تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کد خبر : 23974

ساخت ربات عجیب نمونه بردار کرونا توسط مهندسان کره‌ای

ساخت ربات عجیب نمونه بردار کرونا توسط مهندسان کره‌ای

ساخت ربات عجیب نمونه بردار کرونا توسط مهندسان کره‌ای مهندسان کره‌ای اخیرا یک ربات نمونه بردار کرونا را ساخته‌اند که با قابلیت‌های جالب‌توجه خود، می‌تواند جان بسیاری از افراد از جمله پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را نجات دهد.
ربات نمونه بردار کرونا محصولی ساخت مهندسان کره‌ای بوده که با فاصله گذاشتن بین افراد مورد آزمایش و کادر درمانی، می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد. در بررسی این اختراع عجیب و غریب با ما همراه باشید.
اهمیت ربات نمونه بردار کرونا ایده اصلی ساخت ربات مورد نظر، جمع‌آوری نمونه‌های بزاق دهان و مخاط بینی بدون دخالت پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. همان‌طور که می‌دانیم، وقتی قرار باشد نمونه‌ای از این قسمت از دستگاه تنفسی افراد جمع‌آوری شود، وسایل نمونه‌برداری باید به شکلی مخصوص، در عمق مشخصی از دهان یا بینی فرد قرار بگیرند و این مسئله هم تا به امروز توسط افراد کارشناس و کسانی که در این زمینه تجربه و دانش کافی دارند انجام شده است.
همچنین بخوانید: نانوبادی بدن شتر لاما می‌تواند باعث خنثی سازی کرونا شود
با این حال، چنین مسئله‌ای می‌تواند و..

ساخت ربات عجیب نمونه بردار کرونا توسط مهندسان کره‌ای

مهندسان کره‌ای اخیرا یک ربات نمونه بردار کرونا را ساخته‌اند که با قابلیت‌های جالب‌توجه خود، می‌تواند جان بسیاری از افراد از جمله پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را نجات دهد.

ربات نمونه بردار کرونا محصولی ساخت مهندسان کره‌ای بوده که با فاصله گذاشتن بین افراد مورد آزمایش و کادر درمانی، می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد. در بررسی این اختراع عجیب و غریب با ما همراه باشید.

اهمیت ربات نمونه بردار کرونا

ایده اصلی ساخت ربات مورد نظر، جمع‌آوری نمونه‌های بزاق دهان و مخاط بینی بدون دخالت پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. همان‌طور که می‌دانیم، وقتی قرار باشد نمونه‌ای از این قسمت از دستگاه تنفسی افراد جمع‌آوری شود، وسایل نمونه‌برداری باید به شکلی مخصوص، در عمق مشخصی از دهان یا بینی فرد قرار بگیرند و این مسئله هم تا به امروز توسط افراد کارشناس و کسانی که در این زمینه تجربه و دانش کافی دارند انجام شده است.

همچنین بخوانید:

نانوبادی بدن شتر لاما می‌تواند باعث خنثی سازی کرونا شود

با این حال، چنین مسئله‌ای می‌تواند وقت و انرژی پرسنل مراکز درمانی را تا حد زیادی هدر دهد، در حالی که این افراد می‌توانند به جای صرف وقت روی بحث نمونه‌برداری، بیشتر به مراقبت از بیماران حاد پرداخته و انرژی خود را صرف فعالیت‌های دیگری کنند. به همین دلیل بوده که می‌توان از یک ربات نمونه بردار کرونا برای انجام کارها استفاده کرد.

همچنین، وقتی پرسنل درمانی از افراد نمونه‌برداری می‌کنند، به دلیل وارد شدن میله پلاستیکی مورد نظر به قسمت‌های حساس گلو و بینی، امکان تحریک شدن فرد و عطسه و سرفه او هم بالا می‌رود. حال اگر فردی که نمونه را جمع‌آوری می‌کند، از تجهیزات محافظت مناسب استفاده نکرده باشد، امکان آلوده شدن او به بیماری کرونا و در نتیجه، گسترش هرچه بیشتر کووید ۱۹ وجود دارد. حتی اگر کارشناسان پوشش محافظتی مناسبی را هم به کار بگیرند، انجام نمونه‌برداری توسط تجهیزات اتوماتیک می‌تواند باعث صرفه‌جویی در استفاده از تجهیزات محافظتی شود.

تلاش مهندسان کره‌ای

بر اساس اطلاعات موجود، ربات نمونه بردار کرونا که شاید در هفته‌ها و ماه‌های آینده در مناطق و کشورهای بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد، توسط مهندسان موسسه تجهیزات و مواد کره (KIMM) ساخته شده است. همان‌طور که از تصویر زیر پیداست، به جای تماس مستقیم بین فرد مورد آزمایش و کارشناسان مراکز درمانی، می‌توان با ربات مورد نظر که توسط دسته‌های مخصوص کنترل می‌شود، میله نمونه‌برداری را به بینی یا دهان فرد وارد کرد:

ساخت ربات عجیب نمونه بردار کرونا توسط مهندسان کره‌ای

حتی برای حفظ شرایط وضعیت قبلی نمونه‌برداری، مهندسان کره‌ای نوعی ارتباط رادیویی بین کارشناس مرکز درمان و فرد مورد آزمایش را به وجود می‌آورند که در زمان انجام کار، امکان صحبت کردن دو طرف را فراهم می‌کند. سازندگان ربات نمونه بردار کرونا معتقدند که محصول آن‌ها می‌توان تعداد پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در فرآیند تهیه نمونه به کووید ۱۹ آلوده می‌شوند را به مراتب کاهش دهد.

به علاوه، مهندسان KIMM گفته‌اند که ربات آن‌ها بسیار ارزان قیمت و جم و جور خواهد بود، تا بتوان به راحتی از آن در مطب پزشکان و مراکز درمانی سراسر کشور و مناطق مختلف استفاده کرد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.