تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱:۰۶
کد خبر : 21653

مؤدب: ادبیات خلاقه، کلید شناخت، بازشناسی و حفظ انقلاب اسلامی است

مؤدب: ادبیات خلاقه، کلید شناخت، بازشناسی و حفظ انقلاب اسلامی است

کافه دانش: علی‌محمد مؤدب، دبیر بخش شعر دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب گفت: با نگاه به سه ضلع «انقلاب»، «اسلامی» و «ایران»، متوجه می‌شویم که جشنواره شعر انقلاب اسلامی ایران کارهای نکرده زیادی دارد. تقاطع این سه مفهوم آن جایی است که شعر، رمان و هنرهای دیگر نیازمند ادبیات خلاقه هستند. به گزارش …

کافه دانش: علی‌محمد مؤدب، دبیر بخش شعر دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب گفت: با نگاه به سه ضلع «انقلاب»، «اسلامی» و «ایران»، متوجه می‌شویم که جشنواره شعر انقلاب اسلامی ایران کارهای نکرده زیادی دارد. تقاطع این سه مفهوم آن جایی است که شعر، رمان و هنرهای دیگر نیازمند ادبیات خلاقه هستند.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری؛ علی‌محمد مؤدب دبیر بخش شعر دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب، برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع انقلاب را مهم و مبارک دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های ادبی با موضوع انقلاب و موضوعات مشابه، کمک می‌کنند تا زمانه خود را بهتر بشناسیم. همچنین شعر از کتابخانه‌ای بودن نجات پیدا کرده و به سمت زندگی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به دو خاستگاه شعر، یعنی متون و زندگی، تصریح کرد: یک خاستگاه شعر در متون است؛ که تعامل افراد با میراث ادبی سبب شعر گفتن می‌شود. دیگری هم خاستگاه زندگی است که لحظات زندگی، حوادث، وقایع و اتفاقات باعث سخن‌گفتن شاعران و شکل‌گیری شعر زمانه می‌شود.

دبیر بخش شعر دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب، نگاه شاعر به موضوعات روز و متن زندگی را ضروری دانست و بیان کرد: اگر شاعر از زندگی و موضوعات روز خودمان غافل شود، در شعر متن‌محور و متکی به مطالعات ادبی غرق خواهد شد و چنین شعری با وجود لذت برای جامعه ادبی، گشایشی در واقعیت زندگی ما ایجاد نمی‌کند. از این منظر، جشنواره‌هایی که به موضوعات روز ارجاع می‌دهند، برای من قابل احترام هستند. این رویکرد باعث می‌شود تا شاعران به اطراف خود و موضوعاتی که ممکن است در حیطه توجه طبیعی آن‌ها نبوده، توجه کنند و حتی یافته‌های جدیدی که برای زمانه راهگشا باشد را بیابند.

مؤدب با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر ایران و جهان، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی اتفاقی است که ایران و جهان را متأثر کرده و در زندگی امروز ما نیز حضور دارد. هرچند که هنوز به بسیاری از اهداف خودش نرسیده ولی این درگیری جدی است.

این شاعر یکی از اهداف جشنواره را عرضه و داوری آثار توسط اهل فن دانست و تاکید کرد: ادبیات انقلاب، متأثر از انقلاب اسلامی بوده است. چهره‌ها و آثار بسیار مطرحی دارد و طبیعتاً می‌توانند در چنین جشنواره‌هایی آثار خودشان را عرضه کرده و در معرض دید اهل فن و داوری بگذارد.

علی‌محمد مؤدب ادبیات خلاقه را کلید شناخت، بازشناسی و حفظ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با نگاه به سه ضلع «انقلاب»، «اسلامی» و «ایران»، متوجه می‌شویم که جشنواره شعر انقلاب اسلامی ایران کارهای نکرده زیادی دارد. تقاطع این سه مفهوم آن جایی است که شعر، رمان و هنرهای دیگر نیازمند ادبیات خلاقه هستند.

منبع: خبرگزاری آنا

انتشار: محمد رضایی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.