تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر : 15398

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) + راه حل

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) + راه حل

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) + راه حل در این مطلب قصد داریم به رایج‌ ترین مشکلات آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) بپردازیم. موارد گرد آمده در این مطلب بر اساس گزارش‌ها و شکایات کاربران در سراسر جهان است و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.
گوشی آیفون X با مدل‌های قبلی آیفون کاملا تفاوت دارد. این گوشی اولین آیفونی بود که با صفحه نمایش OLED و حذف دکمه‌ی روی نمایشگر عرضه شد. اما مانند دیگر تلفن‌های هوشمند، همیشه جند مشکل و مسئله وجود دارد که با اعتراض کاربران مواجه شود. اکنون در این مطلب، لیستی از رایج‌ترین مشکلات آیفون ایکس را همراه با راه‌حل‌هایشان گردآوری کرده‌ایم.
توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند. فهرست رایج ترین مشکلات آیفون ایکس مشکل قطع تماس در آیفون ایکس مشکل عمل نکردن جستجو در تنظیمات گوشی مشکل شارژ نشدن، کند شارژ شدن یا کار نکردن شارژ بی‌سیم در آیفون ایکس مشکل عملکرد ضعیف GPS مشکل عدم کارکرد صحیح لمس صفحه نمایش مشکل عملکرد ضعیف فیس آید..

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) + راه حل

در این مطلب قصد داریم به رایج‌ ترین مشکلات آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) بپردازیم. موارد گرد آمده در این مطلب بر اساس گزارش‌ها و شکایات کاربران در سراسر جهان است و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

گوشی آیفون X با مدل‌های قبلی آیفون کاملا تفاوت دارد. این گوشی اولین آیفونی بود که با صفحه نمایش OLED و حذف دکمه‌ی روی نمایشگر عرضه شد. اما مانند دیگر تلفن‌های هوشمند، همیشه جند مشکل و مسئله وجود دارد که با اعتراض کاربران مواجه شود. اکنون در این مطلب، لیستی از رایج‌ترین مشکلات آیفون ایکس را همراه با راه‌حل‌هایشان گردآوری کرده‌ایم.

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست رایج ترین مشکلات آیفون ایکس

  • مشکل قطع تماس در آیفون ایکس
  • مشکل عمل نکردن جستجو در تنظیمات گوشی
  • مشکل شارژ نشدن، کند شارژ شدن یا کار نکردن شارژ بی‌سیم در آیفون ایکس
  • مشکل عملکرد ضعیف GPS
  • مشکل عدم کارکرد صحیح لمس صفحه نمایش
  • مشکل عملکرد ضعیف فیس آیدی
  • مشکل گیر کردن صفحه نمایش
  • مشکل سوختن صفحه نمایش آیفون ایکس
  • مشکل کار نکردن گوشی در هوای سرد
  • مشکل ظهور خطوط سبز رنگ روی صفحه گوشی
  • مشکل کار نکردن اسپیکر آیفون X با افزایش شدت صدا

مشکل قطع تماس

تعداد کمی از کاربران از قطع شدن تماس در گوشی آیفون ایکس شکایت کرده‌اند. این مسئله یکی از مواردی است که علل احتمالی زیادی از جمله شبکه و موقعیت مکانی یا همان لوکیشن شما دارد. با این حال، روش‌هایی برای کاهش یا حل کامل این مشکل وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

راه‌حل:

  • بنظر می‌رسد که برخی از افراد با مشکل تماس سرویس VOLTE مواجه می‌شوند. بنابراین بهتر است همیشه آن را خاموش کنید. برای اینکار به ترتیب وارد Setting>Cellular> Cellular Data Options> Enable 4G شوید و Data را فعال کرده و نتیجه را بررسی کنید.
  • برای حل این مشکل حتما برای تنظیم مجدد گوشی، آن را ریستارت یا فورس ریستارت کنید.
  • ممکن است مشکل از تنظیمات شبکه‌ی شما باشد. پس بهتر است وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه‌ی زیست را لمس کنید. سپس در این قسمت Reset Network Setting را انتخاب کنید. اکنون مشکل خود را مجددا تست کنید.
  • همچنین می‌توانید وارد Setting> General>About‌ شوید. اگر آپدیتی در دسترس بود بهتر است قبل از هرچیز دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید.
  • اگر با انجام اقدامات فوق مشکل همچنان پابرجا بود، بهتر است گوشی خود را به تعمیرگاه‌های مجاز ببرید.

