تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر : 9034

فواید مراجعه به مشاوره خانواده

فواید مراجعه به مشاوره خانواده

  در گذشته به اندازه امروز اهمیت مراجعه به مشاوره خانواده بر همگان روشن نشده بود، نه تنها کمک گرفتن از متخصص در حیطه سلامت روان جدی گرفته نمیشد، بلکه تابو بود و به برخی پنهانی به روانشناس مراجعه میکردند. اما امروزه کاملاً واضح است که اتفاقاً در رابطه با سلامتی روح و روان شخصی …

 

در گذشته به اندازه امروز اهمیت مراجعه به مشاوره خانواده بر همگان روشن نشده بود، نه تنها کمک گرفتن از متخصص در حیطه سلامت روان جدی گرفته نمیشد، بلکه تابو بود و به برخی پنهانی به روانشناس مراجعه میکردند. اما امروزه کاملاً واضح است که اتفاقاً در رابطه با سلامتی روح و روان شخصی که تا به حال به روانشناس مراجعه نـکرده است بایستی با شک و تردید صحبت کرد.

مشاوره خانواده به شما کمک میکند یکدیگر را بهتر بشناسید و اختلافات خود را به حداقل برسانید. در جلسات مشاوره خانواده به شما کمک میشود ابتدا با تعارضات درونی خود آشنا شوید و خود را بشناسید و سپس تلاش کنید برای شناخت همسرتان. با گذر از این دو مرحله و با کمک مشاور خانواده، یاد میگیرید در هنگام بروز اختلافات چطور برخورد کنید و چگونه از ناراحت کردن یکدیگر دوری کنید.

مشاوره خانواده به صورت تلفنی و حضوری و آنلاین در دسترس همه هست و کافی است که تصمیم بگیرید زندگی خود را بهبود ببخشید. در ادامه چند مورد از مزایای مراجعه به مشاوره خانواده را میخوانید:

 

شناخت بهتر خود و همسرتان

با مراجعه به مشاور و کشف استرس های درونی خود میتوانید خود را بهتر بشناسید. شناخت بهتر یکدیگر هم میتواند به شما کمک کند در تصمیم گیری ها بهتر عمل کنید، با شناخت ضعف ها و قدرت های خود میتوانید در حل مشکلات بهتر از قبل عمل کنید.

پیشگیری از بیماری های روحی

همین طور که برای درمان جسم و تن بایستی از اقدامات پیشگیرانه استفاده کرد، برای جلوگیری از بروز بیماری های روحی نیز باید مراقبت های لازم انجام شود. اگر هیچ گونه دغدغه ذهنی و روانی هم ندارید و از زندگی خود و اطرافیان خود رضایت کافی را دارید، برای حفظ و نگهداری این شرایط بهتر است با یک روانشناس  در ارتباط باشید. بسیاری از بیماری های ذهنی و روانی پس از گذشت مدت زمان زیاد و در اثر تکرار و کم توجهی، بروز پیدا می کنند

بهبود کیفیت زندگی

با مراجعه به روانشناس قطعاً کیفیت زندگی خود را بهبود میبخشید، به این ترتیب که بهتر با اختلاف نظرهای خود برخورد میکنید و با کمک مشاوره خانواده می آموزید چگونه یکدیگر را ناراحت نکنید و به حساسیت های یکدیگر احترام بگذارید.

مشاوره خانواده را جدی بگیرید. بنابراین در صورت داشتن کوچک ترین مشکلات نیز می توانید به راحتی با مشاور خود مشورت نمایید و اگر مشکلی در زمینه هزینه و یا زمان ناکافی دارید می توانید از سایر انواع مشاوره های غیر حضوری خانواده بهره ببرید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.