تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر : 8538

مستغاثی: امیدوار بودم واقعاً جشنواره را تحریم کنند!/ در صف‌های شلوغ منتظر می‌مانیم نوبت به ما برسد

مستغاثی: امیدوار بودم واقعاً جشنواره را تحریم کنند!/ در صف‌های شلوغ منتظر می‌مانیم نوبت به ما برسد

مستغاثی: امیدوار بودم واقعاً جشنواره را تحریم کنند!/ در صف‌های شلوغ منتظر می‌مانیم نوبت به ما برسد منتقد سینما اعتقاد دارد که برخی انصراف دادند و جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند که نه منتقد سینما بودند و نه هیچکس آنان را می‌شناخت؛ حتی کارت جشنواره را هم نداشتند. این‌ حرف‌ها شوخی و جک است؛ البته بد نیست قبل از جشنواره کمی طنز هم داشته باشیم. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انصراف و تحریم دو واژه‌ای است که پیش از شروع جشنواره‌های فجر به میان آمدند و تبلیغات مسمومی را ایجاد کردند اما به هیچ‌جایی نرسیدند؛ چون حرکت فجر انقلاب اسلامی در فرهنگ و هنر ریشه‌هایی محکم و استوار دارد که با تک صدایی نارسا نمی‌تواند تبدیل به هجمه‌ای رسا شود. البته که عمده انصراف‌دهندگان و تحریم‌کنندگان آمدند و در سینمای هنرمندان و سینمای رسانه‌ها عکس یادگاری می‌گیرند و در نشست خبری هم حاضر می‌شوند. همان اعتقاد و نظری که سعید مستغاثی منتقد سینما هم دارد که در مورد تحریم جشنواره توسط عده‌ای به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،‌ گفت: این‌ حرف‌ها شوخی و جک است؛ جشنواره فجر که خود ما هم انتقادات زیادی به آن..

مستغاثی: امیدوار بودم واقعاً جشنواره را تحریم کنند!/ در صف‌های شلوغ منتظر می‌مانیم نوبت به ما برسد

منتقد سینما اعتقاد دارد که برخی انصراف دادند و جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند که نه منتقد سینما بودند و نه هیچکس آنان را می‌شناخت؛ حتی کارت جشنواره را هم نداشتند. این‌ حرف‌ها شوخی و جک است؛ البته بد نیست قبل از جشنواره کمی طنز هم داشته باشیم.

مستغاثی: امیدوار بودم واقعاً جشنواره را تحریم کنند!/ در صف‌های شلوغ منتظر می‌مانیم نوبت به ما برسد – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انصراف و تحریم دو واژه‌ای است که پیش از شروع جشنواره‌های فجر به میان آمدند و تبلیغات مسمومی را ایجاد کردند اما به هیچ‌جایی نرسیدند؛ چون حرکت فجر انقلاب اسلامی در فرهنگ و هنر ریشه‌هایی محکم و استوار دارد که با تک صدایی نارسا نمی‌تواند تبدیل به هجمه‌ای رسا شود. البته که عمده انصراف‌دهندگان و تحریم‌کنندگان آمدند و در سینمای هنرمندان و سینمای رسانه‌ها عکس یادگاری می‌گیرند و در نشست خبری هم حاضر می‌شوند. همان اعتقاد و نظری که سعید مستغاثی منتقد سینما هم دارد که در مورد تحریم جشنواره توسط عده‌ای به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،‌ گفت: این‌ حرف‌ها شوخی و جک است؛ جشنواره فجر که خود ما هم انتقادات زیادی به آن داریم، جشنواره‌ای است که باید برگزار شود و می‌شود؛ این جشنواره در طول این ۳۸ سال همواره برگزار شده و اینکه عده‌ای بیایند و بگویند که ما نمی‌آییم تأثیرگذار نیست.

وی افزود: کسانی را می‌بینیم که فیلم نداشتند اما از جشنواره انصراف دادند؛ مثلاً کسی که ۲۷-۲۸ سال فیلمی نساخته و بیاید جشنواره را تحریم کند چه معنی دارد؟ یا مثلاً کسی که خارج از کشور است و ربطی ندارد جشنواره را تحریم می‌کند! این موضوع مانند آن است که من هیچ تخصصی در پزشکی ندارم و بیایم سمینار پزشکی را تحریم کنم؛ واقعاً جک است! حتی کسانی را داریم که اصلاً کارت برایشان صادر نشده بود و می‌گفتند ما منتقد سینماییم در حالی که هیچکس آنان را نمی‌شناخت.

دومین روز جشنواره فیلم فجر با دوربین تسنیم/ آخرین حضور مشایخی روی پرده سینما در شب ناراحتی از "دشمنان" و "تعارض"

مستغاثی خاطرنشان کرد: به نظرم این کار به گونه‌ای طنز و فان است و البته بد نیست که قبل از جشنواره فیلم فجر کمی طنز هم داشته باشیم. من امیدوار بودم که این افراد جشنواره را تحریم کنند چرا که کمی خلوت‌تر می‌شود و می‌توانیم صندلی برای تماشای فیلم پیدا کنیم؛ البته که این روزها هم در صف‌های شلوغ منتظر می‌مانیم نوبت به ما برسد و در سالن‌های نمایش هم هجوم جمعیت را شاهدیم.

این منتقد سینما تأکید کرد: به نظرم برخی از قدیمی‌ها که نباید بسازند و هر سال فیلم کلافه‌کننده می‌سازند همانطور که می‌خواستند فیلمشان را بیرون ببرند بهتر می‌بود کنار می‌کشیدند تا ۲ ساعت خون دل نخوریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.