تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد خبر : 7944

سخت افزار لازم برای استخراج اتریوم

سخت افزار لازم برای استخراج اتریوم

این راهنما به شما کمک می کند بتوانید ریگ ماینینگ مناسب براى استخراج اتریوم را با سخت افزار استخراج اتریوم مناسب تجهیز کنید. برای یافتن سخت افزار و اسمبل کردن آن ها ممکن است چند روزی درگیر خرید قطعات و نصب آن ها باشید. این کار مشابه با بستن یک سیستم کامپیوتری معمولی ست با این تفاوت که برای انتخاب کارت …

این راهنما به شما کمک می کند بتوانید ریگ ماینینگ مناسب براى استخراج اتریوم را با سخت افزار استخراج اتریوم مناسب تجهیز کنید. برای یافتن سخت افزار و اسمبل کردن آن ها ممکن است چند روزی درگیر خرید قطعات و نصب آن ها باشید. این کار مشابه با بستن یک سیستم کامپیوتری معمولی ست با این تفاوت که برای انتخاب کارت های گرافیک باید نکاتی را در نظر بگیرید تا یک دستگاه استخراج اتریوم خوب داشته باشید

 

کارت های گرافیکی یا GPU های مختلفی وجود دارند که می توان از آن ها برای استخراج استفاده کرد. تفاوت این کارت ها به نوع ساخت آن ها بستگی دارد؛ به این بستگی دارد که هر کارت چگونه الگوریتم ETHASH که کلید گواه اثبات کار در سیستم اتریوم است را اجرا می کند. همچنین کارت ها در میزان مصرف انرژی نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند.توجه کنید که قیمت اتریوم در اکثر اوقات افزایشی بوده و رمزارز مناسبی برای استخراج می باشد

سخت افزار استخراج اتریوم

۱– مادربورد

مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه بشمار می‌رود و وظیفه آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. پردازشگر یا CPU با هیج کدام از قطعات دیگر ارتباط مستقیم ندارد و همان طور که از نامش پیداست، تنها یک پردازنده ‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط BIOS (بایوس) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد.

مهم ترین ویژگى که باید براى انتخاب مادربورد جهت کار استخراج در نظر بگیرید، تعداد پایه هایی ست که می توان کارت گرافیک را به آن ها متصل کرد. مثلا مادربوردی با ٣ عدد PCI Express (پایه های روی مادربورد که می توان دستگاه های جانبی مثل کارت های گرافیک را به آن وصل کرد) بدان معناست که می توانید ٣ کارت مثلا Radeon RX470 4G  (با هش ریت ۲۸مگاهش/ثانیه  براى هر کدام) روی آن نصب کنید که در مجموع ۸۴مگاهش/ثانیه خواهید داشت. می توانید از مدلهاى دیگرى نیز استفاده نمایید اما بیشتر کارت هاى گرافیکى با PCI Express کار می کنند.

برای مثال یک مادربورد مناسب به عنوان سخت افزار استخراج اتریوم می تواند GA-Z97X-Gaming 3 باشد.

۲ کارت گرافیک (GPU)

برخى از کارت هاى گرافیکى با وجود اینکه بسیار گران قیمت هستند اما هش ریت (میزان هش یا توان محاسباتی) مناسبى نمی دهند. برخى دیگر قدرت معقولى دارند، اما در عین حال مصرف برق بالایى هم دارند. منطقى است که بگویم هرچه پول بیشترى را هزینه کنیم، قدرت هش بالاترى براى استخراج می توانیم داشته باشیم اما دقت کنید که کارت گرافیکى کارآمد و موثرى را انتخاب کنید.

با تغییر بایوس (mod bios) این کارت ها می توان با پایین آوردن مصرف برق آن ها به سرعت بالاتری دست یافت (گرچه کارخانه های سازنده، مصرف کننده را از اینکار برحذر می دارد).

