تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 18400

رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای + راه حل

رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای + راه حل

رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای + راه حل در اینجا به بررسی رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای – Xiaomi Mi 9 SE و ارائه راه حل هایی برای آن‌ها خواهیم پرداخت.
شیائومی طی سالیان اخیر گوشی‌های هوشمند زیادی را روانه‌ی بازار کرده است. یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت، شیائومی می ۹ اس ای نام دارد. ما در این مقاله قصد داریم به رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای به همراه ارائه‌ی راه حل آن‌ها بپردازیم.
فهرست مشکلات شیائومی می ۹ اس ای بریک شدن دستگاه پس از آپدیت لمس خود به خودی صفحه مشکلات اسکنر اثر انگشت مشکلات NFC مشکلات موبایل دیتا تخلیه زودهنگام باتری مشکل صوتی با دانگل USB-C به ۳.۵ میلی‌متری مشکلات GPS مشکلات تم رنگی صفحه آموزش ریست فکتوری و پاک کردن پارتیشن کش بریک شدن دستگاه بعد از آپدیت
مشکل با بوت لوپ‌ها یا بریک شدن دستگاه پس از انجام یک به‌روزرسانی، یکی از رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای است که توسط کاربران گزارش شده است. البته که دلایل مختلفی از جمله باز کردن بوت لودر یا مصب یک رام سفارشی روی گوشی می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شده باشد، اما برخی کاربران با را..

رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای + راه حل

در اینجا به بررسی رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای – Xiaomi Mi 9 SE و ارائه راه حل هایی برای آن‌ها خواهیم پرداخت.

شیائومی طی سالیان اخیر گوشی‌های هوشمند زیادی را روانه‌ی بازار کرده است. یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت، شیائومی می ۹ اس ای نام دارد. ما در این مقاله قصد داریم به رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای به همراه ارائه‌ی راه حل آن‌ها بپردازیم.

فهرست مشکلات شیائومی می ۹ اس ای

  • بریک شدن دستگاه پس از آپدیت
  • لمس خود به خودی صفحه
  • مشکلات اسکنر اثر انگشت
  • مشکلات NFC
  • مشکلات موبایل دیتا
  • تخلیه زودهنگام باتری
  • مشکل صوتی با دانگل USB-C به ۳.۵ میلی‌متری
  • مشکلات GPS
  • مشکلات تم رنگی صفحه
  • آموزش ریست فکتوری و پاک کردن پارتیشن کش

بریک شدن دستگاه بعد از آپدیت

مشکل با بوت لوپ‌ها یا بریک شدن دستگاه پس از انجام یک به‌روزرسانی، یکی از رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای است که توسط کاربران گزارش شده است. البته که دلایل مختلفی از جمله باز کردن بوت لودر یا مصب یک رام سفارشی روی گوشی می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی شده باشد، اما برخی کاربران با رام اصلی و بوت لودر قفل نیز چنین مشکلی را تجربه کرده‌اند.

کاربران می‌گویند پس از به‌روزرسانی گوشی خود به MIUI 11 گوشی می ۹ اس ای آن‌ها بریک شده است. البته در گذشته همراه با آپدیت MIUI 10 نیز چنین مورد مشابهی گزارش شده بود. اگر گوشی شما هم با چنین مشکلی مواجه شده، باید بدانید که احتمال بازگردانی اطلاعات شما خیلی کم است. متأسفانه شما اجازه‌ی دسترسی به EDL را ندارید؛ پس نمی‌توانید از طریق کامپیوتر خود اطلاعاتتان را بازیابی کنید.

تنها راه حل مورد نظر، فلش مجدد فریمور استوک گوشی (در اینجا بیابید) است. نرم افزار MI Flash tool را روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس در حالی که کلید پاور + ولوم کم را روی گوشی خود نگه داشته‌اید، وارد فست بوت می‌شوید. پس از آن،‌ گوشی را به کامپیوتر وصل کرده و با فلش کردن، فریمور قدیمی را روی آن نصب کنید. اگر خودتان علم انجام این کار را ندارید، توصیه می‌کنیم به تعمیرگاه‌های معتبر تلفن همراه مراجعه کنید.

