تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 22744

دکتر برخدا در نشست خبری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی: در بسیاری از اقلام تولیدی نوشت‌افزار به خودکفایی رسیده‌ایم

دکتر برخدا در نشست خبری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی: در بسیاری از اقلام تولیدی نوشت‌افزار به خودکفایی رسیده‌ایم

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر گفت: به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که برای واردات قانونی وجود دارد برخی از محصولات به صورت قاچاق و در حجم گسترده وارد می‌شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش٬ نشست خبری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی٬ پیش از ظهر امروز دوشنبه ۹ تیر ماه ۹۹ با …

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر گفت: به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که برای واردات قانونی وجود دارد برخی از محصولات به صورت قاچاق و در حجم گسترده وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش٬ نشست خبری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی٬ پیش از ظهر امروز دوشنبه ۹ تیر ماه ۹۹ با حضور کامبیز معتمد وزیری معاون امور نمایشگاهی و عضو هیات مدیره شهرآفتاب٬ محمد اکبری مدیر عامل شرکت ایران پنکس و مجری هفتمین نمایشگاه٬ موسی فرزانیان رئیس اتحادیه صنف نوشت افزار٬ حمیدرضا غضنفری رئیس هیات مدیره مجمع وارد کنندگان نوشت افزار٬ دکتر حسین برخدا نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر کشور٬ آرش امیری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب و جمعی از اصحاب رسانه٬ در محل فرهنگستان هنر تهران برگزار شد.

دکتر حسین برخدا، نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر

دکتر حسین برخدا، نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر، درادامه این نشست خبری گفت: با توجه به تمام محدودیت‌های تحریمی و ممنوعیت‌هایی که در زمینه واردات در کشور اعمال شده است برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا تولیدکنندگان بتوانند کالاها و محصولات تولیدی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند وبتوانند رقابت بهتری با محصولات خارجی داشته باشند.

وی افزود:‌ حدود ۱۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که ۶۵ درصد از آنها محصولات ایرانی را در نمایشگاه عرضه می‌کنند.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر، با بیان اینکه در بسیاری از اقلام تولیدی نوشت‌افزار به خودکفایی رسیده‌ایم، عنوان کرد:‌ در تولید خودکار، مداد و خمیربازی و برخی از اقلام دیگر به خودکفایی رسیده‌ایم و امکان صادرات به کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

دکتر برخدا، درباره میزان وابستگی مواد اولیه تولید نوشت‌افزار به واردات اظهار داشت:‌ درصد وابستگی محصولات مختلف با هم متفاوت است به طور مثال در محصولی مانند خودکار بخش عمده مواد اولیه از محصولات پتروشیمی تامین می‌شود اما در محصولی مانند چوب به دلیل غیرمفید بودن چوب ایرانی برای تولید این محصول از محل واردات از اندونزی تامین‌ می‌شود.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن وتجارت همکاری دو جانبه با انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار است و این حمایت‌ها معطوف به سه هدف است.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر، ادامه داد:‌ هدف نخست وزارت صنعت این است که محصولاتی را که تاکنون در کشورتولید نمی‌شده است و ۱۰۰ درصد وارداتی بوده است نیازسنجی کند تا تولیدکنندگان بتوانند آن ‌ها را در داخل کشور تولیدکنند.

دکتر برخدا، اظهار داشت: هدف دیگر وزارت صنعت افزایش عمق تولید است برخی ازمواد اولیه اکنون از خارج از کشور وارد می‌شود که باید به تدریج وابستگی به واردات کاهش یابد.

وی سومین هدف وزارت صنعت درحمایت از تولیدکنندگان را صادرات اعلام کرد و افزود:‌  محصولاتی که تولید مناسبی در کشور دارند و بازار داخلی آنها نیز تامین شده است باید زمینه صادرات داشته باشند.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر، به موضوع قاچاق به عنوان پدیده‌ای منفی اشاره کرد و افزود:‌ به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که برای واردات قانونی وجود دارد برخی از محصولات به صورت قاچاق و در حجم گسترده وارد می‌شود. اکنون در بندرگناوه و مرز بانه برندهای فراوان نوشت‌افزار و حتی کپی و بی‌نام و نشان به کشور وارد می‌شود. انجمن تولیدکنندگان به صورت مرتب در نشست‌هایی با دستگاه‌های نظارتی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرکات و سازمان استاندارد موضوع کنترل قاچاق را یادآور می‌شوند.

دکتر برخدا، در پایان سخنان خود تاکید کرد:‌ واردات کالا و نوشت‌افزار قاچاق به کشور درحالی است که تولیدکنندگان رسمی و شناسنامه‌دار بیمه و مالیات و عوارض قانونی پرداخت می‌کنند و قاچاق قدرت رقابت تولیدکنندگان داخلی را کاهش می‌دهد.

بنا به این گزارش٬ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت افزار و لوازم مهندسی از ۱۴ الی ۱۷ مرداد سالجاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار  می شود.

گفتنی است٬ مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب تهران و کنار عوارضی آزاد راه تهران-قم و در مجاورت حرم مطهر روح‌الله خمینی، و در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد واقع شده‌است، مساحت کل نمایشگاه حدود ۱۳۸ هکتار است و این مجموعه دارای یک ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران–قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است.

خبرنگار: محمد رضایی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.