۳رایزر

مسئله اى که ممکن است با آن روبرو شوید کمبود فضا براى نصب کارت ها روى مادربرد است. براى حل این مساله می توانید از کابل رایزر (Riser)  استفاده کنید. رایزر کابلی ست که یک طرف آن به پورت PCI Express مادربرد و طرف دیگر آن به کارت گرافیکى متصل می شود. این کار باعث می شود تا بتوانید کارت گرافیک را خارج از کیس قرار دهید و کارت ها مستقیم روی مادربرد قرار نگیرند.

۴– Hard Drive

براى ذخیره سیستم عامل و نرم افزار استخراج به یک هارد نیاز دارید. یک هارد SSD می تواند کاربردى باشد. حجم هارد بستگى به کارى که مى خواهید انجام دهید دارد. مثلا اگر می خواهید تمام بلاکچین دیجی ارز مورد نظرتان را دانلود کنید، باید بدانید کل آن بلاکچین چه حجمى دارد و هاردى با ظرفیت بالاتر از آن تهیه کنید.

اما اگر مى خواهید که اتریوم را توسط یک استخر استخراج کنید، آنگاه نیازى ندارید که تمام بلاکچین را دانلود کنید و یک درایو SSD کوچک نیز کار شما را راه خواهد انداخت.

۵– RAM

حافظه تصادفى یا RAM براى ذخیره سازى موقت اطلاعات کامپیوتر و بالا آوردن سیستم عامل است. براى کار استخراج  ۴GB  حافظه مناسب است

۶پاور یا منبع تغذیه

در بازار پاورهایی با قدرت هاى مختلف و مارک هاى متنوعی وجود دارند. باید با در نظر گرفتن میزان مصرف و قدرت کارت هاى گرافیکى و همچنین سایر سخت افزارهای مورد استفاده، اقدام به انتخاب پاور کرد. مثلا اگر مصرف کارت گرافیکى ٢٢٠ وات است و سایر تجهیزات ٢۵٠ وات، پس بهتر است که یک پاور ۶٠٠ واتى تهیه کنید. اگر قصد ساخت یک دستگاه با قدرت بالا دارید که از تعداد زیادى GPU استفاده می کند، بهتر است بجاى استفاده از یک پاور ١۵٠٠ وات، از ٢ پاور ٧۵٠ وات استفاده کنید. معمولا خرید ٢ پاور ٧۵٠ وات از نظر هزینه اولیه مقرون به صرفه تر است.

– هنگام تهیه پاور دقت کنید که قدرت مناسب براى تأمین انرژی تمام قطعات را دارا باشد و حداکثر ۷۵% قدرت آنرا بطور دایم استفاده نماید.

۷ Case کیس

با توجه به تعداد کارتهاى گرافیکى و همچنین سایز آن ها شاید انتخاب و پیدا کردن کیس مناسب براى این کار آسان نباشد و از سوى دیگر بدلیل خطر آتش سوزى نمی توان قطعات را روى زمین رها کرد. شاید بهتر باشد که اقدام به ساخت محل مناسبى براى قرار دادن دستگاه خود کنید. مثلا می توانید قفسه ای فلزی درست کنید که نه تنها دستگاه ها براحتی در آن جای بگیرند، بلکه هوا نیز در بین دستگاه ها رفت و آمد داشته باشد تا حرارت آن ها را کم کند.

توجه داشته باشید که کارت های گرافیکی به شدت حرارت تولید می کنند، مخصوصا اگر آن ها را اورکلاک کرده باشید. سعى کنید که محلى مناسب و خنک را براى نگهدارى دستگاه خود انتخاب کنید.

۸خنک کننده

همانطور که گفته شدن میزان حرارت این دستگاه ها بالاست و باید حتما راهی برای خنک کردن آن ها در نظر گرفت. استفاده از کولر آبی بدلیل ایجاد رطوبت که می تواند به دستگاه ها آسیب برساند توصیه نمی شود. اما کولر گازی گزینه ای مناسب است که علاوه بر خنک نگه داشتن فضا مشکل رطوبت را نیز ندارد.

کوین ایران مرجعی برای اطلاعات و اخبار حوزه رمزارزها می باشد و شما می توانید جدیدترین اخبار را در کوین ایران بخوانید

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.