لمس خود به خودی صفحه

لمس خود به خودی صفحه در نمایشگرهای مدرن AMOLED رایج نیست و ما نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این به خاطر یک مشکل سخت افزاری است یا یک رفتار اشتباه نرم افزاری از سوی MIUI خواهد بود.

ما گزارش‌هایی را در مورد مشکل لمس روح صفحه پس از به‌روزرسانی نرم افزاری مشاهده کرده‌ایم که کاربران با غیرفعال کردن بیدارباش لمسی و چند تنظیم برای بهینه‌سازی MIUI آن را برطرف کرده‌اند. اول از همه گوشی را خاموش کنید و صفحه نمایش را با یک پارچه تمیز کنید. مطمئن شوید هیچ شیء خارجی روی صفحه وجود ندارد. سپس برای غیرفعال کردن قابلیت بیدارباش لمسی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. گزینه‌ی Always-on display & Lock screen را انتخاب کنید.
  3. گزینه‌ی Double tap to wake or turn off screen را خاموش کنید.

همچنین در تنظیمات Developer، این موارد را انجام دهید:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. به بخش My Device بروید.
  3. روی All specs کلیک کنید.
  4. حالا ۷ مرتبه روی MIUI version کلیک کنید تا Developer Options نمایان شود.
  5. مجدداً به تنظیمات بازگردید و وارد Additional settings شوید.
  6. روی Developer options کلیک کنید.
  7. به پایین صفحه آمده و گزینه‌ی MIUI Optimization را غیرفعال کنید.
  8. دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید.

مشکلات اسکنر اثر انگشت

گاهی اوقات اسکنر اثر انگشت داخل صفحه‌ی گوشی Mi 9 SE با مشکل مواجه می‌شود. ما توصیه می‌کنیم از رام استوک گشی خود استفاده کنید، زیرا رام‌های سفارشی نمی‌توانند به خوبی این اسکنر را مدیریت کنند.

اما چه کاری می‌توان انجام داد تا این اسکنر سازگار شود؟ شما می‌توانید اثر انگشت خود را چندین مرتبه ست کنید تا خوانایی اثر انگشت بهبود پیدا کند. کافیست یک انگشت خود را چند مرتبه ست کنید. اگر همچنان در اسکن اثر انگشت خود مشکل داشتید، گوشی را به آخرین نسخه‌ی نرم افزاری به‌روزرسانی کنید.

مشکلات NFC

یکی از قابلیت‌های جذابی که در گوشی Mi 9 SE حضور دارد، NFC است. در برخی از کشورها شما می‌توانید با نزدیک کردن گوشی خود به دستگاه‌های پوز مخصوص، این عملیات را به آسانی انجام دهید. اما اگر NFC به خوبی کار نمی‌کند، ممکن است مشکل شما به خاطر نصب یک رام سفارشی روی گوشی باشد.

اما اگر روی رام اصلی گوشی خود با مشکل NFC دست و پنجه نرم می‌کنید، موارد زیر را امتحان کنید:

  • اپلیکیشن بانکی خود را مجدداً نصب کنید.
  • مطمئن شوید تمام اطلاعات را به درستی وارد کرده‌اید.
  • قاب محافظ گوشی را برداشته و بدون آن امتحان کنید.
  • MIUI را به‌روزرسانی کنید.
  • نسخه‌ی قدیمی‌تر اپلیکیشن‌های پرداختی را نصب کنید. توصیه می‌کنیم اپلیکیشن‌ها را از منابع غیرقابل اعتماد دانلود و نصب نکنید.

