تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر : 17321

رئیس سونی موبایل از وضعیت حال و آینده این شرکت صحبت کرد

رئیس سونی موبایل از وضعیت حال و آینده این شرکت صحبت کرد

رئیس سونی موبایل از وضعیت حال و آینده این شرکت صحبت کرد در ذهن دوست‌داران گوشی های Sony سوال‌های بی‌جواب متعددی وجود دارد. رئیس سونی موبایل به پرسش‌هایی درباره اکسپریا پرو و دیگر محصولات این شرکت پاسخ داد.
چرا سونی در نام‌گذاری گوشی‌ های هوشمند جدیدش از عنوان Mark Two یا همان II استفاده کرد؟ چرا فقط مدل‌ اکسپریا پرو از mmWave 5G پشتیبانی می‌کند؟ آیا این محصول مخصوص کاربران حرفه‌ای بوده یا همه از قابلیت‌های آن‌ها بهره خواهند برد؟ آقای میتسویا کیشیدا (Mitsuya Kishida) رئیس سونی موبایل در یک گفتگوی طولانی با رسانه ژاپنی AV Watch به این سوالات و یک سری پرسش دیگر جواب داد.
گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ (Sony Xperia 1 II) به این شیوه نام‌گذاری شد تا نشان بدهد از این پس مدل‌های دارای شماره ۱ یک، پرچمدار هستند. مدل‌های با شماره ۱۰ همچون سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ را باید در زمره میان‌رده‌ها قرار بدهیم. یکی دیگر از دلایل انتخاب این شیوه نام‌گذاری هم‌تراز شدن گوشی‌ های هوشمند سونی با دوربین‌های دیجیتالی آن محسوب می‌شود. هدف از این کار، یکپارچگی بیشتر بین قسمت‌های مختلف شرکت نظیر بخش دوربین..

رئیس سونی موبایل از وضعیت حال و آینده این شرکت صحبت کرد

در ذهن دوست‌داران گوشی های Sony سوال‌های بی‌جواب متعددی وجود دارد. رئیس سونی موبایل به پرسش‌هایی درباره اکسپریا پرو و دیگر محصولات این شرکت پاسخ داد.

چرا سونی در نام‌گذاری گوشی‌ های هوشمند جدیدش از عنوان Mark Two یا همان II استفاده کرد؟ چرا فقط مدل‌ اکسپریا پرو از mmWave 5G پشتیبانی می‌کند؟ آیا این محصول مخصوص کاربران حرفه‌ای بوده یا همه از قابلیت‌های آن‌ها بهره خواهند برد؟ آقای میتسویا کیشیدا (Mitsuya Kishida) رئیس سونی موبایل در یک گفتگوی طولانی با رسانه ژاپنی AV Watch به این سوالات و یک سری پرسش دیگر جواب داد.

رئیس سونی موبایل

گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ (Sony Xperia 1 II) به این شیوه نام‌گذاری شد تا نشان بدهد از این پس مدل‌های دارای شماره ۱ یک، پرچمدار هستند. مدل‌های با شماره ۱۰ همچون سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ را باید در زمره میان‌رده‌ها قرار بدهیم. یکی دیگر از دلایل انتخاب این شیوه نام‌گذاری هم‌تراز شدن گوشی‌ های هوشمند سونی با دوربین‌های دیجیتالی آن محسوب می‌شود. هدف از این کار، یکپارچگی بیشتر بین قسمت‌های مختلف شرکت نظیر بخش دوربین و موبایل است.

با هدف افزایش سرعت ارسال فایل به منظور برادکست حرفه‌ای ویدیو، پشتیبانی از mmWave 5G به گوشی اکسپریا پرو اضافه خواهد شد. اسفند سال گذشته دریافتیم گوشی سونی اکسپریا پرو ۵G با هدف فیلم‌سازهای حرفه‌ای در راه است.

پشتیبانی از mmWave 5G به عقیده رئیس بخش موبایل سونی یک ابزار حرفه‌ای محسوب می‌شود. گفتنی است همه‌گیری پشتیبانی از mmWave 5G در مقایسه با sub-6GHz 5G زمان بیشتری طلب می‌کند.

