تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۳:۴۵
کد خبر : 20928

با امضای تفاهم نامه تهران هوشمند؛ موج هوشمندی به منطقه ۱۲ رسید

با امضای تفاهم نامه تهران هوشمند؛ موج هوشمندی به منطقه ۱۲ رسید

کافه دانش: تفاهمنامه توسعه همکاری‌های مشترک میان سازمان فاوا و شهرداری منطقه ۱۲ در حوزه گسترش خدمات هوشمند به امضای دو طرف رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران٬ در این نشست که در روز ۲۵ خرداد برگزار شد، دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و علی محمد سعادتی، شهردار …

کافه دانش: تفاهمنامه توسعه همکاری‌های مشترک میان سازمان فاوا و شهرداری منطقه ۱۲ در حوزه گسترش خدمات هوشمند به امضای دو طرف رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران٬ در این نشست که در روز ۲۵ خرداد برگزار شد، دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ حضور داشتند و در خصوص مسایل مشترک جهت ایجاد تحولات هوشمند به گفتگو پرداختند و تفاهمنامه‌ای در این حوزه امضا کردند.
فرجود در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت ویژگی‌های اقتصادی، تاریخی و گردشگری منطقه ۱۲ و با اشاره به سامانه “تهران من” گفت: این سامانه به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات شهری در کشور بیش از دومیلیون و ۷۰۰هزار کاربر دارد و به طور مداوم در حال توسعه است. مباحث گردشگری هوشمند نیز می‌تواند بر روی این پلتفرم قرار گرفته و به شهروندان و گردشگران خدمات و اطلاعات ارائه کند.
او سپس به اهمیت اولویت بندی در هوشمندسازی در شهرها اشاره کرد و روند پروژه‌های هوشمند در پایتخت را تشریح کرد و افزود: ما از سال ۹۷ برنامه ریزی، آموزش و اطلاع رسانی و همچنین پروژه‌‌های پایلوت را آغاز کردیم. از سال ۹۸ به طور جدی به عملیاتی کردن آن‌ها پرداختیم و امسال تعداد بیشتری از پروژه‌های اجرایی را خواهیم داشت. فاز اول برنامه تهران هوشمند در سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد و فاز بعدی آغاز خواهد شد‌. در این مسیر نیازمند کار زیاد و جریان مستمری از آموزش هستیم.
در ادامه این جلسه، سعادتی، تفاهمنامه منعقد شده را فصل تازه‌ای از تلاش در حوزه فناوری برای منطقه ۱۲ دانست و گفت: ویژگی‌های منحصر به فرد و ممتاز منطقه ۱۲ به عنوان قلب پایتخت موجب می‌شود هر تلاشی در این منطقه در واقع اهتمامی برای کل شهر تهران باشد.
شهردار منطقه ۱۲ در ادامه، ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و حمل و نقلی و خدماتی این منطقه را برشمرد و با تاکید بر اهمیت آموزش در حوزه فناوری در سطح شهرداری تهران افزود: انجام تغییرات هوشمند در خدمات سنتی و قدیمی موجود می‌تواند سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهد و هر اقدامی در جهت گردشگری هوشمند بر قضاوت گردشگران خارجی و داخلی از تهران تاثیرات مثبت خواهد گذاشت. برای تمامی این تحولات نیازمند نیروهای متخصص و آموزش‌های تخصصی در حوزه فناوری داریم.
در این جلسه گفتگوهایی میان نمایندگان دو مرکز در زمینه چگونگی همکاری های مشترک و در جهت اهداف و موضوعات تفاهمنامه همچون وای فای عمومی، آتشنشانی، پارک حاشیه ای، گردشگری و … صورت گرفت.

انتشار خبر: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.