مشکلات موبایل دیتا

مشکلات مربوط به شبکه موبایلی و موبایل دیتا برای کاربران غیرچینی این گوشی متداول نیست. اکنون نسخه‌ی جهانی گوشی می ۹ اس ای از باندهای مختلف شبکه پشتیبانی می‌کند. اگر شما هم با این مشکلات در گوشی خود مواجه هستید، توصیه می‌کنیم APN را مجدداً تنظیم کنید. برخی مشکلات نیز می‌تواند نرم افزاری باشد که با به‌روزرسانی گوشی برطرف خواهد شد.

اگر مطمئن شدید گوشی شما به آخرین نسخه‌ی MIUI مجهز است، تنظیمات APN را به مقادیر پیشفرض بازگردانید:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. گزینه‌ی Sim cards & mobile networks را انتخاب کنید.
  3. روی Sim card خود کلیک کنید.
  4. وارد Access Point Names شوید.
  5. اکنون گزینه‌ی Reset را انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید تنظیمات شبکه خود را نیز به طور کلی به حالت اولیه بازگردانید:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. وارد گزینه‌ی Connection & sharing شوید.
  3. به پایین آمده و گزینه‌ی Reset WLAN, mobile networks, and Bluetooth را انتخاب کنید.
  4. اکنون گزینه‌ی Reset settings را انتخاب کنید.

تخلیه زودهنگام باتری

نباید توقع داشت یک گوشی به کوچکی می ۹ اس ای از باتری بزرگی برخوردار باشد. با این حال باتری ۳،۰۷۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی برای روشن نگه داشتن صفحه در طول روز کافی به نظر می‌رسد.

با این حال برخی کاربران گزارش‌هایی را مبنی بر تخلیه زودهنگام باتری گوشی خود منتشر کرده‌اند. برخی نیز به تخلیه‌ی باتری در طول شب اشاره داشته‌اند. اگر شما هم با این مشکلات مواجه شده‌اید، ممکن است مشکل با به‌روزرسانی MIUI برطرف شود. پس منتظر انتشار نسخه‌های جدید MIUI بمانید.

همچنین می‌توانید برای حل مشکل خود موارد زیر را هم امتحان کنید:

  • AoD را خاموش کنید. برای این کار به صفحه‌ی تنظیمات گوشی خود بروید، سپس وارد بخش Always-on display & Lock screen شوید و AoD را خاموش کنید.
  • وای فای و موبایل دیتا را در طول شب خاموش نگه دارید.
  • قفل‌گشایی با چهره را خاموش کنید.
  • جلوی اجرای خودکار اپلیکیشن‌های بلااستفاده را بگیرید. برای این کار وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده، سپس مسیر Apps > Manage apps را دنبال کنید و Autostart را در آن‌ها غیرفعال کنید.
  • اگر از NFC استفاده نمی‌کنید، از طریق بخش تنظیمات و سپس Connection & sharing آن را غیرفعال کنید.
  • تنظیمات روشنایی صفحه را به صورت دستی انجام دهید. این باعث ذخیره‌ی باتری می‌شود.

مشکل صوتی با دانگل USB-C به ۳.۵ میلی‌متری

یکی از رایج ترین مشکلات شیائومی می ۹ اس ای ، مربوط به بخش صوتی دیوایس می‌شود. از آنجایی که این گوشی فاقد جک هدفون است، شیائومی یک دانگل USB به ۳.۵ میلی‌متری را در داخل جعبه‌ی گوشی قرار داده است. این دانگل نمی‌تواند عملکردی کاملاً شبیه به یک خروجی صوتی را ارائه کند و حتی به گزارش برخی کاربران، این دانگل کار نمی‌کند.

مشکل وقتی آغاز می‌شود که شما بین منبع صوتی جابجا می‌شوید. به طور مثال همگام گوش دادن به موسیقی در اسپاتیفای،‌ یک استوری در اینستاگرام را باز می‌کنید. این باعث قطع شدن پخش می‌شود. شما می‌توانید از Mi Sound Enhancer برای تقویت یا بهینه‌سازی خروجی صوتی گوشی خود استفاده کنید. اما اگر کمکی به شما نکرد، مشکل سخت افزاری است.