مشکل عمل نکردن جستجو در تنظیمات گوشی

طبق گزارشات برخی از کاربران گوشی آیفون X در جستجوی تنظیمات با مشکل مواجه شده‌اند. گزینه جستجو که در بالای صفحه تنظیمات قرار دارد، خالی مانده و هیچ نتیجه‌ای یافت نمی‌شود. خوشبختانه این مشکل به راحتی قابل حل است. بنابراین به نکات زیر توجه کنید.

  • به ترتیب وارد Setting>General>Language شوید و زبان آن را تغییر دهید. اکنون تنظیمات گوشی را بسته و مجددا آن را باز کنید و زبان آن را به زبانی که قبلا تنظیم کرده بودید، برگردانید.
  • اگر مورد فوق مشکل شما را حل نکرد، وارد Setting> General> Reset شوید و همه‌ی تنظیمات را ریست کنید. به یاد داشته باشید که پس از انجام این کار شما نیاز به وارد کردن یک سری جزئیات نظیر وای فای گوشی دارید.

مشکل شارژ نشدن، کند شارژ شدن یا کار نکردن شارژ بی‌سیم در آیفون ایکس

تعدادی از کاربران با مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون ایکس خود روبرو شده‌اند. این افراد از شارژ نشدن، کند شارژ شدن یا کار نکردن صحیح شارژر بی‌سیم شکایت کرده‌اند.

  • احتمالا شما می‌خواهید مطمئن شوید که ایراد از کابل شارژ، شارژر یا پد شارژ شما نیست، پس آن را روی دیوایس دیگری تست کنید یا شارژر دیگری را روی گوشی خود امتحان کنید.
  • اگر از قاب استفاده می‌کنید، بهتر است گوشی خود را از قاب آن درآورید و بعد شارژر آن را تست کنید تا مطمئن شوید که قاب گوشی در شارژ شدن آن دخالتی ندارد.
  • با خاموش و روشن کردن آیفون خود آن را ریست کرده یا گوشی خود را فورس ری‌استارت کنید. این کار حداقل می‌تواند به طور موقت مشکلات شارژ را برطرف کند.
  • اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

مشکل عملکرد ضعیف GPS

تعدادی از کاربران از عملکرد ضعیف GPS آیفون ایکس شکایت کرده‌اند. راه‌های مختلفی وجود دارند که به حل این موضوع کمک می‌کنند.

  • به ترتیب وارد Settings> Privacy> Location Services شده و از فعال بودن آن مطمئن شوید. زیرا برنامه‌هایی نظیر گوگل مپ نیاز به لوکیشن دارند.
  • اپ استور را باز کرده و قسمت به‌روزرسانی را چک کنید تا مطمئن شوید برنامه‌هایی که با مشکل روبرو می‌شوند، به‌روزرسانی شده‌اند.
  • با رفتن به مسیر Settings> General> Software update مطمئن شوید که آخرین نسخه iOS نصب است.
  • حالت پرواز گوشی را فعال و مجددا آن را غیرفعال کنید. شما می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت بالا و ضربه روی آیکون هواپیما، حالت پرواز را فعال کنید. همچنین با رفتن به تنظیمات گوشی نیز می‌توانید این حالت را روشن کنید.
  • وارد Setting >General> Reset شده و بعد گزینه‌ی Reset Location and Privacy را انتخاب کنید.
  • اگر تا به اینجا هیچکدام از این موارد مشکل شما را حل نکرده‌اند، بهتر است به سراغ فکتوری ریست بروید. به یاد داشته باشید که قبل از انجام این کار از اطلاعات خود بکاپ گیری کرده باشید.
  • ممکن است این مشکل سخت افزاری باشد، به این ترتیب به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید.