اکسپریا پرو

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای و منحصربه‌فرد گوشی سونی اکسپریا پرو مجهز شدن به درگاه اچ دی ام آی محسوب می‌شود. به این ترتیب امکان یکپارچه شدن اکوسیستم محصولات این برند ژاپنی بهتر میسر خواهد شد. می‌توان از گوشی پرچمدار آتی این شرکت همراه با دوربین‌های سری Alpha به راحتی استفاده کرد.

رئیس سونی موبایل گفت هدف این شرکت مهیا کردن گوشی اکسپریا پرو از طریق همه کانال‌های فروش است. افزایش کانال‌های توزیع پیشتر در دستور کار شرکت قرار گرفت. به عنوان نمونه Sony Mobile برای عرضه گوشی اکسپریا ۱ مارک ۲ با چند اپراتور وارد همکاری شده است، اما در عین حال راه‌های عرضه گوشی از کانال‌های اختصاصی خود را نیز دنبال می‌کند.

تغییرات دیگری نیز در نحوه فروش گوشی‌های این شرکت ژاپنی به وقوع پیوسته است. وب سایت Sony در اروپا و آمریکا دیگر به صورت مستقیم گوشی نفروخته و کاربران با کلیک روی دکمه خرید آنلاین به خرده فروشی‌های محلی ارجاع داده می‌شوند.

یکی از تلاش‌های اخیر سونی موبایل، بهینه کردن سیستم فوکوس خودکار Eye مخصوص دوربین‌های دیجیتالی همین برند، برای پیاده‌سازی داده دوربین‌های موبایل، بوده است. رئیس سونی موبایل گفت دیگر گوشی‌سازان با هدف افزایش قابلیت‌های گوشی در واقعیت افزوده، در پی استفاده از سنسور ToF هستند، اما در واقعیت، این سنسور برای افزایش قابلیت‌های دوربین حین فوکوس اهمیت بیشتری دارد. ToF توانایی فوکوس مخصوصا در محیط‌های تاریک را افزایش می‌دهد.

گوشی سونی

هیچ کدام یک از گوشی های جدید سونی، حتی مدل معرفی نشده و بسیار حرفه‌ای اکسپریا پرو، از ۸K پشتیبانی نمی‌کنند. آقای کیشیدا به دلیل عدم امکان فیلم برداری در این رزولوشن توسط دوربین‌ گوشی های سونی موبایل، با یک پرسش پاسخ داد؛ قرار است ویدیوهای ۸K را کجا تماشا کنید؟

به عقیده این مدیر، قابلیت یاد شده زمانی ارزشمند خواهخد بود که هر سه مرحله فیلم برداری، اشتراک‌گذاری و تماشا به راحتی میسر شود.

پیشوند اکسپریا لزوما نشان‌دهنده یک گوشی هوشمند نیست و گجت‌های انگشت شمار دیگری نیز با این اسم معرفی شده‌اند. به عنوان مثال باید به اکسپریا ایر (Xperia Ear) اشاره کرد. با این حال سونی موبایل بر اساس اعلام رئیس آن اکنون روی ادغام خود با دیگر بخش‌های شرکت همچون قسمت ساخت هدفون‌ها و هدفون‌ها متمرکز شده و هدفی برای ساخت لوازم جانبی و دیگر انواع گجت ندارد.

ویروس کرونا از دیدگاه رئیس سونی موبایل

آقای کیشیدا در نهایت به تاثیر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد. به ادعای وی، به جز اجبار این شرکت برای رونمایی محصولات خود در تاریخی متفاوت به خاطر لغو شدن کنگره جهانی موبایل، شیوع بیماری کووید ۱۹ هیچ تاثیری روی روند فعالیت‌هایشان نداشته است. برخلاف بسیاری از شرکت‌های گوشی‌ساز که کارخانه‌هایشان را در کشور چین قرار داده‌اند، گوشی‌های سونی در تایوان ساخته می‌شوند. اگرچه کرونا به تایلند نیز راه پیدا کرده است، اما سونی برای اطمینان از پیش رفتن فرآیندها طبق برنامه به سختی تلاش می‌کند.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.