دوربین پاناسونیک:
    • سنسور: ۲۰ مگاپیکسل میکرو چهار سوم
    • لنز: تعویض شونده
      • ۱۲-۳۲ میلی‌متری کیت
  • دوربین سونی:
    • سنسور: ۲۰ مگاپیکسل ۱ اینچ Exmor RS CMOS
    • لنز: ۷۰-۲۴ میلی‌متری f/1.8-2.8
  • دوربین کانن:
    • سنسور: ۲۰.۱ مگاپیکسل ۱ اینچ CMOS
    • لنز: ۱۰۰-۲۴ میلی‌متر f/1.8-2.8

بزرگ‌ترین تفاوت این سه دوربین با یکدیگر اندازه سنسور و فاصله کانونی لنز آن‌ها است. هر دو مدل سونی و کانن از لنزهای فیکس زوم برخوردارند،‌در حالی که دوربین پاناسونیک لومیکس جی ۱۰۰ به یک سیستم دوربین با لنز تعویض شونده میکرو چهار سوم تجهیز شده است که همین باعث بزرگ‌تر و سنگین‌تر آن نیز شده است.

مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌

Panasonic Lumix G100

هر سه دوربین میزیان سنسورهایی بزرگ‌تر از یک دوربین کامپکت معمولی هستند و کیفیت بسیار مناسبی را ارائه می‌کنند. دو دوربین کانن و سونی از یک سنسور CMOS یک اینچی برخوردارند. اندازه دوربین پاناسونیک بزرگ‌تر است که می‌تواند پس زمینه را بهتر تار کرده و کیفیت کلی بیشتری را ارائه کند.

دوربین پاناسونیک با یک لنز کیت ۳۲-۱۲ میلی‌متری همراه است که می‌تواند بزرگنمایی معادل ۶۴-۲۴ میلی‌متر را انجام دهد. این بزرگ‌نمایی در لنز دوربین سونی ۷۰-۲۴ میلی‌متر و در دوربین کانن نیز ۱۰۰-۲۴ میلی‌متر است. توجه داشته باشید که سوژه در دوربین کانن به فریم نزدیک‌تر خواهد بود.

ورودی صدا، میکروفون

  • دوربین پاناسونیک: فناوری صوتی OZO Audio شرکت نوکیا (ردیابی صدا/ تثبیت موقعیت)، ورودی ۳.۵ میلی‌متری میکروفون، خروجی micoHDMI
  • دوربین سونی: ورودی ۳.۵ میلی‌متری میکروفون، خروجی microHDMI
  • دوربین کانن: ورودی ۳.۵ میلی‌متری میکروفون، خروجی microHDMI

یک دلیل بزرگ برای خرید یک دوربین مستقل فیلمبرداری، فناوری صوتی آن است. هر سه دوربین یک ورودی ۳.۵ میلی‌متری میکروفون را ارائه می‌کنند؛ بنابراین شما می‌توانید در صورت لزوم یک میکروفون جداگانه را به آن وصل کنید. فرقی نمی‌کند آن یک میکروفون شاتگان، یک میکروفون بی‌سیم یا هر نوع دیگری باشد.

با این حال شما همیشه هم نیاز ندارید از یک میکروفون استفاده کنید. اینجاست که سونی از یک پوشش کرکی برای میکروفون استفاده کرده است که می‌تواند صدای باد و دیگر نویزها را حذف کند.

مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌

Sony ZV-1

پیشرفته‌ترین گزینه در بین این سه دوربین، Panasonic Lumix G100 است. برای اولین بار در یک دوربین از سیستم صوتی OZO Audio شرکت نوکیا استفاده شده است که از سه میکروفون داخلی برای ضبط در یک جهت مستقیم (چه پشت، چه جلو و یا چه صدای تفکیک شده سوژه) استفاده می‌کند. فناوری کمپانی نوکیا به دوربین اجازه می‌دهد یک سوژه را دنبال کند و صدای آن را تفکیک شده از سایر صداهای موجود در فریم، با شفافیتی بسیار مناسب ضبط کند.