مشکل عدم کارکرد صحیح لمس صفحه نمایش

تعدادی از صاحبان آیفون ایکس از یک مشکل صفحه لمسی رنج می‌برند که به نظر می‌رسد واکنش نشان دادن صفحه بدون آن است که لمس شود و گاهی اوقات به درستی واکنش نشان نمی‌دهد. چندین مورد در تالار گفتگوی پشتیبانی اپل در مورد این مسائل وجود دارد و اپل تایید کرده است که نمایشگر برخی از گوشی‌های آیفون ایکس ممکن است به دلیل وجود عیب در یکی از ماژول‌های نمایشگر خود باعث این تجربه‌ی ید شوند.

  • کسانی که خارج از ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به یک اپل استور این مشکل را به طور رایگان برطرف کنند. کسانی که برای رفع این مشکل هزینه پرداخت کرده‌اند، می‌توانند آن را پس بگیرند.

مشکل عملکرد ضعیف فیس آیدی

اکثر کاربران عادت کرده‌اند که قفل گوشی خود را به راحتی با فیس آیدی باز کنند، اما بنظر می‌رسد که قابلیت فیس آیدی برای تعدادی از کاربران مشکل ساز بوده است. ممکن است این مسئله از طریق آپدیت‌های بعدی برطرف شود.

  • برای حل این موضوع توصیه می‌شود که در فضای روشن قرار بگیرید و این قابلیت را تست کنید.
  • وارد Setting> Face ID & Passcode شوید و گزینه‌ی Require Attention فیس آیدی را خاموش کنید تا مشکل برطرف شود، اما این کار امنیت دستگاه را کاهش می‌دهد.
  • وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس گزینه‌ی Face ID & Passcode را انتخاب کنید و بعد فیس آیدی را ریست کنید. همین مسیر را برای تنظیم دوباره آن طی کنید.
  • با رفتن به مسیر Settings> General> Software update مطمئن شوید که آخرین نسخه iOS نصب است.
  • اگر هیچکدام از موارد فوق موثر نبودند، گوشی را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید تا آن را تعمیر کنند. ظاهرا، اپل برای حل این مشکل روش‌های آزمایشی در سر دارد و ممکن است نیاز به تعمیر دوربین پشت داشته باشد.

مشکل گیر کردن صفحه نمایش

در تالار گفتگوی پشتیبانی اپل به چندین مورد در رابطه با امتناع صفحه آیفون ایکس برای برگشت و خاموش شدن یا گیر کردن صفحه گزارش شده است. چند دلیل احتمالی برای وقوع این مشکل وجود دارد.

  • اول از هرچیز، گوشی را فورس ری‌استارت کنید. برای این کار کافیست تا دکمه‌ی افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید و بعد دکمه‌ی کاهش صدا را به همین شکل فشار داده و فورا رها کنید. سپس دکمه‌ی پاور گوشی را فشار داده و تا زمانی که لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود آن را نگه دارید. متاسفانه، این کار، مشکل را به طور موقت حل می‌کند.
  • برای رفع بهتر و بیشتر این موضوع، بهتر است به سراغ فکتوری ریست بروید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از این کار از اطلاعات گوشی خود بکاپ گرفته باشید.
  • اگر آسیب نمایشگر جدی است، یا گمان می‌کنید که گوشی دارای ایراد سخت افزاری ناشی از زمین خوردن یا ضرب دیدن است، بهتر است آن را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

مشکل سوختگی صفحه نمایش آیفون ایکس

اندکی پس از عرضه‌ی آیفون X، اپل بیانیه‌ای درباره صفحه نمایش OLED به کار رفته در این گوشی ارائه داد. این شرکت خاطر نشان کرد که با گذشت زمان ممکن است صفحه نمایش مشکل پیدا کند. این کمپانی خاطر نشان کرد که با گذشت زمان مشکل سوختگی صفحه ظاهر می‌شود. سوختگی صفحه رمانی رخ می‌دهد که یک عکس ثابت برای مدت طولانی روی صفحه بماند. برای مثال، اگر صفحه گوشی شما به صورت روشن رها شود. به طول مثال اگر نمایشگر آیفون ایکس شما برای مدت خیلی طولانی روشن باشد، ممکن است جای آیکون‌های صفحه هوم باقی بماند و در هنگام فیلم دیدن نیز سایه‌ای از آن‌ها روی نمایشگر احساس شود. اپل به کاربران آیفون ایکس هشدار می‌دهد که ممکن است این مشکل در آینده برایشان پیش بیاید، زیرا اکثرا نمایشگرهای OLED‌ مستعد این مشکل هستند، گرچه ممکن است برای اغلب افراد پیش نیاید.

