تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
کد خبر : 30488

رونمایی از چهار گوشی جدید شارپ ؛ مدل های LTE و ۵G

رونمایی از چهار گوشی جدید شارپ ؛ مدل های LTE و ۵G

رونمایی از چهار گوشی جدید شارپ ؛ مدل های LTE و ۵G در بین چهار گوشی جدید شارپ ، دو مدل Sharp zero5G basic و Sharp Sense5G از نسل پنجم شبکه موبایل پشتیبانی می‌کنند؛ اما شارپ سنس ۴ و ۴ پلاس فقط قابل اتصال به شبکه LTE هستند.
برخلاف اسم غلط اندازی که دارد، zero 5G basic رده بالاترین مدل در بین چهار گوشی جدید شارپ است. پس ابتدا به مشخصات فنی این دستگاه می‌پردازیم.
گوشی های جدید شارپ شارپ زیرو ۵G بیسیک – Sharp zero5G basic صفحه نمایش اولد ۶.۴ اینچی گوشی، نرخ ریفرش ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ ۲۴۰ هرتز دارد. از HDR پشتیبانی می‌کند و از وجود حسگر اثر انگشت داخلی بهره می‌برد. رزولوشن آن هم +۱۰۸۰p است.
قدرت پردازش شارپ زیرو فایو جی بیسیک از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ تامین می‌شود که در نسخه پایه، با ۶ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی همراه است. نسخه قوی‌تر، حافظه ۸+۱۲۸ گیگابایتی دارد و در ماه‌های آینده از راه می‌رسد.
مشخصات اپتیک دستگاه شامل دوربین سلفی ۱۶.۳ مگاپیکسلی و یک مجموعه دوربین سه‌گانه در پشت می‌شود. اجزای این ماژول را دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی f/1.8، دوربین فوق عریض ۱۳.۱ مگاپیکسلی..

رونمایی از چهار گوشی جدید شارپ ؛ مدل های LTE و ۵G

در بین چهار گوشی جدید شارپ ، دو مدل Sharp zero5G basic و Sharp Sense5G از نسل پنجم شبکه موبایل پشتیبانی می‌کنند؛ اما شارپ سنس ۴ و ۴ پلاس فقط قابل اتصال به شبکه LTE هستند.

برخلاف اسم غلط اندازی که دارد، zero 5G basic رده بالاترین مدل در بین چهار گوشی جدید شارپ است. پس ابتدا به مشخصات فنی این دستگاه می‌پردازیم.

گوشی های جدید شارپ

شارپ زیرو ۵G بیسیک – Sharp zero5G basic

صفحه نمایش اولد ۶.۴ اینچی گوشی، نرخ ریفرش ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ ۲۴۰ هرتز دارد. از HDR پشتیبانی می‌کند و از وجود حسگر اثر انگشت داخلی بهره می‌برد. رزولوشن آن هم +۱۰۸۰p است.

قدرت پردازش شارپ زیرو فایو جی بیسیک از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ تامین می‌شود که در نسخه پایه، با ۶ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی همراه است. نسخه قوی‌تر، حافظه ۸+۱۲۸ گیگابایتی دارد و در ماه‌های آینده از راه می‌رسد.

شارپ زیرو 5G بیسیک

مشخصات اپتیک دستگاه شامل دوربین سلفی ۱۶.۳ مگاپیکسلی و یک مجموعه دوربین سه‌گانه در پشت می‌شود. اجزای این ماژول را دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی f/1.8، دوربین فوق عریض ۱۳.۱ مگاپیکسلی ۱۲۵ درجه و یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۳ برابر تشکیل می‌دهند.

مانند سه هم‌قطار خود، zero 5G basic هم از استاندارد ضد آب و غبار IP68/IPX5 برخوردار است. این گوشی جدید شارپ با اندروید ۱۰ کار می‌کند و باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد؛ اما هنوز سرعت شارژ آن مشخص نیست.

شارپ سنس ۴ – Sharp Sense4

با استانداردهای امروزی، این مدل را باید یک گوشی کوچک بدانیم؛ چرا که صفحه نمایش ۵.۸ اینچی دارد. این پنل IGZO دارای وضوح +۱۰۸۰p است و مانند گوشی های قدیمی، حسگر اثر انگشت در پایین آن قرار دارد. البته با نگه داشتن چند ثانیه‌ای انگشت کاربر روی این حسگر، سیستم پرداخت وایرلس هم فعال می‌شود.

گوشی شارپ سنس 4

از سخت افزارهای داخلی شارپ سنس ۴ باید به اسنپدراگون ۷۲۰G اشاره کنیم. این تراشه در قیاس با اسنپدراگون ۶۳۰ که در شارپ سنس ۳ وجود داشت، دو برابر بهتر عمل می‌کند. رم ۴ گیگ، حافظه داخلی ۶۴ گیگ و باتری ۴۵۷۰ میلی‌آمپر ساعتی، دیگر مشخصات آن هستند.

برای گرفتن تصاویر سلفی، کاربران می‌توانند از دوربین ۸ مگاپیکسلی نهفته در ناچ استفاده کنند. در پشت هم دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (f/2.0) با دوربین‌های فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (میدان دید ۱۲۱ درجه) و تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی (بزرگ‌نمایی ۲ برابر) همراه است.

این گوشی در رنگ‌های نقره‌ای، مسی روشن و مشکی عرضه خواهد شد.

شارپ سنس ۴ پلاس – Sharp Sense4 Plus

این‌یکی با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی، هر چیزی است جز یک گوشی کامپکت! البته پنل IGZO ندارد؛ اما نرخ ریفرش آن به ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. حسگر اثر انگشت هم به پشت گوشی منتقل شده است.

گوشی شارپ سنس 4 پلاس

مدل پلاس نیز مانند شارپ سنس ۴ از اسنپدراگون ۷۲۰G قدرت می‌گیرد؛ ولی رم ۸ گیگ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد. با وجود ابعاد بزرگ‌تر، ظرفیت باتری آن به ۴۱۲۰ میلی‌آمپر ساعت کاهش یافته است.

دوربین اصلی در پشت، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و لنز روشن‌تر f/1.8 دارد. رزولوشن دوربین فوق عریض اما به ۵ مگاپیکسل رسیده است. همچنین خبری از دوربین زوم نیست و به جای آن، دو دوربین ۲ مگاپیکسلی (ماکرو و عمق‌سنج) جایگزین شده‌اند. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم با یک سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

شارپ سنس ۵ جی – Sharp Sense5G

این گوشی در واقع نسخه فایو جی Sense4 است و تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ را در خود می‌بیند. همان ترکیب حافظه ۴+۶۴ گیگ اینجا هم وجود دارد؛ ولی حافظه داخلی در شارپ سنس ۵G از نوع UFS است که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را افزایش می‌دهد.

گوشی شارپ سنس 5 جی

ناگفته نماند که قرار است این مدل با اندروید ۱۱ عرضه شود. هر چهار گوشی جدید شارپ در پاییز امسال وارد بازار موبایل ژاپن خواهند شد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.