نمایشگر و منظره‌یاب

  • دوربین پاناسونیک: ۳ اینچ ۱،۸۴۰ هزار نقطه چند زاویه‌ای لمسی LCD؛ منظره‌یاب الکترونیکی داخلی ۳،۶۸۰ هزار نقطه
  • دوربین سونی: ۳ اینچ ۹۲۱ هزار نقطه چند زاویه‌ای لمسی LCD؛ بدون منظره‌یاب الکترونیکی
  • دوربین کانن: ۳ اینچ ۱،۰۴۰ هزار نقطه زاویه شیب عمودی لمسی LCD؛ بدون منظره‌یاب الکترونیکی

دوربین‌های معمولی به خاطر نمایشگر ثابتی که دارند، گزینه‌ی مناسبی برای ولاگ نیستند. هر سه دوربین در این مقایسه ارائه کننده‌ی نمایشگرهای LCD هستند که می‌توانند جابجا شوند. نمایشگر دوربین کانن به صورت عمودی به جلو می‌رد، نمایشگر دو دوربین دیگر از کنار به جلو می‌آید و انعطاف بیشتری در تغییر زاویه دارد.

از نظر وضوح صفحه نمایش، پاناسونیک با فاصله‌ی زیاد بهتر از دو رقیب خود است؛ گرچه به نظر ما کیفیت هر سه نمایشگر خوب است و تعداد نقاط بیشتر روی صفحه، می‌تواند به معنای زودتر تخلیه شدن باتری باشد.

در بین این سه دوربین فقط دوربین پاناسونیک به یک منظره‌یاب الکترونیکی داخلی (EVF) مجهز است. این قابلیت بیشتر برای عکاسی ثابت یا محافظت بهتر در برابر تابش آفتاب مناسب است، زیرا قضاومت نوردهی را بهتر می‌کند.

فیلمبرداری

  • هر سه مدل: حداکثر ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
    • پاناسونیک: تا ۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه
    • سونی: تا ۵ دقیقه، داغ شدن بیش از حد
    • کانن: تا ۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه
  • پاناسونیک: ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (حداکثر ۲۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه)
  • سونی: ۱۰۸۰p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه (حداکثر ۲۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه)
  • کانن: ۱۰۸۰p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه (۲۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه)

هر سه دوربین چون با هدف ولاگ طراحی شده‌اند، می‌توانند فیلمبرداری با رزولوشن ۴K و حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه دهند. مدت زمانی که این دوربین‌ها می‌توانند با وضوح ۴K فیلمبرداری کنند با یکدیگر متفاوت است. این مقدار در مدل سونی ۵ برابر است، در حالی که دو دوربین دیگر ۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه فیلمبرداری می‌کنند.

اگر دنبال فیلمبرداری Full HD هستید تا زمان بیشتری بتوانید بدون وقفه فیلم ضبط کنید، پهنای باند بیشتر، فضای ذخیره‌سازی بیشتر و پردازش ویرایشی آسان‌تر را تجربه کنید، هر سه دوربین می‌توانند آن را ارائه کنند.

مقایسه دوربین پاناسونیک Lumix G100 با سونی ZV-1 و کانن G7 X III‌

Canon PowerShot G7X Mark III

فیلمبرداری اسلوموشن در دوربین سونی با وضوح Full HD و نرخ‌های متغیر ۲۴۰/۴۸۰/۹۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. این درحالیست که کانن G7 X M III فیلمبرداری اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و پاناسونیک Lumix G100 نیز ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌کند.

لرزشگیر

  • پاناسونیک: لرزشگیر ۵ محور هیبرید (۴ محور برای فیلمبرداری ۴K)
  • سونی: لرزشگیر هیبرید Steadyshot
  • کانن: لرزشگیر ۵ محور Advanced Dynamic IS با سطح خودکار

لرزشگیر، بخش مهمی برای فیلمبرداری با این گجت ها محسوب می‌شود. هرچند شما می‌توانید با خرید یک گیمبال دستی، لرزش دوربین خود را سه صفر برسانید و ویدیویی کاملاً روان را ضبط کنید. هر سه دوربین ارائه کننده سیستم لرزشگیر هیبرید هستند.

جمع بندی

سوال بزرگ اینجاست که کدام یک از سه دوربین فوق، می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری برای ویدیوبلاگرها باشد؟ از نظر قیمتی دوربین سونی به مراتب گران قیمت‌تر است. دوربین پاناسونیک با سیستم صوتی پیشرفته، اندازه سنسور بزرگ‌تر و لنزهای تعویض شونده نیز ما را کمی شگفت زده کرد.

اگر اندازه برای شما ارجعت دارد،‌ لازم به ذکر است که دوربین سونی سبک‌ترین گزینه در بین این سه است. این دوربین همچنین در قابلیت ضبط ویدیوهای اسلوموشن نیز یک سر و گردن بهتر از دو رقیب دیگر خودش است؛ هرچند که فیلمبرداری با وضوح ۴K در آن محدودتر از دو مدل دیگر است.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.