تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر : 32918

تحقیق و تفحص از فولاد، احقاق حق یا بازی سیاسی؟

تحقیق و تفحص از فولاد، احقاق حق یا بازی سیاسی؟

روز ۲۵ آذرماه در جلسه کمیسیون صنایع تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه رای آورده است، این خبر را سخنگوی این کمیسیون دیشب در مصاحبه با خانه ملت عنوان کرد. به گزارش کافه دانش٬ مجلس طبق قانون حق تحقیق و تفحص را دارد و مجموعه فولاد مبارکه و هر مجموعه دیگری هم استثنا نیست. اما …

روز ۲۵ آذرماه در جلسه کمیسیون صنایع تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه رای آورده است، این خبر را سخنگوی این کمیسیون دیشب در مصاحبه با خانه ملت عنوان کرد.

به گزارش کافه دانش٬ مجلس طبق قانون حق تحقیق و تفحص را دارد و مجموعه فولاد مبارکه و هر مجموعه دیگری هم استثنا نیست. اما روند تصویب تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه کمی عجیب است.

از پشتیبانی عجیب اکانت‌های توییتری خاص و سازمانی از یک نماینده و اظهارات وی درخصوص فولاد که بگذریم،‌ تناقضات روند تصویب تحقیق و تفحص در کمیسیون صنایع عجیب است.

در حالی که سخنگوی کمیسیون صراحتا اعلام میکند اعضای این کمیسیون خواستار تحقیق و تفحص نیستند و روند کار به این صورت است که می‌بایست نمایندگان فولاد و متقاضیان تحقیق و تفحص در کمیسیون شرکت کنند و دلایل خود را بگویند، اما به یکباره جلسه کمیسیون به دلیل بررسی طرح اقدام جامع مقابل تحریم ها لغو و جلسه این هفته صرفا با حضور وزیر و متقاضیان تحقیق و تفحص و بدون حضور نمایندگان فولاد شکل می گیرد.

این درحالیست که روند اصولی کار این است که ابتدا پاسخ های فولاد به صورت مکتوب به امضا کنندگان داده شود، اگر قانع نشدند جلسه حضوری تشکیل شود اما هیچ کدام از این اتفاقها برای فولاد رخ نداده است.

برخی شنیده ها حاکی از آن است که این موضوع بخاطر فرد پشت پرده تحقیق و تفحص است که بسیاری از نمایندگان مجلس، الخصوص نمایندگان تهران خود را برای حضور در مجلس وامدار وی میدادند. کسی که در انتخابات گذشته مسئول بستن لیست تهران و حتی شهرستان ها بود و به همین دلیل هم توانست علیرغم انتقادات بسیار و در یک فضای غیرشفاف در مجلس فعلی مسئولیت مهم بگیرد.

اما اگر این گمانه زنی ها درست باشد، به نظر می‌رسد که وی و جریان مطبوعش در سال انتخابات حساب ویژه ای بر روی سرمایه فولاد باز کرده‌اند و به دنبال این هستند تا با تغییر مدیران یا تحت فشار گذاشتن مدیران فعلی به مقاصد سیاسی خود برسد. مسئله ای که باید دید آیا مجلسی که عنوان انقلابی را یدک می کشد زیربار آن می رود یا نه؟

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.