چگونه باید از Mi Sound Enhancer استفاده کرد:

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. به بخش Sound & vibration بروید.
  3. به پایین بروید و وارد Earphones شوید.
  4. Mi Sound Enhancer را فعال کنید و نوع هدفونی که استفاده می‌کنید را انتخاب کنید.

بهترین راه حل استفاده از یک دانگل جایگزین است.

مشکلات GPS

GPS به دلایل زیادی مهم است. اما گزارش‌هایی را از سوی کاربران دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد جی پی اس گوشی آن‌ها یا اصلا کار نمی‌کند، یا وقتی کاربر در حال مکالمه با گوشی خود است،‌ غیرفعال می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر از رام چینی MIUI 11 استفاده می‌کنید، گوشی خود را فلش کرده و نسخه بین‌المللی MIUI 11 را روی گوشی خود نصب کنید.

به غیر از این شما می‌توانید از CIT استفاده کنید:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. به بخش My device بروید.
  3. روی All specs کلیک کنید.
  4. حالا چندین مرتبه روی Kernel version کلیک کنید تا CIT فعال شود.
  5. اکنون به پایین بروید و GPS را انتخاب کنید.
  6. اگر آزمایش نشان دهد که GPS کار نمی‌کند، تنها راهی که پیش روی شماست آنلاک کردن بوت لودر و فلاش کردن رام گوشی است.

مشکلات تم رنگی صفحه

بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که کاربران نمایشگر گوشی Mi 9 SE را برای داشتن رنگ‌هایی دقیق تنظیم کنند. اما چرا؟ چون رنگ‌ها در نمایشگر این گوشی خیلی سرد هستند. پس شما باید کمی تم رنگی را گرم کنید. علاوه بر تولید رنگ، برخی کاربران از نمایش متن‌ها در نمایشگر Super AMOLED نیز راضی نیستند. این بیشتر مربوط به فریمور کارخانه است که امکان خواندن بهتر در نور مستقیم آفتاب را فراهم می‌کند. در صورت انتخاب حالت استاندارد به جای حالت رنگ خودکار، ممکن است این خوانایی کاهش پیدا کند.

در هر صورت می‌توانید این تنظیمات را از طریق زیر تغییر دهید:

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. به گزینه‌ی Display بروید.
  3. Color scheme را باز کنید.
  4. اگر فضای رنگی گرم‌تری می‌خواهید، در زیر Color temperature گزینه‌ی Warm را انتخاب کنید.
  5. اگر هم از شفافیت متن ناراضی هستید، از زیرمجموعه‌ی Colors گزینه‌ی Standard را انتخاب کنید.

آموزش ریست فکتوری و پاک کردن پارتیشن کش

و در نهایت، آخرین نکته‌ی باقی‌مانده این است که چگونه باید پارتیشن کش را از طریق Recovery Mode در گوشی خود پاک کنید (پاک کردن پارتیشن کش می‌تواند بسیاری از مشکلات سیستم را حل کند) و گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. برای مورد دوم، تهیه‌ی یک نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعاتتان را فراموش نکنید. زیرا بازگشت به تنظیمات کارخانه می‌تواند همه‌ی اطلاعات موجود را از روی حافظه داخلی گوشی شما پاک کند.

چگونه باید به حالت Recovery رفت و کش را پاک کرد؟

  1. گوشی خود را خاموش کنید.
  2. دکمه‌ی پاور + ولوم بالا را تا ظاهر شدن لوگوی MI روی صفحه فشار دهید و نگه دارید.
  3. اکنون که وارد حالت Recovery شدید، با دکمه‌های ولوم می‌توانید گزینه‌ی Wipe Cache Partition را انتخاب کنید. پس از انتخاب هم دکمه‌ی پاور را فشار دهید تا آن تأیید شود.

و بازگشت به تنظیمات کارخانه چگونه است؟

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. گزینه‌ی My device را انتخاب کنید.
  3. وارد Backup & reset شوید.
  4. گزینه‌ی Erase all data (factory reset) را انتخاب کنید.
  5. روی گزینه‌ی Erase all data کلیک کنید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.