تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
کد خبر : 32255

تاریخچه لپ تاپ های هواوی میت بوک ؛ سری Matebook چگونه شکل گرفت؟

تاریخچه لپ تاپ های هواوی میت بوک ؛ سری Matebook چگونه شکل گرفت؟

تاریخچه لپ تاپ های هواوی میت بوک ؛ سری Matebook چگونه شکل گرفت؟ سری لپ تاپ های هواوی میت بوک با طراحی زیبا و عملکرد خوب شناخته شده‌اند. در این مطلب نگاهی به تاریخچه خانواده Matebook هواوی می‌اندازیم.
شرکت چینی هواوی، یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت فناوری بوده و محصولات مختلفی را در دسته‌های مختلف روانه بازار می‌کند، اما بیشتر با گوشی های هوشمند خود شناخته شده است. این شرکت چند سالی است که جزو بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان محسوب می‌شود و گوشی‌های آن به دلیل طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند و ویژگی‌های عالی به موفقیت و محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند. حتی تحریم‌های آمریکا و شرکت گوگل نیز باعث نشده هواوی پا پس بکشد و همچنان با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

اما علاوه بر گوشی های هوشمند، هواوی در عرصه‌های دیگری نیز فعالیت می‌کند که یکی از آنها لپ تاپ‌ها است. اگرچه عمر تولید و عرضه لپ تاپ های هواوی به بازار به پای گوشی های هوشمند این شرکت نمی‌رسد، اما خانواده میت بوک هواوی با ویژگی‌های خارق‌العاده خود توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند و حتی جوایز بین‌المللی را نیز از آن خود..

تاریخچه لپ تاپ های هواوی میت بوک ؛ سری Matebook چگونه شکل گرفت؟

سری لپ تاپ های هواوی میت بوک با طراحی زیبا و عملکرد خوب شناخته شده‌اند. در این مطلب نگاهی به تاریخچه خانواده Matebook هواوی می‌اندازیم.

شرکت چینی هواوی، یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت فناوری بوده و محصولات مختلفی را در دسته‌های مختلف روانه بازار می‌کند، اما بیشتر با گوشی های هوشمند خود شناخته شده است. این شرکت چند سالی است که جزو بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان محسوب می‌شود و گوشی‌های آن به دلیل طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند و ویژگی‌های عالی به موفقیت و محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند. حتی تحریم‌های آمریکا و شرکت گوگل نیز باعث نشده هواوی پا پس بکشد و همچنان با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

هواوی میت بوک

اما علاوه بر گوشی های هوشمند، هواوی در عرصه‌های دیگری نیز فعالیت می‌کند که یکی از آنها لپ تاپ‌ها است. اگرچه عمر تولید و عرضه لپ تاپ های هواوی به بازار به پای گوشی های هوشمند این شرکت نمی‌رسد، اما خانواده میت بوک هواوی با ویژگی‌های خارق‌العاده خود توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند و حتی جوایز بین‌المللی را نیز از آن خود کرده است. محصولات سری هواوی میت بوک – Huawei MateBook از طراحی زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برند و از لحاظ قدرت سخت افزاری و قابلیت‌های دیگر نیز چیزی از رقبای خود کمتر ندارند.

سال گذشته بود که لپ تاپ قدرتمند و پرچمدار میت بوک ایکس پرو وارد بازار ایران شد و سر و صدای زیادی به پا کرد و حالا نیز نوبت به لپ تاپ میان رده و مقرون به صرفه میت بوک دی ۱۵ شده که مدتی پیش در ایران رونمایی شد و اکنون در کشورمان به فروش می‌رسد. به همین بهانه قصد داریم در این مطلب نگاهی به تاریخچه محصولات میت بوک هواوی بیندازیم تا ببینیم هواوی چگونه این سری را متولد کرده و چه محصولاتی را در این خانواده به بازار عرضه کرده است.

آشنایی با محصولات هواوی میت بوک

۲۰۱۶

اولین میت بوک در سال ۲۰۱۶ معرفی و عرضه شد. در آستانه برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلون در سال ۲۰۱۶، شرکت هواوی از معرفی و عرضه یک لپ تاپ به نام هواوی MateBook خبر داد. در سال‌های بعد، چینی‌ها محصولات خانواده میت بوک را از بسیاری جهات تغییر دادند و به طور منظم با طراحی و سخت افزار بهبود یافته عرضه کردند.

