تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر : 591704

عوارض وحشتناک مصرف کوکائین

عوارض وحشتناک مصرف کوکائین

عوارض جانبی مصرف کوکائین: کوکائین یک ماده اعتیادآور و یک محرک قوی است که از گیاه کوکا در آمریکای جنوبی به دست می آید. وابستگی روانی به کوکائین با اولین مصرف شروع می شود، البته وابستگی فیزیکی نیز ایجاد می کند. مواد مختلف ساخته شده از این ماده درصدهای مختلفی از خلوص کوکائین دارند. کوکائین

عوارض جانبی مصرف کوکائین: کوکائین یک ماده اعتیادآور و یک محرک قوی است که از گیاه کوکا در آمریکای جنوبی به دست می آید. وابستگی روانی به کوکائین با اولین مصرف شروع می شود، البته وابستگی فیزیکی نیز ایجاد می کند.
مواد مختلف ساخته شده از این ماده درصدهای مختلفی از خلوص کوکائین دارند. کوکائین با نام های کراک، اسنو و راک عرضه می شود.
کوکائین همچنین یک بی حس کننده موضعی و مسکن است که بیشتر در پزشکی و جراحی استفاده می شود.
طبق آمار، بیشتر مصرف کنندگان کوکائین را نوجوانان و جوانان 18 تا 25 ساله تشکیل می دهند و از آنجایی که کوکائین ماده ای گران قیمت است، بیشتر مصرف کنندگان از قشر مرفه جامعه هستند.
رایج ترین راه استفاده از کوکائین از طریق استنشاق است. این احتمال وجود دارد که کاربر از روش تزریقی یا خوراکی کوکائین استفاده کند.
کوکائین با انتقال دهنده های عصبی سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین ارتباط دارد و با ترشح این هورمون ها احساس سرخوشی در مصرف کننده ایجاد می کند که منجر به وابستگی، اعتیاد و عوارض مصرف کوکائین می شود.
کوکائین همچنین پروتئین های طبیعی مغز مسئول لذت، انگیزه و عصبانیت را افزایش می دهد.
همانطور که زندگی ما گزارش می دهد، کوکائین و کراک مواد مخدر و محرک های قوی هستند که اثرات عظیم اما کوتاه مدت بر بدن مصرف کننده دارند.
داروی خاصی برای درمان و ترک مصرف کوکائین وجود ندارد و مراکز ترک اعتیاد فقط مراقبت، پشتیبانی و مدیریت درمان را برای محافظت از فرد در برابر عوارض جانبی مصرف کوکائین ارائه می دهند.
اثرات مصرف کوکائین
اثرات کوکائین با توجه به ویژگی های جسمی و روحی هر فرد متفاوت است و معمولا بین 30 دقیقه تا یک ساعت پس از مصرف اثر می گذارد.
_ تحریک پذیری
_ توهمات حسی شدید
شادی و انرژی بزرگ
هوشیاری ذهنی
بی اعتمادی به دیگران
جنون
_ افزایش ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن
_ عرق
دستان لرزان
بی قراری
اثرات مصرف کوکائین بر مغز
عوارض جانبی مصرف کوکائین بر روی مغز بسیار خطرناک است و کنترل مدارهای مغزی را مختل می کند و می تواند علائم روانی مانند افزایش انرژی، سرخوشی، کاهش تمرکز، اختلالات میل جنسی، اضطراب، تنش، توهم، شیدایی، هذیان، و پارانویا را ایجاد کند. . تبدیل شدن به علت

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.