تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 22756

قیمت پرچمداران ۵G اندروید در سال ۲۰۲۱ افزایش انفجاری خواهد داشت

قیمت پرچمداران ۵G اندروید در سال ۲۰۲۱ افزایش انفجاری خواهد داشت

قیمت پرچمداران ۵G اندروید در سال ۲۰۲۱ افزایش انفجاری خواهد داشت قیمت پرچمداران ۵G اندروید در سال ۲۰۲۱ با افزایش چشمگیری همراه خواهد شد. مقصر اصلی آن هم چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام است که برای تولیدکننده گران تمام می‌شود!
احتمالاً گوشی‌سازهای اندرویدی تصمیم بزرگی برای قیمت گوشی‌های پرچمدار سال آینده خود بگیرند. بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های کره‌ای، پلتفرم موبایلی اسنپدراگون ۸۷۵ شرکت کوالکام به قیمت ۲۵۰ دلار به تولیدکنندگان فروخته می‌شود. این چیپست مودم Snapdragon X60 5G که از سیگنال‌های ۵G دو نوع sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می‌کند را در خود جای داده است.
علت انفجار قیمت پرچمداران ۵G اندروید چیست؟ اگر این رقم اعلام شده واقعی باشد، ۲۵۰ دلار برای اسنپدراگون ۸۷۵ حدوداً ۱۰۰ دلار گران‌تر از چیپست پرچمدار فعلی کوالکام، پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۶۵ است که با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ دلار به تولیدکنندگان فروخته می‌شود. به نظر می‌رسد بیشترین دلیل این افزایش قیمت، مجهز بودن این چیپست به مودم Snadragon X60 5G به جای مدل X55 5G است که با پیشرفت‌های بزرگی همراه بوده و می‌تواند شبکه‌ها..

قیمت پرچمداران ۵G اندروید در سال ۲۰۲۱ افزایش انفجاری خواهد داشت

قیمت پرچمداران ۵G اندروید در سال ۲۰۲۱ با افزایش چشمگیری همراه خواهد شد. مقصر اصلی آن هم چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام است که برای تولیدکننده گران تمام می‌شود!

احتمالاً گوشی‌سازهای اندرویدی تصمیم بزرگی برای قیمت گوشی‌های پرچمدار سال آینده خود بگیرند. بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های کره‌ای، پلتفرم موبایلی اسنپدراگون ۸۷۵ شرکت کوالکام به قیمت ۲۵۰ دلار به تولیدکنندگان فروخته می‌شود. این چیپست مودم Snapdragon X60 5G که از سیگنال‌های ۵G دو نوع sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می‌کند را در خود جای داده است.

علت انفجار قیمت پرچمداران ۵G اندروید چیست؟

اگر این رقم اعلام شده واقعی باشد، ۲۵۰ دلار برای اسنپدراگون ۸۷۵ حدوداً ۱۰۰ دلار گران‌تر از چیپست پرچمدار فعلی کوالکام، پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۶۵ است که با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ دلار به تولیدکنندگان فروخته می‌شود. به نظر می‌رسد بیشترین دلیل این افزایش قیمت، مجهز بودن این چیپست به مودم Snadragon X60 5G به جای مدل X55 5G است که با پیشرفت‌های بزرگی همراه بوده و می‌تواند شبکه‌های ۵G بیشتری را پوشش دهد.

در ادامه این مقاله آمده است، از آنجا که شیائومی به فروش گوشی‌هایی با ارزش‌تر از قیمتشان مشهور است، هنوز برای قیمت گذاری پرچمدار سال ۲۰۲۱ خود که به چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام مجهز است، در تکاپو است. در اینجا شیائومی تنها نیست، اکثر پرچمداران ۵G اندروید سال آینده از همین تراشه موبایل استفاده خواهند کرد. این تراشه جدید یقیناً قدرتمندتر از اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود. در حالی که SD865 مبتنی بر فناوری ۷ نانومتری TSMC تولید می‌شود که ۹۶.۵ میلیون ترانزیستور را شامل می‌شود، SD875 بر پایه فناوری ۵ نانومتری TSMC با مجموع ۱۷۱.۳ میلیون ترانزیستور تولید خواهد شد. هرچه تعداد ترانزیستورهای داخل یک چیپست بیشتر باشد، آن قدرتمندتر شده و با انرژی کارآمدتری همراه خواهد بود.

شاید شرکت‌ها به چیپست‌های مدیاتک رو بیاورند

بر اساس گزارش‌ها، شیائومی در تلاش است با استفاده از لنزهای دوربین اقتصادی‌تر، بتواند قیمت پرچمداران سال ۲۰۲۱ خودش را مهار کند. این یکی از راه‌هاییست که تولیدکنندگان گوشی‌های اندروید پیش روی خود دارند. با این کار هرچند باز هم افزایش قیمت روی پرچمداران ۵G اندروید در سال ۲۰۲۱ اعمال می‌شود، اما مقدار آن اندک خواهد بود. یکی دیگر از احتمالات، روی آوردن شرکت‌ها به دیگر تولیدکننده چیپست مشهور جهان یعنی شرکت مدیاتک است که امسال از چیپست Dimensity 1000 با بهره‌گیری از یک مودم ۵G داخلی رونمایی کرد.

قیمت پرچمداران 5G اندروید در سال 2021 - شیائومی

دستیابی به یک معامله خوب با کوالکام کار آسانی نیست. این شرکت هیچگاه در زمینه قیمت مناسب ارائه قطعات مورد نیاز به تولیدکنندگان موبایل در سر زبان‌ها نبوده است. حتی سال گذشته کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از کوالکام به خاطر رفتارهای ضد رقابتی و بستن قراردادهای غیر منصفانه با مشتریان خود نیز شکایت کرده بود که این شکایت به سرانجام نرسید و استیناف به ادامه فروش چیپست‌های کوالکام رأی داد.

در حالی که ظاهراً تولید تراشه SD875 آغاز شده است، اما کوالکام هنوز از آن رونمایی نکرده است. احتمالاً رویداد معرفی این چیپست تا پایان سال ۲۰۲۰ برگزار شود. در حالی که شیائومی معمولاً اولین برندی است که از نسل جدید چیپست‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کند، نسخه بین‌المللی گوشی‌های خانواده Galaxy S سامسونگ نیز معمولاً به جدیدترین چیپست‌های این شرکت مجهز می‌شوند.

از آنجا که اقتصاد جهانی تلاش می‌کند از پاندمی کروناویروس پیروی کند، قیمت‌گذاری روی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. با وجود ده‌ها میلیون فردی که کووید ۱۹ آن‌ها را از کار بی‌کار کرده است، آخرین چیزی که آن‌ها فکر می‌کنند خرید یک گوشی با قیمت ۱،۰۰۰ دلار یا فراتر از آن است. احتمالاً اکثر افرادی که از مشتریان سنتی گوشی‌های پرچمدار بوده‌اند، به سمت بازار میان‌رده‌ها گرایش پیدا کنند، جایی که موتورولا و سامسونگ اخیراً از چند گوشی با بهره‌گیری از امکاناتی عالی، در عین حال قیمتی اقتصادی رونمایی کرده است. هر دو این شرکت‌ها از دوربین‌هایی قابل اتکا و باتری‌هایی بزرگ در گوشی‌های میان‌رده خود استفاده کرده‌اند.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.