نسل اول خانواده میت بوک در واقع یک تبلت هیبریدی بود که می‌توانست از طریق اتصال یک صفحه کلید به آن، به عنوان یک لپ تاپ مورد استفاده قرار بگیرد. این تبلت هیبریدی هواوی از این نظر شباهت زیادی به سرفیس مایکروسافت داشت. طی روزهای منتهی به معرفی اولین میت بوک، تبلت هیبریدی مایکروسافت سرفیس با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان به تبلت های هیبریدی روبه‌رو شده بود و به همین دلیل تعداد کمی از آنها به خرید محصول جدید هواوی علاقه نشان دادند. با وجود همه این‌ها، هواوی محصولی باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز تولید کرده بود.

هواوی میت بوک

هواوی میت بوک ۲۰۱۶

در تبلت هیبریدی میت بوک ۲۰۱۶ هواوی از صفحه نمایش ۱۲ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده شده بود. طبق استانداردهای امروز، این دستگاه حاشیه‌های زیادی در اطراف صفحه نمایش داشت، ولی با این حال در آن زمان به دلیل حاشیه کم در اطراف نمایشگر مورد توجه قرار گرفت. هواوی میت بوک ۲۰۱۶ از پردازنده ۲.۴ گیگاهرتزی دو هسته‌ای Core M3-6Y30 استفاده کرد و در انجام کارهای روزمره عملکرد بسیار خوبی داشت و نمره‌های خوبی گرفت. در این دستگاه، ۴ گیگابایت رم و باتری ۴۴۳۰ میلی‌آمپری ارائه شده و به صورت پیش فرض، ویندوز ۱۰ هوم مایکروسافت روی آن نصب بود. ضخامت ۶.۹ میلی‌متری میت بوک نسل اول، آن را به یک تبلت باریک و زیبا تبدیل کرد.

پس از معرفی میت بوک اولیه، بسیاری از کارشناسان وب سایت‌های معتبر در سراسر دنیا شروع به بررسی دقیق آن کردند. برخی ادعا کردند که این دستگاه به اندازه ادعای هواوی، تبلت خوبی نیست، برخی دیگر گفتند هواوی برای ساخت این تبلت، مایکروسافت سرفیس و اپل آیپد را با هم ادغام کرده و این تبلت چیز جدیدی برای ارائه ندارد و از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان نیز این محصول را تحسین کردند.

در پنل جلویی این تبلت هواوی از یک وب کم با سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده شده بود که کیفیت چندان خوبی نداشت، اما به طور کلی برای کارهایی مانند برقراری تماس تصویری کافی بود. ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به کاربر امکان می‌داد تقریبا هر آنچه لازم دارد را به تبلت خود انتقال دهد. تبلت‌ها به طور کلی برای تماشای فیلم مناسب هستند و میت بوک ۲۰۱۶ نیز با داشتن ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD و صفحه نمایشی با کیفیت بالا، محصولی عالی برای علاقه‌مندان به سینما و فیلم و سریال بود.

هواوی میت بوک

هواوی میت بوک ۲۰۱۶

کلید کنترل صدا در کنار تبلت به سنسور اثر انگشت مجهز شده بود تا کاربر بتواند به وسیله آن قفل دستگاه را باز کند. کاربران میت بوک نسل اول به لطف قلم لمسی به نام میت پن – MatePen می‌توانستند به راحتی و با لذت، کارهای مختلفی را انجام دهند. مطابق انتظارات، این دستگاه قابل تبدیل هواوی، سبک هم بود، اما در این زمینه رقبای قدری داشت. در مجموع، بیشتر کارشناسان اظهار کردند این تبلت هواوی که با نام ‌MateBook m5-6Y56 معروف است، تبلت خوبی است، اما وقتی صحبت از اولترابوک می‌شود، عملکرد خیلی خوبی ندارد.

