تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 32143

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ گو و نسخه به‌روزتر سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ گو و نسخه به‌روزتر سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ گو و نسخه به‌روزتر سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد کمپانی مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ گو – Surface Laptop Go و تبلت مبتنی بر ARM سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ – Surface Pro X 2020 رونمایی کرد.
کمپانی مایکروسافت امروز از دو لپ تاپ جدی رونمایی کرد. یکی از آن‌ها کامپیوتر اقتصادی سرفیس لپ تاپ گو و دیگری، دومین نسل سرفیس پرو ایکس است.
سرفیس لپ تاپ گو – Surface Laptop Go سرفیس لپ تاپ Go نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر و اقتصادی‌تر از سرفیس لپ تاپ است. این دیوایس به یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی با نسبت ابعاد ۳:۲ و رزولوشن ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ پیکسل مجهز است. این نمایشگر از نوع لمسی است. در زیر لپ تاپ جدید مایکروسافت پردازنده‌ی نسل دهمی Intel Core i5-1035G1 قرار دارد که با کارت گرافیک داخلی Intel UHD Graphics همراه است. این دیوایس همچنین ۴ تا ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X‌ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی eMMC یا ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD را شامل می‌شود.
Surface Laptop Go به یک وبکم ۷۲۰p با دیافراگم f/2.0، میکروفون دوگانه و اسپیکرهایی با پردازش Dolby Audio مجهز است. روی آن همچنین یک درگاه USB-C،..

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ گو و نسخه به‌روزتر سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد

کمپانی مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ گو – Surface Laptop Go و تبلت مبتنی بر ARM سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ – Surface Pro X 2020 رونمایی کرد.

کمپانی مایکروسافت امروز از دو لپ تاپ جدی رونمایی کرد. یکی از آن‌ها کامپیوتر اقتصادی سرفیس لپ تاپ گو و دیگری، دومین نسل سرفیس پرو ایکس است.

سرفیس لپ تاپ گو – Surface Laptop Go

سرفیس لپ تاپ Go نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر و اقتصادی‌تر از سرفیس لپ تاپ است. این دیوایس به یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی با نسبت ابعاد ۳:۲ و رزولوشن ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ پیکسل مجهز است. این نمایشگر از نوع لمسی است. در زیر لپ تاپ جدید مایکروسافت پردازنده‌ی نسل دهمی Intel Core i5-1035G1 قرار دارد که با کارت گرافیک داخلی Intel UHD Graphics همراه است. این دیوایس همچنین ۴ تا ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X‌ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی eMMC یا ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD را شامل می‌شود.

سرفیس لپ تاپ گو و نسخه به‌روزتر سرفیس پرو ایکس

Surface Laptop Go به یک وبکم ۷۲۰p با دیافراگم f/2.0، میکروفون دوگانه و اسپیکرهایی با پردازش Dolby Audio مجهز است. روی آن همچنین یک درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، وای فای ۸۰۲.۱۱ax، بلوتوث نسخه ۵.۰، جک هدفون و پورت Surface Connect قرار دارد.

قاب روی لپ تاپ جدید مایکروسافت از بدنه‌ای با جنس آلومینیوم و رزین کامپوزیت پلی کربنات با الیافت شیشه و ۳۰ درصد محتوای قابل بازیافت برای پایه‌ی زیری خود استفاده می‌کند. این دیوایس در سه رنگ آبی یخی، ماسه سنگی و پلاتینیوم عرضه می‌شود. این دیوایس به ویندوز ۱۰ هوم با S Mode مجهز است. مایکروسافت لپ تاپ جدید خودش را با قیمت ۵۵۰ دلار برای نسخه پایه شامل ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه eMMC، نسخه قدرتمندتر ۷۰۰ دلاری با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD و نسخه گران‌تر ۹۰۰ دلاری با ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی SSD عرضه خواهد کرد.

سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ – Surface Pro X 2020

سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۰ نیز به‌روزرسانی تازه‌ای را نسبت به نسل گذشته دریافت کرده و آن را به عنوان یک تبلت ویندوزی مبتنی بر ARM وارد بازار خواهد کرد. این دیوایس یک نمایشگر ۱۳ اینچی لمسی با نسبت ابعاد ۳:۲ و رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را در بر می‌گیرد. این نمایشگر در بدنه‌ای با طراحی جدید قرار گرفته است که به ادعای مایکروسافت، باریک‌ترین سرفیس پرو عرضه شده تا به امروز خواهد بود، در حالی که همچنان پایه‌ی نگهدارنده‌ی متفاوتی را ارائه می‌کند.

این دیوایس در دو چیپست سفارشی عرضه می‌شود که توسط کوالکام ساخته شده است. مایکروسافت هیچ جزئیاتی را از این چیپست‌ها ارائه نکرده است، اما با توجه به اینکه چیپست SQ 1 مدل گذشته مبتنی بر اسنپدراگون ۸cx بود، به نظر می‌رسد این نسخه مبتنی بر نسل دوم اسنپدراگون ۸cx باشد. به همین خاطر ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم این تراشه از چیپ گرافیکی آدرنو ۶۹۰ نیز برخوردار باشد. مایکروسافت ادعا می‌کند این کامپیوتر مبتنی بر ARM عمر باتری ۱۵ ساعته دارد.

سرفیس لپ تاپ گو و نسخه به‌روزتر سرفیس پرو ایکس

سرفیس پرو ایکس ۸ و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x را ارائه می‌کند. در بخش حافظه نیز ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای M.2 2230 SSD قرار دارد. به نظر می‌رسد این حافظه امکان تعویض توسط کاربر را ندارد و این کار فقط توسط تکنسین‌ها انجام می‌شود. از آنجا که این دیوایس از سخت افزاری مبتنی بر معماری ARM بهره می‌برد، سیستم عامل نصب شده روی آن نیز ویندوز ۱۰ هوم مبتنی بر ARM است. یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی برای فیلمبرداری ۱۰۸۰p و یک دوربین مخصوص تشخیص چهره با Windows Hello روی قاب جلویی این دیوایس قرار گرفته است. در پشت آن نیز یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با توانایی فیلمبرداری ۴K را می‌توان یافت. در اینجا دوربین دوگانه و اسپیکرهای ۲ وات با پشتیبانی از Dolby Audio نیز قرار دارد.

سرفیس پرو ایکس ۲ درگاه USB-C، درگاه Surface Connect، اتصال Gigabit LTE با پشتیبانی از نانو سیم کارت و eSIM، چیپ GPS، وای فای ۸۰۲.۱۱ac و بلوتوث نسخه ۵ را ارائه می‌کند. این دیوایس همچنین با کیبورد نسل گذشته خود نیز سازگار است و در رنگ‌های پلاتینیوم، آبی یخی و قرمز عرضه می‌شود. گرچه این کیبورد به صورت جداگانه با قیمت ۱۰۴ دلار عرضه می‌شود. همین قضیه در مورد قلم هوشمند Surface Slim Pen با قیمت ۱۴۵ دلار نیز صدق می‌کند.

مایکروسافت این تبلت/ لپ تاپ را با شش پیکربندی مختلف عرضه خواهد کرد که فقط دو نسخه آن با پردازنده Microsoft SQ 2 عرضه می‌شود. این شامل نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۵۰۰ دلار و ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۱۸۰۰ دلار می‌شود که هر دو ۱۶ گیگابایت رم را نیز ارائه می‌کنند.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.