  • اپل برای حل این موضوع به شما توصیه می‌کند که نور صفحه گوشی را کاهش دهید. برای این کار از گوشه‌ی بالا و سمت راست صفحه انگشت خود را به پایین بکشید. این حرکت جاروبی موجب بیرون آمدن کنترل سنتر می‌شود. سپس در این قسمت می‌توانید میزان روشنایی صفحه را کاهش دهید.
  • قفل خود کار صفحه را فعال کنید. زیرا زمانی که یک عکس ثابت برای مدت طولانی روی صفحه بماند باعث سوختگی صفحه نمایش می‌شود. با فعال کردن قفل خودکار، هنگامی که از گوشی استفاده نکنید، صفحه به طور خودکار قفل یا خاموش می‌شود. برای فعال‌سازی این قابلیت، به ترتیب وارد Settings> Display & Brightness> Auto-Lock شوید.در این قسمت قفل خود کار را به گونه‌ای تنظیم کنید که در صورت عدم استفاده از گوشی، صفحه‌ی آن پس از ۳۰ یا ۶۰ ثانیه قفل و خاموش شود.

مشکل کار نکردن گوشی در هوای سرد

تعدادی از صاحبان گوشی آیفون ایکس گزارش داده‌اند که این گوشی در هوای سرد عملکرد ضعیفی دارد. این مشکل معمولا چند ثانیه طول می‌کشد، با این حال تعدادی از کاربران با توقف طولانی آن مواجه می‌شوند. خوشبختانه، اپل از این مشکل آگاه است و قصد دارد آن را در آپدیت نرم افزاری رفع کند.

  • کاربران می‌گویند که با قفل کردن و باز کردن قفل صفحه نمایش، این مشکل برطرف می‌شود.

مشکل ظهور خطوط سبز رنگ روی صفحه گوشی

طبق گزارش اپل تعدادی از کاربران آیفون ایکس خط سبز رنگی در سمت چپ یا راست نمایشگر مشاهده می‌کنند. افرادی که این مشکل را تجربه کرده‌اند می‌گویند وقتی بار اول گوشی را روشن می‌کنید، خط سبز رنگ ظاهر نمی‌شود. اما پس از استفاده از آن به وجود می‌آید. نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S7 مشکلی مشابه آیفون ایکس داشت. مردم بر این باورند که احتمالا این مشکل سخت افزاری باشد.

  • اپل از این مسئله آگاه است و در حال حاضر فکر جایگزینی برای قسمت‌های آسیب دیده است. همچنین این شرکت داده دیوایس‌های آسیب دیده را جمع آوری می‌کند تا منشا مشکل را پیدا کنند.

مشکل کار نکردن اسپیکر آیفون با افزایش شدت صدا

در تالار گفتگوی پشتیبانی اپل به مشکل اسپیکر آیفون ایکس هنگام افزایش شدت صدا اشاره شد. بنظر می‌رسد که این مشکل فقط برای تعداد کمی از کاربران پیش آمده و پس از تعویض قطعه نیز ادامه داشته است. مشکلی مشابه این مشکل در آیفون ۸ که به یک مشکل نرم افزاری نسبت داده شده است. اما هنوز مشخص نیست که مشکل آیفون ایکس به نرم افزار آن مربوط می‌شود یا سخت افزار آن، با این حال اپل به دنبال راهی برای حل آن است.

  • هنگام کار کردن اسپیکر میزان صدای گوشی را افزایش ندهید.
  • از EarPod های موجود در کیت آیفون خود استفاده کنید.
  • وارد مسیر Settings > General > Software Update شوید و بررسی کنید که اپل برای حل این مشکل تغییراتی ایجاد کرده است، با این حال برخی از صاحبان آیفون ایکس اظهار کردند که تمام کاری اپل برای حل این موضوع انجام داده کاهش حداکثر میزان حجم صدا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.