در همان روزها، مایکروسافت سرفیس پرو ۴ رقیبی جدی برای هواوی بود. مایکروسافت که سابقه طولانی‌ای در ساخت تبلت دارد، سرفیس پرو ۴ را تقریبا بدون نقص ساخته بود. این تبلت هیبریدی به پردازنده دو هسته Core i5-6300U اینتل با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD،‌ رم ۸ گیگابایتی LPDDR3 و صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی با وضوح ۲۷۳۶ در ۱۲۸۰ مجهز شده بود. هواوی بعدا نسل اول میت بوک خود را ارتقا داد و نسخه‌ای با ۸ گیگابایت رم LPDDR3L و پردازنده Core 35-6Y54 با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز عرضه کرد. این مدل حتی حافظه ذخیره‌سازی بیشتری داشت و هواوی در این مدل سعی کرد برخی نقاط ضعف مدل اصلی را برطرف کند. رقابت بین سرفیس پرو ۴ و هواوی میت بوک در نوع خود جالب بود، اما اکنون میت بوک‌ها و سرفیس‌ها تفاوت‌های عمده‌ای کرده‌اند و بسیار بهتر از قبل هستند.

۲۰۱۷

شرکت‌های فعال زیادی در بازار لپ تاپ حضور دارند و اکثر آنها محصولات باکیفیتی را تولید می‌کنند. به همین دلیل ممکن است هنگام خرید لپ تاپ، هواوی اولین نامی نباشد که به ذهن شما خطور می‌کند. یک سال بعد، چینی‌ها از سه محصول ویندوزی خود با نام‌های میت بوک E، میت بوک D و میت بوک X رونمایی کردند که مدل‌های D و X در حوزه لپ تاپ‌ها جای می‌گرفتند و میت بوک ایکس نیز یک دستگاه قابل تبدیل بود که هواوی در هنگام بازاریابی برای آن روی اپلیکیشن‌هایش در دفاتر تجاری مانور می‌داد.

میت بوک E از برخی جهات بسیار یادآور میت بوک ۲۰۱۶ بود و از نظر ظاهری نیز شاهد پیشرفت‌های جزئی در آن بودیم. هواوی این تبلت هیبریدی را در رنگ‌های طلایی، آبی و صورتی برای سلیقه‌های مختلف طراحی کرده بود. در نگاه اول، MateBook E مانند یک تبلت بزرگ اندرویدی به نظر می‌رسید که به جای اندروید از سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کرد. با این حال این دستگاه می‌توانست برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. حاشیه های اطراف صفحه نمایش این تبلت هواوی دقیقا همان چیزی بود که انتظار داشتید. استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ و درخشان، میت بوک ای را به یک تبلت خوب تبدیل کرده بود. این تبلت ۱۲.۱ اینچی از پردازنده Intel Kaby Lake i5-7Y544 و وزن ۱.۱ کیلوگرم برخوردار بود.

هواوی میت بوک

هواوی MateBook E

هواوی در سال ۲۰۱۷ با دست پر وارد بازار لپ تاپ شد و آخرین دستاوردهای خود را در قالب محصولاتی با نام‌های میت بوک دی و میت بوک ایکس ارائه داد. میت بوک D دارای یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی با نسبت ابعاد ۱۶:۹ بود و از پردازنده قدرتمند اینتل Core i7-7500U، کارت گرافیک انویدیا جی فورس ۹۴۰MX، حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برد.

میت بوک D تنها لپ تاپ هواوی در سال ۲۰۱۷ نبود. هواوی میت بوک ایکس نیز لپ تاپ دیگری بود که در این سال توسط Huawei معرفی شد و یکی از زیباترین لپ تاپ‌ها در آن سال به شمار می‌رفت. این لپ تاپ ضخامت بسیار کمی داشت و آن را به یکی رقبای ایسوس در سال ۲۰۱۷ تبدیل کرد. طراحی بیرونی میت بوک X مورد تحسین متخصصان و کارشناسان قرار گرفت. هواوی موفق به ساخت لپ تاپی شده بود که نه تنها از نظر ظاهری حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، بلکه با سخت افزار مناسب می‌توانست از عهده وظایف مختلف کاربران بربیاید. کارشناسان، هواوی میت بوک ایکس را تحسین کرده و کیفیت بدنه آن را ستودند، اما آنها همچنین به برخی از معایب آن از جمله عملکرد ناپایدار ترک پد اشاره کردند.

هواوی میت بوک

هواوی Matebook D

در میت بوک X ما یک پوشش آلومینیومی مات را دیدیم که بسیار جذاب به نظر می‌رسید. صفحه نمایش این لپ تاپ با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، کار با ویندوز را بیشتر از هر زمان دیگری لذت‌بخش کرده بود. با وجود کیفیت بالای نمایشگر، میت بوک ایکس عمر باتری بسیار خوبی هم داشت.

این لپ تاپ هواوی از پردازنده Intel Core i5-7200U و ۸ گیگابایت رم LPDDR3 استفاده می‌کرد که برای انجام بسیاری از کارها کافی بود. میت بوک ایکس سیستم خنک کننده خاصی هم داشت که البته مورد استقبال کارشناسان قرار نگرفت و بسیاری از آنها معتقد بودند که خنک‌سازی لپ تاپ به خوبی انجام نمی‌شود. هواوی راهی هوشمندانه برای استفاده از آن ارائه داد و در میت بوک ایکس بسته‌های کوچکی از مواد ژل مانند را مشاهده کردیم که با گرم شدن لپ تاپ از حالت جامد به مایع تبدیل می‌شود. از نظر تئوری، این سیستم در مقایسه با دستگاه‌های دارای سیستم خنک کننده مبتنی بر محفظه بخار، سرعت اتلاف گرما را بیشتر می‌کند. هواوی از فن موجود در بدنه میت بوک ایکس استفاده نکرد، بنابراین مهم بود که فرایند خنک‌سازی به طور کارآمد انجام شود. در سال ۲۰۱۷، کارشناسان میت بوک X را یکی از بهترین لپ تاپ‌های بازار از نظر صدا نامیدند.

هواوی میت بوک

هواوی Matebook X

عرضه موفقیت‌آمیز هواوی میت بوک ایکس، این شرکت را متقاعد کرد که جدیت بیشتری در مورد بازار لپ تاپ‌ها داشته باشد. میت بوک X یک لپ تاپ موفق بود، اما ضعف‌هایی هم داشت که نمی‌توان منکرش شد. با ساخت لپ تاپ‌های بعدی، چینی‌ها سعی کردند با رفع نقاط ضعف، مشتریان بیشتری را به محصولات خود جذب کنند.

۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۸ ما شاهد عرضه مدل پرو از لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس بودیم. میت بوک ایکس پرو با طراحی جذاب خود در نگاه اول، کاربران را شگفت‌زده کرد. استفاده از بدنه‌ای فلزی با ضخامت ۱۴.۶ میلی‌متر و کیفیت ساخت عالی، لپ تاپ جدید هواوی را به دستگاهی چشم‌نواز تبدیل کرد. در میت بوک ایکس پرو شاهد استفاده از پردازنده نسل هشتمی اینتل با نام Core i7-8550U بودیم که دارای چهار هسته پردازشی و فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است.

هواوی میت بوک ایکس پرو از نمایشگری با کیفیت بسیار بالا برخوردار است و طبق اعلام هواوی، نسبت صفحه نمایش به پنل جلویی آن ۹۱ درصد بود. هواوی برای این که جلوه‌ای مدرن به میت بوک ایکس پرو بدهد، تا آنجا که ممکن بود حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را کاهش داد. حتی ما وب کم را در بالای صفحه نمایش مشاهده نمی‌کنیم و هواوی دوربین وب کم را به درون صفحه کلید منتقل کرده است. این روشی خلاقانه است که هم باعث کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش می‌شود و هم به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران کمک می‌کند، اما زاویه تصویر گرفته شده توسط وب کم اصلا جالب نیست.

هواوی میت بوک

هواوی Matebook X Pro

در زمان عرضه میت بوک ایکس پرو، این دستگاه رقبای قدرتمندی مانند سرفیس لپ تاپ و البته مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۱۷ داشت. سرفیس لپ تاپ مایکروسافت از نمایشگر ۱۳.۵ اینچی با نام مستعار پیکسل سنس – Pixel Sense استفاده می‌کند و میت بوک ایکس پرو نیز دارای نمایشگر ۱۳.۹ است. برخلاف مک بوک پرو و سرفیس لپ تاپ که از پردازنده‌های نسل هفتم اینتل استفاده می‌کنند، MateBook X Pro به پردازنده نسل هشتم مجهز شده است. هواوی سعی کرد لپ تاپ‌های باکیفیت بازار را با میت بوک ایکس پرو به چالش بکشد و توانست از این جهت بدرخشد.

میت بوک ایکس پرو توسط متخصصان و کارشناسان تحسین شد. این لپ تاپ هم از نظر طراحی و هم از لحاظ عملکرد سخت افزاری جزو بهترین‌های بازار بود و علاوه بر این استفاده از بلندگوی کارآمد چهار کاناله، گوش دادن به محتوای صوتی از طریق این لپ تاپ را برای کاربران لذت‌بخش کرده است. این لپ تاپ هواوی مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران گرد هم آورده است. با وجود بسیاری از نکات مثبت میت بوک ایکس پرو، هواوی تلاش برای بهبود لپ تاپ‌های خود را متوقف نکرد و کیفیت آنها را برای نسل‌های بعدی بهبود بخشید.

۲۰۱۹

هواوی با میت بوک ایکس پرو به موفقیت بزرگی در بازار لپ تاپ دست پیدا کرد. این بدان معنی است که چینی‌ها می‌توانند فرمول مناسبی برای ساخت لپ تاپ پیدا کنند. بنابراین منطقی‌ترین کار برای ساخت لپ تاپ جدید این است که فرمول ساخت را خیلی تغییر ندهید و فقط برخی پیشرفت‌های جزئی را اعمال کنید. با این حال با عرضه میت بوک ۱۳ در سال ۲۰۱۹، هواوی متخصصان و کارشناسان را غافلگیر و بار دیگر توجهات را به خود جلب کرد. میت بوک ۱۳ تغییرات مهمی ایجاد کرد و نتیجه آن تولید یک لپ تاپ با کیفیت بالا بود که حتی از لپ تاپ‌های سطح بالا نیز بهتر عمل می‌کرد.

میت بوک ۱۳ در ازای قیمتی که دارد، قدرت پردازشی بیشتری نسبت به بسیاری از لپ تاپ‌های همه کاره و هم قیمت خود ارائه می‌دهد. سخت افزار قدرتمند دستگاه در بدنه زیبایی قرار دارد که حتی تماشای آن حس خوبی را به کاربران منتقل می‌کند.

هواوی میت بوک

هواوی میت بوک ۱۳

هواوی مجبور شد برخی ویژگی‌ها را از لپ تاپ حذف کند تا قیمت میت بوک ۱۳ را کاهش بدهد. اما حذف ویژگی‌های مورد بحث، تجربه کاربران را مختل نمی‌کند. بیشتر کارشناسان در طول بررسی لپ تاپ، از عمر باتری آن بسیار راضی بودند و معتقدند میت بوک ۱۳ ارزش خرید بالایی دارد. نبود درگاه Thunderbolt 3 برای کاربران حرفه‌ای می‌تواند آزاردهنده باشد، اما میت بوک ۱۳ در مجموع تقریبا از همه لحاظ لپ تاپی با کیفیت بالا محسوب می‌شود.

چیپ ۴ هسته‌ای اینتل Core i7-85655U در میت بوک سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار گرفت که با فرکانس پایه ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کند. کارت گرافیک انویدیا جی فورس MX150 با دو گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 به همراه ۸ گیگابایت رم DDR3 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ تاپ هواوی به شمار می‌رود. در MateBook 13 از صفحه نمایش ۱۳ اینچی با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده شد که دارای روشنایی ۳۰۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB است.

در سال ۲۰۱۹، میت بوک موفق شد در بنچمارک‌های چند هسته‌ای، امتیاز بالایی را کسب کند تا نشان دهد که قدرت پردازش بسیار خوبی دارد. این لپ تاپ همچنین دارای سیستم خنک کننده کارآمدی برای دفع گرما از قطعات است و ضمن داشتن ماندگاری عالی در باتری، از فناوری شارژ سریع نیز برخوردار است.

هواوی میت بوک

هواوی میت بوک ۱۳

هواوی نشان داده که می‌تواند کیفیت لپ تاپ‌های خود را سالانه بهبود ببخشد. این بار در سال ۲۰۱۹، نوبت به میت بوک ایکس پرو جدید رسید. Matebook X Pro 2018 نشان داد که این لپ تاپ قابل تحسین است؛ بنابراین هواوی برای ترغیب کاربران به جایگزینی مدل ۲۰۱۸ با ۲۰۱۹ باید بهبودهایی را ایجاد کند. زبان طراحی هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۱۹ کاملا مشابه مدل ۲۰۱۸ بود،‌ اما در این زمینه هیچ انتقادی به هواوی وارد نیست. در واقع تصمیم هواوی برای تغییر ندادن طراحی لپ تاپ کاملا هوشمندانه بود، چرا که سال گذشته به طراحی میت بوک ایکس پرو ۲۰۱۸ پاسخ‌های خوبی داده شد.

کیفیت ساخت لپ تاپ های سری میت بوک همیشه بالا بوده و این امر در سال ۲۰۱۹ با میت بوک ایکس پرو جدید تکرار شد. برخورداری از بدنه آلومینیومی باعث شده کار با میت بوک ایکس پرو بسیار لذت بخش باشد. انحنای بدنه، زیبایی لپ تاپ را بیشتر کرده و آن را لوکس کرده است. ضخامت این دستگاه ۱۴.۶ میلی‌متر و وزن آن ۱.۳۳ کیلوگرم است. در سمت راست و بالای صفحه کلید، یک دکمه دایره‌ای شکل وجود دارد که هم دکمه پاور و هم حسگر اثر انگشت است.

هواوی MateBook X Pro 2019 به دلیل داشتن حاشیه‌های بسیار باریک در اطراف صفحه نمایش، نمایشگر خوب، ابعاد و وزن مناسب، شارژ بسیار خوب و پردازنده گرافیکی جداگانه، مورد تحسین کارشناسان و متخصصان قرار گرفت. البته این لپ تاپ گران قیمت بوده و خرید آن برای بسیاری از کاربران دشوار است.

همچنین بخوانید:

بررسی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۱۹

پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7-8565U به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD، میت بوک ایکس پرو ۲۰۱۹ را به یک لپ تاپ با توان پردازشی بالا تبدیل کرد. نمایشگر ۱۳.۹ اینچی این دستگاه با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل، در نمایش محتوای بصری عملکرد بسیار خوبی دارد. همه این‌ها کمک کرده تا لپ تاپ ۲۰۱۹ هواوی به محصولی با کیفیت بالا تبدیل شود که توان رقابت و حتی پیروزی بر بهترین‌های بازار را دارد.

تقریبا از سال ۲۰۱۸ به بعد، هواوی فرمول مناسبی برای طراحی میت بوک‌های خود پیدا کرد. این زبان طراحی که در واقع نسخه بهبود یافته نسل‌های قبلی است، همیشه مورد تحسین قرار گرفت. روند بهبود طراحی برای نسل‌های بعدی نیز ادامه داشت، اما میزان تغییرات خیلی محسوس نبود. میت بوک ۱۳ و میت بوک ایکس پرو تنها لپ تاپ های هواوی برای سال ۲۰۱۹ نبودند.

هواوی که پس از چندین سال فعالیت مداوم توانسته خود را در بازار لپ تاپ جا بیندازد، تصمیم گرفت تنوع محصولات خود را بیش از پیش افزایش دهد. این امر منجر به تولید انواع لپ تاپ‌های امروزی این شرکت شده است که هر کدام بخش خاصی از بازار را هدف قرار می‌دهند. عرضه میت بوک با پردازنده AMD نشان داد که هواوی نمی‌خواهد فقط روی اینتل تمرکز کند. دو لپ تاپ میت بوک D14 و میت بوک D15 که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، هر دو از پردازنده‌های سری ۵ ای ام دی رایزن استفاده کرده و با رنگ خاکستری طراحی شده‌اند. این شرکت در نمایشگاه MWC 2019 از دو دستگاه میت بوک ۱۴ و میت بوک ۱۳ جدید نیز رونمایی کرد و آنها را محصولات «هنری، ابتکاری و هوشمند» خواند.

هواوی میت بوک

هواوی Matebook D15

همچنین بخوانید:

بررسی هواوی میت بوک دی ۱۵ ؛ لپ تاپ زیبا و جذاب با عملکرد خوب و قیمت مناسب

۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰ نیز چینی‌ها با قدرت تمام وارد بازار لپ تاپ‌ها شدند. اکنون هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا در بخش تلفن همراه با چالش‌های جدی روبه‌رو است. در نتیجه تحریم‌های آمریکا، شرکت گوگل مجبور شد ارتباط خود را با هواوی قطع کند و این امر باعث می‌شود گوشی های جدید هواوی بدون خدمات گوگل یا GMS به فروش برسد. نبود GMS به معنای حذف فروشگاه اپلیکیشن پلی استور است.

برای از بین بردن تاثیرات منفی تحریم‌های آمریکا، هواوی باید بیشتر تمرکز خود را روی صنعت موبایل بگذارد و به نوآوری در محصولات دیگر مانند لپ تاپ ادامه دهد. هواوی با وجود همه چالش‌ها دست از تلاش برنداشته و در حال حاضر نه تنها پیکربندی‌های مختلفی برای برخی از لپ تاپ‌های سال گذشته در دسترس است، بلکه لپ تاپ‌های جدیدی هم برای باز نگه داشتن دست مشتریان در خرید عرضه شده‌اند.

هواوی برای سال ۲۰۲۰ سه لپ تاپ دارد که همگی آنها از سبک طراحی آشنایی برخوردارند و از همان فرمول موفق استفاده می‌کنند. اول از همه ما لپ تاپ میت بوک ۱۳ مدل ۲۰۲۰ را داریم که در مقایسه با مدل سال گذشته بهبود یافته و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است تا با نیازهای کاربران امروز سازگارتر باشد. این لپ تاپ دارای ضخامت ۱۴.۹ میلی‌متر بوده و از بدنه آلومینیومی در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای برخوردار است. داشتن نمایشگر ۱۳ اینچی IPS با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، میت بوک ۱۳ مدل ۲۰۲۰ را برای تماشای محتوای بصری جذاب می‌کند. این لپ تاپ به لطف داشتن حاشیه باریک، نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۸ درصدی دارد.

هواوی میت بوک

هواوی Matebook 13 2020

میت بوک جدید هواوی از پردازنده نسل دهم اینتل یعنی Core i5-10210U یا Core i7-10510U استفاده می‌کند و به کارت گرافیک جداگانه انویدیا مجهز شده است. هواوی همچنین پیکربندی دیگری از این لپ تاپ را با پردازنده AMD معرفی کرده است. یکی از بزرگترین مزایای مدل دارای پردازنده AMD این است که قیمت کمتری دارد. این مدل از کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 8 نیز استفاده می‌کند. هواوی میت بوک ۱۴ مدل ۲۰۲۰ یکی دیگر از لپ تاپ‌های عرضه شده این شرکت در سال ۲۰۲۰ است که شباهت زیادی به مدل ۱۳ اینچی دارد.

میت بوک ایکس پرو یکی از موفق‌ترین لپ تاپ‌های عرضه شده توسط هواوی بود و محبوبیت آن منجر به عرضه نسخه بهبود یافته آن در سال گذشته شد. این همان اتفاقی است که امسال هم افتاد و چینی‌ها میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۰ را معرفی کردند. مدل ۲۰۲۰ نیز نسبت به مدل قبلی بهبود پیدا کرده و یک لپ تاپ سطح بالا با طراحی مدرن است. میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۰ یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای کسانی است که مایل به پرداخت هزینه‌های زیاد برای خرید لپ تاپ هستند.

هواوی میت بوک

هواوی Matebook X Pro 2020

همانطور که خواندید، سری هواوی میت بوک در ابتدا به عنوان یک تبلت هیبریدی معرفی شد و شرکت چینی هواوی در ادامه تصمیم گرفت وارد حوزه لپ تاپ شود. میت بوک‌های هواوی امروزه جزو باکیفیت‌ترین و بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار هستند. هواوی همیشه تاکید زیادی بر ایجاد نوآوری داشته و مطمئنا این کار را برای لپ تاپ‌های بعدی خود نیز ادامه می‌دهد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.